Jump to content

The Great Black - Superb 2 L&K


DRaCu

Postare recomandată

Salutare dragi colegi.

 

Dupa o absenta destul de mare pe acest forum, cu scuzele de rigoare, revin cu noul membru din parcul auto al familiei.

Am cautat masina aceasta inca de pe la inceputul anului, atat eu cat si sotia am ajuns la concluzia ca Passat-ul B6 berlina nu mai face fata nevoilor noastre. Stiind ca vrem sa marim si familia, plus 2 ciobanesti germani, plus mule alte chestii pe care le luam dupa noi pe unde mergem (biciclete, automodele RC, etc) am decis ca cel mai bun ar fi un break... si ce alt break este mai incapator decat Superb-ul, in gama lui de pret ?

 

Dupa aceea ne-am pus de comun acord asupra motorizarii si optiunilor; am cautat pe net, am citit, am stat de vorba cu posesori si am condus si asa am hotarat asupra motorului de 2.0TDI, 170cp si DSG.

La interior am ales tapiserie de piele pentru ca amandoi ne-am saturat de cat de usor se imbiba (si evident miroase ?) cea din textil cu diferite lichide pe care le-am varsat prin masini de-a lungul anilor; pana acum am avut doar textil la toate masinile, am patit de toate... de la copii mici care au varsat pe banchete, pana la sticle de lapte, cafele, etc. ?

Am zis ok, piele, dar fiindca stim cum sta treaba cu pielea in masina pe timp de vara, eu am tinut mortis sa aiba scaunele ventilate... optiunea asta a fost musai pt mine, la fel cum si pentru doamna a fost culoarea neagra. Incalzirea in scaune nu a contat prea mult, pt ca iarna mai fentezi acest aspect, dar vara... nah, mai cu seama in masina neagra.

 

Si uite asa, dupa indelungi cautari, am gasit masina aceasta acum cateva zile la dealerul VW din Buzau... sa fiu cinstit, sotia a gasit-o, intr-o doara, rasfoia pe net:

E din 2015, motor 2.0 diesel 170cp, DSG, are 130mii km garantati si verificati, neagra, tapiserie piele perforata cu ventilatie in scaune, echipare Laurin & Klement. ? ?

 

Bonus, mai are:

garantie 1 an;

Trapa panoramica;

4x4  (abia astept sa vad cum se comporta comparativ cu Q5-ul lui taica-meu)

jante pe 18";

sistem start-stop (pe mine unul ma enerveaza la culme chestia asta, mai cu seama ca trebuie sa il dezactivez de fiecare data cand pornesc)

scaune incalzite fata si spate

navigatie Columbus.. parca asa se numeste la Skoda ? (eu il stiu drept rns 510, deh, am avut numai VW );

parbriz incalzit;

scaune cu reglaje complet electrice;

senzori parcare fata / spate

pachet sunset (asa ii spune parca ? ) ... geamuri spate si luneta fumurii, plus jaluzele in usile spate.

 

Venind de la un Passat de 105 cai cu jante de 16", Skoda mi se pare mult mai "lipita" de asfalt, mai cu seama cu rotile astea de 18", pe curbe zici ca e pe sine (de tren) in comparatie cu cea veche... ruliul caroseriei este muuult mai mic, aderenta mult mai buna, la fel si raspunsul acceleratiei (mai ales in mod S sau manual)... m-am indragostit din nou  ? ?

 

Oricum, mai am mult pana ii descopar toate cele, va tin la curent.

 

Si daca ati avut rabdare sa cititi pana aici, va foarte multumesc si chiar ii rog pe ceilalti proprietari de Superb break sau masini cu acest tip de motor sa imi dea un sfat, o recomandare, atentionari, etc.

La final, cateva poze facute alaturi de "colegele de parcare"  ?

skoda1.jpg

skoda3_1.jpg

skoda vs passat.jpg

Link către comentariu

Multumesc mult.  Am facut acum 2 poze repede, promit sa fac unele mai de doamne-ajuta peste week-end.

 

int1.thumb.jpg.7b674f554ae47acfe7183d9aaef342e9.jpgint2.thumb.jpg.f242a4547d31d7ce8ccda4b5031f6588.jpg

Link către comentariu

Sa va plimbe sanatosi!

Intr'adevar, ca spatiu, mai mult decat un Superb nu prea ai ce sa iei sa il poti conduce cu B'ul :P 

Start/stop, daca te deranjeaza, se poate dezactiva complet

Link către comentariu

Multumesc Andrei.

 

Mare adevar ai grait ref la categ B ? ?  Iar cu start/stop... chiar te rog spune-mi cum; am umblat in MFD sa vad ce optiuni are pe acolo, insa nu mi-a sarit nimic in ochi.

Trebuie vcds pentru treaba asta ?

Link către comentariu

As fi rautacios sa intreb de ce trebuie sa blocati trotuarul cu masinile? 

Link către comentariu

Nu esti rautacios... pt ca suntem foarte aproape de "cartierul general"  al celor cu scoala de soferi si totodata al "ricer-ilor" de oras, asa ca toti cei de pe strada incercam sa parcam cu toate 4 pe bordura (noi suntem mai norocosi si avem loc in curte).

Nu se vede prea bine in poze, dar mai este loc, incape chiar si un carucior de copii, insa pietoni circula foarte rar.  Plus, eu nu mai stau acolo (in Ploiesti sunt facute pozele), ma oprisem pe la ai mei la un "pit stop"  ?

Drumuri bune.

Link către comentariu

Intradevar din poze pare ca nu ramane prea mult spatiu pe trotuar, si recunosc ca de cand am copil si am fost nevoit sa merg cu caruciorul pe strada, sunt foarte inversunat impotriva celor care blocheaza trotuarul cu masinile. :)

Link către comentariu

@DRaCu: In primul rand felicitari si sa va bucurati de ea :icon_thumright:

Ai unul din ultimele ever exemplare de S2, bonus de stil, un foarte rar L&K cu interior maro native si foarte bine dotat. 

La ce ai mentionat tu ca dotari, mai poti adauga Kessy-ul si Sound System :) vezi incintele audio suplimentare de pe usile fata

Ai cam tot ce se putea pune pe masina asta, minus park pilot si deschidere electrica portbagaj (dar poti face retrofit la ambele daca chiar o sa simti nevoia).

In primul rand fa-i partea de intretinere. Dincolo de reviziile uzuale, DSG + haldexul au nevoie de schimbat ulei la fiecare 60k km. Ar trebui sa fi fost facute de cate 2 ori pana acum, la 60, respectiv 120k rulaj. Daca s-a ratat vreuna, musai fa-le cat mai rapid.

Iti recomand cu caldura dealerul local pentru toate astea si nu numai.

Ar merge un set de roti de iarna pe 17'', e pacat sa chinui jantele astea superbe de L&K la iarna, mai ales ca sunt dificil de reconditionat. 

16'' pentru iarna e o alta optiune, dar venind de pe 18'' o sa ti se para masina barca si pastoasa ca suspensie si directie. Been there, done that :) 

Apropo, masinuta asta merita niste poze frumoase :cheers:

Sa ne vedem cu bine prin trafic ;)

 

Link către comentariu

Start-stop nu se dezactiveaza din meniu, trebuie VCDS/ ObdEleven. Din ce am gasit rapid pe google, sistemul Start/Stop se dezactiveaza cand voltajul bateriei scade sub 7V. Cu VCDS cresti acea limita astfel incat el de fapt nu se va mai activa

Link către comentariu

Cristi (ti-am citit "romanul despre al tau S3 si am dedus ca asa te cheama... "tizule", etc) merci mult pt aprecieri.

Intr-adevar am uitat de sound-system, este prezent, imi incanta urechile, dar am trecut de ceva vreme de "nelinistile tineretii" ? si nu mai rezist asa bine la muzica tare in masina... inca mai am linia audio cu care mergeam la concursuri.

Chiar i-am facut un test zilele trecute si mi-am adus aminte de ce spuneai la tine pe topic ca simteai in coapse "suflul" de la difuzoare ?

 

Jantele pe 18 or sa mearga la hibernat cat de curand, nici pomeneala sa vada zapada... ever. In carte, masina are trecute roti de 16 si abia la mentiuni sunt trecute cele de 17 si 18, plus de asta, am un set de GoodYear luate iarna trecuta pt Passat, cu tot cu jante (pe 16 ce-i drept) de care mi-e mai mare dragul.  Sunt perfect constient ca o sa fie barca, dar nu prea conteaza pt ca iarna e mai bine sa "stai pe c*rul tau" cum se spune pe aici, si sunt patit.

 

Reviziile sunt facute ca la carte, inclusiv cele la cutie si diff, chiar ma uitam aseara si traduceam din franceza... din 30 in 30 mii, bonus la 60 si 115 mii au fost facute schimburile la cutie respectiv cutie + diff.

Cat despre Tess / Delcar, sunt obligat sa merg la ei pt a beneficia de garantia de 1 an, nu am emotii, si eu am auzit de bine despre ei.

 

Haion electric chiar nu am vrut, am avut ocazia sa stau de vb cu oamenii de la Stabilus si mi-am facut o idee cat costa o pereche de amortizoare de genul, iar pe deasupra, am inteles ca la generatia asta de S2 haionul electric e mai cu "toane" asa ca am preferat kiss ... keep it simple and stupid  ?

 

Am uitat sa mentionez ca are keyless start si dintre lipsuri ar mai fi "self parking", nu zic ca nu mi-ar fi placut, dar n-a fost ceva obligatoriu; mai mult pt sotie decat pentru mine; am zis ca daca nici o parcare laterala nu sunt in stare, inseamna ca nu mai sunt sofer ci "utilizator"  ? ?

 

O sa ii fac si o sesiune foto cum trebuie, numa' sa pun mana pe un aparat foto ca deja am in minte cateva locuri faine pt asa ceva prin imprejurimi.

 

@andrei0241 merci de info, o sa ma documentez mai bine pe partea asta si postez aici (daca e permis); Cel mai repede o sa am un vcds pe mana abia weekend-ul urmator.

Link către comentariu

Intreaba din timp pe topicurile de la Superb 2, ca atunci cand ai deja VCDS sa stii ce sa cauti/modifici.

Ce'am gasit eu c'ar functiona, insa nu garantez, nu am testat

VSDS - 19 Gateway -> (Long) adaption -> channel 13 -> change code 002000 into 292029. 

Even if it displays value -29,5 C instead of -50 C, it works.

Portbagajul electric, pana nu'l ai, nu ti se pare util, dar odata ce te'ai obisnuit cu el, i'ai simti lipsa (mai ales daca e insotit si de "pedala virtuala")

Link către comentariu

@DRaCu: te-am vazut ieri seara pe Calea Bucuresti, dispre Mc spre Judetean. Zburai jos pe cele 3 benzi :lol:  Arata misto Superbul, jatele o prind excelent. 

Nu ti-am facut flash-uri pentru ca nu eram cu Superbul ;)

Link către comentariu

? ? ?  merci @75NOR chiar atunci ne-am intors in oras dupa un weekend "muncitoresc" si ma bucuram... ce noroc pe capul meu, prind toate semafoarele verzi  :))

In alta ordine de idei, pe drum dificil s-a comportat exemplar, am urcat-o pe coclauri, pe dealuri la Nistoresti (Breaza) si fiind prima oara cu ea acolo am lasat-o incet, muult mai incet decat passat-ul.... unde la unele pante, pe drum de pietris, trebuia sa imi iau putin avant, cu Skoda le-am abordat in mod "crawling" aproape, ba chiar am urcat-o si pe iarba si n-am simtit ca s-ar fi chinuit  (iarba + cauciucuri de vara = love).

 

Ce m-a mai surprins, placut, a fost consumul... vineri dupa amiaza Valea Ph a fost neobisnuit de aglomerata spre Bucuresti, cu toate acestea mi-a luat doar 7% in conditiile in care nu prea am menajat-o;  cand a fost posibil (si legal) am depasit, am mers si in coloana bara/bara (welcome to Busteni), a urcat si pe deal unde am mers numa' a 1a...  Ma gandesc ca daca ii dadeam inainte spre Ploiesti / Bucuresti cred ca ajungeam la un 6,5 - 6 ? ?

 

More to come....

Link către comentariu
  • 1 month later...

Revin cu pareri si impresii... dupa aproape 5 000 km impreuna, pot spune cu mana pe inima ca masina "e ce trebuie".  Stabilitate in curbe, pe carosabil alunecos / zapada, am simtit de vreo 2 ori cum a cuplat puntea spate cu ocazia ninsorii de saptamana trecuta; consumul e prietenos in conditii normale; se incalzeste cam greu apa, dar acolo suspectez termostatul, insa caloriferul electric si scaunele incalzite sunt un deliciu pe vremea asta.

Placutele de frana pe spate au fost schimbate si i-am mai facut cadou o masca de radiator (mai mult pt a il proteja de sare, praf, pietris, mizeria de pe sosele specifica anotimpului rece), presuri de cauciuc dedicate si un suport picior (footrest) ... e la oferta pe superskoda si nu m-am putut abtine :)

A mai primit un tratament cu solutie speciala pe toate chederele, in special cele de la trapa si suntem gata... sa vina zapezile :))

 

In curand poze reale... astept sa soseasca si suportul de picior.

 

masca radiator.png

covorase-cauciuc-skoda-superb-ii.jpg

s2-ftr-orig12.jpg

Link către comentariu

Foarte frumoasa masina ! Desi nu sunt fan combi-uri, Superb-ul are un design chiar reusit, printre putinele care imi plac :D Drumuri bune in continuare! 

Link către comentariu

Nu am mai avut rabdare si am montat masca pt radiator. ?️

Am ramas (placut) surprins cat de bine se potriveste, la marele fix, si am pus-o cu capota inchisa, nu tb nici un fel de scule.

masca skoda.jpg

Link către comentariu

Like pentru grija pe care o porti masinii si accesoriile luate.

Minus pentru covorase - o sa intelegi ce zic dupa cateva luni de folosire. Nu se compara cu cele OEM ca material si calitate. Cele din S2-ul meu au 110k si sunt impecabile.

Daca ma intrebai, iti dadeam VIN-ul de la S2-ul meu, le comandai asa, e reducere mare pentru masinile cu vechime >4 ani la piese si accesorii. Cu alte cuvinte luai OEM la pret de AM.

Link către comentariu

@75NOR Merci de oferta, te tin minte pe viitor :)

Sa stii ca nu imi displac, chiar se potrivesc bine si nu au avut mirosul acela nasol.  Vedem cum rezista in timp, pana una-alta as lua mai degraba o tava de cauciuc pentru portbagaj, ca acush incepe sezonul si o sa tot bag acolo clapari, schiuri, sanii, etc.

 

Partea nasoala e ca nu gasesc (cred ca nici nu exista) o masca de radiator pentru partea de jos, de sub numar... pentru Passat B6 am vazut ca se fabrica, pentru alte masini nu prea... tb sa gasesc o solutie si acolo, ca daca nu, degeaba am luat-o si pe asta.

Stiti cumva cum se da jos acea grila, adica unde sunt clips-urile ? Sus, jos, mai pe centru, mai spre margini...nu vreau sa trag aiurea de ea, mai ales pe vremea asta rece.

Link către comentariu

Eu zic că nu e prea indicat  sa astupi și acel spațiu, presupun că va avea de suferit răcirea motorului..

Link către comentariu

am vazut ca te-a nemultumit aspectul asta = in cat timp se incalzeste apa dupa ce ai pornit ?

Link către comentariu

@DRaCu ce ma batea pe mine capul la un moment era sa cumpar acea plasa de protectie pentru radiator.

1K0 820 746 1 bucati

3D0 867 646 8 bucati

Link către comentariu

@tavitara @beidaud Cât a fost zăpadă săptămâna trecută, nu prea se încălzea, în sensul că abia ajungea la 80 grade maxim la drum mai lung (cutia în mod manual, o țineam eu la 2300 rpm), de-asta ziceam de termostat.

Acum, cu acea mască, urcă la 90 grade cam în 10 minute sa zic; însă primește aer pe partea de jos, prin grila de sub număr. 

Cat despre acoperit.... cand e zăpadă, ger, mai toate mașinile au botul "poleit",  nu mi-e teamă că se supraîncălzeste.

 

@sebip merci de pont, am să le caut să văd ce și cum. 

Am încercat aseară sa scot grila și se pare ca e prinsă bine de tot, atât de corpurile proiectoarelor cât și de scut, nu prea văd o modalitate ușoară să o astup. 

Modificat de DRaCu
.
Link către comentariu
18 hours ago, DRaCu said:

Sa stii ca nu imi displac, chiar se potrivesc bine si nu au avut mirosul acela nasol.  Vedem cum rezista in timp, pana una-alta as lua mai degraba o tava de cauciuc pentru portbagaj, ca acush incepe sezonul si o sa tot bag acolo clapari, schiuri, sanii, etc.

Partea nasoala e ca nu gasesc (cred ca nici nu exista) o masca de radiator pentru partea de jos, de sub numar... pentru Passat B6 am vazut ca se fabrica, pentru alte masini nu prea... tb sa gasesc o solutie si acolo, ca daca nu, degeaba am luat-o si pe asta.

Stiti cumva cum se da jos acea grila, adica unde sunt clips-urile ? Sus, jos, mai pe centru, mai spre margini...nu vreau sa trag aiurea de ea, mai ales pe vremea asta rece.

Eu la S2 am folosit covorasul cauciuc OEM, are margini laterale foarte ok. La S2 inca era din cauciuc natur, nu mizeria pe care au introdus-o incepand cu S3/O3, etc. Iti recomand cu caldura solutia OEM.

Ce nu inteleg eu este de ce zici tu ca nu se incalzeste. Am facut 4 ierni de Brasov cu S2-ul si am fost perfect multumit. La 2-3 minute dupa pornire, cu clima pe 22, pozitia "parbriz+picioare", ventilator treapta 2, deja simteam ca sufla cald la interior. Dupa 10minute deja e cald bine in masina, chiar daca apa nu a trecut de 50grade. Aveam o naveta zilnica de 13km, oras + DN combinat. Cam de pe la jumatatea distantei lichidul de racire era la temperatura de regim. Doar in zilele cu sub -15 nu trecea de 80grade in naveta mentionata. In ceea ce priveste temperatura uleiului, aici e o alta discutie, iarna cu greu urca peste 65-70 grade pe naveta mentionata.

Daca aveai termostatul blocat pe deschis, nu urcai apa de 50-60 grade oricat ai fi mers.

Nu vad de ce te-ai apuca sa pui tot felul de grilaje/cartoane si alte solutii de blindare a masinii, cu exceptia cazului in care ai folosi masina doar urban/ pe distante scurte.

Iar condusul in Manual, sa o tii tu in 2300rpm nu mi se pare deloc o idee reusita, ci doar te complici. La temperaturi foarte scazute cutia schimba jos in ture, protejeaza motorul. Pe masura ce se incalzeste schimba mai sus. Il poti ajuta lasandu-l linistit in D si evitand accelerari bruste/kick down si alte reprize prin trafic. 

 

 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!