Jump to content

Problema haldex


milica2009
 Share

Postare recomandată

Salut, detin un vw bora, 1.9 tdi 4motion 131cp an 2002, am o problema de ceva timp( de un an ) cand virez maxim stanga sau dreapta, mi se infraneaza rotile si mi se aprinde martorul esp in bord ca si cum masina ar derapa, simt cum se cupleaza spatele..

Am ridicat masina pe elevator, toate 4rotile trag constant, nu cum ar trebuii normal sa traga doar una, am pus-o si pe tester dar tot nu stiu ce are, daca scot siguranta 31 ( haldex ) masina nu mai face asa.. deci e ceva de la grupul din spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa inlocuiesti siguranta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce treaba sa aiba siguranta? nu e arsa, e altceva si nu pot sa imi dau seama

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! 

Schimba uleiul din haldex si serezolva, 90% șanse sa fie de la ulei , și-a pierdut din proprietăți.

Când virezi si senzația ca tragi spatele înfranat!!!

Daca e așa e din pricinauleiului!i

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-am facut schimburile la haldex :) si nu e nici o diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nasol!!!!

Acum o iei in ordinea preturilor!

Scoate mufa de la puntea spate si vezi cum se manifesta.

O urci pe rampa si verifici articulatia de la cardan si cuplajul elastic.

Verifici prin demontare functionarea pompei de la haldex 

Ultima varianta, verifici discurile de ambreiaj din Haldex.

 Fa un scan pe unitatea de 4 motion sa nu fie dus calculatorul, daca este busit calculatorul de 4 motion da eroare si in ESP !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina este suspendata pe elevator, o bagi in viteza si se invart toate 4 rotile, asa e normal. Cum sa fie normal sa se invarta doar o roata?!

Modificat de mihaita27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine de cea opusa si vezi daca o ia din loc cea oprita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, crocodill said:

Nasol!!!!

Acum o iei in ordinea preturilor!

Scoate mufa de la puntea spate si vezi cum se manifesta.

O urci pe rampa si verifici articulatia de la cardan si cuplajul elastic.

Verifici prin demontare functionarea pompei de la haldex 

Ultima varianta, verifici discurile de ambreiaj din Haldex.

 Fa un scan pe unitatea de 4 motion sa nu fie dus calculatorul, daca este busit calculatorul de 4 motion da eroare si in ESP !!!!

daca scot mufa nu mai face asa, masina merge normal, virez maxim fara probleme

 

12 hours ago, mihaita27 said:

Daca masina este suspendata pe elevator, o bagi in viteza si se invart toate 4 rotile, asa e normal. Cum sa fie normal sa se invarta doar o roata?!

de ce s-ar invartii toate 4 rotile? nu am sateliti, ar trebuii sa se invarta doar una

12 hours ago, crocodill said:

Tine de cea opusa si vezi daca o ia din loc cea oprita

o ia din loc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate cele de jos încearcă pe doar după ce ai vrificqt tot ce se numește articulație 4x4, cuple elastice ale cardanului si articulația lui ( articulația cu bile).

Cele  mai mari șanse sunt sa faca așa datorita Haldexului. Verifica pompă de la Haldex sa isi facă treabă. Dar, pana atunci scoate mufa de la pompa, sterge eroarea de ESP vi vezi daca mai iei eroare de ESP.

Ai schimbat si filtru de ulei sau doar uleiul?

Modificat de crocodill
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si filtrul si uleiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa a rămas de verificat. O dai jos si vezi daca își face treaba, are si sorb care poate fii înfundat, da jos si electronica de la Haldex ca are si acolo un motora pas cu pas care poate sa dea rateuri. Poate a intrat ulei in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu are nimic nici pompa, am verificat, e ceva pe electronica oricum, pe tester nu apare nimic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua, ati rezolvat problema cu haldexul, am si eu aceasi problema si nu stiu unde sa merg daca ma puteti sfatui. Multumesc tel 0762281271

Cod eroare 01155 clutch. Rotation devation to large

mecanical error

intermitent

. Multumesc. Astept sfaturi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut!

Am si eu problema la un golf 4 1.9 alh 4motion

Stie cineva cum cupleaza 4x4?

Am inteles ca in momentul in care patineaza rotile fata se cupleaza spatele.

Am incercat azi pe nisip si spatele nu cupleaza. 

Am defect senzor abs spate dreapta....sa fie din aceasta cauza??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Da , daca ai ceva defec la ABS sau ESP sistemul 4 motion nu va functiona. De cuplat este cuplat in permanenta, el doar variaza cata putere distribuie intre fata si spte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
adrian_curcudel

salut am un vw bora 2002 1.9 tdi 4 motion si ma confrunt cu aceeasi problema de functionalitate a tractiunii 4 motion. s-a intimplat sa blocheze rotile din fata in viraje stranse iar apoi in urma unui scurt la contact nu a mai functionat deloc. la diagnoza nu da nici o eroare.  schimbul de ulei si filtru a fost facut cu cca 60 miii km. pina la defectiune masina a rulat fara probleme nu se auzea nimic in spate de parca nu era 4 motion .va rog astept sfaturi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Am si eu o problema la un golf 4 , 4 motion.

Am avut aprin senzor ABS in bord si ma gandeam ca de aceea nu cupleaza 4x4. Am schimbat senzorul ABS, eroarea am sters-o dar tot nu cupleaza.

Erori nu am pe AWD , siguranta 31 este ok.

Stie cineva ce sa ii fac, si ce sa controlez?

Masina a adus=o un prieten din Ausrtia si cand a adus-o el zice ca patinau toate 4..... la cateva saptamani dupa ce am cumparat.o s-a aprins ABS si la eroari pe AWD aveam " check abs "

Am intrebat pe la service-uri prin Dr.Tr.Severin dar la 4motion nici unul care sa fie pe problema.

Am facut cateva prin screen-uri cu masina pornita dar nu in mers.

 

1.png

2.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

In primul rand verifica daca merge pompa de la haldex. Da un autput test pe modulul 4 motion si baga-te sub masina, asculta daca se aude poma, daca nu loveste-o cu o surubelnita si daca o ia trebuie sa schimbi pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles!

Am dat output test si nu bazaie decat face un "tac" si atat. 

Aveti idee daca e operatiune complicata de schimbat pompa? 

Am cautat pe epiesa dar nu am gasit pompa haldex. Stiti undeva la un pret bun sau ma sfatuiti sa iau una sh?

O pot schimba eu?

Mai trebuie desfacut si altceva ca sa ajung la ea sau e accesibila?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Este accesibila sub masina. Ca un al 2 lea test , poti sa o dai jos de pe masina si sa o alimentezi cu un 8-9 v sa fii sigur ca este ea. Sub masina ai 3 suruburi cu torx , unul dintre ele este foarte subtire si o sa se rupa. Iti trebuie ulei de haldex ca o sa curga, merita sa il schimbi.

Ca pret pe pompa este prohibitiv, in jur de 1200 Ron.https://shop.kritters.ro/pompe-haldex/481-pompa-haldex-vw-audi-generatia-1.html 

Nu merita SH ca ai sanse mari sa fie dusa si aia, de obicei se duc garniturile, intra ulei in ea si se distrug carbunii. Daca nu intra ulei se duc carbunii de la Km parcursi. Cu adevarat nu ai cum sa o probezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Astept sa vina weekend-ul sa am timp sa " lucrez " la problema.

Nu am cu ce sa o alimentez cu 9 volti...dar cred ca nu are nimic daca pun 12 v pe ea ca pe tester arata tensiunea de 12 volti la pompa.

Surubul acela daca se rupe se poate iinlocui sau ramane doar in 2?

Uleiul am observat( pe youtube) ca se pune exact pe unde se scurge si este la tub de silicon si am inteles ca nu este decat pr original.

O pompa noua este putin cam scumpa, insa am gasit pe ebay kit reparatie pompa ( carbuni + semering ) cu 50 $. O fi bun de ceva?

Multumesc pentru raspuns!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa faci un log si sa vezi daca ai presiune in haldex, ar trebui sa fie 2bar. Mai poate sa fie si calculatorul de la haldex, acesta se oxideaza si da erori aiurea, mie mi-a dat ca e pompa de vina insa nu era. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modelul asta de haldex nu ai informatii de presiune, x% cuplu pe spate, ai doat temperatura si tensiune si inca ceva. Tensiunea de 12 v este cat intra in calculator, nu cu cat comanda el pompa. Sta si in 2 suruburi. Daca dai ppmpa jos iti trebuie mai mult decat un cartus de ulei, din cat imi amintesc. In legatura cu acel kit, nu stiu ce sa spiun, daca este un pret ok merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!