Jump to content

Probleme generala RCD, receptie semnal etc


Cristi79
 Share

Postare recomandată

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bebeko

    25

  • jagoman

    18

  • 120 L

    15

  • BLiTZ

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acele adaptoare ce "injecteaza" 12V in firul ce duce la antena, sunt DOAR pentru masinile echipate cu amplificator de antena (de obicei la baza antenei).

Daca masina nu are acel amplificator, nu mai are nevoie nici de adaptor. Asta e si explicatia de ce pe un Sony in Logan merge bine radio-ul.

Mai clar, radio-ul pe o masina echipata cu amplificator de semnal la antena, dar cu amplificatorul NEALIMENTAT, merge FOARTE rau in comparatie cu un radio pe o masina cu antena fara amplificator de semnal (care va merge bine).

Explicatia: amplificatorul actioneaza ca o "intrerupere" pe traseul antena-radio, daca nu este alimentat. :D

Mda..."intimplator" ma ocup cu electronica de peste 20 de ani si deci stiu ca ce spui e valabil.

Dupa documentare am observat ca toate fabiile au asemenea amplificatoare iar mie la instalare mai mult ca sigur nu mi-au alimentat pe fider amplificatorul...

Ar fi o explicatie la atenuarea semnalului foarte mare ( estimez min 10 db ) intre semnalul din logan si cel din fabie prezent la borna de antena. Antena de dacie chiar daca e putin mai inalta nu cistiga mai mult de 3 db fata de cea a Fabiei...

Pe de alta parte e bine de stiut ca o comparatie trebuie facuta pe acelasi post de radio la aceasi distanta cu antenele de pe automobile diferite.

Exista diferente f mari intre puterile de emisie ale radiourilor FM.

De ex o licenta de emisie are max 500 W ERP pentru local dar in practica unele posturi de radio folosesc antene cu cistig de 10 db sau uneori peste chiar daca ei au un emitator de 500 W. In felul acesta puterea ERP ( radiata efectiv ) este de 5000 W sau much more...cu mult peste norma legala.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU am scris ca la mine este la baza antenei placuta ce se vede in poza cu cateva posturi in urma. Am dat si exemple cu acelasi post de radio la receptie, folosind acelasi unitate Kenwood in Fabia, Clio si R11.

Interesant este ca Fabia mea, conform codurilor de echipare, a iesit fara unitate radio casetofon din fabrica, avand doar precablaj pentru boxele fata plus antena. Si asa se pare ca totusi am amplificator care necesita alimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai desfacut plasticele spate pentru a avea acces la amplificator ? ( de unde ai inceput sa tragi de ele adica )

La break-uri accesul e la fel ?

Se pare ca au niste cleme care se strica f repede...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuie sa fac si eu operatiunea pentru a verifica daca e alimentat respectivul amplificator...dar presupun ca 99,9% nu e !

Un semn clar este faptul ca pe medii nu receptioneaza nimic iar eu ca si sabo sau altii dadeam vina pe Kenwood...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat si eu colegi electricieni auto cu experienta si mi-au spus in felul urmator:

1. acea placuta cu integrate de la baza antenei este intr-adevar amplificator de semnal

2. radiocd-urile mai noi aduc direct prin mufa antenei acei 12V la amplificator; adaptorul ala de antena cu firul separat este pentru modelele mai vechi de rcd care nu trimiteau 12V prin cablul de semnal. Anyway, daca NU ar fi alimentat acel amplificator cu 12V nu s-ar receptiona nimic, nici macar in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz as completa ca Nu trebuie sa fie neaparat masini mai noi. Daca pe masina s-a montat antena cu amplificator, automat si radio-ul OEM cu care vine echipata masina livreaza acea tensiune, direct in mufa de antena. Ca dovada, deja de prin '98-'99 (poate si mai vechi) gasesti astfel de echipamente pe masinile grupului VAG.

Problema apare cand schimbi radio-ul OEM cu unul aftermarket, care nu e proiectat pentru a alimenta amplificatorul. :vaidecapulmeu:

Daca nu alimentezi amplificatorul, oricum o sa receptionezi posturile ce emit cu o putere mai mare. Asta datorita faptului ca si firul ce merge pana la antena receptioneaza cate ceva (are rol de antena). Altfel spus, chiar daca nu alimentezi amplificatorul, o sa receptionezi unele posturi in oras (unde puterea e mai mare). Ca un exemplu, EuropaFM il vei receptiona aproape in orice oras, chiar si fara alimentarea amplificatorului. :))

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord Amy dar cum cineva mai sus se plangea de un radiocd aftermarket atunci si eu am facut referire la ele. Par example eu pe masina am model aftermarket (si cel pe care l-am avut pana acum tot aftermarket a fost) dar ambele au avut alimentare 12V pe cupla de antena pentru ca eu NU am avut niciodata vreun adaptor de genul ala pe masina. Deci vorbeam de aparate aftermarket mai vechi care nu dau 12V pe antena.

In fine, aici cred ca e defapt o discutie lunga despre calitatea antenei, a amplificatorului din ea si a radiiocd-ului pana la urma. Un lucru e cert: daca aparatul nu ar fi dat 12V atunci NU s-ar fi receptionat nimic pentru ca ampliful n-ar fi fost alimentat.

Ca fapt divers: am intalnit la skode antene in care a intrat apa in amplif-ul de la baza ei si au fost gata; au fost insa cazuri extrem de rare.

Si tot ca fapt divers, apropos de receptoare OEM: la cele de pe octi2 se poate seta din tester un "radio reception enhancement" cu rezultate bune :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci eu ce sa fac?

Am nevoie sau nu de acest adaptor? Cert este ca receptia este mult mai slaba in Fabia, totusi nu pot spune ca nu receptionez nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, ca un scorpion veritabil ce sunt, orice polemica (sper eu constructiva) ma intriga :(

Fapt ptr care am pus mana pe telefon si am sunat un prieten care are pe masina un Sony(evident aftermarket) si stiam ca se aude ff prost in masina lui.

Avea antena amplificata. Insa odaca cu schimbarea HU-ului, s-a inrautatit si receptia radio. Mergea ok in oras (destul de multe posturi), insa in afara singurul care ramanea cat de cat era EuropaFM (cum spuneam, firul antenei preia rolul de antena in lipsa alimentarii amplificatorului).

Situatia s-a schimbat radical odata cu montarea acelui adaptor pentru alimentarea amplificatorului. Se conecteaza usor la firul de alimentare antena (de obicei albastru), din manunchiul de fire al radio-ului. Acum totul este ok si nu mai are nici o problema in acest sens. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) buna faza cu scorpionii, iti dau dreptate pe deplin :D

Revenind, nu stiu ce sa mai comentez la acest subiect. Aseara spuneam ca ma voi documenta, n-am gasit mare lucru. Am pus si eu mana pe telefon si am sunat electricieni auto care mi-au spus ce-am scris mai sus. Recunosc ca personal nu m-am lovit de aceasta problema decat extrem de rar (ti-am zis, cateva cazuri izolate de apa in amplif) la fabia si de aceea n-am dezvoltat subiectul.

Ca un sfat pentru jagoman: n-are ce sa strice daca incerci sa montezi acel adaptor in spatele rcd-ului. Sunt absolut curios de rezultate, sincer. Mai ramane problema montajului: dupa cum vezi din poza aia tija aceea are lungime de cca. 10cm si nu stiu unde va mai incapea si aia in spatele rcd-ului. Eu unul mi-am montat de curand un Alpine si abia l-am bagat in locas, ma-ntreb ce s-ar fi intamplat daca mai era si dracia aia in curul lui :) (scuzati expresia).

Dar pentru o proba nu e musai sa infigi de tot rcd-ul la loc. Succes si da-ne si noua un feedback.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...radiocd-urile pot avea din constructie alimentare pe fider iar daca nu au se desfac si se monteaza un simplu fir intre plusul comutat si pinul central al mufei de antena. :)

E cea mai simpla solutie pe care o aplic si eu in curind daca la verificare nu am 12 V pe fider.

Binenteles ca fiderul se comporta ca o antena si se vor receptiona posturile care emit cu kilowati intregi chiar si in afara oraselor !

Diferenta apare la posturile care folosesc puterea legala de emisie unde fara amplificare nu vor fi receptionate nici macar pe la marginile oraselor.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca daca leg firul cu 12v de alimentare a antenei la firul central din cablu a antenei RCD-ul nu va pati nimic? Ca de mesterit ma pricep la multe lucruri. Intreb caci am inteles ca acel adaptor (sau separator antena) mai are ceva inauntru pentru a nu permite 12 v sa intre in RCD.

Am gasit astfel de adaptor, dar nu prea am cum sa intru in posesie, fiind comercializat de un depozit, ce vinde numai la o comanda peste o anumita suma. Si adaptorul costa mai putin.

Deci? Pot incerca sa dau +12 "pe mijloc"?

Intr-adevar la drum lung intre localitati receptionez doar Europa Fm si Radio21.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu man, nu da niciun 12V pe mijloc ca farami radiocd-ul. 12V trebuie dati pe firul ala albastru de la acel adaptor si luati din manunchiul de fire ce intra in radiocd (tot fir albastru).

Daca ai drum prin Brasov da-mi de stire ca iti dau eu un brat de adaptoare dinalea. Sau mergi frumos la un service mare, de reprezentanta sa zicem, ca sigur au ramase de la montarea radiocd-urilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg, dar din ce a scris 120L, am dedus ca se poate.

Si gasind greu astfel de adaptor incepeam sa ma bucur ca rezolv mai simplu si mai rapid, pana gasesc un adaptor autentic.

Blitz ai putea sa-mi trmiti una prin curier.:beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jagoman uite inca un loc unde poti gasi informatie utila AICI :icon_thumright:

Parerea mea este totusi sa te duci in service daca in final nu te simti foarte sigur. Ar fi pacat sa arzi ceva pe acolo. :)

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amy multumesc de indrumari.

Am gasit in linkul dat de tine ce trebuie sa "confectionez". Maine ma pun la treaba.

Revin cu rezultatele. Sper sa le am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut pe Fabiuta, asa numitul adaptor ( timp de aproape 1 an ), dar nu am observat nici o diferenta. Asa ca l-am scos. Radiocd-ul este un Clarion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii de ce?

Sunt 2 tipuri de antene:

- cele simple, fara amplificator

- cele cu amplificator

Probabil tu ai fara amplificator si atunci n-ai nevoie de adaptor - nu-ti foloseste la nimic.

Daca OEM a venit cu amplificator, probabil a fost defect de la inceput. Caz in care degeaba alimentezi cablul de antena ca n-ai ce diferente sa vezi - pentru ca de la inceput n-ai avut ocazia sa vezi partea "frumoasa". :wub:

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e, poate sunt eu ghinionist ...

Cu toate ca masina a venit echipata si cu 4 boxe suplimentare. ( plus preechipare radio )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu man, nu da niciun 12V pe mijloc ca farami radiocd-ul. 12V trebuie dati pe firul ala albastru de la acel adaptor si luati din manunchiul de fire ce intra in radiocd (tot fir albastru).

Daca ai drum prin Brasov da-mi de stire ca iti dau eu un brat de adaptoare dinalea. Sau mergi frumos la un service mare, de reprezentanta sa zicem, ca sigur au ramase de la montarea radiocd-urilor.

In principiu sa stii ca orice etaj de intrare receptie ( selector TV, radioreceptoare de casa, auto...etc ) are separare galvanica prin condesatori cu antena din motive de securitate. Deci in concluzie daca pui +12V la borna centrala a antenei nu vei farima nimic...

In alta ordine de idei operatiunea nu e recomandata amatorilor fara experienta si sculele necesare. Ca idee, uneori ( dar f rar ) datorita diferentelor de potential condensatorii cu pricina se pot strapunge si trebuie verificati.

Adaptoarele respective de care vorbim aici probabil au o separare galvanica suplimentara pentru siguranta mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasat este evidentiat conexiunea la ANTENA.

Intrebare pt. 120L: Pot sa-i dau direct +12V?

p16.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspuns: Nu poti sa pui direct +12V pe conectorul J4 deoarece in schema bobina de filtraj trece-jos L3 iti scurtcircuiteaza la masa orice tensiune continua venita pe antena. Daca ai pune din intimplare, rezultatul ar fi arderea sigurantei din panoul electric al masinii.

Poti in schimb sa rezolvi la un atelier de electronica ( sau chiar tu daca ai scule ) in felul urmator:

- intre conectorul J4 si punctul unde e bobina L3 ( pe traseul central, ingrosat adica ) inseriezi un condensator ceramic de 10 pf. ( separa galvanic )

- direct in pinul central al conectorului J4 lipesti un fir iar celalant capat al firului il pui la +12V comutat prin contactul de la cheia masiniii. ( schema e incompleta caci altfel iti spuneam unde )

In acest fel se rezolva 2 chestii:

1. Alimentezi direct din el amplificatorul de la antena fara a mai fi nevoie sa intervii la conectorul din spate sa conectezi firul albastru

2. Nu mai ai nevoie de adaptorul special care dupa cum bine spune Blitz e foarte posibil sa nu intre-n spate la radiocd din motive fizice.

Spor la treaba si sa ne anunti rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptorul special intra in spate la radiocd fara probleme. Cel putin la Clarion asa este si nu cred ca alte unitati si fie mult mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modificarea hardware in interiorul aparatului (prin care injectezi direct 12V in mufa de la antena) nu o indic nimanui, din mai multe motive:

1. Daca aparatul e nou, pierzi garantia.

2. Intr-un aparat de generatie mai noua totul e tehnologie SMD, si e foarte dificil de lucrat cu asa ceva.

3. Sunt putini electronisti pe mana carora poti lasa o astfel de sarcina.

4. Pentru cat costa si cat de usor se monteaza un astfel de adaptor, chiar nu merita sa-ti dai batai de cap prin modificarea hardware in interiorul aparatului.

5. Cat despre constructia acelui adaptor... cine nu poate sa construiasca un astfel de adaptor, ce sa mai incerce sa-si bage degetele in aparat ca sa modifice intrarea antenei? :))

PS: acel adaptor nu trebuie sa fie lung de 10cm. Se poate construi folosind 2 mufe de tipul respectiv, cu cablu coaxial intre ele, plus firul respectiv de alimentare. In acest mod, adaptorul se muleaza dupa locul pe care-l are in spatele radio-ului. :)

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!