Jump to content

Schimbare cutie automata cu manuala


Mr.Chow
 Share

Postare recomandată

Am un golf 4 Hatch 2001, automat, 1.6benzina AVU. Am montat GPL pe el si a mers perfect pana acum cateva luni. Din lipsa unor specialisti in zona, din cauza costurilor de reparatie ridicate ma gandesc serios sa o convertesc in manuala. Daca cumpar o cutie SH + manopera, ies la un pret apropiat cu aceasta conversie.

 

Am gasit tot felul de informatii generale pe net dar nimic concret pentru acest tip de motorizare. 

 

As dori va rog cei care au informatii cu privire la un astfel de swap, sa-mi dati o mana de ajutor cu privire la ce as avea de facut.

Din ce am inteles, as avea nevoie de urmatoarele:

  • Cutie de viteze manuala in 5 trepte(nu stiu tipul)
  • tampon CV
  • planetare
  • electromotor
  • volant
  • pedalier cu contactele pedalelor de ambreiaj si frana
  • timonerie
  • maneta
  • kit ambreiaj nou

Mai trebuie ceva ca si piese?

Apoi este cineva care imi poate spune ce trebuie facut (modificat/codat) pentru partea electrica?

  • eliminarea limitarii scoaterii cheii din contact atunci cand maneta e in P
  • sa dispara de pe CB PRND123
  • sa am functionale lampile de mers inapoi
  • sa mearga cruise controlul ca inainte

Este cineva din iasi care se pricepe la un astfel de swap? (macar pe partea electrica)

Multumesc.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar sa aflu ce tipuri de cutie sa caut, sa stiu ce kit de ambreiaj sa cumpar....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

La multi ani 2019 !

Ai reusit sa faci conversia .

Daca pui cutie pune una de audi a3 , cod: ,,  DLP'' cu timonierie cu tot  . Eu de aia am pus pe 1,6 sr. Merge super.

Electric se recodeaza masia pentru cutie manuala si se refac legaturile petru pedala de frina si stopuri. 

Cruise control o sa mearga si pe transmisie manuala

Kit de distributie original ii SACHS. Electromotor merge care il ai pe ea .

Bafta

Modificat de AlinNicolae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut! Am un golf 4  an 2002, motor asz 1.9 TDI automat, cutie în 5 trepte. 

Din cauza unor probleme la cutie m decis sa o fac manuala. 

Am luat o cutie de pe un motor 1.9 alh. 

Partea mecanica am făcut o. Am montat tot ce era de montat, totul e la locul lui, 

Acum dacă ma poate ajuta cineva cu niște sfaturi, sau niște pasi ce trebuie urmați sa pot sa fac instalatia electrica și codarila cu vcds. 

Pot lua orice mufa de pe masina donatoare, dar  nu știu ce pini trebuie luați de la mufele de la cutia automata, nu vreau neapărat sa îmi meargă tempomatul, dar măcar sa rezolv problema cu luminile de marșarier, vitezometrul din bord, pornirea mașinii, și scoaterea cheii din contact. 

Multumesc, dacă este nevoie pot face poze la mufe la relee sau la ce trebuie sa va ajut sa identificați problemele "pacientului" 

Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalezi switch ambreiaj pt tempomat.

Restul se cableaza. Ai nevoie de mufa la senzor viteza

Pornire - punte in mufa releu pornire,  sub bord.

Modificare soft motor (codare) si abs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/21/2021 at 5:08 PM, F l o r i n said:

Instalezi switch ambreiaj pt tempomat.

Restul se cableaza. Ai nevoie de mufa la senzor viteza

Pornire - punte in mufa releu pornire,  sub bord.

Modificare soft motor (codare) si abs

Multumesc pentru răspuns! 

Am sa încerc sa le bajbai pe acolo. 

Am vazut la postările trecute cam ce trebuie sa fac dar nu pot sa găsesc cablul de la marsarier din mufa de la automata, nu pot sa găsesc cablurile de la vitezometru, nu știu între ce pini si la ce releu sa fac punte, nu știu cum se poate face modificarea softului și ABS ului  cu vcds ul. 

😅 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am rezolvat cu becurile pe marsarier, 

Mai am 2 întrebări scurte, dacă puteți sa îmi răspundeți m ar ajuta foarte mult. 

In ce pin din ECU trebuie sa duc semnalul de la vss sau de la senzorul pentru viteza. 

Si în ce pin din ECU trebuie sa duc firul de la comutatorul de la ambreiaj? Maine ma apuc sa trag firele și sa le leg, m ar ajuta foarte mult dacă mi ati putea spune unde sa duc firele. Multumesc! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, golf 4, 1.9, asz, cutie automata 09A, an 2002, seria  WVWZZZUZ2W530487. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am rezolvat cu trasul cablurilor unde trebuie pentru marsarier, pentru viteza si pentru switch-ul de la pedala de ambreiaj (pin 66 din ecu asa cum ati mai zis si pentru alte masini in alte postari mai vechi🙏).

Pentru a reusi sa pot lega toate firele respective unde trebuie (inafara de switch ambreiaj) m-a ajutat foarte mult video-ul din link-ul de mai jos, il las aici poate mai ajuta pe cineva.

Pentru ca in video era vorba de o alta motorizare fata de ce am eu pe golf, pinii de la ecu nu erau aceasi dar cei de la tcu da, si asa am luat din aproape in aproape si am aflat unde trebuie trasi si cei in ecu. Va multumesc pentru toata informatia data pe acest forum.

Acum mai am o problema cu turbo, intra foarte tarziu si masina consuma foarte mult.... dar probabil o sa intreb in topic-ul potrivit.

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut. Am un golf 4 1.6 SR cod motor AVU din 2001 care a fost automat. Eu l am cumpărat deja manual fiin plin de probleme. Motorul vechi mergea întrerupt la rece în 3’pistoane trepida etc. Motorul nou deși era ok pe cealaltă mașina de unde l am cumpărat, la mine merge la fel de prost, singura eroare este la sonda lambda. Problema este ca (,) calculatorul inca stie ca este automata și am tot citit ca orice problemă poate să apară din cauza asta. Codul din vcds din coding este 00233 - ultimul 3 însemnând cutie automată. Ca să “îi spun” calculatorului ca este manuală acum am văzut ca trebuie sa pun 1 in loc de 3. Eu fac asta dau pe do it dar nu se întâmplă nimic codul rămâne tot cu 3. M am interesat mai bine și  citit ceva de calculatorul cutiei automate care încă este montat pe mașină se pare și de asta am eroare la motor cu cutia și check ul aprins. Am încercat să deconectez calculatorul de la cutie și să modific atunci codul și nimic…ba chiar mi s a aprins și esp ul pe motiv ca nu comunica cu cutia in rest funcționând perfect esp ul. Nu știu ce sa mai fac acum a  apărut alta problema cu avansul doar cand trage motorul și când e cald și este totul schimbat; distribuția e schimbată fise bujii senzori tot…mă gândesc ca tot de acolo o fi nu știu și vreau sa vă întreb cum fac sa modific ecu. Am încercat să l citesc cu vag k can commander 1.4 și nu pot. Immo este dezactivat din laptop din ce mi s a spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!