Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

andrei.stan01

Salutare, am o mare problema cu clima.

Pana nu demult clima functiona cand avea chef, mai nou am incercat sa cuplez compresorul pe direct la buton, sa mearca cand vreau eu, nu el.

Am cuplat compresorul pe direct, clima a functionat, doar ca nu a pornit ventilatorul AC, dupa nici un minut a evacuat tot freonul din instalatie datorita presiunii rezultate.

 

Intrebarea me este, cum reusesc, dupa incarcarea cu freon, sa pornesc ventilatoarele la pornirea climei.

Mentionez ca am incercat 3 relee, dintre care unul nou original si tot nu pornea clima.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarile din DIY facut de mine, le-ai parcurs?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.stan01

am verificat urmatoarele:

 

-releu ventilatoare ( probat cu alte 3 din care unul nou original )

-am scos siguranta de 30AH de deasupra bateriei si pornesc ventilatoarele si compresorul pret de cateva secunde

-panou climatronc ( probat de pe o masina care functioneaza )

-sigurantele din panouri sunt bune. 

Modificat de andrei.stan01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e suficient. Vezi pasii de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Am parcurs mare parte din topic, dar nu am reusit sa am lamuresc in problema mea.

Am masina din 2007, luata SH. Prima interventie pe instalatia de AC am facut-o saptamana trecuta cand am fost sa incarc freonul si sa "verific" instalatia.

Intre timp am pornit la drum de 800km in afara tarii.

Inainte sa ajung la destinatie, clima functionand a incetat sa mai raceasca. Deci ventilatoarele sufla aer in continuare. Oprind si pornind AC, nu se mai auzea zgomotul specific de cuplare a condensatorului. Am mers la un service, a constatat prima siguranta (30) arsa si plasticul topit. Dupa inlocuire Se aude zgomotul de cuplare a condensatorului dar aerul sulfat nu se raceste. Meseriasul a constatat si faptul ca Se incalzeste primul cablu de pe panoul de sigurante de deasupra acumulatorului. Zicea ca de la compresor (daca am inteles bine, avand in vedere ca nu prea vorbea engleza, si nici eu limba Locala).

In tot Timpul diagnosticarii masina a fost conectata la instalatia de incarcare/verificare.

Am plecat de la service in ideea ca voi simtii aerul mai rece cand masina e in mers. Uneori imi da impresia ca raceste, dar nu Se raceste aerul in masina.

Oare o fii insuficient freon in instalatie de nu raceste? Ma gandesc ca ar fi observat asta cat a fost masina conectata la instalatie.

Mai zicea "mecanicul" ca sa verific compresorul cand ajung acasa si ca daca se mai arde, sa inlocuiesc siguranta si pot ajunge pana acasa cu instalatia functionand.

Maine am gandesc sa merg iar la service. Dar sincer nici nu stiu ce sa intreb in afara de verificare nivel freon.

Si cand am gandesc ca iar nu va reusi sa imi raspunda in engleza...

Are cineva vreo sugestie ce sa mai verific maine la instalatie, din ce cauze nu sufla aer rece?

Modificat de Floddy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi ambreiajul de la compresor dar verifica mai intai cablul ce se incalzeste, vezi sa faca bine contact atat la panoul de sigurante cat si in cealalta parte. Faptul ca s-a incalzit cablul si s-a topit plasticul de la siguranta, indica un contact imperfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acolo s-a incalzit si topit, trebuie schimbat acel suport de plastic in care stau sigurantele. Inainte de asta verifica daca ai alimentarile necesare conform DIY facut de mine.

 

Iar acum nu am inteles, cupleaza sau nu compresorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima siguranta care era arsa, era si topit plasticul. De incalzit Se incalzeste primul cablu, cel din margine. La cablul respectiv nu este topit plasticul. Da, odata inlocuita siguranta arsa, compresorul cupleaza. Doar ca a aerul sulfat nu se raceste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Plasticul se topeste in suport - de accea trebuie schimbat suportul, daca deja a ajuns sa-l topeasca, ai contact imperfect in siguranta si incalzeste circuitul, s.a.m.d.

 

2. daca iti cumpleaza compresorul dar nu raceste - daca ai climatronic verifica servomotoarele plus compresor - daca ai AC - verifica compresor - asta daca nu cumva iar ti-a pierdut din freon

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o problema cu ac (manual). Am verificat instalatia de curand, schimbat freon etc. Merge perfect pana apa ajunge la 90 (pe vag com), apoi nu mai functioneaza. Am verificat pe direct ventilatoarele la mufa respectiva, merg ambele viteze. Am schimbat si suportul de plastic de la baterie ca era putin topit.

Eu banuiesc termocupla. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am nevoie de ajutor pentru instalatia AC pe T5... nu-mi mai functioneaza de vreo saptamana, am fost sa-mi verifice instalatia, a reumplut cu freon.. acolo totul e in regula...

 

unde sa ma mai uit ? pe vag com nu apare nicio eroare, ventilatoarele pornesc cand se incalzeste masina, dar nu se cupleaza odata cu actionarea butonului de AC cum e la golf...

 

masina e un T5 din 2004 motor AXD.

 

m-ar interesa o schema sau o componenta cu relee, cuple... ce mai are sistemul, compresorul in sine are o cupla si un ambreiaj, alea le-am schimbat deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o problema cu ac (manual). Am verificat instalatia de curand, schimbat freon etc. Merge perfect pana apa ajunge la 90 (pe vag com), apoi nu mai functioneaza. Am verificat pe direct ventilatoarele la mufa respectiva, merg ambele viteze. Am schimbat si suportul de plastic de la baterie ca era putin topit.

Eu banuiesc termocupla. Multumesc

Ventilatoarele merg pe ambele trepte alimentate ele pe direct sau cu starp in mufa de la termocupla ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut punte intre pinii mufei. 1 functioneaza si pe direct, 2 doar cu contact pus. Stiu ca peste 92 grade cu ac pornit trebuie sa fie treapta 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

 

Ar fi probleme cu cuplarea/decuplarea cuplajului compresorului in mers, comandata de un regulator de temperatura, ca in schema?

Poate dauna cuplajului?

 

Multumesc

post-38711-0-21119600-1438397343_thumb.j

Modificat de valysor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce vrei sa mai adaugi tu ceva in plus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valysor@-sa inteleg ca ai ac si cu schema iese un semiclimatronic? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iese o tiganie, ce poate sa iasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la asta ma gandeam, controlul temperaturii prin decuplarea/cuplarea compresorului de AC.

 

La clima se opreste compresorul, sau tot asa mixeaza aerele din clapete, aer rece+aer cald, caci daca e asa, nu te supara dar e pacat de compresor sa mearga tot timpul, de ex tu ai 25 de grade afara si vreo 20 in interior, ptr 5 grade diferenta merge compesorul ca la 40 exterior, pacat de consum si uzuri...

 

In fine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,interesant si pe mine ma deranjeaza citeodata treaba cu,cupleaza/decupleaza.Poate faci un diy sau cum ii zice...Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la asta ma gandeam, controlul temperaturii prin decuplarea/cuplarea compresorului de AC.

 

La clima se opreste compresorul, sau tot asa mixeaza aerele din clapete, aer rece+aer cald, caci daca e asa, nu te supara dar e pacat de compresor sa mearga tot timpul, de ex tu ai 25 de grade afara si vreo 20 in interior, ptr 5 grade diferenta merge compesorul ca la 40 exterior, pacat de consum si uzuri...

 

In fine....

Nici la clima nu se decupleaza compresorul, se face mixaj de aer din clapate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci revin cu întrebarea, credeti ca cuplarea decuplarea repetata a compresorului va duce la defectarea lui prematura, caci aceasta e temerea mea, restul implementarea controlului e simpla....

Revin,

Daca nu folosim puterea de răcire, nu sunt situatii in care poate ingheta vaporizatorul/racitorul, atunci nu decupleaza presostatul de înaltă compresorul, caci altfel s-ar sparge conductele....

E un sistem frigorific simplu. Nu?

Modificat de valysor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pascuoctavian

Nu e mai simplu daca decuplezi compresorul de la butonul de A/C(ECON)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar trebuie sa tot opresti/pornesti si e f incomod....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gandeste-te asa: pe un drum de o ora, pornesti compresorul cand pleci si il opresti cand ai ajuns.

Pe acelasi drum, daca temperatura variaza in jurul punctului de cuplare/decuplare, o sa ai zeci de porniri/opriri ale compresorului. Si asta clar inseamna multa uzura suplimentara a lui.

O mica solutie ar fi utilizarea unei bucle de comanda cu histereza ce ar reduce numarul de cuplari/decuplari, dar uzura tot ar creste semnificativ.

Si sincer, in afara de o mica imbunatatire a consumului(care paleste in fata uzurii premature), nu prea vad rostul decuplarii compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bănuiesc ca asa au gândit si producătorii.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!