Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

Le-am atasat.

Cred ca senzorul de AC Low/Hi presiune este cel de langa priza de joase (are 3 fire)

Ai idee ce este mufa de langa baterie spre motor?

 

Multumesc.

post-14187-0-98783900-1402941810_thumb.j

post-14187-0-95950100-1402941827_thumb.j

Modificat de Viorel_C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind din 2003 ai senzor cu 3 fire. PWM.


in mufa aia 2 fire duc la alternator si doua la compresorul de AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.

Multumesc mult.

Ai schema electrica de la masina? (partea cu AC-ul ma doare acum)

Care sunt pe AC? 1-2 sau 3-4? Daca as sti, ma scutesti de dat jos scutul sa ma uit la compresor/clutch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3(verde/negru) e comanda compresorului, iar 4(maro/negru) e masa lui.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Atasata e schima pe climatronic, insa ce te intereseaza e pe pag 7, si e lafel. Cum a spus si hremus.

climatronic.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pt schema.

Intre timp am fost la masina si m-am lamurit ca tb sa fie 3 pozitiv si 4 negativ pentru clutch.

Am masurat 3-4 catre clutch si nu da nimic... Ohm infinit.

Asta nu e bine. Ori deconectat, ori .... ars.

 

Mai sap. Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut hremus,

 

Am fost si am masurat.

Multumesc de raspuns. 9V si ceva (fata de masa) cu motorul la oprit sau cu contatul pus si 11V si ceva cu AC_ul comandat, e ok?

Parca nu suna bine.

Cum se comanda bobina la AC? E vre-un releu pe acolo, sau alt ceva?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Este modulul de sub baterie. Acesta comanda atat ventilatoarele cat si compresorul. Iti scot schema pt tine si ti-o postez. Intretimp vezi ca este facut un articol de catre colegul AlBundy(daca nu ma insel) ce si cum trebuie sa verifici. Da un search...

 

LE: Uite schema pt aer conditionat.Daca ai climatronic, ai schema pusa de colegul marius1982.11.

AirCondition 1.9 ALH.pdf

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Multumesc mult. Intre timp am verificat conectorii spre clutch (mufa cu 4 fire intre baterie si motor) si se pare ca nu am legatura cu clutch-ul. Asa ca tb sa dau scutul jos si sa vad ce e acolo.

Intrebare. Am incercat sa citesc calculatorul cu VAG COM. Am reusit sa vad calculatorul masinii, dar nu si AC-ul. Trebuie facute ceva proceduri pentru AC sa-l vad in VAG COM?

Am citit AC-ul pe display-ul de la AC. Am 2 erori. Una de la clapeti si una de la senzorul din bara (30b). Din ce stii, senzorul de afara imi afecteaza cuplarea clutch-lui? Din ce am citit eu, nu ar trebui, dar mai bine intreb.

Pe de alta parte, am reusit sa citesc calculatorul masinii prin display-ul de la AC. Am viteza, temperaturi de la motor, etc. Deci can-bus-ul pare ok.

Multumesc.

Modificat de Viorel_C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vb de climatronic ? nu, trebuie sa mearga direct - acceseaza  AutoHvac 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! Am si eu o problema si as vrea sa stiu daca exista vreo rezolvare.

Am un golf 4 1,6 sr , cumparat anul trecut prin septembrie, toate bune si frumoase , am trecut iarna cu bine dar cand am intrat in perioada mai calduroasa a anului am inceput sa dau drumul la clima, in momentul in care dau drumul se aude un scartzait puternic timp de vreo 5-6 secunde dupa care se opreste, baga aer rece timp de vreo 10-15 minute dupa care incepe sa bage aer cald. Care ar putea fi cauza? Se poate repara compresorul, sau trebuie schimbat ? Astept parerile voastre si daca trebuie sa il schimb astept si oferte daca aveti asa ceva .

Precizez ca , clima a mers si pe timpul iernii dar nu mi-a facut probleme si nu s-a auzit niciodata acest sunet.

Acum 2-3 zile am chemat un prieten cu aparatul de freon crezand ca nu mai am freon sau ca am pierderi , dar mi-a aratat ca am freon destul , ca nu exista pierderi , dar totusi mecanismul face figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Primul lucru la care m-as uita este ambreajul de la AC (si asta cat mai repede posibil). Ridica masina, da scutul jos si vezi exact de unde vine zgomotul.

Din ce inteleg eu, ambreajul nu se tine bine si aluneca. Posibil sa fii pe punctul de a pierde o parte din ambreiaj (problema comuna la Golf).

In capul ambreajului (a compresorului in zona curelei de actionare) este un surub. Verifica-l pe acela intai.

Daca toate sunt bine acolo, atunci da ambreajul jos si vezi daca uzura este uniforma. Daca nu, schimba fulia cu totul, ca rulmentul e dus.

Success.

PS. Vezi ca sunt filmuletze pe youtube cum se face treaba si ai sa intelegi cum functioneaza.

Modificat de Viorel_C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult de ajutor !

Am cautat pe youtube si asta e zgomotul care il face 

Modificat de SPAGHY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In post se vede clar ca nu cupleaza clutch-ul. La ce e in film, nu baga rece deloc.

Acum nu stiu daca e si la tine la fel, dar probabilitatea e ff mare sa fie pe acolo.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la cineva aseara cu ea si mi-a spus ca trebuie sa cumpar compresor, cupleaza vreo 5 secunde dupa care se blocheaza,am inteles de la el ca e dusa fulia.

As mai avea o intrebare. acum vreo 2 luni mi-am facut revizia la gaz, problema despre care as vrea sa va intreb este ca dupa revizie daca vreau sa plec cu ea mai nervos de pe loc se ingatuie, asta nu ar fi fost o pb daca facea asa doar pe gaz ca ma duceam inca o data cu ea la service, dar acum imi face si pe benzina, aseara am pus testerul pe ea si nu mi-a dat nimic in afara de senzorul de temperatura si sonda lambda(care din cate am inteles e o pb destul de des intalnita la golf 4, cel care mi-a pus testerul pe masina a sp ca ii da si lui aceeasi eroare la sonda lambda).

De la ce credeti ca se ingatuie?Ar putea fi de la bujii?Dar de ce nu mi-a facut asa si inainte de revizia la gaz :( ?

Multumesc ! Sper ca nu sunt prea stresant :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dupa mine, compresorul nu trebuie schimbat. Fulia si amreajul sunt parti separate de compresor. Nu arunca banii pe fereastra. Verifca cum ti-am zis intai ambreajul daca e bine prins si fulia. Le schimbi si gata. Nu e nevoie sa scoti freonul la toata treaba asta.

 

Legat de problema cu motorul, mergi pe partea de forum legata de aceasta problema pentru tipul tau de motorizare. Eu am diesel si orice sfat, nu este avenit. Scuze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

englishprof2000

Salutare! Pun si eu problema mea aici.

 

E vorba de faptul ca nu directioneaza aerul din interior fix in zona in care comanda butonul.

EX.:

-cand vreau aer la parbriz, baga si pe centru la fel de tare, dar si pe la picioare putin;

-cand dau pe centru(numai centru), baga  si pe la picioare si putin pe parbriz;

-cand dau pe picioare, baga si pe centru la fel de tare, dar si pe la parbriz putin.

 

E enervant ca imi ingheata picioarele vara de la AC. Chiar am astupat conductele de la picioare cu hartie ca nu mai rezistam.:))

 

Se rezolva fara prea mult efort, avand in vedere ca trebuie lucrat sub bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

fa-le o calibrare in basic settings.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

englishprof2000

Asta presupune sa o pun pe tester?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

englishprof2000

OK.

Speram sa pot interveni cumva acolo cu mana mea pe la clapetele alea...dar nu stiu unde sunt pozitionate.

Apropos, comada este mecanica (prin cablu direct) sau pe vacuum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai climatronic sau doar AC?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Revin si eu cu o intrebare. Pe scurt, am problema ca nu cupleaza compresorul; pe lung daca e cineva curios am mentionat in detaliu la postul nr.698. Al Bundy mi-a spus sa fac verificarile descrise de el dar, am avut foarte multa treaba si fiind intr-un oras mic n-am avut mecanic priceput aproape. Abia astazi am ajuns la service. Mi-au verificat(vizual) sigurantele si pe la ventilatoare. Totul in regula. Mi-au cuplat direct compresorul la baterie si nu cupla asa ca a zis ca e dusa bobina( parca) la compresor si ca trebuie sa iau alt compresor sau bobina daca o gasesc. Pe magazinele online de piese auto n-am gasit doar bobina si compresoare am gasit de la 670 ron cel mai ieftin pana la 1800 ron. Am gasit : http://www.epiesa.ro/compresor-climatizare-vw-golf-iv-1j1-1.4-16v-ava-quality-cooling-aik003/8799/10454/cod-2771063/   si  http://www.epiesa.ro/compresor-climatizare-vw-golf-iv-1j1-1.4-16v-ava-quality-cooling-aik001/8799/10454/cod-2771062/ . Sper sa nu se considere reclama, pur si simplu caut un sfat ce sa cumpar. Vad ca cel mai scump nu are rola trapezoidala in timp ce cel mai ieftin teoretic ar avea tot ceea ce e putin ciudat. As putea sa mai caut si la dezmembrari dar cum verific daca functioneaza? poate sa mi-l cupleze la o baterie si sa vad daca se invarte? sau trebuie sa verific altfel? Ce sfat mi-ati da? dezmebrari sau unul din cele postate?  Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

englishprof2000

Ai climatronic sau doar AC?

Doar AC, care, dupa reincarcarea cu freon face un zgomot urat cand cupleaza si numai pe caldura mare, dar asta e alta poveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!