Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

pirjolbondan

Revin cu problema climatronicului la Golf 4..Am desfacut ventilatorul din torpedou si am ajuns la radiatorul prin care trece freonul.In momentul in care pornesc climatronicul pe aer rece ,radiatorul se raceste puternic dar pe la gurile de aer iese aer cald.Ciudat e faptul ca atunci cand am cuplat aerul rece se incalzeste si rezistenta aia electrica de langa radiatorul de aer rece.Indiferent ca dau pe aer rece sau cald,pe clima sau economic ,in masina imi intra doar aer cald.Aveti vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O clapeta care nu mai regleaza fluxul de aer cum trebuie, V68 este denumita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pirjolbondan

Multumesc pentru sfat Al Bundy.Din ce stii,se ajunge greu la ea fiindca pe vag com nu-mi da nicio eroare asa ca e trebuie sa ajung acolo sa vad ce se intampla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti ajunge la ea pe sub bord, deasupra calc de airbag si vezi in ce pozitie este sau poate e rupta clapeta de actionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pirjolbondan

Multumesc foarte mult Al Bundy ! Am rezolvat problema. Am ajuns sub bord si am vazut angrenajul de culoare roz-rosu ca se misca cand comutam rece cald. La mine problema era la capatul angrenajului care intra in clapeta(plasticul era sarit din orificiu). L-am impins cu o surubelnita ,a intrat si merge. Weekend placut !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 in primul rand multumesc pt. sfaturi . problema sa rezolvat  ,prin inlocuirea rezistentei , cea din spatele torpedoului 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare , am o problema , nu merge ac-ul , am schimbat releul de sub baterie , am verificat freonul , am schimbat senzorul de temperatura de langa stergatoare si senzorul de presiune si tot nu merge ,  nu pornesc nici ventilatoarele   , oare ce ar mai putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarile descrise  in DIY facut de mine le-ai facut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am rezolvat , era problema la tabloul de sigurante din bord 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

 

revin cu intrebarea. se poate gresa sau inlocui rola de la compresorul de climatornic? Cand motorul merge, indiferent daca e pornit ac-ul sau nu, se aude un oracait destul de pronuntat. Pe elevator rola nu parea sa aiba joc.

 

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimati domni,

Am concluzionat citind pe acest forum (si pe altele din tara) ca racirea (ventilarea) radiatorului de aer conditionat este foarte importanta.

Postez cazul meu pentru ca cei care se vor confrunta cu acelasi lucru sa rezolve singuri si usor problemele.

SIMPTOME: aerul conditionat functiona doar la temperaturi exterioare sub 25 grade sau peste acest prag doar in timpul mersului. La stationare sau viteze sub 50 km/ora se oprea. baga doar aer cald.

TESTARI: La testarea cu aparatul de verificat intalatia sub presiune, aceasta urca pana la 22-23 bari ( chiat a dat peste cap un indicator de la o reprezentanta auto!!!!). Binenteles, ca senzorul de presiune deconecta imediat compresorul. La recomandarea unui prieten am fost la o alta reprezentanta auto care dupa ce mi a tinut masina o zi aconcluzionat: compresor defect!!!! Al treilea test a fost la alta reprezentanta auto care a concluzionat: radiator infundat.

CONCLUZII: trebuia sa schimb compresorul si radiatorul de aer conditionat

Nu am procedat asa; vazind simptomele functionarii aerului conditionat era clar ca este o problema de racire; am dat jos bara fat, masca fata si cu aer comprimat si jet de apa la presiune scazuta am suflat ambele radiatoare. Surpriza a fost ca din radiatorul de aer conditionat nu a iesit mare lucru dar din cel de racire motor a iesit pamant, noroi, gaze, buruieni etc.

Dupa aceasta operatiune aerul conditionat merge si la 30 grade.

Multumesc celor de pe acest forum care incearca sa isi expuna rezolvarile lor.

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,


Am si eu o problema cu clima la un golf 4.


Cand pornesc masina dupa o stationare de cateva ore totul e bine pornesc ventilatoarele cupleaza compresorul baga aer rece dupa 10 minute se opresc ventilatoarele si incepe sa bage aer de afara. Am verificat sigurantele de pe baterie sunt ok, am incarcat si cu freon azi.


 


Am gasit sursa problemei, este vorba de senzorul de temperatura pe circuitul de apa.


Cand ajunge apa la 90 de grade se opresc ventilatoarele, am scos mufa de la senzor si am facut legatura intre picioruse cu un fir apoi au pornit ventilatoarele. E o problema daca merg pana maine cu ea asa, aprox 200 km ? Cu firul ala in locul senzorului (senzorul are 2 pini)


Modificat de vulgari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre care senzor vorbesti? Cel de pe motor (4 pini)  sau de pe radiator(3 pini) ?

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva vreo idee ce ar putea fi defect la mine? Situatia sta asa: am fost cu masina sa o incarce cu freon, insa la pornirea AC-ului nu porneau ventilatoarele si nici compresorul. A inceput mecanicul sa testeze sigurantele din stanga bordului, sigurantele de pe baterie - erau OK ambele. Apoi a fost pusa pe tester, unde observa ca la cuplarea AC-ului ajunge semnal pana in releul de comanda al ventilatoarelor, insa de acolo nu mai pleaca catre ventilatoare. Am luat alt releu din dezmembrari (cod identic cu ce aveam eu), iar acum pe tester din cate mi-a zis se vede cum iese semnalul din releu, insa ventilatoarele/compresorul tot nu pornesc. Cablurile din cate am inteles le-a verificat si nu sunt intrerupte, ventilatoarele sunt OK (pornesc cand trebuie sa raceasca motorul). Stie cineva ce ar mai putea fi de vina?

Modificat de The_Wolf_PoP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai masurat daca vine tensiune la compresor si ventilatoare? Ai verificat conexiunea la masa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La compresor nu a masurat daca vine tensiune, la ventilatoare da. Conexiunea la masa nu stiu sigur sa-ti spun, dar ma gandesc ca din moment ce a zis ca a facut toate masuratorile si nu a gasit probleme la ele, s-a gandit sa verifice si asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Sa stii ca unii oameni nu gandesc, unii dintre ei chiar nici ordine nu iau, cu toate ca banii sunt la mine.

Nu lua tot ce ti se zice de buna, sunt destui care nu stiu ce fac, sau cred ca pt ei nu s-a inventat cheia dinamometrica sau aparatul de masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA tu singur toate verificarile descrise in DIY facut de mine de functionare ventilatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11 ce spui tu e foarte adevarat, dar cum singur nu stiu sa-mi repar AC-ul si nici macar nu dispun de sculele necesare sa desfac cateva suruburi de pe sub capota, trebuie sa ma incred in ce spun mecanicii, eventual sa caut altii.

 

Citind pe topicul acesta, am vazut ca ventilatoarele nu pleaca daca presiunea in sistem e prea mica. La mine treaba sta asa: prima data cand am fost sa incarce instalatia cu freon (nu stiam cate probleme or sa ma astepte dupa) a incarcat-o complet lasand aparatul acela sa-si faca toata procedura, si aici ma refer la scos tot ce era in instalatie, facut vacuum si reincarcat (freon + ulei). Dupa ce a constat ca nu merge si pentru ca era sambata la o ora foarte aproape de inchiderea service-ului, am fost de acord sa scoata tot ce a pus pentru a nu avea scurgeri pe undeva si sa pierd tot pana la urmatoarea mea vizita care a fost peste vreo 4 zile. Urmatoarea data cand m-am dus, a pus doar 450g de freon, insa nu a facut toata procedura ci doar partea cu incarcarea cu freon. E posibil sa nu am destula presiune in sistem?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la golf 4 cantitatea de "umplere" a sistemului de climatizare e de 750 grame. dar si cu 450 ar trebui sa porneasca sistemul doar ca nu face rece...daca tot nu porneste problemel pot fi de alta natura decat de "freon", compresor mort, ventilator mort/moarte, releu ventilatoare nefunctional, senzor presiune in instalatie defect, sonda temperatura antigel(agent racire motor) defecta, ventilator habitaclu care nu mai porneste, comanda AC de la bord defecta.

DAR... !!! in primul rand verifica sigurante...e mai simplu si mai corect...inainte sa demontezi toata masina.

 

cauzele de mai sus sunt enumerate in ordinea cea mai plauzibila din cate am constatat de-a lungul timpului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Tot aud in diverse locuri ca " ma duc sa-mi bag freon la masina ca nu merge AC sau ca asa trebuie periodic sa bag".  Nu este o prostie? Daca trebuie sa bagi freon, inseamna ca cel vechi a iesit pe undeva, si pana nu gasesti pe unde, este inutila operatiunea sau ajuta doar temporar. Acasa bagi periodic "freon" la frigider? Daca instalatia este buna, poate sa fie masina si de 30 de ani si tot nu ar trebui bagat freon. Cred ca spuma activa din spalatorii este vinovata de coroziune si de scaparile de freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Ba da , este ce mai mare prostie, in la prosti merge si asa.

Evident ca exista ehipamente cu care poti detecta exact locul unde iti scapa, se introduce o substanta de contrast in instalatia de racire. Dar la noi cum var pe unii cu butelca' in fata blocului, ca deh, e mai ieftin, nu mai conteaza ca in 2 ani spargi mai mult pe freon, important e ca i-ai dat in rate.

Am spus ca merge racirea si cu 280g :D, pe piele proprie, nu din auzite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut  marius1982.11,

 

Am si eu un AHL/2003. Ai gasit schema de la AC? Poti sa o trimiti, te rog?

Inca nu imi e clar daca am senzor de presiune Hi/Low digital (binar - vechiul model) sau PWM -3 fire (model nou).

Mi-as dori sa atasez poze aici, dar nu stiu cum...

 

Cu respect,

Viorel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu stii unde e senzorul? pai ii scoti mufa si vezi cate fire are.

Dai more reply options si apesi pe choose files.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!