Jump to content

Recomandare placute frana Golf 5


4abc
 Share

Postare recomandată

Totusi, pentru aceasta problema, cel putin in modul cum se manifesta la mine, nu merita sa dau discurile jos pt rectificare caci este prea devreme zic eu si cred ca cel mai bine mai astept cateva mii pana ori placuta sau marginea discului mai cedeaza si nu se vor mai atinge decat acolo unde trebuie :rolleyes: Multumesc de sfaturi oricum, e bine de stiut ca se poate face ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
nuclearul-vio
Se pare ca ma laudat prea devreme placutele ATE de-abia achizitionate, caci de ceva vreme, aprox. 1500 km au inceput sa scartie destul de stresant la frane/viteze mici, cand apas pedala usor. Care sa fie motivul? Exista oare vreun remediu, se duce zgomotul cu timpul dupa ce se mai uzeaza?

Salut

Daca e din cauza de pietricica la disc o sa se auda zgomotul tot timpul . Mie mi s a intamplat in turcia pe niste drumuri cu multe pietre dealaea albe sparte ...mi a intrat la disc dar frate face zgomot de te sperii in masina zici sa ti s a rupt plantara asa se aude, se transmite zgomotul fff tare spre restul caroseriei (am incercat sa ma uit la roti la momentul respectiv , erau ff incinse , nu am vazut nici o pietricica dar facea zgomot rau....am baut un suc in masina si mi am luat inima in dinti si i am dat in gura ..numa 180 km/h si intr un final a sarit de acolo sau s a uzat cumva).

Pentru cei interesati sa rectifice discurile ....exista la Pitesti ( CNCD) un mic strung care se ataseaza pe fuzeta si pe suruburile de la roata si se rectifica direct pe masina . Strungul respectiv are un cap ...(vidia cel mai probabil) ..nu am idee din ce e facut care scrilejeste pe disc . Un motoras mic invarte discul cu tot ansamblul rotii . Rezultatul este super . Eu am facut la masina care o aveam inaintea golfului .

Toata operatia este valabila doar daca cel de acolo impreuna cu tine stabileste ca iti mai ramane destula "carne" la disc, pentru ca daca se subtiaza mult nu iti face din motive de siguranta ( sigur te duci la ei inapoi daca ti a crapat discul , si bine daac mai esti in viata ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am fost azi la PBN, si am schimbat placutele si pe fata si pe spate ... pe fata 344,85 RON; pe spate 252,22 RON manopera in jur de 300 RON (preturi cu TVA )

concluzie, 1000 RON :icon_thumright: pt cine e interesat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare o suma foarte mare. daca nu erai in garantie la orice service autorizat scapai mult mai ieftin nu mai pun daca iti luai tu piesele de schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Este vorba de placute OEM iar schimbul este facut la service-ul autorizat al marcii

Nu spun ca este normal sa platesti 300 RON pe manopera insa toate astea-s niste probleme ras-discutate si ras-stiute iar preturile placutelor coincid cu ce s-a vehiculat in acest topic

Problema este in Romania ai incredere mai mare in service-urile no-brand cunoscute decat in reprezentante, ceea ce este, in tarile cu apa calda, ceva anormal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu erai in garantie la orice service autorizat scapai mult mai ieftin nu mai pun daca iti luai tu piesele de schimb.

Si daca e in garantie poti sa faci treaba asta atat timp cat service ul este agreat de producator.

Ia dati voi aici cu parerea. Mai fac 1000-1500 km cu placutele astea?

image0017r.th.jpg

image0018clz.th.jpg

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de placute OEM iar schimbul este facut la service-ul autorizat al marcii

Nu spun ca este normal sa platesti 300 RON pe manopera insa toate astea-s niste probleme ras-discutate si ras-stiute iar preturile placutelor coincid cu ce s-a vehiculat in acest topic

Problema este in Romania ai incredere mai mare in service-urile no-brand cunoscute decat in reprezentante, ceea ce este, in tarile cu apa calda, ceva anormal

Si de-aia mi-ai sters post-ul dudule?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

1. Nu sunt singurul moderator de pe arie

2. Nu ti-am sters eu postul

3.Probabil din aceasta cauza ti-a fost sters postul

Scandalurile pornite
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia dati voi aici cu parerea. Mai fac 1000-1500 km cu placutele astea?

Ochiometric cred ca atat mai merge. Vezi insa ca uzurile sunt diferite, intre placuta de pe interior si cea de pe exterior. Pot sa apara mici surprize.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum nu mi s-a aprins martorul in bord. In schimb a inceput sa fluiere cand franez. Cred ca le voi schimba saptamana asta, pentru siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca au inceput sa "urle" la franare nu inteleg de ce nu s-a aprins senzorul ca deja s-a dus din carne si a ajuns la fier ca altfel nu inteleg zgomotul. Sunt curios pentru ca si eu trebuie sa schimb placutele si as dorii sa stiu cand trebuie facuta operatiunea( sa astept sa se aprinda senzoru, daca s-o aprinde sau sa stau cu capu pe geam sa ascult zgomotul rotilor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu s-a aprins becul atunci mergi pana se aprinde, in caz contrar doar schimbatul rezolva situatia.

Da, intr-adevar se poate intampla ca placutele sa se uzeze neuniform, in acel caz trebuie depistat cauza.

In functie de calitatea placutelor se poate intampla sa se fi format un strat "sticlos" care "plange".

Eu sunt de parere ca inca 1500 km te vor mai tine, stilul de condus influenteaza mult longevitatea placutelor. Argument pro: prietenul cu placutele de fabrica a parcurs ~35K de km (nu din familia VW) pana s-au dus, apoi le-am schimbat cu aftermarket care au tinut ~17K de km. In schimb un coleg de servici cu acelasi tip de masina are peste 20K de km (dupa cumpararea masinii placutele nu s-au schimbat). Primul franeaza mai puternic la final, pe cand cel de al 2-lea franeaza mult mai putin anticipand unde urmeaza a se oprii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Haideti sa stabilim niste chestii:

placutele de generatie noua, fara azbest, scartaie la franarile usoare... asa face si a mea, asa fac marea majoritate a placutelor, inclusiv OEM

George, daca ai un astfel de scartait, nu-ti fa griji... deocamdata...

Verifica nivelul lor daca nu ai incredere in senzor si schimba daca auzi "fier pe fier" si n-ai fost avertizat

Ideal este sa-ti arate senzorul iar tu sa le schimbi indata. Renuntati la romanisme de genul "cat sa mai trag de ele?"

janos

Eu am masina de 170 de cai, am momente cand ii folosesc pe toti insa am 37k km de noua si nu am niciun semn ca ar trebui sa schimb placutele originale

Durata lor depinde si de modul de exploatare al masinii insa mai mult de sofer: daca esti unul (generic vorbind) din cei care stau cu piciorul de frana de la 1 km de semafor sau mersul este acceleratie puternica - frana puternica, atunci normal ca placutele sa te tina sensibil mai putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu la ce a zis dudu,eu am 52k km,cu placutele din fabrica,masina la fel ca a lui.e vorba si de stil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de senzor nu a-si fi asa de linistit ca el te avertizeaza . Cel putin la masina mea am senzor decat pe o parte (stanga parca) . Si am vazut ca imi cam tremura volanul la franare .La verificare cu ochiul "carnea" de la placutele de pe dreapta lipsea . Masina nu a fost luata de noua si avea partea de sus a discurilor facut un cant . Pot spune ca placutele de pe dreapta au franau pe acesta pana aproape la tocit sa ajunga la nivelul discului .

Parerea mea e ca ochiul este cel mai bun senzor . Mai ales daca din anumite motive placutele se tocesc mai repede pe partea pe care lipseste senzorul ( daca exista doar pe o parte acest senzor).

Ma grabesc mai mereu si pot spune ca sant un "mancator de placute" , franez destul de tare si acum m-am invatat mai bine ma uit eu decat sa stau in baza senzorului (e viata mea nu a lui :salut: )

Are cineva un exemplu concret de placute care sa franeze ok dar sa se consume ele si sa nu afecteze asa de rau discul ?! Prefer sa schimb mai des placutele . Am cumparat de la un magazin cand nu ma pricepeam chiar deloc placute Textar la recomandarea vanzatorului ; dar nu sant placute sa aibe grija de disc , dar franeaza foarte ok .Am sa schimb si discurile si de aceea vreau sa le pastrez ceva mai mult (nu de bani dar e de munca mai mult ) .

Numai bine

Razvan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu exista o placuta moale, care sa nu consume "prea mult" discul si sa franeze si impecabil... Tu ceri ca o placuta sa franeze ok si, dupa cum spuneai, e viata ta... eu doresc ca ale mele placute sa franeze de la foarte bine-n sus

Solutia este upgrade-ul de disc. Nu te mai uita la cateva sute de lei cand e vorba de siguranta ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la lume :biggrin: ... deci sa-ncep cu inceputul :eek: ... Saptamana trecuta mecanicul meu s-a uitat la placute si mi-a zis ca "sunt c-am duse", nu mi s-a aprins nimic in bord(momentan) si de acea am inceput sa ma interesez ce fel de placute sa azhizitionez in viitorul apropiat...am citit toate 11 pagini postate aici sub acest topic referitor la ce placute de frana sa achizitionam, ma refer la calitate/pret ... si parerile sunt impartite ... se pare caci pe primele locuri sunt ATE si Textar ... mecanicul mi-a recomadat remsa ... sunt confuz rau de tot :o ... Golful este de 1.6 FSI... a fost un user(tot detinator de 1.6 FSI) care a postat referitor la ce placute a schimbat si a zis ca a pus ATE, ideea este ca as vrea calitate,silentiozitate(fara scartaituri) si pret bun :icon_thumright: ...

Ce mi-ati recomanda? Masina are momentan un aprox. 46.000 km

... nu vreau sa aud pareri gen: "Zii la mecanicul tau sa ... beep ..."

Regards !

BTW ... ce dimensiuni au discurile ?:D fata si spate ? ...

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Toate au gaurile: 5X112, iar diametrul discurilor pot fi:

Fata

280X22

288X25

312X25

345X30

Spate

255X10

260X12

286X12

310X22

daca am gresit sa ma corecteze cineva.

Cand se vor termina a mele atunci voi monta ATE :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Davides : Si eu tot ATE iti recomand sau Ferodo Premium.......la a mea bajetii de la service tot ATE mi au pus si tot cu ATE a venit din fabrica si am fost multumit de ele cu toate ca se mananca cam repede ideea este ca eu fac mai mult Bucuresti si de aici si uzura mai rapida, in fine ....prietenul de la reprezentanta mi a confirmat ca : pe caroseria de Golf - Jetta in regim de bucuresti se uzeaza mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, multumesc janos si xqzme pt. lamuriri ... ATE este si alegerea mea, pt. ca masina a venit cu astfel de placute .... Referitor ca se uzeaza mai repede sau mai incet, asta depinde de mai multi factori ... Acum barem am un punct de plecare in privinta schimbarii placutelor ... stiu pe cineva care a schimbat placutele, filtrele si uleiul in reprezentanta anul trecut si a platit 1.600 ron ... mi s-a parut exorbitant pretul !

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 pic cam off topic:

schimbatul de placute si discuri o porti rezolva si acasa, nu trebuie nu stiu ce indemanare, in schimb e bine sa ai o trusa de chei si 2 leviere sau 1 dispozitiv de impins inapoi pistonul in etrier.

Nici uleiul nu e greu de schimbat, iar filtrele e joc de copii.

Iar cu banii economisiti te duci intr-un week-end undeva la munte :rolleyes:

Daca in schimb masina e in garantie sau ai nevoie de rubricile din carte de service ---> atunci platesti :(

drive safe :icon_thumright:

Modificat de janos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate placutele, dar absolut toate placutele se uzeaza neuniform, nu exista user care sa spuna ca sunt simetrice, in momentul cand le-a schimbat si e oarecum normal.

alegerea ca duritate tine de fiecare in parte ca sunt placute mai moi, care "mananca" intr-un timp mai indelungat discurile, si placute mult mai tari cu o franare mult mai buna dar si cu dezavantajul de a ciupi mai repede din disc si o sa fie ceva mai costisitor si sunetul acela strident

eu unul sunt mai sportiv , si fac multe drumuri in afara BUC si mi-am dorit o franare mult mai buna si am schimbat si discurile + placute + etrieri, franarea s-a imbunatatit f mult, e drept si schimbul il fac mereu la 20k si nu ma deranjeaza....nu sunt unu care pleaca de la stop ca disperatu' si apoi franeaza brusc .....peste 200 de metrii :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Davides asa este, eu am am facut serviceul acum in august cu toate filtrele + toate placutele ( la service autorizat ) suma = 1600 ron , este destul de mare si cum zice colegul de mai sus de diferenta de bani poti face un weekend.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xqzme ... si ce ti-au pus? ATE ?

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!