Jump to content

ASZ nu trage


SHARANEL
 Share

Postare recomandată

Bună seara stimați colegi,

de ceva timp motorul nu trage la rece, se comportă de parcă ar fi în limp mode, dar nu e.

Motorul pornește ca de obicei la sfert, fără fum, fără niciun comportament anormal. Merge frumos, rotund, dar nu trage. Când o accelerez se comportă aprox. ca în limp mode, dar nu e. Parcă totuși trage un pic mai bine decât în limp. Nici fum nu scoate, deci pare să nu fie nici lipsă de aer. Cu foarte puțin timp în urmă am schimbat intercoolerul (lovit în borduri) și furtunurile de pe lângă el, din partea de jos, bineînțeles am folosit componente noi. Pe măsură ce motorul se încălzește, începe să tragă din ce în ce mai bine, iar când acul de temperatura se mișcă din loc, motorul trage absolut normal, nimic nu amintește că în urmă cu 5 minute nu avea vlagă. Pornirea și repornirea motorului nu schimbă nimic.

Nu știu dacă are vreo legătură faptul că circul puțin cu mașina, am primit mașină de serviciu pt folosință fără restricții, deci se înțelege... 

Motorul este remapat la tcm turbo la stage1 safe de la 40.000km (așa am cumpărat-o). Turbina a fost demontată și trimisă la Brașov la rectificat în urmă cu 20mii km (mai mult preventiv), s-a trimis înapoi și mi s-a comunicat că turbina este în parametri și nu e necesară servisarea. În acest moment mașina are 182.000 km, cât se poate de reali.

Vă mulțumesc anticipat pentru părerile exprimate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Care este intervalul de timp intre cele doua stari?

As miza pe 2 variante...

1- ai scapari de vacuum si nu trage pana nu se umple bine traseul si rezervorul a compenseze putin

2-cum mai patesc si eu ...geometria semiblocata si isi da drumu pe parcurs...

Deci ca de obicei...prima data incepi cu inspectie vizuala a tot ce tine de sistem vacuum dupa care treci la diagnoza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, cum e cald afară, în aprox. 5 minute motorul trece de 50 oC și începe să tragă. Dar nu dintr-o dată, ci gradual. Adică, pe măsură ce se încălzește, trage din ce în ce mai bine, aprox. in 5 minute ajungând să tragă la maxim. Și eu bănuiesc actuatorul sau geometria variabilă, dar mă induce în eroare chestia asta cu trasul ok la cald.

Când aveam actuatorul blocat, aveam supra-presiune în turbină și intra în limp mode, indiferent de temperatura motorului. Luna asta am de făcut un drum de vreo 1000km, dacă e îmbâcsită geometria, ar trebui să-și dea drumul.

Altă idee nu am și nici n-aș mai investi masiv în mașină, trebuie să o schimb încet-încet, mai ales că e euro3 și ne hăituiesc ăștia, se strânge lațul :(

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot pe la actuator e problema, verifica vaccumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am discutat cu un mecanic și mi-a spus că din experiența lui problemele de acest gen care se manifestă diferit la cald-rece se trag din debitmetrul de aer, care este pe ducă. M-a invitat să-mi schimbe debitmetrul și să testez mașina câteva zile, și să plătesc lucrarea doar dacă nu se mai manifestă defectul. N-am mai apucat, între timp am vândut mașina și bineînțeles i-am spus cumpărătorului (concitadin) despre defect, l-am trimis la service-ul cu care am vorbit și i-am mai lăsat 100 euro pentru asta, cu promisiunea că dacă e mai mult, plătesc diferența.

Cumpărătorul n-a avut timp să meargă zilele următoare în service, în schimb a făcut câteva drumuri mai lungi, și spune că nu mai are probleme, motorul trage din secunda 1 cu toți caii. Ceea ce pe mine mă duce cu gândul la geometria variabilă și la actuator, care din motive neclare doar la rece nu lucra în parametri normali. 

Oricum nu mai are importanță pentru mine, v-am scris deznodământul în ideea că poate ajuta pe cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuia facut un log in mers si se vedea daca e de la debitmetru sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR
On 7/7/2018 at 1:41 PM, Laurentiu_LWR said:

2-cum mai patesc si eu ...geometria semiblocata si isi da drumu pe parcurs...

Exact cum banuiam...din pacate problema revine...adica o sa ii mearga o perioada dupa care iar incepe sa agate...iar o scoate la drum lung unde este totul ok...si tot asa...

Am ajuns la concluzia ca astea nu sunt masini sa te fatzai prin oras...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totuși timp de 11 ani n-am avut probleme, deși am circulat 90% în oraș și pe distanțe mici, rareori apuca motorul să se încălzească. Oricum după 15 ani/180kkm te aștepți să apară diverse probleme la o mașină... Am schimbat doar actuatorul, de două ori, era blocat. Din motive constructive la motoarele transversale gaura din actuator este expusă prafului și apei de sub mașină și ruginește în interior.

Log în mers n-am apucat să fac, cumpărătorul a luat mașina din parcare, prăfuită, arăta semi-abandonată și nici n-a fost prea curios de detalii. Sunt sigur că se va descurca cu ea :)

Modificat de reader
am mai hadăugat șeva dăspre hactuator :)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut baieti , am si eu o problema cu un golf 4 ,motor 1.9pd asz 96kw . Sa o luam de la inceput , masina a fost a familiei pana a ajuns la mine , s a mers cu ea pe distante scurte , “subturat” ca sa zic asa , timp de 1-2 ani . A ajuns la mine si am zis sa vad cum merge … (rau de tot) . In primul turatia motorului creste greu , imi luam limp-mode( pana la urma am ales sa anulez egr ul pentru ca aveam probleme cu el si e destul de scump unul nou, iar dupa anularea acestuia nu prea am vazut limp-mode ) trage greu.. fum nu prea am vazut sa mi dea , cred ca foarte putin la pornire alb/albastru , nu mi am dat seama sigur . Am incercat sa scot mufa de la debitmetru , merge mai nasol , acum am mai “reglat-o” ca sa zic asa , merge mai ok , problema e ca am niste ulei la intercooler , la imbinarea cu conducta de alumuniu de la turbo , acum nu stiu daca e de la asta sau nu , am verificat n75 pe tester , pare cat de cat ok , furtunul de vaccum nu e spart/fisurat , am eroarea P17964. Va multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv changed the title to ASZ nu trage

Pentru a evalua situaţia eu zic să repui EGR în funcţiune (după cum ai observat nu din cauza lui nu trage chiar dacă cu el anulat s-a îmbunătăţit situaţia), măcar pentru teste. Citeşte topicul de mai jos şi postează logurile de care scrie acolo, altfel este greu de ghicit unde este problema

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super ! Multumesc mult lupo. Revin cu o problema , pe tester senzorul maf la relanti, valoarea lui prescrisa e undeva la 250-300( habar n am cum se numesc)* , mie imi sta la 460*, full gaz( pe loc) valoarea prescrisa este la 600-900*(cred , nu mai tin minte exact) mie imi sta la 550-560* maxim , ce parere aveti? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Edi0125 said:

valoarea lui prescrisa e undeva la 250-300( habar n am cum se numesc)* , mie imi sta la 460*,

Răspunsul este acesta

On 9/26/2021 at 7:18 PM, Edi0125 said:

pana la urma am ales sa anulez egr ul

De asta am spus să repui EGR în funcţiune pentru a evalua corect situaţia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neapărat. Posibil să fie şi alte cauze. De exemplu când presiunea este scăzută şi MAF măsoară mai puţin. Sau dacă turbina trage aer fals între MAF şi turbină. După ce postezi cele 3 loguri în format csv se poate analiza mai exact situaţia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!