Jump to content

Sonax Xtreme Wax1 full protect


toni
 Share

Postare recomandată

Am incercat-o de cateva ori incat sa pot sa-mi fac o parerea despre cum arata.

Se prezinta sub forma de pasta cu un miros destul de puternic de solvent, dar dupa prima aplicare te obisnuiesti.

Aplicarea este foarte usoara, partial si datorita aplicatorului cu burete inclus foarte usor de folosit. Se aplica un strat cat mai subtire, se lasa 4-5 min. dupa care se sterg reziduurile. Eu am reusit sa termin toata masina aproape la fel de repede ca si cu o ceara lichida cu pulverizator.

Fiind o ceara naturala are tendinta de bloca putin metalizarea (unde exista) si inchide putin culorile. Reflexiile (si claritatea lor) sunt bune, imbunatindu-se substantial daca se adauga mai multe straturi folosind tehnica spit-shine (explic mai jos cum se face, daca gasiti o traducere impartasiti :icon_idea: ).

... Si cateva poze de saptamana trecuta. Masina fusese spalata bine inainte, decontaminata cu clay-ul (partial as putea spune, cantitatea de bitum era foarte mare pe usile fata inca "plastilina" nu si-a facut datoria foarte bine), polish usor (am folosit F1 ScratchOut, dar datorita puterii de taiere reduse si a timpului de lucru mic nu am insistat) iar apoi un strat de ceara. Din pacate vreme a fost inchisa, sper sa inteleaga ceva din poze:

detailing10010ol.th.jpg detailing10108iw.th.jpg detailing10150kv.th.jpg

Spit-shine - ce este si cum se face:

Ceara neprelucrata este foarte dura, pentru a putea fi transformata in pasta pe o cumparam noi se adauga solventi pentru o "inmuia". Problema cu acesti solventi apare cand se vrea adaugarea mai multor straturi deoarece ei curata stratul anterior de pe vopsea. Pentru a contracara acest lucru se adauga apa distilata (sau QD) pentru a neutraliza efectul lor in timp ce se adauga urmatorul strat de ceara. Cel putin asa spune "teoria detailing-ului" si este folosita cu succes de multi altii :D (daca are cineva cunostinte mai avansate de chimie, il rog sa ne lamureasca).

Producedura este dupa cum urmeaza: se da primul strat de ceara, se stropeste cu apa distilata, se lasa sa se usuce cateva minute, iar apoi se adauga al doilea strat fara a sterge pe cel anterior (eu am ceruit o parte a masinii dupa care am luat-o de la capat cu al doilea strat); se lasa cateva minute sa se usuce, se continua cu urmatoare straturi sau se sterg reziduurile.

La acest tip de ceara am remarcat ca beneficiaza foarte mult de mai multe straturi, claritatea si profunzimea reflexiile creste si se vede si un plus in culoare. Poze din week-end-ul asta dupa testarea celor de mai sus.

detailing20018un.th.jpg detailing20108zb.th.jpg detailing20197ix.th.jpg

Bineinteles ca dupa ce am terminat a inceput sa ploua, dar macar am mai facut cateva poze frumusele :D :

detailing20218ct.th.jpg detailing20356rh.th.jpg detailing20437jp.th.jpg

detailing20256yb.jpg

Pe ambalaj, din cate retin eu scrie ca o cutie ajuge pentru 6 aplicari. Dupa cum am "consumat" in cele 3 aplicari de pana acum cam au dreptate. Dar, pe masura ce aplicam mi-am dat seama ca dau straturi prea groase ceea ce nu adauga nimic imaginii ci decat face mai grea stergerea reziduurilor si se pot obtine destul de lejer spre 10 aplicari (zic eu, poate chiar mai mult).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super tot ce ai facut , sunt si eu pasionat de vopsele si luciu auto , pacat ca ai acele mici infundaturi pe capota , daca te consoleaza cu ceva....am si eu 3 pe toata masina :icon_idea:, cel mai important e ca , cu ajutorul cerii protejezi si cureti vopseaua , eu fac treaba asta de vreo 15 ani si vreau sa zic ca si dupa 10 ani la o masina aveam vopseaua aproape ca in prima zi doar pietricelele isi facusera datoria pe spolier si capota , in rest vopseaua era beton si mai ai si avantajul ca se curata foarte usor la spalat toate gazele...:D

Modificat de cristirenault
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De azi, infundaturile au disparut (de fapt de maine cand recuperez masina) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De azi, infundaturile au disparut (de fapt de maine cand recuperez masina) :D

bravo , felicitari , eu am la Renault botul facut varza de la pietricele de pe drum pentru ca merg curent cu 200-220 km/h si iti dai seama la viteza aia....am si un proiector de ceata varza din acelasi motiv...asta e , o sa fac si eu acelasi lucru cu bara si capota fata...

de unde ai cumparat ceara asta Sonax ca eu am cautat o gramada dar nu am gasit....adica am gasit produse Sonax dar nu ceara asta.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat-o de la Augsburg, dar ar trebui sa gasesti la orice distribuitor Autonet, ei sunt importatori Sonax in RO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toni, spune-mi si mie te rog, daca ai avut zgarieturi pe masina, cum se prezinta dupa aceasta operatiune?

Te rog sa mentionezi si cum erau acele zgarieturi

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciuna din operatiuni nu a avut ca tinta inlaturarea zgariturilor (desi as fi vrut). Polish-ul facut in urma 2 saptamani avea putere de taiere foarte scazuta si a fost aplicat cu mana deci nu a avut nici un efect asupra zgariturilor.

Ceara acopera putin zgariturile si dand mai multa culoare vopselei aceste se vad mai putin.

Eliminarea zgariturilor in alt episod cand ma decid asupra unui polish si cand voi avea rezultate satisfacatoare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, atunci astept cu interes acel episod deoarece am cateva zgarieturi care-mi stau ca un pai in ochi.

PS: Scuze daca sunt stresant dar chiar nu stiu cu sa rezolv ac. problema. Am vazut si am auzit de tot felul de produse minune care in realitate nu schimba nimic, poate doar o gaura in buget.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zgarieturile superficiale ies daca freci cu rabdare si tact dar daca sunt un pic mai adanci , adica depasesc grosimea lacului nu mai faci nimic , in general daca se simte bine la unghie nu prea ai cum sa o scoti , vezi ca i-am vazut pe unii frecand cu pasta abraziva de s-a ajuns la vopsea si tot aveau si zgarietura , din pacate asta e realitatea , in general la polish (mecanizat aplicat) ies acele cerculete care se vad in soare dupa ce ai spalat masina , acele cerculete rezultand in urma actiunii abrazive a periilor, buretilor , prafului , noroi etc.

este adevarat ca dupa orice lustruire-polishare se vad mai putin chiar si liniile mai profunde... in general e bine sa ai rabdare si sa nu insisti cu prea multe polishuri adica sa dai o data la o saptamana pentru ca in timp lacul de va uza pur si simplu...asta din cauza actiunii usor abrazive a oricarui polish... :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pt. detalii si explicatii, din pacate la mine nu este cazul acelor cerculete de care spui tu, am 2 zgarieturi cam adanci ( una pe aripa st. spate si cealalta pe aripa dr. spate), singura solutie cred ca este vopsirea in totalitate a aripiilor, insa nu prea i-mi vina sa dau atatia bani doar pt. 2 zgarieturi, care au aparut din neglijenta si neatentia mea :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare la toata lumea!

Am cateva intrebari, probabil stupide pentru multi, dar prefer sa intreb lucruri stupide decat sa fac lucruri stupide.

Eu am o Octavie de aprox 7 luni (aproape noua , sa zicem).

1.Ceara asta despre care vorbiti, este pentru vopsele noi? Adica nu vreau sa afectez cu nimic calitatea lacului de pe vopsea.Presupun ca este o ceara protectoare, deci daca o folosesc nu am si efecte adverse (ca de exemplu polisharea)?

2.Se impune obligatoriu o polishare inainte?Eu nu am facut inca nici un polish inainte, se cere obligatoriu?E bine sa o fac oricum?

3.Am inteles ca Toni a facut o polishare cu F1 ScratchOut.Ce e asta? se aplica manual sau cu ceva scula?

Mersi anticipat de raspunsuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu neaparat

2. Nu

3. Apa de ploaie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de cateva ori pe an (2 as zice) un tratament cu ceara este recomandat si pentru (sau mai ales) pentru o masina noua.

Atentie numai ca daca ai vopsea metalizata sa folosesti ceara speciala (sintetica), pentru ca celelalte ceruri, pentru vopsea nemetalizata scad vizibilitatea “metalizarii”.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , vopseaua mea este gri Stone metalizata.Si is un pic cam intrigat -mi se pare cam sensibila- au aparut deja cateva zgarieturi in lacul de pe vopsea.Ma gandesc sa-i fac o polishare si pe urma sa-i dau cu ceara protectoare.Am jurat ca daca o sa-mi iau masina noua o s-o tin in puf (ma refer cel putin la intretinere nu la utilizare) si deja nu ma tin de propria promisiune. :( Nu stiu unde gasesc eu in Cj ceara asta de care vorbiti... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , vopseaua mea este gri Stone metalizata.Si is un pic cam intrigat -mi se pare cam sensibila- au aparut deja cateva zgarieturi in lacul de pe vopsea.Ma gandesc sa-i fac o polishare si pe urma sa-i dau cu ceara protectoare.Am jurat ca daca o sa-mi iau masina noua o s-o tin in puf (ma refer cel putin la intretinere nu la utilizare) si deja nu ma tin de propria promisiune. :( Nu stiu unde gasesc eu in Cj ceara asta de care vorbiti... :P

Zgariteturile de la spalare/uscare precara apar usor indiferent de masina. Mare grija cum ti-o spala si o usuca.

Ceara poti folosit de care vrei nu neaparat ce am folosit eu. Poti folosi si altele care se gasesc mai usor dar probabil vor necesita reaplicare mai des (2-3 saptamani).

Revenind la Sonax-ul din titlu, am ajuns la concluzia ca are un pret maricel, browse-urind prin lista de preturi de la motorgeek.co.uk de unde am mai comandat, Sonax-ul are acelasi pret pe 100ml ca si Poorboys Natty Blue care este in top 3 :P

Ca durabilitate am observat ca duce pe undeva la 1-1.5luni in conditiile de la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgariteturile de la spalare/uscare precara apar usor indiferent de masina. Mare grija cum ti-o spala si o usuca.

Pai in momentul de fata duc masina la o spalatorie auto (bine cotata pe piata Clujului!) unde o spala cu jet la presiune+spuma activa si o usca cu lavete tip piele de caprioara.Eu cred (fara sa ma pretind expert) ca este spalarea cea mai putin "traumatizanta" si costa...destul

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS.Oare sa le cer sa nu o mai stearga si sa o las sa se usuce natural , prin evaporare?Ma gandesc ca probabil vopseaua ar iesi plina cu pete de uscare (mai ales in lipsa cearei), dar nu s-ar mai zgaria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Merci pt. detalii si explicatii, din pacate la mine nu este cazul acelor cerculete de care spui tu, am 2 zgarieturi cam adanci ( una pe aripa st. spate si cealalta pe aripa dr. spate), singura solutie cred ca este vopsirea in totalitate a aripiilor, insa nu prea i-mi vina sa dau atatia bani doar pt. 2 zgarieturi, care au aparut din neglijenta si neatentia mea :rolleyes:

depinde ce culoare ai la masina-pt cel mai simplu mod poti utiliza Dr.Paint sonax(sau polisul pe culoare),vezi www.magazinpiese.ro sau daca culoarea nu ti se incadreaza nici unde as opta pentru set pentru eliminarea zgarieturilor Sonax-contine 2 feluri de polis,laveta etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa nu mai faci reclama siteului tau in fiecare post pe care il ai la ingrijire auto... Ai deja un topic la oferte extinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!