Jump to content

Modificari turatie accelerare/ezitare 1.9TDI


Executron
 Share

Postare recomandată

Revin cu urmatoarea problema

In intervalul 1600 rpm-2000 rpm in acceleratie scazuta (de abia ating pedala, cat sa ajunga la 2000 rpm si sa schimbe viteza) turatia pare ca fluctueaza cu +/-50/100 rpm desi pedala de acceleratie o tin constanta

Intai am crezut ca e o problema de la cutia de viteze insa in toate viteze se manifesta asa. 

Mi-am dat seama doar fiindca simteam cum masina acelereaza putin si apoi se opreste, desi actionam constanta asupra pedalei. Cam 3 cicluri asa pana la 2000 rpm cand schimba viteza si ramane in 1400 rpm (cum se manifesta cutia automata). 

Situatia nu este constanta, nu se manifesta mereu. 

Oare e o pierdere de presiune pe undeva care imi da simptome de accelerare/decelerare? Daca accelerez mediu/tare nu are ezitari anormale. 

Mai precizez ca aceasta problema a devenit evidenta dupa ce am schimbat un furtun turbo fisurat... 

Nici nu stiu de unde sa incep cu verificarile. Loguri am tot facut, totul iese normal, nu am erori

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Ceva asemanator am patit la masina mea, cand incercam sa merg la o anumita viteza si vroiam sa o tin constant,  la un moment dat vedeam cum scadea viteza chiar daca accelaratia ramanea apasata in aceeasi pozitie, dar acul la vitezomtru si turometru scadeau. Tot timpul trebuia sa ma joc cu acceleratia. Imi lasa impresia ca turbina pierde presiune sau ca nu se mai alimenta, dar defapt sa constat ca devina a fost senzoru de presiune de pe tubulatura de admisie(map) in schimb daca foloseam pilotu automat, viteza era constanta si ok. 

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns! Foarte interesant! La fel se manifesta si la mine cu pilotul automat, nu prezinta problema daca il pornesc. Tie iti aparea vreo eroare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am realizat un filmulet!

 

Se vede pe tot parcursul filmuletului cum variaza acceleratia (desi cresterea in viteza ramane constanta), insa de la min 0:45 pana la 0:55 ce vede cel mai evident. Sunt 3 momente in care acceleratia fluctueaza desi pedala de acceleratie a ramas constanta. 

De asemenea, am observat ca doar la cald se manifesta astfel. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare poate fi ceva legat de modul in care pedala trimite semnal la ECU? Exista vreun senzor al pedalei de acceleratie? Ma gandesc sa nu dea semnale eronate catre ECU de se manifesta doar in conditii foarte selective! Exista vreun mod de analiza acest aspect?

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineînţeles că pedala are un senzor, este un potenţiometru. Ca să verifici, te uiţi în grupul 010 ultima căsuţă şi cred că doar cu contactul pus dacă apeşi pe acceleraţie ar trebui să se modifice valoarea aia, dar nu sunt sigur că merge cu motorul oprit, doar cu contactul pus.

Cel mai bine faci un log în mers, în condiţiile în care se mainfestă problema, pe canalele 006 (aici putem vedea viteza de deplasare),  010 (poziţia pedalei), 015 (turaţia motorului şi cantitatea de motorină solicitată de ECU în funcţie de poziţia pedalei).

După asta mai faci unul dar în loc de 015 selectezi 003 să vedem dacă poziţia EGR are legătură cu asta, şi unul în care în loc de 015 selectezi 011 să vedem dacă are legătură cu senzorul de presiune.

Dacă zici că se manifestă la cald pune şi un printscreen cu grupul 007 când îţi indică în bord 90grade

 

PS

N-ar strica să vedem cum arată acum logurile pe 3,10,11  BS003 şi BS011 după remedierea problemelor legate de turbo-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow mersi lupo_bv. Le voi efectua si voi reveni.

P.S. As preciza ca as elimina pedala dintre suspecti, caci in seara asta am incercat pilotul automat si daca setez viteza la 55 km/h, vit a IV-a - 1400 rpm are momente cand scade turatia la 1350-1300 rpm pentru ca dupa 1/2 secunda sa-si revina. Nu simt vreo modificare a vitezei, caci variatia e prea mica. Se intampla evenimentul de cam 3 ori si apoi se stabilizeaza. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin pentru a nu lasa un topic in aer. Dupa multiple cautari si fara a putea depista nicio eroare la motor, am descoperit pana la urma ca variata turatiei era cauzata de convertizorul de cuplu care incepea sa patineze. Aparent, la inceput, acest patinaj se manifesta doar la turatii joase unde presiunile sunt mici. Reconditionat convertizorul si acum totul e OK! Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!