Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

@Adi_vw din pacate nu am codul OE al piesei , nu are astfel de cod.  O sa postez acolo ce cod are pe el trecut si provenienta sa. 

Link către comentariu
On 6/13/2018 at 12:12 PM, Doomy said:

Am bifat si revizia de la trapa  :  curatat sinele de mizerie ( nu erau asa murdare) apoi  lubrifiat cu vaselina siliconica  .  Am curatat si scurgerile de la trapa care erau destul de curate . Am lubrifiat inclusiv sina de la parasolar.   Apoi la final am uns toate chederele de la trapa cu solutia de la Sonax pentru cauciuc : 

cum adica ai lubrifiat sinele de la parasolar? cele pe care culiseaza capacul de oglinda?

stiu ca trebuie vaselina uscata, sa nu atraga praf la trapa. probabil de aia parea curata?

stick-ul de la sonax il am si eu , a stat in caldura si s-a topit ciudat. mie nu mi-a placut ca se intinde/absoarbe greu. la a mea am dat cu aplicator de burete (cum e crema de pantofi)

Link către comentariu

@Muale  ma refeream la parasolarul de la Trapa panoramica . 

Stickul de la Sonax  contine ceara  de aceea se topeste . Cel de la Nigrin pare ok  ,o sa il comand si eu sa vad ce efect are. 

Link către comentariu

aaaa panza aia de la trapa. ;)

Comanda Nextzett sau Sonax, sunt mai bune.

Nigrin daca vrei iti dau eu sa testezi, am 2 tuburi 

Link către comentariu

Nextzett știu sigur ca e pe baza de apa, ceea ce înseamna ca e "100% safe" pentru orice tip de cheder. Nu știu dacă Sonax e la fel sau are silicon. Daca e cu silicon mai bine mergi pe Nextzett.

Link către comentariu
36 minutes ago, Muale said:

stiu ca trebuie vaselina uscata, sa nu atraga praf la trapa. probabil de aia parea curata?

Exista vaselina uscata ? M-ar interesa si pe mine pentru lubrifiat sinele de la trapa . Pana acum le-am sters doar cu laveta .

Link către comentariu

@muale multumesc ! O sa caut sa vad de unde pot cumpara .

Link către comentariu

:cool: am montat si arcurile.......in sfarsit .  Retrofitul pe care l-am asteptat cel mai mult si care il pot descrie intr-un cuvant  "Genial".

Dupa multe ore in care m-am luptat cu suruburile OE care erau pline de LockTite am reusit sa montez si arcurile mult dorite. Cu acest prilej am reusit sa inspectez in detaliu toate piesele articulatiei , suruburile si eventuale defecte ascunse.  Nu am gasit nimic in neregula , totul se prezinta "aproape nou"  de la bielete,pivoti ,bucse pana la capete de bara.  

Arcurile de pe masina comparate cu cele de la Eibach arata cam asa

page222.thumb.jpg.95ed76097d6caf95845a7ee1ce36cd6b.jpg

Dupa cum observati diferenta este milimetrica ,  dar cele de la Eibach sunt mai groase si au o spira in plus fata de cele Stock.  Astfel montajul lor a fost cat se poate de "OE" .  Arcurile vechi se prezentau aproape ca noi , cu mici exceptii de zgarieturi . 

page333.thumb.jpg.ddd464667b9891fb351ee97dce519a43.jpg

Dupa 50 km parcursi am facut o prima masurare .  Pe fata +3.5cm si pe spate +4 cm  .  Eibach spune ca ar trebui sa fie crestere egala de +3 fata/spate. 

De asemenea Eibach recomanda 1000km de rulare inainte de reajustarea geometriei deoarece arcurile inca lucreaza si nu au ajuns la "forma finala" . Deci mai mult ca sigur se vor mai lasa putin . 

Pozele de comparatie de mai jos au fost facute in aceiasi zi , aceiasi presiune la anvelope 2.3 si rezervor full doar la ~50 km si 10 ore distanta :)  . Am vrut ca datele obtinute sa fie cat mai reale , asa ca am dat portbagajul si barele jos de pe masina si am facut full la rezervor dimineata inainte de masurare iar apoi seara inca odata "full" pentru masurarea nr 2. Imaginati-va cum am fost eu la pompa cand am bagat doar 5.5 litri seara la intoarcere :) doar de dragul testului. M-am simtit ca si cand as avea numar de Bulgaria :biggrin:

page111.thumb.jpg.d7a61f6c123d529ab0bf71664cc982dd.jpg

Prima concluzie ar fi ca am pierdut cam 25% din comfortul anterior . Ma asteptam sa pierd mult mai mult ...sincer , ma asteptam sa pierd 60-70% din confort din rigiditatea arcurilor. 

Efectele care le-am observat imediat ar fi ca la franare mai brusa masina nu se mai lasa de bot asa de mult  iar curbe masina nu se mai apleaca "efectul barca" asa de mult . Mi se pare mai stabila acum fata de arcurile Stock.   O sa revin cu alte pareri dupa ce parcurg 1000km cu ele. 

DSC_0380.thumb.jpg.5c7ea0b9fba7236ba2fd0e95cca880cb.jpg 

Intr-un final am refacut si setarea de baza la Xenoane ca sa fiu sigur ca nu orbesc lumea prin trafic , cu toate ca la masurarea de inainte si dupa in aceiasi pozitie , acelasi punct diferenta la raza de lumina a fost doar de 5 cm mai sus cu arcurile Eibach . Am reglat farurile mai jos cu 5 cm apoi am memorat setarea si totul pare in regula acum. 

Saptamana viitoare o scot prin tara la plimbare  :Driver:

Link către comentariu

Urmeaza si geometria , astept sa treaca 1000km cum recomanda Eibach sa se lase arcurile.  Din cate citeam pe forumuri , arcurile se lasa pe inaltime si se inclina putin lateral dupa "rodare" . 

Link către comentariu

"Sky is the new limit!" :lol:

Arata bine, 3 cm sunt insesizabili pentru un ochi necunoscator. Sa le porti cu placere!:icon_thumleft:

Link către comentariu

Exista ceva mini scut/protectie suplimentara de pus pe sub masina (nu ma refer la scutul fata) ci la alte elemente de protectie pentru haldex/grup spate etc?

Ai de gand sa faci ceva in privinta asta sau o lasi asa?  Ai inceput sa o folosesti zilnic? ca vad ca i-ai dat jos portabagajul extra.

Link către comentariu

@Stefan.DFS  :salut: sunt insesizabili pentru ochiul obisnuit :eek:  

@deenman  La modelul Track sunt cateva protectii pe dedesubt dar sunt doar de plastic si  nu au rol de protectie la socuri , va fi un proiect frumos  pentru viitor sa le fac custom de metal :) 

O folosesc ca masina principala , golful a intrat pe plan secundar , a fost de mare ajutor saptamana trecuta cand asteptam sa repar haldexul dar mai mult nu.  

Portbagajul l-am dat jos mai mult pentru acuratetea masuratorilor arcurilor noi ,  e mult mai simplu de pus pe masina acum , daca se iveste motiv sa il pun inapoi e o chestie de 30 minute :) 

 

 

 

Link către comentariu

Din ce îmi amintesc 30 mm e diferența intre un Sandero normal și un Stepway. Intre Passat si Passat Alltrack diferența e de 25 mm. Eu tind sa cred ca diferența ar trebui sa fie destul de evidenta. In cazul mașinilor antementionate se vede clar ca sunt înălțate. Evident ca sunt si unii care nu fac diferența intre un Passat și o Jetta sau un Tiguan si un Touareg. Cei care fac parte din acesta categorie nu vor observa diferența.

Link către comentariu

Fata de golf, asta nu pare asa ridicat acum, deși în poza side-by-side se vede diferența cu ochiul liber. 

 

Link către comentariu

De curiozitate  am incercat sa aplic si eu la pompa veche de Haldex  procedura pe care @deenman a mentionato mai sus

Asa ca m-am pus pe desfacut pompa  si curatat folosind solutii "basic" , plus alte mici imbunatatiri aduse de mine cum ar fi betisoare de urechi sau periuta de dinti fina :) pentru o curatare mai amanuntita : 

1986680672_page23.thumb.jpg.ac09a4b6831f1619427fc9cb7cc42a48.jpg

Contactele din interior erau acoperite cu praf de carbune ( de la periile motorasului)  .  Am desfacut cu grija curatata tot  , incusiv partea mecanica si sita frontala. 

Grija mare ca sunt multe parti mici care se pot pierde sau se pot incurca , recomand poze la tot pasul :D pentru a nu uita pozitia finala a pieselor. 

Am desfacut  cablul + mufa  , am gasit destul de mult nisip in manson si cablurile cu uzura de la frecare , dar nu erau intrerupte  , asa ca o sa ii pun manson nou si mufa noua. 

La sfarsit am lubrifiat rulmentii si am izolat garnitura pompei cu putina vaselina .  Erau mici urme de coroziune de apa in interior dar nu era nimic serios.  

Si intr-un final  am testat pompa

Dupa cum se vede , merge perfect :)   Mai am putin de lucru la ea pana la rezultatul final. 

Ca si mentiune pompa trebuie depozitata intr-o punga de plastic izolata in care se pune putin ulei de Haldex , aceasta nu trebuie depozitata la "Uscat" .   

:study: Informatii bine de stiut pe viitor in caz ca situatia se va repeta .

Modificat de Doomy
Link către comentariu

deci ai ramas cu o pompa noua pe masina si una "reconditionata" de rezerva

Link către comentariu

Saptamana care a trecut am reusit sa fac ~1500km pe la Cluj , Tg Mures si Brasov , arcurile au fost rodate bine !   Urmeaza sa fac si geometria cat de curand .   Am ajuns la 73.xxx km .  

Am incercat sa folosesc drumuri cat mai pustii ca de obicei,  ca sa ma bucur de masina si de peisaje. 

page55.thumb.jpg.831c4b03ce9b627a2652057101d1f88f.jpgpage11.thumb.jpg.6b7ab59898a7491170e53b3c37988e9e.jpgpage22.thumb.jpg.4801132a3dba622794f4a0958c8dbfeb.jpg

Nu am putut rezista si m-am aventurat pe dealuri cu ea :)...  sa vad ce poate .  Concluzia este ca ea poate mult ! dar nu cu anvelopele astea. 

page33.thumb.jpg.9c6bb00fb6666630ba1a9ccbbae95613.jpgpage44.thumb.jpg.d08446244dc468e0de15dc787327a951.jpg

La intoarcere am prins si ploaie torentiala si zone cu inundatii :)  fleacuri pentru Noul Explorator , trece cu brio de tot ce ii iese in cale ! 

page66.thumb.jpg.38dca9bb3fee8e0667beb04194d40261.jpg

Si acum primele concluzii legate de arcuri : 

G e n i a l e ! 

Comfortul este bun spre foarte bun  , nu se mai lasa in bot la franari puternice  , pe curbe sta ireprosabil fara sa se aplece prea mult.  La depasiri de TIR-uri  nu mai face balansul de iesire din dreptul camionului, la viteze de autostrada este foarte stabila , datorita inaltimii am marit si unghiul de atac ( in curand o sa aflu si cu cat) . 

Multumit 100% de noua jucarie ! 

Link către comentariu

Vreau sa las si aici asta

 

Descriere detaliata cum am curatat / "reconditionat" pompa veche. 

Link către comentariu

Mi-am luat azi o mica Tzapa cu lampile de sub oglinzi. Am comandat doua lampi de china care spuneau ca sunt compatibile si pe Tiguan 5n/2

page11.thumb.jpg.52d99813518492901c715126726a9a38.jpg

Dupa ce am desfacut oglinda am vazut ca sunt diferite cele care sunt montate pe masina , de fapt sunt lipite de partea jos a oglinzii , nu se pot scoate . 

page22.thumb.jpg.a6abe8bde97a592d2dccba50e20da4eb.jpg

O sa ma orientez doar pe becuri led in acest caz :D 

Modificat de Doomy
Link către comentariu

sunt lipite?!

ce ciudat, probabil se schimba cu tot cu partea de jos de plastic?

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!