Jump to content

VW Tiguan 2 HL 132Kw


Xadrian

Postare recomandată

Nu cred ca poti tine volanul in "tzipla", pana la urma astfel de lucruri se pot intampla destul de des. Nu stiu daca/ce se poate face, dar mai putin stres si eventual la un moment dat - inlocuirea volanului daca/cand devine foarte deranjant.

 

Link către comentariu

Stiu dar e naspa sentimentul cand se intampla asa ceva la o masina care nu are nici macar 3 luni :(.

Link către comentariu

nu se exfoliaza/crapa de la o zgarietura.

poti reconditiona local sau tot volanul.

daca nu e f vizibil, lasa-l asa.

Link către comentariu
1 hour ago, Xadrian said:

Stiu dar e naspa sentimentul cand se intampla asa ceva la o masina care nu are nici macar 3 luni :(.

Dpmdv poate sa faca volanul x/o. E dovada ca sotia poarta inelul :))

Revenind la problema, nu e o chestiune singulara ci e valabila pentru tot grupul VAG, in momentul de fata. Si eu am avut problema asta la Leon, la Audi cu volanul initial ( era ciupit) cat si cu cel actual. Este atat de sensibila pielea asta inca chiar si cu unghia o poti zgaria/taia. 

Gandeste pozitiv, e sansa sa ti pui alcantara sau piele perforata ( nu stiu daca ai) pe volan fara ca cineva adica sotia sa comenteze. :)

 

Link către comentariu
2 hours ago, cristi511 said:

Dpmdv poate sa faca volanul x/o. E dovada ca sotia poarta inelul :))

Asta cred ca e replica zilei pe forum :salut: Cafeau din gura era sa ajunga pe ecran cand am citit :biggrin:

Revenind la subiect, nu te stresa cu volanul. Daca nu se zgarie o sa se decolereze de la transpiratia de pe maini si tot asa. E foarte subtire pielea din pacate la modele noi si nu stiu cum va rezista in timp. Audi q3 cu 60.000km in 5-6 ani si volanul si schimbatorul arata groaznic de la transpiratie :( 

Link către comentariu

O solutie ar fi imbracarea volanului in piele la cineva care se ocupa cu asa ceva.

Link către comentariu

Multumesc pentru raspunsuri. O sa-l las asa si daca va fi cum ati spus si se va face urat si de la transpiratie in timp, il voi schimba cand nu o sa-l mai suport. Ford Focusul meu din 2013, are 80000 km, iar volanul nu are nicio urma de uzura. Acelasi lucru si pentru schimbator. Auzisem de faptul ca VW ar avea totusi materiale interioare mai bune ca Ford. Incep sa nu cred asta.

@cristi511 poarta mai multe inele. Culmea e ca cel important nu are cum sa lase zgarieturi. :( Mai mult, zgarietura este pe o zona pe care nici nu cred ca am atins-o macar odata. Se pare ca ea a reusit sa o atinga bine. Stiu ca sunt putin misogin cand spun asta, dar sunt lucruri la/cu masina pe care doar femeile le reusesc, iar noua ne par imposibile.

Modificat de Xadrian
Link către comentariu

Total de acord cu tine si sper ca nu te a deranjat comentariul meu. :)

Ti-am spus, acum ai scuza de upgrade imbatabila. 

Link către comentariu

Nu m-a deranjat. Scuza nu prea tine deoarece zgarietura este foarte fina iar locatia ei o face imperceptibila daca nu stii de ea. Vedem cum va evolua volanul. Ciudat e ca ma asteptam ca prima uzura sa apara pe exterior la vopsea si nu din familie, ci de la factori externi (pietre, crengi, persoane "binefacatoare" etc.).

Link către comentariu

se zgarie si de la unghii, ceas.

eu am reusit cu catarama unei bratari (de la constantin nautics) cand faceam o parcare si invarteam repede volanul cu podul palmei.

Link către comentariu

Pentru volan poti sa-ti procuri o solutie de ingrijit piele de la sonax sau ceva. Mie unul pe skoda parca imi "vindeca" zgarieturile dupa ce  curat si tratez volanul cu solutie dedicata. In cel mai rau caz, zgarietura ramane, dar volanul, chiar si la o masina noua, trebuie hidratat periodic.

Link către comentariu

Am avut ocazia sa folosesc Traffic Jam Assist la intoarcerea de la Mangalia catre Bucuresti , insa pot sa spun ca nu e un feature relaxant. Mi-a fost greu sa am incredere in el o perioada si am stat stresat. Dupa vreo 10 minute am inceput sa am incredere, insa in 5 minute increderea mi s-a dus. La o plecare de pe loc de vreo 20 de m, mi-a pleacat masina pana la limita de 30 km/h , iar masinile din fata dupa 10 m incep sa incetineasca, ma asteptam ca si masina mea sa faca asta. Plecand mai lent de pe loc , cei din fata au prins ceva distanta fata de masina mea. In momentul cand masina mea trebuia sa incetineasca, masina din fata a trecut pe banda de langa, iar cea din fata ei era deja oprita. Astfel , masina mea in loc sa incetineasca si-a pastrat viteza de 30 km/h mergand, fara urma de incetinire, catre masinile oprite din fata. Crezand ca va incetini am lasat-o, insa cu 3 m inainte de masina oprita am franat brusc, iar pasagerii au tras o sperietura. Am decis sa continui fara a mai folosi TJA.  E adevarat ca in manual mentioneaza ca masinile care stationeaza nu sunt recunoscute, insa situatia asta se poate intampla de foarte multe ori si daca te relaxezi s-ar putea sa ai o neplacere. Poate voi mai incerca TJA pe viitor, insa s-a dus relaxarea in utilizare. Aveti grija la aceasta situatie cei care aveti optiunea activa.

Link către comentariu

Asa am patit si eu doar ca aveam setat o viteza mai mare ?, e foarte relaxant pana apare o situatie de genul si incepi sa-ti pierzi increderea.

Eu acum selectez o distanta mai mare fata de masina din fata si stau totusi cu piciorul cat mai aproape de pedala de frana sa pot interveni cand vad ca apare cate un plimbaci d-asta.

Este foarte buna optiunea doar ca nu cred ca este facuta pt oras ci mai mult pt traficul de autostrada unde ai "dopuri" de trafic. In oras am folosit-o o singura data si nu mai vreau ?

Link către comentariu

Nici eu nu am folosit-o in oras, ci doar pe portiunea de 2 benzi pe sens intre Mangalia si Agigea, in afara localitatii, bara la bara vreo ora, din care cu TJA am mers max 20 de min, pana la incident.

Modificat de Xadrian
Link către comentariu
  • 2 months later...

Dupa o vara plina de plimbari si amintiri frumoase, m-am gandit ca este timpul pentru un update. Masina s-a comportat super si nu am intampinat nicio problema in toti cei 14000 de km la care a ajuns in cele 5 luni jumatate de cand o am. Cred ca de acum incolo ne vom potoli putin cu plimbarile. Pot sa spun ca m-am obisnuit deja cu ea si ma simt ca si cum as avea-o de mult timp. Nu stiu daca este bine sau rau.

Avem si o mica ciobitura a vopselei pe capota in partea din fata de la o pietricica. Am tot zis ca voi cumpara un corector de vopsea dar n-am gasit nimic online. Cred ca va trebui sa fac o vizita la service. Ma gandesc serios sa infoliez partea din fata, insa nu stiu un service bun si nu prea am incredere in cele gasite in primele cautari pe google.

Am achizitionat deja si jante + anvelope de iarna, maine sau poimaine ajung si acelea. Am mers pe aceleasi dimensiuni ca la cele de vara, deoarece cred ca pt Tiguan, 18 este exact ce i se potriveste, fara a face vreun compromis. Jantele sunt de la AEZ si sper sa imi placa si in realitate la fel de mult ca in poze. Am o mica frica cu privire la cat de mult ma vor tine in conditii de iarna, insa un lucru e clar, nu voi pune lanturi. Cred ca sistemul 4x4 si calitatea anvelopelor ar trebui sa fie de ajuns.

Ca o concluzie inainte de sesiunea rece de plimbari, nu regret niciun moment alegerea acestui SUV in detrimentul celorlalte. Este exact ceea ce mi-am dorit din toate punctele de vedere. Sper ca fiecare dintre voi sa aiba sansa de alegeri asemanatoare.?

Link către comentariu

Astazi au ajuns cauciucurile de iarna si jantele. Jantele arata mai bine ca in pozele de pe site-uri, insa nu stiu cat vor rezista fara zgarieturi deoarece modelul este putin iesit catre exterior:

image1-2018-10-04.thumb.jpg.0acfd3daa3f5a9b763b8b8a47fdb5038.jpgimage-2018-10-04.thumb.jpg.e78bdfa64a5439d90175cd0836a21712.jpg

Cauciucurile sunt Goodyear Ultragrip Performance G1 235/55 R18 XL.

Acum sper sa arate bine si pe masina.

Link către comentariu

Nu cred ca ai fost prea inspirat alegand acest model ptr rotile de iarna. Mai ezac finisarea, as fi mers mai degraba pe cele grafit, astea polished nu ma astept sa treaca de o iarna fara urme

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Stiu ca am riscat , dar nu mi-au placut deloc cele grafit. Mai aveam de ales intre niste MAK-uri si niste Dezent-uri. MAK-urile pareau la fel de sensibile (din cauza finisarii) dar imi placeau mai putin, iar dezent-urile nu mi-a placut niciuna. Am zis ca daca tot platesc banii astia, macar sa imi placa cum arata chiar daca se vor mai uza. Sincer cele care erau mai putin afectate ca astea de trecerea prin iarna, imi placeau la fel de mult ca niste jante din tabla, asa ca nu meritau investitia. O sa spuneti de ce nu am luat in considerare si alte marci? Am dorit sa am exact parametrii furnizati de VW pt modelul asta de Tiguan cand vine vorba de jante pe 18, fara compromisuri si atunci astea erau cele gasite de mine cu acei parametri.

Link către comentariu

Eu as fi cautat ceva SH in prima instanta.

Pe net am vazut cum dau cele grafit pe Tiguan. Eu aveam impresia ca al tau e alb, dar acum am verificat pe prima pagina si, intr'adevar, grafit pe a ta ar fi cam monotonie.

Oricum, jantele's luate, sa le invarti cu placere! Revino cu poze dupa montare ;)

Link către comentariu

Daca am luat-o noua, macar sa aiba incaltari noi :P. M-am uitat si la SH, dar doar cele de pe Rline imi placeau, insa deja erau prea mari pt iarna si imi place cum se simte cu 18. Mersi pentru urari.

Link către comentariu

Ceva interesant: dupa ce mi-au venit jantele noi, nu am verificat cutia cu prezoane pana astazi. Se pare ca desi jantele sunt 5x112, mie firma de la care am cumparat mi-a trimis o cutie cu prezoane 5x100. Pe cutie scrie clar VW/Audi, insa sincer nu cred ca cele 5x100 se potrivesc pe jante 5x112 care in mod normal ar trebui sa insemne gauri mai mari. E adevarat ca nu ma pricep si e prima data cand cumpar jante, insa nu inteleg ce rost ar mai avea specificatiile de 5x112 daca prezonele care se potrivesc sunt 5x100?

image-2018-10-08.thumb.jpg.59601dc00b55ed2b0a83df6d9d8ca774.jpg

 

Modificat de Xadrian
Link către comentariu

100 sau 112 e distanta intre gauri, prezoanele ar trebui sa fie la fel. Pentru verificare, poti da jos un sigur prezon de pe masina si sa incerci sa montezi unul din cele livrate.

In principiu, le poti refolosi pe cele ale masinii, daca jantele noi nu necesita o alta forma a bazei prezonului (si nu cred sa fie cazul)

Modificat de puscasu.marin
Link către comentariu

Este aceeasi gaura, acelasi prezon, acelasi filet si lista poate continua. Nici macar nu aveai nevoie de ele pentru ca le puteai folosi pe cele actuale fara probleme.

Link către comentariu

Multumesc mult de informatii. M-am ambalat putin pentru ca desi stiam ca le pot folosi pe cele de pe masina, ma gandeam ca era pacat sa imi fi trimis unele nefolositoare.

Link către comentariu

Atentie si la forma lor ce prinde pe fata jantei. Sunt conice versus sferice. Doar subliniez ce a zis @puscasu.marin

Eu am la o masina set jante aftermarket pe vara si OEM iarna si le schimb cu tot cu prezoane, ca in poza de mai jos.

Atentie si la roata de rezerva (daca ai), acolo trebuie bolturile OEM.

Jantele sunt cam pretentioase de iarna dar arata bine. Sunt 7x18 ET43? ... Later edit: am vazut pe factura. :)

wheel lug.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!