Jump to content

ESP sau ASR Passat B5.5


chicony
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Imi cer anticipat scuze daca sa mai postat subiectul respectiv, dar vreau sa stiu daca un pasat din 2001 sedan 1.9 TDI, 101 cai, climatronic, etc, daca nu are buton cu ESP pe bord are ESP? ca la un model de 2000 combi de 131 de cai este buton cu ESP, si nu stiu dc acesta (sedan) are si daca el intra automat?!

Va rog un raspuns, multumesc anticipat,

Chicony

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP este optional , deci daca cel care a cumparat masina a platit ESP , atunci are :wacko:

Passatul din 2000 nu are 130 cp , cel mai probabil 116 , iar cu ESP-ul e aceeasi chestie , il are pentru ca cel care l-a cumparat a platit si aceasta optiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dai un search si afli, pentru ca s-a mai discutat pe un topic lucrul acesta.

Poti sa afli "jucandu-te" un pic cu masina, adica, provoca-o sa derapeze si daca simti ca "ceva" iti corecteaza traiectoria, atunci ai esp :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dai un search si afli, pentru ca s-a mai discutat pe un topic lucrul acesta.

Poti sa afli "jucandu-te" un pic cu masina, adica, provoca-o sa derapeze si daca simti ca "ceva" iti corecteaza traiectoria, atunci ai esp :Driver:

daca ai link dami si mie ca nu gasesc, merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am o intrebare (f. tare forumul am obtzinut rpd toata raspunsurile :D )

Passat-ul din descriere. Modolul de Highline. Deci am acolo langa casetofon butonul ASR (care multzi vad ca au ESP acolo). Intrebarea mea este daca eu am sau n-am ESP caia cand am mers pe zapada sau cand am derapat mi s-a aprins la bord martorul care din manual l-am identificat a fi ESP-ul :D .

Intrebarea are o dubla semnificatzie pt mine caci Am si o Skoda Octavia II luata noua 2005 varianta Elegance (deci aia de top) si la fel are buton ASR nu ESP, desi eu tzin minte clar c-am luat cam tot ce aveau la sigurantza gen airbag, ABS etc. :D

Va multzumesc mult ca-mi deslushitzi tainele mashinilor :) :D :)

P.S. N-am resuhit sa gasesc nimik cu search-ul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scrie ASR, inseamna ca ai ASR si poate fi decuplat. Daca aveai ESP trebuia sa scrie ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai esp, asta e programul cel mai scump. E bun si asr-ul, iarna :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah mersi.... Mama lor de la Porsche vroiam clar ESP la octavia... Asta e ... Mersi mult din nou! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passatul e luat de aici ? Daca e din germania ar trebui sa aiba mai ales pe highline, s-ar putea sa ai dar sa fie schimbat butonul. Incearca o scanare cu Vag-Com-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nup e luat de pe plaiuri mioritice :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai chiar daca e luat de aici ar fi putut sa aiba ESP :offtopic: . Putin off-topic: Passat-ul tau e chiar 1,9TDI ? Caci nu am mai vazut de 1,9 cu 165CP decat cu tuning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFFTopic : Pai are chiptuning facut :). Ar fi mijtoc sa fie standard 165 ;):) :)

OT. Mda asta ce sa fac. mai mult ma enerveaza la octavia ca am luat-o anu trecut noua pana la urma si am vrut cam tot ce-i mai bun in materie de program de stabilitate. Asta e. Noi sa fim sanatoshi :P

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in bord se aprinde o masina pe un drum in curba, este acelasi martor pentru asr si esp. asr+abs costa 150 euro fara tva iar esp costa 500 euro fara tva. preturi aproximative in functie de model. oricum chiar si cu controlul tractiunii daca ai ambele roti pe zapada sau mai rau gheata poti sa incepi sa te rogi. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Care este diferenta intre ASR si ESP ?

Ce face mai exact ESP-ul si nu face ASR-ul(si invers) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca s-a mai scris pe aici...esp nu lucreaza fara abs si asr. abs stii ce e, asr este controlul tractiunii, cand o roata prinde gheata sau mazga, iar esp este controlul stabilitatii, daca intrii prea tare intr-o curba se franeaza independent pe fiecare roata pentru a te mentine pe sosea, subvirare sau supravirare.

gasesti detalii peste tot. uite un exemplu:

http://www.euroncap.com/content/safety_rat...ommendation.php

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

salut! sunt nou pe forum si inca nu pot sa deschid un topic...ridic si eu o problema:acum 2 luni am achizitionat un passat cam in necunostiinta de cauza ptr ca e prima mea masina din cadrul grupului VAG.per ansamblu su8nt multumit de ea DAR am observat ca nu are buton de activare,dezactivare ESP iar in bord nu imi apare nici un bec ca ar avea asa ceva(nici ABS)ce se poate face?pot circula cu ea asa pe perioada de iarna sau imi asum anumite riscuri?

Modificat de C o s m i n
mutare in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai inseamna ca nu ai ESP , ABS in schimb cred ca au toate.Cand pui contactul nu apare martorul ABS ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru unele piete (si Romania) au fost facute niste modele Low cost care nu au ca dotare de baza si ESP-ul. La intrebarea ta referitoare la riscuri iti pot zice ca 70% din masinile care circula in Romania nu au ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca are ESP inseamna ca esti in siguranta! Te mai ajuta, te mai incurca depinde de situatie. Ca nu ai ESP nu este bai, nu ai si pace; o ghidonezi tu pe trasa in caz de derapaj, dar sa speram ca nu este nevoie. Daca este zapada afanata si patinezi trebuie sa apesi butonul de ESP ca altfel omori masina ca sa iesi din belea.

Scrie in carte conditiile de functionare ale ESP-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica iarna cand aluneca masina la plecarea de pe loc e bine sa decuplam ESP :(

eu credeam ca este in ajutorul tau ESP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare chiar de mare ajutor.Cand plec putin mai aspru de la stop pe piatra cubica umeda imi place ca-ti tine masina pe trasa si lucreaza din plin sa nu incepi sa dansezi in laterale!Dar asta este ASR-ul pare-mi-se!Mie ESP nu retin sa-mi fi intrat vreodata in functiune pe viraje ptr ca nu am dus-o pana la asemenea limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu-l dezactivezi se conflictueaza cu ASR-ul. Dar nu vb de gheata. ESP-ul se dezactiveaza cand rulezi pe supratete nesigure, noroi, nisip, zapada afanata etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu ESP-ul intervine strict pe viraje, nu are nicio treaba cu plecatul de pe loc. Cand pleci de pe loc intra ASR-ul ( controlul tractiunii ) si in cazul in care rotile iti patineaza micsoreaza cuplul motor atfel incat sa nu iti patineze rotile in gol. Mai nou ESP-ul nu mai poate fi dezactivat la masinile de generatie mai noua, se dezactiveaza numai ASR-ul! Si acesta se dezactiveaza fie and esti in zapada mai mare si vrei sa faci balans masinii ( dezactivand ASR-ul lasi roata sa patineze in voie ), fie cand ai lanturi puse si roata tinde sa patineze in lant etc... ESP-ul nu intra niciodata in conflict cu ASR-ul, din contra ASR-ul ( ca si ABS si restul de sisteme) ajuta ESP-ul pe curbe prin senzorii lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unitatea ESP include si ASR-ul, iar functionarea acesteia este indicata la bord de un singur martor. De aceea unora li se pare ca-i tine in loc esp-ul la o plecare mai in forta. ESP-ul doar coreleaza traiectoria masinii cu cea dorita de sofer, actionand franele, individual pe fiecare roata, in functie de acceleratia laterala a masinii si de senzorul din volan care dicteaza traiectoria dorita de sofer.

ASR-ul are grija doar de tractiunea masinii, in sensul ca trimite la roti doar forta necesara pentru a inainta (reducand turatia si chiar actionand franele), atunci cand rotile, in mod normal, ar incepe sa patineze.

Pe mine m-au ajutat ambelesisteme, esp-ul a tinut masina la un viraj mai brusc pe gheata ( nu m-am aruncat ca nebunul in viraje stiind foarte bine ca drumul e alunecos, ci doar am dat de un petec de gheata exact in momentul virarii; din fericire esp-ul si-a facut datoria, iar masina si-a urmat traiectoria pe care o doream eu, in loc sa-i fuga spatele. ASR-ul m-a ajutat de multe ori iarna sa urc pe drumuri acoperite cu un strat de zapada destul de mare. Asta iarna am incercat sa urc o panta destul de inclinata si acoperita cu un strat de zapada cat garda la sol a masinii; initial rotile (incaltate cu cauciucuri de iarna noi) au inceput sa patineze iar masina nu reusea sub nici o forma sa urce. Dupa cateva secunde de patinare, ASR-ul a intrat in functiune, becul de avertizare din bord a inceput sa palpaie, turatia motorului a scazut undeva aproape de 1000 de ture si a inceput sa oscileze scurt. Rotile au primit exact forta necesara pentru a urca dar fara patinare. Am ajuns in capul pantei cu ajutorul ASR-ului. Probabil ajungeam si cu metode clasice (o treapta superioara pt a reduce turatia, o actionare mai finuta a ambreiajului, lanturi etc). Deci pentru cei mai comozi cateodata ASR-ul ajuta foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!