Jump to content

EXEO 1.8T


kef_petry

Postare recomandată

mihai.onu94
în urmă cu 14 ore, kef_petry a scris:

Nu este EA113

Este motorul 1.8Turbo 20v de 150cp care a fost montat pe golf 4, skoda octavia 1, passat b5.5 etc.

Are dreptate colegul, 1.8 turbo 150 de cai al tau e din generatia ea113 fiindca e motor turbo (la fel si cel de pe golf 4 etc). 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.8_R4_20vT_(EA113/EA827)

 

Link către comentariu

My bad, recunosc, nu gaseam documentatia necesara., tot ce gaseam legat de EA113 erau motoarele 2.0 fsi si tfsi dar se pare ca e vb si de cele 1.8t.

Asa ca imi cer scuze! 

Ideea este ca la cum am facut reviziile(8000km) nu am completat ulei deloc, poate daca te duci in 15-20000km cu un schimb de ulei posibil sa existe o completare de 200-300mml ulei, dar problema cunoscuta a acestor motoare este engine sludge asa ca revizii mai dese(maxim 10000km) previn sludge-ul! 

Link către comentariu
  • 3 months later...

După ce am reușit sa rezolv partea financiara provocata de o renovare ieșită din buget, fapt ce ma împingea sa vând masina., Am pus-o la treaba(și sedanurile pot cară diverse, ne împiedică gura de încărcare a portbagajului) 

Apoi te gândești, după ce îți revii, te uiți la modele mai noi de masini(știți cum e, te atrage design-ul noilor modele, noile dotări etc) dar când citesc despre ele fie benzina fie diesel ba carârâie, bârâie, nu întra în viteza, scoate zgomote, consuma ulei, etc.. 

Am impresia (defapt cred cu tărie) ca fabricantul le sabotează intenționat încă din proiectare cu diferite mici/mari defecte care se pot produce după un anumit rulaj(mai mic sau mai mare) pt ca mașinile din ziua de azi sa fie mult mai consumabile 

(vezi cazul motoarelor 2.0tfsi gen1 cu un consum exagerat de ulei, 

1, 2tsi gen1 ale căror lanțuri se întindea, rupeau. 

Cazul deja arhicunoscut al motoarelor n47 de la BMW) 

Nu pot sa cred ca în ziua de azi cu toată tehnologia diponibila, a miliardelor de euro disponibile, inginerii companiilor auto, nu pot proiecta/testa/asigura bună funcționare a unor motoare pt cel puțin 500-700k km. Dar desigur dacă ar tine atât motoarele, cine ar mai cumpăra mașini noi?!! 

Atat cu offtopicul ca m-am lungit și "mi-o iau" de la moderator! 

Pt viitor as vrea sa- retapitez volanul

-poate sa vopsesc sau colantez trimurile în negru lucios

-o finala noua pt un zgomot mai gros și puțin mai pronuntat

-o vizita la TCM ca vb aia: te obișnuiești cu puterea actuala și vrei mai mult. 

M-am uitat pe site-ul lor și ma încântă creșterea de aproape +90nm și vreo +30cp.

IMG_20190724_172219.jpg

IMG_20190724_172227.jpg

IMG_20190724_172209.jpg

Link către comentariu
  • 6 months later...

După un drum Constanța - Slatina, la retur pe centura București observ în ambuteiaj fiind, un relanti instabil, o balbaiala a motorului de parca urma sa se oprească., în mers nu sezizasem nimic, în bord nici un martor aprins. 

Oprim la Ikea în parcare, ridic capota, totul ok, nici o pata, nivel ulei ok, după 2h pauza pornesc mașina, aceeași balbaiala. 200km pana la Medgidia sper sa nu-mi facă alte probleme. Ajung acasă, bag mașina în garaj, suspectam clapeta de accelerație căci în afara de relanti instabil nu aveam nici un alt simptom. Dau clapeta jos, o curat(nu prea era murdara--spre deloc) pun la loc, adaptare fără vag-com, pornesc.... aceleași simptome. Găsesc un prieten... scan.. și apare eroarea

IMG_20200211_170803_compress82.jpg

Sap în continuare pe net detalii(între timp se aprinsese și martorul check engine) și schimb valva pcv,  relantiul se îmbunătățește, ies sa dau o tura, acum nu eram mulțumit nici de cum trage și pana sa ajung înapoi acasă hop în bord țiuit și "low oil pressure"! 

 Bag mașina iar în garaj(deja ma gândeam sa dau Baia de ulei jos, sorb murdar știind predispunerea 1.8t-ului de oil sludge). Sap iar pe net, mai aflu de o valva... Detalii pe YouTube și zic hai sa ma inhaț sa o schimb

Screenshot_20200306-172706.jpg

Screenshot_20200306-172848.jpg

Chinuiala, baga mana printre, pe jos, pe sus, pe sub, pe lângă,  colierele vieții, alea vag de unica folosință mi-au mâncat viata. Cu ocazia asta am dat jos și tevaraia de vid cu care se interconecta(nu știu cum a mers neamțu cu mașina) dar țevile alea erau cu depuneri pe pereti

IMG_20200215_150316.jpg

IMG_20200215_145226_resize_73.jpg

IMG_20200215_150308_resize_31.jpg

Am curățat bine țevile, am mai schimbat un cot care ieșea de undeva din blocul motor deasupra filtrului de ulei care sa spart când l-am scos... 

Am schimbat și garnitura capacului de chiulasa, ca aveam niște scurgeri de ulei pe lângă ea

IMG_20200215_155816_resize_47.jpg

IMG_20200215_164241_resize_87.jpg

IMG_20200215_164225_resize_54.jpg

IMG_20200215_164614_resize_21.jpg

Capacul avea depuneri după cum se vede în poze, l-am curățat bine, bine.. Pus totul la loc, schimbate toate plasticele uzate, valvele cu pricina..contact..si suflu ușurat, totul ok. 

IMG_20200215_164219_resize_66.jpg

IMG_20200215_161640_resize_30.jpg

IMG_20200217_141855_resize_49.jpg

IMG_20200217_141905_resize_13.jpg

Scan..din nou, șters erori... scan-->nici o eroare. 

Probabil low oil pressure era legat de sistemul de vaccum/gaze carter sau tot ce am schimbat și desfundat eu pe acolo!  Mașina merge silențios, fără bâlbâieli, trage cum ar trebui, consumul 6.3 la 100-110km/h. Job done! 

IMG_20200217_144947_resize_4.jpg

Topic lung... Un before and after wash

IMG_20200131_105631_resize_58.jpg

IMG_20200131_105638_resize_35.jpg

IMG_20200131_125111_resize_37.jpg

IMG_20200131_125117_resize_62.jpg

Post lung am vrut sa scriu?

IMG_20200131_125138_resize_6.jpg

IMG_20200131_163009_crop_64.jpg

Link către comentariu
  • 4 months later...

A primit fata sânge proaspăt, am mers pana acum cu Liqui Molly de care am fost multumit, dar am zis sa încerc și Valvoline(am citit lucruri bune despre ulei). Aveam și filtru de benzina cumpărat de vreo 5 luni(cel de pe mașină cred ca era cel de fabrica, avea ștanța vw-Audi) 

Mi-am adus aminte sa ma uit pe factura primului schimb de ulei sa vad câți km am adunat pana acum, și surpriza în 3 ani am făcut doar 15000km, deci schimburi făcute la 5000km. 

Oricum ziceam ca maxim 8-10k km sau la an sa schimb uleiul, și cum km nu fac, și timpul trece ulei se schimba la 1 an! 

În rest am montat jantele de vara și apoi "apa, paie și bataie"! 

IMG_20200716_131258_resize_81.jpg

IMG_20200716_123501_resize_93.jpg

IMG_20200716_142301_resize_92.jpg

Link către comentariu
andrei.toledo

Se metine foarte bine , dar merita plimbata mai mult :D  Vorbesc eu care am facut 22k km in 4 ani jumatate cu Cupra .

Link către comentariu

Mulțumesc @andrei.toledo.

Merita ea plimbata mai mult, dar când sunt plecat nu are cine, asa ca sta cuminte în garaj și ma așteaptă. 

Clar a fost alegerea cea mai buna(benzina fiind) la cati km am făcut în 3 ani! 

Link către comentariu

Mașina a plecat la Brașov, așadar topicul se poate închide. 

Mulțumesc! 

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!