Jump to content

leon2 sau octavia2


anghel
 Share

Postare recomandată

Eu am in curte doua Octavii din generatii diferite...ambele TDI.

Am condus singular in fiecare caz si Octavia 1 si o Octavie 2 de 1.6 ...si dupa aceste experiente, parerea mea subiectiva este ca unei Octavii (fie ea 1 sau 2), la fel ca in cazul Passat-ului, cel mai bine i se potriveste un motor TDI sau un 1.8 T (din pacate pe II nu exista decat 2.0TFSI ca motorizare turbo pe benzina).

Deci intre cele doua masini precizate de tine, ambele cu motor de 1.6 (atentie are doar 8V) eu m-as orienta spre Leon2 1.6. Din ce am citit trenul de rulare e mult mai sport setat la Leon si asta ar trebui sa faca masina mai potrivita pentru acel 1.6 MPI. Octavia II e o masina familiala (diferita de Leon asa cum s-a spus mai sus). Depinde ce astepti de la masina respectiva. O familiala clasica sau un 'coupe cu 4 usi' cu o usoara tenta de monovolum...

Mai fa un testdrive si ia Leonul daca te tenteaza sa ai o masina cu tenta moderna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • anghel

    20

  • Diesel

    4

  • DArtagnan

    4

  • X-Ecutor

    3

cred ca ar trebuii sa alegi cu inima asa cum iti spun majoritatea celor de aici daca nu e problema de spatiu!

eu am ales leonul pentru senzatia pe care o am de cate ori il primesc!

sper sa fiu la fel de fericit dupa ce o sa-mi ajunga !

dupa ce am condus leonul sincer nu am mai vrut alta masina!

de fiabilitate nu poate fi vorba avand in vedere platforma comuna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) :( ma bucur incredibil de mult pentru atatea raspunsuri si pentru incurajari, si va spun sincer ca inima imi spune leon dar oricum e ok sa punem in balanta cele doua modele.

am uitat sa intreb cate ceva despre sansele de revanzare la Leon, despre costurile de service si piese, tot in comparatie cu skoda.

va multumesc mult

Modificat de anghel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiam eu, si din cele aflate de pe la dealeri, Seat-ul este putin peste Skoda la costuri de intretinere. Acum nu discutam de valori mari, si oricum aceasta chestiune poate diferi de la un dealer la altul.

La capitolul revanzare, mai exact valoare si viteza de revanzare, am observat ca Skoda sta ceva mai bine.

Dar avand in vedere ca valorile financiare la partea de intretinere nu sunt sau nu ar trebuie sa fie determinate, si daca nu ai de gand sa vinzi masina in 2-3 ani, nu cred ca ar trebui sa constitue un impediment major aceste 2 aspecte, destul de importante de altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierderea la revanzare este cam aceeasi la ambele, poate de Octavia se scapa mai repede fiind mai cautata, dar Leonul este si el bine cotat, de ex. acum intre Leon1 si Golf4 second balanta s-ar putea sa se incline mai mult in favoarea Leonului. Daca pui in calcul acest aspect al valorii de revanzare cred ca ar fi bine sa te orientezi catre un TDI, mai bine zis sa nu renunti la TDI.

Un alt aspect pe care as dorii sa-l impartasesc este legat de variantele de echipare. Nu stiu cum stau lucrurule la Octavia, dar in cazul Leonului exista doar doua alternative: 1-Reference/Stylance la care ai suspensie confortabila, dar interiorul este pe nuante de gri si arata modest finisat in special plasticurile sau 2-Sport/Sport-up care are un interior nota zece atat prin plasticele care sunt negre cat si tapiteria care este dementziala, dar suspensia este rigida si TOTAL nepotrivita cu drumurile noastre. Din pacate echiparea este batuta in cuie, nu se poate Stylance cu plastice negre de ex. Acesta este si unul dintre motivele pentru care inclin sa cred ca oferta Octavia este mai potrivita pentru Romania, eu personal am ales insa cu inima...

Daca esti din Timisoara, dupa ce faci un drive-test la Todorut cu un Stylance, daca mai esti curios te invit sa vezi(simti) cum e cu un Sport.

Modificat de vincentsv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cum e...la o masina te bucuri de doua ori...odata cand o cumperi...si atunci cand o vinzi.

Octavia e masina care o vinzi foarte bine daca are o motorizare TDI...in rest doar daca gasesti un amator care sa vada un avantaj real la masina ta (pretul, intretinerea, km putini, dotarile dar daca e vb de Ambiente...e departe de full option).

Atat Octavia II 1.6 cat si Leon 2 1.6, le vad ca masini de dus la buyback la WeltAuto cand te-ai plictisit si vrei altceva...

Nu sunt masini pe care sa le vinzi in targ sau in ziar...parerea mea. Si asta din cauza motorizarii...

Totusi nu ne-ai spus care ti-e bugetul, echiparea masinilor pe care o vizezi, si modalitatea de achizitie cash, leasing, credit...?

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam la un pret cip de 14500 maxim, in leasing. m-am gandit la multe variante: octavia combi tdi fara dotari, octavia ambiente tdi sau 1.6 mpi, golf 5 1.6 mpi, mazda 3 1.6. doar pe octavia as lua tdi, dar din pacate combi fara dotari nu exista de vazut si incercat in bugetul asta, de asemenea octavia limuzina ambiente gasesc rar la dealer in TM (au doar eleganceuri la showroom).

golf 1.6 este din plin dar aici e o poveste scurta -- am cumparat acum 3-4 saptamani un golf 1.4 pt prietena mea, o masina in stare perfecta la dealer, mi-a placut atat de mult cum se comporta incat am mers la test cu 1.6, care mergea brici pt mine, m-am hotarat in final sa iau golf si cand am mers peste 1 saptamana sa imi aleg toate golfurile care erau la showroom aveau lipsa antifonarea de la capota iar cele 1.6 facute la wolfsburg !!! aveau niste suduri groaznice pe dosul capotei fapt care mi-a atras atentia asupra lipsei antifonajului care EXISTA la golful prietenei mele cumparat cu cateva zile inainte, am intrebat ce se intampla ca nici o masina din vreo 6 nu are antifon, mi s-a zis ca asta e, si gata am zis ca nu mai iau vw in veci, pentru ca am muscat-o cu bora deja(daca dati un search "anghel" pe forumul vw veti vedea) --

am fost la mazda dar stiu prea putine despre ei, tot aud fiabilitate in sus si in jos dar nu am curaj.

am ajuns la seat si am gasit singura masina care poate fi vazuta, testata, cu dotari ok, frumoasa, finisata anormal de bine, nota 10 pt seat, si 1.6 cu greutatea golfului, si culoarea pe care o vreau, cu toata lumea multumita pe "whatcar?" de ea, dar mai scumpa decat octavia care e mai mare, si seat un brand care nu prea trece pe piata, si are probleme destul de mari la fabrica, zvonuri ciudate, etc.

deci octavia nu este de vazut si nu iau fara sa vad si sa incerc, golf nu iau pentru ca astia sunt niste tzapari, mazda nu stiu daca sa am curaj, iar seat are probleme ca firma si unii zic ca si ca masina.

deci bani ar fi, de contat nu conteaza spatiul, trebuie doar imbinata ratiunea cu sufletul si cu contactul fizic(test drive si sa vezi ce iei). e complicat de tot si mi-e groaza cand e de cumparat masini. cand am fost cu prietena mea la vw ea a zis "asta o vreau" fara s-o deschida si era perfecta, .. mi-ar placea sa-mi mearga si mie asha.

1 -- octavia combi cu pachet de drumuri si proiectoare, tdi e pret ok dar nu o vad si astept 2 luni

2 -- golf 5 1.6 facut la wolfsburg finisat groaznic si cu tzeapa antifonarea + neseriozitate

3 -- mazda 3 sport 1.6 frumoasa dar nu am curaj

4 -- seat leon frumos este de vazut si de test dotat stylance finisat brici dar 80% din lume e impotriva

alegerii mele

5 -- octavia limuzina exista pe stocuri, ajunge in 7 zile, dotari ambiente, mai ieftin ca seat, incredere mai mare, dar de nevazut din nou ce iei

Modificat de anghel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce am cumparat bora la comanda am jurat sa nu mai iau nimic de la VW si fara sa vad si sa testez, a fost cea mai mare greseala sa-mi cumpar bora!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce probleme ar putea avea seat avand in vedere ca ei din cate stiu sunt sub conducere audi si a3-ul parca sunt fabricate in aceeasi fabrica!

eu sincer am citit destule inainte sa ma orientez spre seat si nu prea am citit in de rau!

oricum sunt tare curios ce o sa alegi!! noi te sustinem :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multzam mult pt ajutoare, o sa vedem ce iese pana la urma. e greu sa obtii tot intr-o singura mashina :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si a3-ul parca sunt fabricate in aceeasi fabrica!

Eronat, Seat nu se fabrica in Germania.

Anghele, daca VW te-a deceptionat cu Bora (Basis cel mai probabil), probabil ca ar trebui sa te orientezi spre altceva decat o masina VAG la nivel de echipare de baza sau intermediar. Pt. ca e foarte probabil sa vii pe urma sa spui ca 'te-ai ars a doua oara'...

Si noi, in 2004, am fost pusi in fata dilemei Bora Basis TDI si Octavia II TDI, si in final am ales fara regrete ulterioare OII Elegance din semnatura...chiar daca la acelasi nivel de echipare a trebuit sa platim 2000€ in plus.

Legat de acel Golf V 1.6 care iti placea...daca singurul lucru care te deranja era lipsa acelei pasle de antifonare de sub capota, crede-ma ca nu merita sa tai o masina din lista de optiuni doar pt atat...in fond, acea pasla are un cod ca reper si o poti comanda ulterior daca tii neaparat sa o ai...

EDIT.Precizare...ma refeream la Bora Amazing Basis. Dar cred ca s-a inteles.

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asha e bora amazing, cu asta m-am ars. legat de golfuri sunt super tari, spatiu comfortabil tinuta de drum excelenta, s.a.m.d., problema e ca cele de la Menzel(parca asha se cheama orashul) unde se face 1.4 sunt brici, vazute si pipaite de mine, cu suduri perfecte si ca norocul cea a prietenei mele cu pasla cu tot. in schimb 1.6 si 1.9 care se fac la wolfsburg pe langa ca nu au pasla sunt si sudate de parca s-ar fi scurs cascaval topit pe dosul capotei. ei .. pana la urma eu nu sunt influentat de sudura ci in mod special de tratamentul VW. cum sa iei doua masini la aceeasi bani cand una e completa iar cealalta pe langa ca e incompleta mai e si finisata ca ... ? unde se justifica acei bani? tu cand platesti ratele nu poti sa spui ca luna asta n-ai si ca platesti altadata, si nici ca nu ai toti banii si ca asta e.

daca lipseste pasla ar trebui sa platesti fara pasla, daca sudura e ca .... atunci ar trebui sa platesti din nou mai putin, iar daca nu ai pretentia asta de ce mai iei masina germana si scumpa?

ei bine eu nu iau decat un lucru in care imi sunt justificati toti banii. este vorba de atitudinea VW, treaba pe care am discutat-o cu directorul de vanzari(de treaba de-altfel) si a fost in totalitate de-acord sa piarda un client pe motivul ca nu se poate sa te prezinti la showroom cu masini diferite la aceeasi bani. a sunat omul la bucuresti sa vada de ce se intampla asta, nu se stia nimic pt ca bucuresti a comandat masini identice, deci pace buna, daca la VW e haos la preturile pe care le au atunci adio. :wacko: mai ales ca Bora e dezastru made in wolfsburg pt Romania. si apropo nici la bora nu m-au scuzat cu nici un leu pt nemultumiri!

Sfatul meu: sa fim atenti pe ce dam banii pentru ca altfel nu se va ridica standardul la noi niciodata! cine vrea masina germana facuta ca pentru german sa faca bine sa studieze fiecare detaliu pt ca ei cu asta se lauda -- DETALII SI CALITATE, iar asta te costa mai mult la VW! democratie inseamna sa poti sa-ti exprimi liber pretentiile si sa-ti ceri liber drepturile, nu sa arunci gunoiul pe strada ca asha ai chef, deci avem dreptul la asta, pacat ca nu inteleg multi.

Modificat de anghel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eronat, Seat nu se fabrica in Germania.

Seat nu se fabrica in Germania, dar caroseriile de Audi sunt sudate cu laser pe liniile de fabricatie Seat din Martorell.

Ryco78 spunea bine ca sunt fabricate in acelasi loc, dar a omis sa specifice ca in Spania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:wacko:

Ca sa terminam cu offtopicul: motoarele de la audi se fac in Ungaria! De acolo sunt transportate cu un tren care nu se opreste decat in Spania, Martorel la fabrica Seat. Unde se asambleaza tot. De mentionat ca Audi se mai fabrica si in Germania.

Nu mai stiu cat de actuala este informatia dar fabrica de la Martorel era singura care suda cu laser, fiind o investitie din partea Audi! Recent Audi grup a mai facut o investie majora in brand-ul Seat si uzina de care am mai vorbit! Ei sustin in continuare ca vor sa faca seat divizia sport din Audi grup. Acest lucru va fi direct influentat de rezultatele pe care seat le va obtine in WTCC! Anul acesta au un numar record de masini in WTCC si obiectivul lor este nr 1 la constructori!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce anume inseamna sudura cu laser? la care modele din grupul VAG apare aceasta tehnica? poate sa fie si asta un punct in plus pt leon?

oare din cauza asta pare atat de bine lucrat in toate detaliile sau doar mi se parea mie ..?

Modificat de anghel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sudura cu laser exista pe liniile de asamblare de la Martorell inca din 2002. Mai nou insa s-a introdus pentru productia Leonului noi tehnologii care permit taierea precisa cu laser a elementelor de caroserie.

SEAT Press Release:

"...Hot pressing. One of the most significant technological innovations in the new Le

Modificat de vincentsv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesanta treaba cu laser welding, :D , facem un mini Discovery pe forum.

legat de Leon, precizez ca nu vreau sa caut nod in papura, sunt doar precaut, toata lumea a aflat despre problemele Seat din anul trecut, faptul ca VW a dat un deadline pana la jumatatea anului 2006 pt refacerea problemelor avute in urma pierderilor de bani cauzate de lipsa succesului firmei spaniole in randul cumparatorilor. s-a pus problema scoaterii la licitatie a Seat.

http://www.ae-plus.com/Key%20topics/cc-seat-news4.htm

stie cineva noutati imbucuratoare si clare despre asta? am citit ca bossul Seat este optimist in privintza asta, dar mi se pare normal sa nu zica "da baieti peste juma de an inchidem" cand au stocuri cu masini nevandute in toata lumea.

asta e un lucru care te cam debalanseaza si te face sa fii retinut cand alegi Seat, cu toate ca e exceptional leonul :angry:

la faza asta octavia are o bulina in plus, cel putin pana nu se dovedeste contrariul.

Modificat de anghel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anghele, incep sa cred ca esti un client dificil... :D fara sa insemne ca e ceva rau in a fii asa...

Mai lasa teoria in pace si fii mai pragmatic..concentreaza-te asupra masinilor si ia-le la studiat...pipait si condus...Fii linistit ca Seat nu-si da duhul atat de curand...Si ca sa te bag mai tare in ceata, ma refer la firma Seat... :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a fost dovedit prin fapte si bani:

Uite link cu press release in care se spune ca VW group vrea sa dezvolte seat.

Uite un alt link in care se arata ca s-a investit 500 de milioane de euro in linia de productie pt noul seat leon.

Aici este un link in care o subsidiara seat primeste premiu pt excelenta pentru calitate si in special noile cutii de viteze pentru grupul VW

Anul trecut seat a avut pierderi de 62 milioane de euro. Comparati suma aceasta cu investitia de 500 de milioane de mai sus.

"Main economic magnitudes

The stagnation of some of the main European markets within the highly competitive automobile industry, coupled with other internal questions, had negative repercussions on the company’s main economic indicators –in 2005 it posted losses of 62 million euros. "

Aici este linkul de la citatul de mai sus.

In concluzie nu mai este nici un motiv de ingrijorare(nu investesti 500 mil euro intr-o firma pe care vrei sa o inchizi) mai ales daca adaugati si investia majora pt echipele seat din WTCC. Anul acesta Seat are 9 masini la start in comparatie cu anii trecuti cand erau 3-4-5. BMW are 12 masini iar Alfa Romeo are 6.

Clasamentul pe constructori de anul trecut 1. BMW 2. Alfa Romeo 3. Seat cu doar 4 masini atunci.

Anul acesta deocamdata Seat e pe locul 1 :angry: Sa vedem cat sta acolo!

Nu trebuie sa mai spun ce sume de bani va reveni Seat in urma succesului din WTCC.

Noul leon si Altea s-au bucurat de un real succes (la vanzari) in Europa. Si Ibiza in UK (aici este record absolut de vanzari) si Japonia.

Iar anul acesta vor ataca piata din Statele Unite. Se faceau de anul trecut demersuri in a omologa masinile seat acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asha e sunt foarte dificil :angry: multumita VW Bora :D . nici nu stiti cu cata incredere am luat VW, si nici nu visam ca o sa primesc de la nemti masti nealiniate, tapiterie rupta, climatronic cu batai, si nici nu mai stiu cate alte chestii nasoale. si toate astea la prima intalnire cu Bora fara posibilitate de intoarcere, fiind luata la comanda ;)

sunt foarte atent, mai ales ca acum am ocazia sa iau altceva.

va multumesc pentru suport si sper sa fac alegerea cea mai buna si sa nu fiu dezamagit inca o data. mi-a parut bine ca am putut sa dezbatem problema mea pana la 3 pagini intr-un mod placut. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm .. am vazut ca ai avut in cap si masini din grupul ford, deci se poate vorbi si despre masini non-vag .. eu am avut o toyota avensis in familie si pot sa-ti spuna scria fiabilitate si pe ultimul surub :angry:, anyway .. sa nu o lungesc, ai putea avea in vedere pana in 15 000 EUR cip Toyota Corolla 1.4 D4D/2.0 D4D 5 usi (made in england) .. sau chiar avensis ultima generatie dar pe benzina

sper ca nu m-am aflat aiurea in vorba .. si pana la urma iti iei ceva bun :D, bafta !

Modificat de vrajit de fabia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scris si ce motorizare te intereseza? Ai facut si o comaratie a preturilor intre cele doua modele sau banii nu conteaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am amintit 14500 cip max in care intra octavia TDI sau una sport 1.6 leon. dar ar mai fi intrat multe alte variante in banii astia, precum avensis pe benzina, mazda 3, etc. ar mai fi variante. poate mai stit si voi ceva .. avensis nu suna rau la fiabilitate garantata si nici mazda nu sta rau, dar la astia nu stiu costurile de srvice si n-am chef sa ma sperii.:offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o decizie greu de luat, totusi pentru un motor de 1.6 e ok Leon2, e silentios si se comporta foarte bine. Octavia2 pe benzina nu am condus dar nu cred ca are aceleasi performante. TDI-ul mi s-a parut foarte zgomotos, mai zgomotos decat la SEAT si VW. Masinile sunt bune amandoua, cred ar trebui sa o iei pe aia care iti place mai mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am platit avansul pt o Octavia 2 Ambiente 1.9 TDI sahara bej metalizat, cu proiectoare de ceata, cotiera si stergator spate in plus.

pana la urma am decis, va multumesc pt ajutor, sper sa fie ok. masina tre sa ajunga prin 12, e la curtici.

va salut si va anunt cand e la mine. abia astept !!!! :P :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!