Jump to content

Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence+


cris2109

Postare recomandată

Salutare,

Am primit si eu in sfarsit masina pe 5 februarie, dupa o perioada de asteptare record(cred) de 11 luni. Cam tarziu scriu acest topic, dar ce sa ii faci, greu cu timpul. Nici km inca nu am apucat sa fac prea multi, cred ca in jur de 300.

Deocamdata aproape toate de bine. Sunt foarte incantat de cum se comporta, suspensia e foarte ok, deocamdata evaluata cu rotile de iarna 225/55R17 cu presiune de confort de 2.2. Cutia DSG6(DQ250) se comporta excelent, mai frumos decat DSG7(DSG200) pe care o stiam de la varianta FWD. Farurile sunt o incantare pe timp de noapte, cu toate ca mi se pare ca bat un pic cam sus. Insonorizarea mi se pare excelenta, in sfarsit am liniste in masina. La capitolul asta pentru mine e o diferenta destul de mare venind de pe Ibiza diesel PD, care ma termina cu galagia.

La partea de minusuri, as mentiona faptul ca aduna mizerie pe interiorul portierei spate in dreptul rotii. Stiu ca e o problema mai veche despre care s-a mai plans lumea pe forumuri, si unii spuneau ca ar fi rezolvata. Totusi nu e chiar rezolvata, insa mai bine decat pozele pe care le-am mai vazut pe subiect. Alt minus la capitolul presuri optionale(pachetul protect), care mi se par cam rigide si nu au margine aproape deloc, iar tavita portbagaj e cam cu 5cm mai scurta pe adancime decat mi-am imaginat ca o sa fie. Nu as recomanda optiunea asta, nu merita banii. Sunt solutii aftermarket mai bune.

Pun cateva poze, facute de catre dealer :P

Ateca8.thumb.jpg.793e61471c69aff322a28ca42fda49aa.jpg

Ateca9.thumb.jpg.0a9c01e91e6123ea9d127df70ffca28a.jpg

Ateca15.thumb.jpg.a2864c8481778b1bf0ba89d43c8908d5.jpg

Ateca30.thumb.jpg.bf72b0bc57ff3e8e2d4adf1749cfd66c.jpg

Ateca32.thumb.jpg.9d51c2478ba1057f55afd7431d488ee1.jpg

Ateca3.thumb.jpg.6e6d08e9cb6662d5e40f89ba41577f05.jpgAteca1.thumb.jpg.2cbaab20fb813abd4d6113a558f609dd.jpg

Ateca4.thumb.jpg.eb05e4522e63c5adcf714fb9ec7dcaa9.jpg

Ateca5.thumb.jpg.fac8a1a22e0f7e910764cf8165cd9d71.jpg

 

Modificat de cris2109
Link către comentariu

Frumoasa culoarea, mi se pare ca da superb cu interiorul negru, dragute optiunile si parerile, sa va poarte fericiti !

Murdaria din spate este in relevanta directa cu drumurile pe care o porti, vei vedea ca la noroaia mai mari murdaria adunata la usile spate este aferenta, la drumuri si carosbil umed prin oras, doar se "observa" in spate.

Farurile se regleaza "sus/jos" automat, da impresia ca sunt prea sus fiind led, insa vei vedea ca isi fac treaba "in timp" fara sa ai emotii ca ii orbesti pe restul participantilor in trafic.

"Distractie" in rodaj ;)

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie, cum a spus si Toni foarte frumoasa combinatia culoare-tapiterie. Cat despre murdaria la usile din spate din pacate asa este design-ul, pur si simplu asa au gandit solutia tehnica. Din cate am observat si la VW Touareg se foloseste tot ceva asemanator si tind sa cred ca si acolo exista aceeasi problema. Eu nu am fost atat de afectat de problema mai ales ca de obicei nu prea atingi zona aia a usii.

La presuri si tavita de portbagaj iti recomand cu caldura ce am luat eu si @andrei0241 Nu cred sa existe solutii mai bune aftermarket dpdv calitate-pret.

La cauciucuri ai mers pe Semperit pana la urma? Asteptam poze noi cu jantele de VW :)

Link către comentariu

Multumesc de urari !

Mizeria adunata acolo la portiera nu ma deranjeaza neaparat, fiindca asa cum ziceti, nici nu se vede in mod normal si nici nu riști sa te murdaresti cand te dai jos. Ma gandesc mai mult in timp sa nu prinda rugina, dar sa speram ca nu.

Cu anvelopele de iarna, da, am mers pe Semperit Speed Grip 3, si azi dupa prima zi cu ele pe zapada, pot spune ca se descurca excelent. Pretul a fost decisiv in alegere. Am scutit vreo 500 lei la set comparativ cu urmatoarea optiune pe care o aveam(Nokian). La jantele de Tiguan am reusit sa fac capacele dupa tutorialul tau @shiretzicu si sunt incantat cum a iesit. Iti multumesc petru asta.

 

IMG_20180205_154651~2.jpg

IMG_20180214_080701~2.jpg

IMG_20180203_112749~3.jpg

Modificat de cris2109
Link către comentariu

Felicitari pentru masina, arata bine culoarea, o vedeam putin mai deschisa in configurator si in pozele de pe internet.

Si eu sunt activ pe forumul din uk, am vazut ca mai sunt ceva romani.

Ai ales optionale interesante, vad ca ai top view, trapa, foarte frumos arata alcantara neagra. De curiozitate, cum ti se pare interiorul negru total, nu e putin cam inchis, mai ales cu privacy glass pe spate?

Link către comentariu

Pentru gustul meu, interiorul e exact cum mi l-am dorit. Imi place foarte mult ca au ales sa faca si plafonul negru. Nu mi se pare intunecos, insa nici nu am prea folosit perdeluta de la plafon, si intra suficienta lumina incat sa dea impresia de spatiu. Copiii mei sunt foarte incantati de optiunea asta, si pot spune ca si eu sunt. Mi se pare ca schimba feelingul la interior foarte mult in bine !

Despre sistemul de sunet nu am zis nimic inca, am uitat de el. Mi se pare ca isi face treaba bine. Cred ca acel subwoofer mititel din roata de rezerva si-a meritat banutii. Poate pentru audiofili nu e suficient, insa pentru mine e o incantare. Cred ca ceva similar ca si calitate am mai ascultat pe un Mini Cooper S. Nici nu stiu exact cine le produce sistemul audio, nu am vazut scris vreun brand pe undeva, decat Seat, insa cu siguranta nu e facut de ei.

O chestie pe care am observat ca au schimbat-o pe sub capota e husa de la baterie care acum nu mai acopera si partea superioara ci doar roata imprejur. Bateria e EFB, care e undeva intre cea normala si cea AGM ca si performante, si cred ca e minimul care se recomanda pentru masinile cu SS.

Mentionand sistemul SS, am observat deja de foarte multe ori ca motorul porneste atunci cand pleaca masina din fata, chiar si inainte sa iau piciorul de pe frana. Sa fie vreo legatura cu sistemul si senzorii de la ACC ? Ar fi o chestie desteapta as zice :)

Link către comentariu

Felicitari si sa va poarte sanatosi!

Foarte bine da totusi acest Lava Blue, la mine insa partea practica a primat.

Trapa are si ea sticla colorata, gen Sunset? Asta a fost optiunea la care m'am tot codit si pana la urma n'am mai bifat'o, neavand experiente f placute la Ford si Subaru cu trapele.

Eu o sa incerc o solutie sa izolez mai bine zona de usa unsa roata spate arunca mizerie, daca reusesc ceva mentionabil, revin cu detalii. E aiurea ca dupa ce au avut sesizari inca de la primele masini livrate, nici la MY18 nu au reusit sa rezolve nimic

Link către comentariu

Cris, te-am intrebat de interior pentru ca eu am ales si pachetul de piele neagra si ma tem ca va fi cam intunecat, eu nu am ales si trapa.

Link către comentariu

Sticla la trapa e cam la fel de colorata ca si geamurile spate, poate o idee mai inchisa

Cristian, nu mi-as face probleme sa fie prea intunecat, atata vreme cat nu o sa mai aplici si ceva folie pe geamuri. Ele din fabrica nu sunt foarte fumurii. Unii chiar se plang de treaba asta, ca ar fi prea transparente, eu unul nu ma plang :)

O sa trag maine perdeluta sa vad cum e si revin cu impresii

Link către comentariu

Eu nu am avut niciodata folie pe geamuri si nici nu am de gand, dar nici nu am avut pana acum masini cu plafonul negru, de aici temerea mea.

Link către comentariu

@CristianLa dealerul din Cta au masina de drivetest cu alcantara neagra si arata ok si asa, fara trapa. Eu am mers pe standardul maro, venind de la tapiserii crem

Link către comentariu

Va mai povestesc despre un feature interesant pe care nu stiam ca il are Ateca. AirCare Clima, care chipurile foloseste un senzor de calitate a aerului impreuna cu nu stiu ce filtru, pentru a mentine calitatea aerului la interior. Am observat ca activeaza recircularea atunci cand se sta in coloana si detecteaza ca intra noxe de afara. As zice ca isi face treaba bine. Eu mai ales iarna in drum spre serviciu, eram nevoit foarte des sa activez recircularea. Am mai scapat de o grija :P

 

IMG_20180205_214233.jpg

IMG_20180205_214252.jpg

IMG_20180205_214154~2.jpg

Link către comentariu

Up de la mine, uitasem complet de aceasta functie, probabil nu e activata, o sa verific maine!

Link către comentariu
18 hours ago, cris2109 said:

O chestie pe care am observat ca au schimbat-o pe sub capota e husa de la baterie care acum nu mai acopera si partea superioara ci doar roata imprejur. Bateria e EFB, care e undeva intre cea normala si cea AGM ca si performante, si cred ca e minimul care se recomanda pentru masinile cu SS.

A mea a venit cu AGM de la Varta

M'am uitat insa la un prieten cu un Leon 1.4tsi ACT luat acum un an si a lui era EFB de la Exige, mai mica si ca amperaj, dar si ca dimensiuni.

 

20180216_120850.jpg

Link către comentariu

Hmm interesanta informatie @andrei0241 . Mai mult ca sigur are de-a face cu faptul ca ai incalzirea auxiliara, care are nevoie sa poata da putere "la rece" pentru bujiile incalzitorului. Oricum asta e un mare plus, fiindca AGM e mult peste EFB, cu siguranta o sa aiba viata mai lunga. Sincer un pic imi pare rau ca nu mi-am luat si eu incalzirea auxiliara. Am zis ca nu sunt multe zile pe an cu temperaturi asa de jos si ca oricum fiind benzina ar trebui sa se incalzeasca repede, dar tot am un pic de regret.

Link către comentariu

Bujia are rol doar la pornirea sistemului, ulterior sigur nu mai e alimentata, ceva in genul aprinderii de la aragazele "necomuniste".

Consumul mai important e sigur dat de pompa de benzina si cea de circulatie + aeroterma din interior

 

Imi ramasese in minte ce ai zis ieri de EFB si azi, daca tot aveam cu cine sa compar, ne'am uitat si la baterii. La Leon avea si "capac" de panza in partea de sus a bateriei

Link către comentariu

Da, asa avea si Ateca pana anul asta, husa cu "capac". Ai dreptate cu consumatorii ! La mine bateria tot Exide e ca si brand si e de 59Ah si e mai mica un pic si ca dimensiuni.

Link către comentariu
2 hours ago, andrei0241 said:

A mea a venit cu AGM de la Varta

M'am uitat insa la un prieten cu un Leon 1.4tsi ACT luat acum un an si a lui era EFB de la Exige, mai mica si ca amperaj, dar si ca dimensiuni.

 

20180216_120850.jpg

Interesant, asta este bateria ce se foloseste la motorizarile 2.0TDI - am baterie identica atat ca putere ca si tehnologie si marca. Mai mult ca sigur din cauza incalzirii stationare, care foloseste mai mult curent, actionand o pompa electrica cat si aeroterma din sistemul climatronic... Foarte frumoasa si bine dotata, sa te poarte cu noroc :) 

Link către comentariu

App de Varta cu AGM ca dotare din fabrica, la mine nu a tinut nici macar 4 ani bateria. La ultima revizie a iesit defecta pe testerul celor de la dealer asa ca am preferat sa o schimb, sa nu ma trezesc cu surprize.

Link către comentariu

11 luni de asteptare? Stiai de cand ai semnat contractul ca vei astepta atat?

Daca s-a depasit termenul, au existat ceva compensatii?

Link către comentariu

Da, asa e, 11 luni de asteptare. Estimarea initiala era 4 luni. Am vrut sa renunt de vreo cateva ori, dar nu am gasit alternativa sa ne placa si mie si sotiei. In final, ma bucur ca nu am renunțat la ea. Nici nu m-a incurcat prea mult intarzierea. Compensatia a fost mentinerea pretului de la modelul 2017 si prima revizie gratuita.

Aaa, si mentinerea valorii de buyback la ibiza pe care am predat-o

Link către comentariu

Eu nu prea am urmarit, sa inteleg ca ce ai primit tu e un facelift fata de ce comandasei?  Cu alte preturi?

Oricum, pare ca au fost cinstiti, ca in 11 luni Ibiza s-a devalorizat, proabil catre valoarea reala de piata.........

Modificat de teologul
Link către comentariu

Pe modelul 2018 au mai fost adaugate unele chestii, sunt sumarizate undeva la secțiunea Ateca aici pe forum, iar pretul a crescut cu aproximativ 5%

Pretul de buyback era cel de piata chiar si la momentul comenzii, si m-a scutit de efortul vanzarii, si cum spui tu, masina a suferit devalorizare evident, in cele 11 luni. 

Si eu consider ca au fost fairplay, problemele cu fabrica nu prea au ei cum sa le rezolve sau sa le stie in prealabil.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!