Jump to content

Baie de ulei


hiro
 Share

Postare recomandată

Salve,

Sint in doliu. :rr: Am dat dimineata peste o groapa iar mai tirziu seara in mijlocul unei intersectii mi s-a aprins indicatorul de persiune ulei. Am tras la dreapta dar inainte sa ma opresc de tot s-a inecat motorul.

Joja nu arata nici un pic de ulei, in schimb sub masina a fost o mare pata de ulei. Imediat m-am prins ca e baia de ulei sparta. Cum n-a mai pornit am tractat-o la un service si astept sa vina piesele.

Intrebarea mea e ca in afara de scutul si baia facute praf oare ce stricaciuni ar mai putea fi ? Cei de la service mi-au spus ca exista riscul ca la Turbo sa se fi dus bucsele din cauza lipsei de ulei.

Inainte sa moara motorul am apucat sa dau un ochi pe termometru si era in plaja normala.

Ce mai poate fi afectat la motor ? Ma puteti va rog ajuta atit cu scenarii optimiste cit si pesimsite?

Multam,

hyper

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • hiro

    9

  • chid

    8

  • Andi TDI

    6

  • andREI

    5

Top Posters In This Topic

S-a calat motorul? Nu e bine. Pot fi multe incepand cu turbina si terminand cu blocul motor.

Sa dea Dumnezeu sa ai casco.

Dar nu l-ai oprit imediat ce s-a aprins becu?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve,

Imediat dupa ce s-a aprins becul am apasat ambreiajul, am tras dreapta si am frinat sa opresc ... aveam doar 5km/h cind s-a inecat motorul in relantina.

Tocmai de asta sper sa nu se fi intimplat probleme mari... si da, am casco :rr: Oricum sint extrem de ingrijorat :rr:

Cam cit costa o turbina noua ?

hyper

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve,

Imediat dupa ce s-a aprins becul am apasat ambreiajul, am tras dreapta si am frinat sa opresc ... aveam doar 5km/h cind s-a inecat motorul in relantina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eugen zice bine.

Nu e neaparat nevoie sa se fi calat motorul. Daca poti invarte-l cu mana si vezi daca vrea. Daca nu se misca nici mort e naspa dar m-as cam indoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eugen zice bine.

Nu e neaparat nevoie sa se fi calat motorul. Daca poti invarte-l cu mana si vezi daca vrea. Daca nu se misca nici mort e naspa dar m-as cam indoi.

Ori cu mana ori:

- o ridici pe cric de o roata din fata

- bagi intr-a cincea

- incerci sa invarti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

nu-ti fa griji, motorul nu s-a calat, el rezista ceva mai mult si cu becul de ulei aprins. singura ta problema poate fi turbo-ul, cu toate ca nu cred.

Ai grija ca multe service-uri se apuca sa-ti schimbe piese care n-au nimic doar ca sa iti scoata banu sin buzunar. Sfatul meu e sa fii acolo cand iti monteaza baia noua si sa pornesti masina (dupa ce bagi ulei :rr: sa vezi ca o sa mearga perfect.

Trebuie citit apoi computeru si sterse eventualele fault-code-uri, si gata, esti iar la drum cu machinutza.

un turbo de tdi costa in jur de 1000 de eur plus manopera, dar repet, nu cred ca e cazul (nu ai mers cu 5000 de ture dupa ce ai dat in groapa, nu?)

bafta!

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve,

Masina e in curte la service deci n-am apucat sa fac testul cu rotirea motorului. Am reusit sa fac rost de baia de ulei, scut si de pasta de silicon care se pune mai nou pentru etansare in loc de garnitura. Toate originale VW.

Bog, mersi mult pentru incurajari. Ai reusesti sa ma linisteti un pic...

Am mers cu max 2000-2500RPM, in ziua aia a fost zapada si mizga pe sosea. Astept cu nerabdare sa vad ce se intimpla dupa baie+ulei+prima cheie.

Da Doamne sa nu fie probleme!

hyper

PS: Are cineva un CD cu catalogul de piese VW ETKA ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hyper, ai toata compasiunea si sprijinul nostru pentru evenimentul neplacut.

Sa incep prin a-ti da vestile bune.

1 - Te putem ajuta cu ETKA de Skoda. Contacteaza-ma pe mail sau da-mi un Private Message si te rezolvam.

2 - Din cauza lipsei presiunii de ulei se modifica deschiderea supapelor (tacheti hidraulici) deci din acest motiv poate sa se opreasca motorul respectiv sa nu mai porneasca.

3 - Motorul poate functiona si fara presiune de supraalimentare si in orice caz nu este afectat de lipsa ei la pornire, asa ca nu turbina este motivul pentru care nu a pornit motorul.

Acum urmeaza vestea mai putin imbucuratoare.

1 - Intr-adevar lipsa presiunii de ungere poate afecta turbina pe viitor(uleiul este folosit si la racirea turbinei nu numai la ungere) asa ca daca ti-o schimba casco, nu sta pe ganduri si pune una noua.

Cand ai incercat sa repornesti motorul, electromotorul s-a invartit normal sau ai sesizat cumva o "greutate" in rotire.

Cati KM are motorul tau, daca este trecut de 15.000 nu trebuie sa-ti faci probleme pentru el.(oricum cand s-a aprins becul de presiune de ulei, mai aveai ceva ulei in baie si un pic de presiune)

P.S. Insista sa iti faci reparatiile pe CASCO. Pentru orice probleme nu ezita sa ne contactezi, BAFTA MULTA !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noutatile o sa vi le dea hyper cand isi rezolva problema, deocamdata, din ce am discutat off-forum cu el, problemele sunt destul de mari si pana cand le rezolva banuiesc ca nu are timp de postat.

Oricum l-am asigurat de tot sprijinul nostru.

Te asteptam cu vesti bune hyper

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Intr-adevar s-au intimplat lucruri triste la motor. S-au dus cuzinetii si arborele cotit, posibil si turbosuflanta. Am comandat piesele la inceputul saptamini viitoare vor fi montate. Din fericire casco va acoperi cheltuielile.

Ca sa determine eventuala defectare al turbosuflantei deocamdata l-au rotit cu mina, axul apre sa se invirte ok si nu are joc. Au spus ca totusi dupa ce se porneste motorul la turatii mari daca e defect o sa scoata sunete si fum negru pentru ca scoate ulei spre esapament. O alta simptoma ce indica defect la turbo ar putea fi ca nu are forta motorul.

De asemenea mi-au spus ca pot masura cu testerul VAG anumiti parametri legati de turbosuflanta. Daca valorile sint ok imi dau masina sa circul o saptamina si pe urma iarasi vor testa sa vada daca in continuare sint in regula parametrii. Daca nu, vor schimba si turboul.

Intrebarea mea ar fi daca aveti idee ce parametrii au de gind sa masoare la turbosuflanta si care ar fi plaja normala ?

hyper

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

se va testa presiunea in mbar a turbinei

Blocul 011 de masuratori (Engine Measuring Block 011)

Faci log si dai forja in treapta 3-4 sau 5 pedala la maxim de la 1500-2000rpm pana la 3500-4000rpm.

Se studiaza in excel graficul obtinut (actual/requested boost -vs- rpm)

Pe un model stock ar trebui sa fie cam 1.9 bar de la 2100rpm mergand pana la un varf de 2.1 bar.

Treaba asta se poateface si cu un manometru dar nu e la fel de valabil (e mai bun cu VAG-COM)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca povestea este pe cale de rezolvare cu happy-end.

Problema cu turbina poate sa apara chiar mai tarziu.(nu vreau sa te sperii)

Daca au aparut probleme la cuzineti si arbore inseamna ca au existat frecari nelubrifiate, inseamna ca nu a existat presiune de ulei, inseamna ca turbina nu a fost nici ea lubrifiata si respectiv RACITA ceea ce poate duce la modificarea parametrilor de material ai lagarelor.

Partea ciudata este ca dupa inlocuirea cuzinetilor trebuie sa reiei procesul de "rodaj" (turatii nu mai mari de 3500 rpm si fara acceleratii bruste mai ales cat timp motorul nu este la temperatura de regim pentru cel putin 500-1000Km) periada in care nu poti sa-i "dai talpa" ca sa faci masuratorile pe care le-a descris Voinea si nici sa soliciti turbina in asa fel incat sa apara eventualele probleme.

Sigur vor exista pareri impartite referitor la "rodaj" dar atat timp cat exista suprafete in contact care nu sunt "formate" mai ales in zona de tensiuni mari, in special la motorul diesel unde exista duritati mari la materialele cuzinetilor si lagarelor. este necesar sa existe "perioada de asezare - rodaj"

Turbina, in conditiile normale de exploatare, se roteste cu zecii de mii de RPM, deci testul cu "rotitul cu mana" poate sa para cel putin deplasat. (oricum asa s-au asigurat ca nu este gripata)

Masina mai este in garantie ?? Pentru ca asa dealerul va cauta sa schimba turbina acum (CASCO) decat sa fie obligat sa o faca mai tarziu pe garantie.

Bafta cu service-ul si asigurarile si sa te plimbi cat mai repede cu masinutza ta!!!

P.S. Vezi daca nu exista optiunea de scut metalic pentru o mai buna protectie a baii de ulei. (aici chid are centura neagra si te invata el ceva "miscari")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. Vezi daca nu exista optiunea de scut metalic pentru o mai buna protectie a baii de ulei. (aici chid are centura neagra si te invata el ceva "miscari")

HEHE! kiar vroiam sa intru in scena....;-)) imi suna tare cunoscut cazul...

la mine a fost putin altfel: am lovit un bolovan urias, si in 50 de m am ramas fara ulei, s-a aprins becul si am tras pe dreapta.... nu am mai pornit-o decat dupa completa reparatie, si fara probleme...

acum partea cu scutul metalic: asigurarile au platit uleiul ( 5 litri) !!!, manopera, baia de ulei, scutul de plastic , iar eu am platit diferenta pentru cel metalic ( 7.5 mil !!!)

avantaje: nu mai am griji din pricina bolovanilor sau a altor kestii, cand dau de ceva mai tare, efectiv imi ridica masina!!!!

dezavantaje: e mai jos decat cel de plastic ( sau cel de plastic se deforma elastic si nu imi dadeam seama...) si parca iau mult mai multe pietre si borduri... senzatia cea mai funny e ca atunci cand vad o piatra mai mare imi vine sa ridic picioarele!! :study: :study: :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve,

Azi am fost dupa masina la service, cica au lucrat doua zile la ea. Parea sa sune ok motorul, au pus un tester pe OBD si am mers impreuna cu cei doi mecanici la un test drive. A forjat destul de tare pina la 3000RPM mecanicul si valorile pareau sa fie ok la presiune si la avans. Turbosuflanta nu parea sa dea semne de oboseala.

Au spus ca totusi ramine de vazut in timp daca nu maninca ulei. Timp de o saptamina o sa fie masina in teste la mine iar pe urma ma voi intoarce la service sa fac aceasi figura ca si chid: sa pun scut de tabla in schimb la scutul de plastic + diferenta.

In seara asta cind am ajuns acasa am coborit din masina sa ascult motorul si se auzea un fisiit destul de puternic din partea cu lichiduld e racire.a motorului. Ar putea fi ventilatorul de racire ?

N-am mai auzit zgomotul asta si nici la service nu se auzea.

Poate m-a inselat auzul si vine de la turbo, ceea ce ar fi chiar bine pentru ca asiguratorul a promis ca-l schimba daca in zilele astea de test se dovedeste ca e defect. Decit sa moara mai tirziu pe buzunarul meu mai bine acum...

Sint curios daca miine dimineata mai fishiie... daca da ma intorc la service imediat sa vada ce e.

hyper

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca pana la urma totul s-a rezolvat desi era mult mai bine sa nu ai nici un fel de probleme si felicitari pentru initiativa cu scutul metalic

La ralanti, daca se aude un fasait este putin probabil sa fie de la turbina (la ralanti presiunea de supraalimentare este mica) si oricum ai fi avut un mesaj de eroare.

  • # Poate intr-adevar sa fie ventilatorul (cel mai probabil)

# Sa frece cumva una dintre curele de aparatorile de plastic

# Sa existe Scapari de gaze de evacuare la tubulatura EGR (putin probabil si oricum asta este in "spatele" motorului, inspre cabina si oricum s-ar fi auzit si in masina)

Daca ai vre-odata drum prin Bucuresti, putem sa facem si noi testele care le-au facut cei de la service (cu laptopul si Vag Com-ul). Si crede-ne ca acordam mult mai multa atentie decat dealerii acestor lucruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

trebuie sa recunosc ca Andi e meserias cu VAG-COMul.stie multe si e de ajutor :ok:

totusi nu vrea el sa testeze/calibreze airbagurile :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Se pare ca e cureaua de la alternator (plus aer conditionat, plus servo).

Mecanicul a spus ca probabil s-a muradarit cu ulei la instalare sau cu noroi pentru ca pina imi vine scutul metalic acum merg tot cu cel de plastic crapat. L-a dat cu ceva spray dar tot fishiie... a zis sa mai circul ca ar trebui sa se curete si singur. Eu unul nu cred asta... mai degraba as crede ca se freaca de ceva sau nu e tensionat ca lumea. O sa mai insist cind imi pune scutul sa vada si de asta.

Oricum, nu mi-a placut atitudinea mecanicului cu toate ca e e service/dealer autorizat VW.

hyper

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ma bucur sa aud ca esti din nou "pe rotzi".

Oricum, nu mi-a placut atitudinea mecanicului cu toate ca e e service/dealer autorizat VW.

hyper

... se pare ca cu dealerii e o problema generala la noi. Sunt curios cum o sa evolueze lucrurile odata cu cresterea vanzarilor (pana acum 1-2 ani, un dealer in provincie vindea cam o masina la 2 luni, acum vinde in jur de 5 sau mai multe pe luna). Nu prea sunt obisnuiti sa faca treaba calumea si se asteapta sa te uiti la ei ca la niste zei cand apar cu un tester in mana si-l conecteaza la masina. :shock:

Eu zic sa insiti cu fashaitul ala pana pune mana sa vada ce e, chiar daca o sa-l calci pe nervi, e datoria lui ca masina sa fie in stare perfercta.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hyper, ai avut posibilitatea sa intrii in service, sa-ti vezi masina si sa vorbesti direct cu mecanicul care s-a ocupat de ea, sau nu te-au lasat sa treci dincolo de receprtie si ai purtat discutia cu "un consilier tehnic"??

Pentru ca o discutie directa cu mecanicul langa masina poate rezolva mai multe decat o discutie cu "un om in costum la birou".

Insista sa-ti verifice si cureaua de distributie - este in spatele curelei de accesorii si nu este bine deloc daca este contaminata cu ulei, mizarie, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am stat linga mecanic, a desfacut si capacul de la cureaua de distributie... nu parea sa vina de acolo sunetul. Vine din fata din zona rolei mari pe care e cureaua de accesorii. Daca ma uit in jos linga rola vad o gaura cit pumnul pe scuttul de plastic crapat. Teoria mecanicului a fost ca pe acolo a intrat ceva mizerie.

Intre timp mi-am amintit ca linga rola aia e si rezevorul cu lichidul de spalat parbriz... pe care l-am gasit cu capacul scos dupa ce am luat masina de la service in urma reparatiile de motor. Nu e exclus sa fie ajuns si ceva din lichidul ala pe curea. Nu stiu de ce naiba a trebuit sa umble la rezervorul acela si mai ales de ce nu au fost in stare sa puna inapoi capacul.

Ar putea avea lichidul acela un astfel de efect asupra curelei ? Lichidul

respectiv e cel original cu care a venit masina de nou.

hyper

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca lichidul ala afecteaza cu ceva cureaua. Si oricum, s-ar fi evaporat repede, nu persista ca si uleiul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ramine teoria mecanicului ca e din cauza noroiului desi eu ma gindesc ca ar putea fi si o dezaliniere.

Stie cineva cureaua de accesorii de unde il roteste motorul ?

Oare la schimbarea vibrochenului au umblat si la cureaua de accesorii ?

La cel de distributie sigur au umblat... Cum cele doua sint destul de aproape naiba stie ce sa mai cred.

Intre timp am ctit ca sprayatul pe curea a fost ca sa determine daca e dezaliniata sau daca aluneca. Nu cred ca a ajuns la vreo concluzie mecanicul si atunci treaba cu noroiul a fost cea mai buna abureala.

O sa mai insist la service...

hyper

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!