Jump to content

The black pearl - A4 B6


vladinsky

Postare recomandată

Salut colegi,

De curand sunt mandru posesor de audi A4 b6 8E 2002 si vreau sa il impartasesc si cu voi (doar pe forum :)) ) . Masina a fost cumparata de un bun prieten acum 2 ani, de la Cluj, in prezenta mea, testata de mine, asa ca stiu ce am cumparat si cum a fost intretinuta pana in prezent, cu toate reviziile facute la Nurvil Valcea, inclusiv distributia. Am facut acest pas, lasand fratelui meu passatul b5, in care s-au investit muulti bani, pasiune si amintiri. Am avut si eu piticii mei, de mic placandu-mi modelul asta de A4, pe care am denumit-o the black pearl. De ce asta, pentru ca este cea mai neagra dintre toate negresele :) si este pretioasa mea.
Motorizarea este una obisnuita, sub capota aflandu-se un 1.9tdi AWX cu toti cei 131 de caluti, transmisia fiind in 5 rapoarte. 
Dotari:
- suspensie sport 
- dublu climatronic
- navigation plus
- MFD color
- pachet piele (volan 3 spite+manson schimbator+manson frana de mana)
- proiectoare ceata
- geamuri electrice fata
- cotiera cu lumina ambientala
- scaune fata basic cu reglaj lombar si pe inaltime
- oglinzi electrice si incalzite
- ESP/ABS
- jante aliaj 16" model a4 b7 pt vara + jante tabla 15" pt iarna
- linie audio cu 4 boxe + subwoofer in portbagaj (se aude superb)

De cand este in posesia mea, au fost schimbate urmatoarele: uleiul si filtrele (Liqui molly Diesel High Tech 5W40 + filtre MANN), lichidul servo (g 004 000 m2), scuturile la motor si cutie (originale-SH), macaraua sofer (originala), termostatul (Wahler), senzorul de temperatura (Hella) si becurile faza scurta (Bosch). Va urma lichidul de frana pe care il am deja cumparat dar este procedura mai anevoioasa.
Pentru iarna a fost incaltata cu anvelope Conti TS860 noi pt. fata si Dunlop WinterSport 4D spate SH (inca astept de la un magazin renumit celelalte doua Conti pt spate, de mai bine de 2 luni... )

Las si cateva poze cu "the black pearl", ca sa stiti cine va saluta si va da flash-uri in caz de radar :) 
P.S.: Poze cu interiorul, in curand..



 

poza 1.jpg

poza 2.jpg

poza 3.jpg

poza 4.jpg

poza 5.jpg

Link către comentariu

Nu stiam de ce nu prinde radioul posturile bine... In Bucuresti era ok, dar daca ieseam din oras, adio radio.
De vina, amplificatorul antenei. Dupa multe cautari, am ajuns la concluzia ca toate au probleme, nu numai a mea. De la caldura/frig, cauciucul s-a rupt si s-a dezlipit de pe placa de baza, tragand dupa el si tranzistori, condensatori, rezistente, filtre, etc.
L-am rezolvat cu un coleg de la munca, profesor in lipituri si cu aparatura adecvata. Acum prinde posturi la care doar visam :)) 

DSC_0222r.jpg

DSC_0224r.JPG

DSC_0225r.JPG

DSC_0226r.JPG

Si pentru ca imi place sa imi ingrijesc masina cum se cuvine, a primit si produse de curatat de la Sonax. 

DSC_0232r.JPG

Modificat de vladinsky
Link către comentariu

Bravo, e foarte fain modelul asta de Audi, si mie imi place mult. Imi aduc aminte ca in 2007 m-a rugat seful meu sa ii gasesc in Germaania un A4 de-asta, trebuia sa fie quattro, limuzina, manual si 150 CP+. L-am gasit si mi-a platit avion, cazare si bani de drum sa i-l aduc. O bomboana de masina :)

Sa-l stapanesti sanatos si mai pune poze si din interior.

Link către comentariu

Poze cu interiorul:
 

poza8.jpg

poza9.jpg

poza11.jpg

poza12.jpg

poza13.jpg

Deoarece la temperaturi de -6 grade C masina trepida 3-4 secunde, am rezolvat problema schimband EGR-ul cu unul aproape nou, SH, acelasi cod.

poza10.jpg

Comutatorul de lumini a fost reconditionat, deoarece arata urat. Mi-a luat ceva timp, ajutandu-ma de filmulete de pe youtube, cum si ce se face.

poza6.jpg

Modificat de vladinsky
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

@vladinsky  iti spun si aici, sa o conduci sanatos si fara incidente!

P.S: lichidul tau de frana chiar are nevoie de o inlocuire :))

Modificat de Justin91
Link către comentariu
  • 1 month later...

Update:

My pearl a primit discuri si placute noi pe spate. Discurile sunt Textar Pro, iar placutele Ferodo Premier. In urma transplantului frana s-a imbunatatit considerabil, iar frana de mana chiar tine acum. Pe unde o lasam in panta era musai sa fie in tr 1 si cu rotile bracate spre sant, gard, pomi, etc :))  Nu am avut timp sa schimb si lichidul de frana, deoarece mi-a luat aproape toata sambata aceasta operatie. Pe langa faptul ca butucii au fost curatiti cu simt de raspundere, la montaj s-a folosit vaselina pe baza de cupru cu rezistenta la 1100grade.  
"Presa" de introdus cilindrul in etrier este homemade, iar cheia folosita este de flex (ma adaptez...daca trusa speciala nu a ajuns...) Am avut noroc, ce e drept, cilindrii fiind foarte cuminti. intrand usor. La fel si culisele, au fost verificate si mergeau impecabil. Niciun burduf rupt, nicio piesa care necesita inlocuire. Un etrier a facut "floare", s-a incarcat pe partea cu placuta exterioara, determinand uzura placutei neuniform (se vede si pe disc si placuta in sine). L-am rezolvat cu parkside.pile si rabdare, ajungand la 3 fete plane paralele (urechile de prindere etrier+cilindru+cele doua ghiare ale etrierului care trag placuta exterioara). Placutele s-au asezat repede, fara niciun fel de zgomot dupa cca 10km si franari usoare si progresive. Dupa un drum de aprox 250km, nu se aude nimic, nicio scartaiala, nicio haraiala, doar FRANA. Vedem in timp cum se comporta :) 
Masina fiind destul de batranica, rugina de pe portetrier, chiar si fuzeta isi spune cuvantul. Din cauza suspensiei si mai ales a jantelor, de tabla, nu prea ajunge pistolul de apa cu presiune pe acolo :( 

Atasez si cateva poze din timpul lucrarii:

poz1.JPG

poz2.JPG

poz3.JPG

poz4.JPG

poz5.JPG

poz6.JPG

poz7.JPG

poz8.JPG

poz9.JPG

poz10.JPG

7.jpg

Ca si efect, remarca, opinie, anvelopele de iarna continental sunt excelente. Iarna asta au fost cumparate, fabricate in Romania si ce vreau ce subliniez este faptul ca masina se cațără, nu merge pur si simplu pe zapada. Prin nametii din Bucuresti, prin spatele blocului, acolo unde nu ajunge plugul, nu am patinat niciodata (scuturile ma injura si acum :)) ), avansand usor, cu reprize de cățărare pe zapada, dupa care scufundare, si tot asa:) .

3.jpg

Modificat de vladinsky
Link către comentariu

Gata si cu schimbatul lichidului de frana. Metoda folosita: vacuum, lichid tras pe la aerisitoare. Am folosit aproape 1L de lichid nou. 
Ca sa nu dublez postarile, mai multe detalii gasiti pe tehnic-audi a4 b6/b7-schimbare lichid de frana.
Dupa munca depusa, am trecut la rotile de vara, 205/55 r16 91V, hankook K425 Kinergy Eco. Anvelopele sunt excelente, atat la consum cat si la aderenta si franare. Duminica am trecut pe la self wash; interiorul se face acasa, delicat si cu produse conforme: sonax+pro x+microfibra.
Vreau sa va cer o parere: ce transparenta sa folosesc la folie, ce ar da bine pe masina? Nu vreau sa pierd utilitatea oglinzii retrovizoare, deci exclud 5% transparenta.
Pozele vorbesc de la sine:

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.JPG

Link către comentariu

Daca vrei sa nu cocalaresti 0%. Investesti bani si scazi valoarea masinii in acelasi timp.

Link către comentariu

In primul rand 0% inseamna sa acopere geamurile cu tabla si sa o faca duba.

Am inteles unde bati, tu te referi la 100% dar si asta e doar atunci cand descizi geamul. Cu geamul ridicat ai ceva mai mult de 90%. 

Pe acest principiu si aia de la VW AG; BMW; Daimler AG; etc. sunt cocalari. Toti ofera asa-zisul Privacy Glass, care are transparenta considerabil sub 90%. Sau poate cocalari sunt toti clientii care isi cumpara masini cu aceasta optiune, nu?

Link către comentariu

Eu am privacy si pe Leon si pe e-Up!, mi se pare ca e exact ce trebuie chiar daca pe fata nu e nimic. Folie am avut 73% fata cu 50% spate(transparenta, logic) pe Golf si era foarte ok, fix cat trebuia, asa ca pot sa recomand asa.

Link către comentariu

Eu am pus folie cu transparenta de 5%. Doar pe spate. Din exterior, intradevar nici sa te chinui nu reusesti sa vezi ceva in masina. Dar din interior, se vede foarte bine. Am ramas uimit cat de bine  se vede si noaptea prin geamurile infoliate (evident ca se vede ca e pusa folie- dar nu obtureaza vizibilitatea precum pare. 

Poti merge pe 20-30% transparenta linistit. 

Apropos: foarte faina masina! Imi place foarte mult modelul asta de A4. Sa o folosesti sanatos!

Link către comentariu

Multumesc de sfaturi baieti! Astazi, fratele meu a pus la passat, masina mea de suflet-b5, folie global cu transparenta 5%. Astept sa vina sarbatorile sa vad cum a iesit si cat de utila este. As merge pe mana lui @Rave, dar tin cont si de @Emy D, avand in vedere ca si golful lui e tot break si vreau sa vad "cum se vede seara".  

Cam asa arata b5-ul:

 

FB_IMG_1522780619048.jpg

Link către comentariu
On 4/3/2018 at 1:59 PM, Andrei_72 said:

In primul rand 0% inseamna sa acopere geamurile cu tabla si sa o faca duba.

Am inteles unde bati, tu te referi la 100% dar si asta e doar atunci cand descizi geamul. Cu geamul ridicat ai ceva mai mult de 90%. 

Pe acest principiu si aia de la VW AG; BMW; Daimler AG; etc. sunt cocalari. Toti ofera asa-zisul Privacy Glass, care are transparenta considerabil sub 90%. Sau poate cocalari sunt toti clientii care isi cumpara masini cu aceasta optiune, nu?

Din cate stiu rivaci glas nu e pe baza de folie after supermarket ABC si nici Bmw nu pun folie... Am vazut in satele din Oltenia tendinta asta, pe toate cazanele cu km reali pe Bulgaria, de aia am zis.

In garaj am 3 masini si toate au privacy glass de la VAG de pe linie.

 

Modificat de zorro79
Link către comentariu

1. Din postul tau rezulta ca ai o problema cu transparenta redusa nu cu aplicarea foliei. 

2. O folie de calitate aplicata corect aduce beneficii superioare sticlei colorate.

3. Felicitări pentru numărul de mașini și pentru garajul incapator!

PS: pentru colegul @vladinsky Pe o mașina neagra, un 15% pe geamurile spate și luneta, arata f bine.

Link către comentariu
în urmă cu 23 ore, vladinsky a scris:

Multumesc de sfaturi baieti! Astazi, fratele meu a pus la passat, masina mea de suflet-b5, folie global cu transparenta 5%. Astept sa vina sarbatorile sa vad cum a iesit si cat de utila este. As merge pe mana lui @Rave, dar tin cont si de @Emy D, avand in vedere ca si golful lui e tot break si vreau sa vad "cum se vede seara".  

Uite cum se vede din interior, poza facuta azi pe la pranz:

IMG_0367.thumb.JPG.ee35554af9c4a3eda979b1b3245a9869.JPG IMG_0369.thumb.JPG.f5546be357239c3d60eef755d34b6b1e.JPG IMG_0372.thumb.JPG.be359851ab0a5b3cc5b9a53b13c061cf.JPG 

Si din exterior: 

IMG_0307.thumb.jpg.c35a5feb96bacbd0edf2c23018b9a930.jpg 

Si poze noaptea:

Conditii: in curte, intuneric, ora 21:30. Pus doar contactul si aprinse becurile de la marcharier.

asa se vede in oglinda:

IMG_0382.thumb.JPG.59935f5b1ff6a688e478d55720535a70.JPG

Asa se vede prin luneta. In realitate, e putin mai luminos dar iphone-ul nu capteaza cat ar trebui. 

IMG_0379.thumb.JPG.eb01d850bf355dac3ac53432a498a8ec.JPG

Asa se vede prin luneta daca am becuri aprinse in spatele masinii:

IMG_0381.thumb.JPG.ba04ff80a255a15f2e08b370ca5b1937.JPG

nota: la mersul cu spatele, foarte putin folosesc oglinda retrovizoare sau luneta. Ma ghidez 90% prin oglinzile laterale. Restul in oglinda retrovizoare - deci nu ma deranjeaza cu nimic folia. 

Pe timpul zilei, se vede foarte ok in oglinda retrovizoare - deci nu poti zice ca o anulezi.  Vezi pozele de mai sus. 

Spor si drumuri bune. :Driver:

 

 

 

Link către comentariu
  • 1 month later...

Nu stiu cum face, dar primeste mai multe cadouri decat mine. 
Cum ne place sa facem km, abia asteapta revizia de 10k. De data asta am optat pt filtru de ulei OE, celelalte fiind MANN si ulei LM Diesel HighTech 5w40.
Si daca tot stiam ce dorinte are, a primit si stergatoare OE 4B0 998 002 (da, avem model nou de brate), amortizor torpedou OE 8E1 880 324 (celalalt era dus, pica usa de la torpedou daca nu se tinea de ea si balamalele nu erau rupte), duze tip perdea cu incalzire, inclusiv adaptoarele 8E0 955 431, chiar si presuri mocheta (pastrate la naftalina de un prieten). 
Trecerea de la duze punct la perdea este foarte tare si misto, tot parbrizul este inundat de solutie de parbriz. 

Pentru invidiosi, am trecut la scaune de RS! Glumesc ? Am gasit la Lidl niste huse care mi-au placut, calitative si care se potrivesc bine pe masinuta, la 70 de lei. Am stat 3 ore sa le montez, aliniez, prind...? 

 

poza1.JPG

poza2.JPG

poza3.JPG

poza4.JPG

poza5.JPG

poza6.JPG

poza7.JPG

poza8.JPG

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Salutare colegi,
Nu trece o luna sa nu ma gandesc la urmatoarea investitie pentru masinuta mea. De data asta, am bagat putin mai mult mana in buzunar, dar a meritat!

Upgrade la frane: de la clasicele 288 la 320
De unde a pornit toata treaba: nu imi mai placea cum franeaza, desi placutele erau ATE (scartaiau uneori la franari de la 20km/h), discurile erau ok, cu mici sacadatii la franarea la semafor...
Citind pe forumuri de acest upgrade, intreband in stanga si dreapta despre consecinte, placeri, senzatii de franare, am zis sa fac acest pas. Si nu, nu am vrut sa trec la 312mm, desi ieseam mult mai ieftin, pastrand etrierii mei. 
Kitul complet a fost cumparat de la un baiat de la TM, fiind compus din: portetrieri, etrieri, discuri de frana, placute (TRW) si sigurante, provenite de pe un A4 B7, 3.0 quattro. M-am apucat sa ii curat, sa ii vopsesc si sa ii montez. Vopseaua folosita: nu stiu denumirea pederost, dar e speciala pentru etrieri, cu rezistenta la temperatura. Butucii au fost curatiti la piele (au o oarecare urma de rugina, dar nesemnificativ), culisele au fost unse cu vaselina speciala plastilube, toate zonele de contact au fost lubrifiate cu vaselina cu cupru rezistenta la +1150grade. Rotile au fost stranse la cuplu, cu cheie dinamometrica, la 130 Nm.
Deoarece nu stiam ca placutele exterioare mai au un adaos, o tablita care tine siguranta de la etrier, le-am montat cu surprize surprize. Mi-au sarit ambele sigurante, una dintre ele rupand valva :( la mai putin de 200m de casa. Am "abandonat" masina, pana am gasit cauza, cu ajutorul unui tip care a facut exact acelasi upgrade si care m-a ajutat cu poze de la masina lui.
Am comandat placute noi, tot TRW, fiind pe deplin multumit de acest brand, inca de multi ani. Cand te uiti dupa codul necesar 1LC/1LA, indiferent de brand...se cam dubleaza preturile la produse :)) 
Dupa montaj si retus la vopsea, vreau sa va spun ca diferenta este foarte mare. Si nu, nu este un efect placebo. Totusi...placutele inca nu s-au asezat pe disc calumea, ma astept la franari mult mai bune, desi apas cu teama pedala uitandu-ma in oglinda retrovizoare. Fara scartaieli, fara trepidatii, fara sacadari la franare. Totul perfect, asa cum imi doream!:Driver:

Las si cateva poze, cu rezultatul final si diferenta intre diametrul de 288 si 320:) 

p1.JPG

p2.JPG

p3.JPG

p4.JPG

p5.JPG

p6.JPG

p7.JPG

p8.JPG

p9.JPG

p10.JPG

p11.JPG

p12.JPG

p13.JPG

Link către comentariu

sa le invarti cu placere.

totusi nu inteleg de ce ai vopsit discul, sa ne spui dupa o vreme cum arata vopseaua (care oricum (cred) ca e data peste rugina, ca nu ai cum sa cureti bine acolo.

Link către comentariu

Multumesc pentru apreciere!
Discurile au fost curatite destul de bine in zonele unde au fost vopsite, atat in partea din interior cat si in exterior. La fel si buza/partea exterioara/extremitatea. Perie de sarma, hartie abraziva de 120 si 1000, diluant D509, carpe, 3 maini de vopsea.
Vreau sa iti spun ca in partea exterioara (ce se vede) discurile aratau foarte bine. Se vede diferenta dintre OE si aftermarket, atat la uzura cat si la "rugina depusa in timp", care nu prea exista.
Acum, dupa cca 250km, partea exterioara (cele doua canale, de o parte si de cealalta a fantelor de aerisire-vezi poza 4) s-au facut negre. Zici ca sunt vopsite :)) negru lucios.
Cel mai mult le-am vopsit pentru partea de interior, care stiu ca rugineste prima. Si avand in vedere faptul ca discurile nu sunt noi...au avut buza pe care am luat-o la montarea noilor placute, cat vrei sa ma tina? :) As fi super multumit daca ma tin randul asta de placute. 
App, discurile aveau stantat pe butucul exterior(acolo unde am dat cu vopsea)- GERMANY 29.06.2007. 

Link către comentariu

nu conteaza ca sunt 2007. daca au carne pe ele si nu sunt ovalizate, sunt ok.

rugina din canalele de aerisire (despre aia vorbeam ca e greu de curatat si ca nu o sa reziste vopseaua pe zona aia) e normala su nu afecteaza discul.

bine, doar daca le folosesti 20 ani si ruginesc inainte sa le tocesti

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am facut deja 1450km cu noile frane. Vineri, pe dealul negru, imi intrase morcovul? cand am facut o depasire si m-am bagat la loc, cam strans. Am franat mai brusc sa zic, dar masina nu a percutat instant, a franat in secunda doi...am zis ca e o problema...

Ajungand acasa, am codat noile frane, cu cod PR de ce am acum 1LA/1LC, HP2 320MM, in locul la cel de 1LB 288MM. Nimic surprinzator...

Asta seara, am facut aerisirea pompei ABS cu vcds-ul si dupa, WOW! Ai gresit si nu ai dozat apasarea pedalei de frana la 30km/h, s-a oprit masina ?. Raspunde extraordinar de bine la frana, de la obor pana la gorjului, pe stefan cel mare, am calcat pedala de frana de cateva ori, iar masina ingheta...ma mai uitam in spate sa nu vina vreunul repezit ?

Concluzie: pot sa trec linistit la jantele de s-line pe 17, care mi-au dat emotii cand le-am probat si am mers aprox. 10km cu ele si mi se parea ca nu se mai opreste masina.

Sunt curios totusi, ce senzatie de franare iti da un RS4, model b6, daca la a mea se simte diferenta asta.

Modificat de loghy
Incalcare limite viteze
Link către comentariu

felicitari ptr upgradu la frane,eu as fi vopsit discurile cu negru cumva....dar na gusturile nu se discuta,bine ca incap jantele pe 16,sper ca de iarna ai anvelope tot pe 16 .

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!