Jump to content

Comparatie faruri aftermarket vs faruri OEM


Golf TDI
 Share

Postare recomandată

1. Becu cu halogen reda o sursa liniara de lumina, becul cu xenon reda o sursa punctiforma;

2. Constructia ca forma a unui bec cu xenon e diferita fata de cea a unui bec cu halogen si nu pastreaza aceleasi fascicule de lumina;

3. Frecventa luminii generate de un bec cu xenon e diferita de a unui halogen, asadar conditiile de reflexie se schimba;

Motivele acestea provoaca o difuzie a fasciculelor de lumina daca se schimba halogenul cu xenon pe un far cu oglinda. In cazul lupelor, lumina este reflectata in aprox toate unghiurie, deci nu conteaza.

In cazul in care e ud pe jos, apa reflecta o mai mare parte a luminii de xenon, de aceea din fabrica xenonul e mai catre galben - 4300k, insa intensitatea unui bec cu xenon e mai mare decat a unui bec cu halogen.

Noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    11

  • ohne_zucker_06

    8

  • Golf TDI

    5

  • zGb

    3

daca era asa de bun si necesar acest xenon faceau firmele producatoare un mic efort si le montau pe toate masinile din start, nu mai apareau ca si optionale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut hai sa inviu :Driver: topicul asta,,vad ca ti-ai luat faruri cu lupa model devil eyes .

Pana la urma la ce concluzie ai ajuns?Te intreb ca mi'am facut si eu comanda de acelasi model de faruri ,sper sa fie cat de cat ok.

stIIMMMAA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca era asa de bun si necesar acest xenon faceau firmele producatoare un mic efort si le montau pe toate masinile din start, nu mai apareau ca si optionale.

da...si adaugau 1300 de euro la pret. Xenon-ul nu e strict necesar....dar nici nu putem zice ca vedem mai prost cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Imediat ce mi-am luat masina, am fost cu ea la cineva sa imi monteze Xenon pe faza scurta, becurile alea galbene din fabrica , nu vedeai nimic cu ele

Cat despre farurile after market , am vazut ca apar pe zi ce trece, model tot mai interesante :)

Oricum la masina , prefer piesele after market decat cele originale :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Farurile OEM cu xenon sunt peste cele aftermarket la calitate, dar si la pret :)) ! In plus, in Romania e traditia cu las ca merge si asa (xenon pe oglinda, xenon pe lupa, dar fara autoleveing). Varianta cea mai proasta si mai low cost este xenon pe far cu oglinda. Xenon-ul in primul rand este pentru siguranta, nu pentru ca este cool. Am vazut cu stupoare xenon after market cu 8000k doar pentru ca "arata misto". Fabricantii pun de 4300k, pentru o vizibilitate mai buna :) , dar nu este atat de cool pentru unii :))

Mi se par destule modele de faruri aftermarket copii nereusite ale originalului (cate modele de faruri pentru golf6,5, audi am tot vazut ce incercau sa copieze modelul farului cu xenon de pe Audi A4 b8), un wanna-be, but not quite there, ca sa nu mai zic de angel-eyes, toate copiate dupa BMW.

Legat de pret, cine crede ca merita peste 1000euro o ia, eu cred. Am vazut azi un golf 6 trendline, era aproape chel option (interior, dar si exterior) cu o exceptie, faruri xenon OEM. A bagat omul 1300euro intr-o optiune, cand putea sa isi ia 5-6 altele mai utile.

@LightsTuning: Eu vad ca tu chiar vinzi asa ceva, deci e normal sa recomanzi. Esti cam in conflict de interese.

:offtopic: De ce preferi piesele after market in general? Mi se par cele OEM foarte bune, daca e vorba de tuning serios la motor, atunci da, dar preturile pieselor performance sunt duble fata de cele originale.

Modificat de George Mihail
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

After market vs. OEM....discutie fara rost, cand e vb de faruri si de marea majoritate a componentelor - exista si exceptii - sisteme audio video performante, etc....dar inrest OEM conduce.

Eu cam tot ce am modificat la masina mea, am pus OEM....si am adaugat la greu optiuni - inclusiv faruri si instalatia de xenon OEM - Hella.....nu se compara. Am pus faruri (dupa ce le-am reconditionat) SH din 2000, care au balasurile originale pe ele...din 2000..si merg perfect.

Inainte de astea, am avut xenon AM, care la cateva luni de la montaj, cand aprindeam farurile, cadeau ceasurile se aprindeau martorii aiurea ....etc. Deci calitatea si fiabilitatea instalatiilor de xenon OEM e de baza.

La faruri.,.....cam tot asta e regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit de-abia acum subiectul acesta, si fiind trecut prin mai multe va spun si eu cateva lucruri.

Cand am luat Fabia mea, acum 2 ani, avea faruri normale, originale, cu becuri normal, apoi am pus in ele si xenon - fara xenon erau ok, nu deranjau pe nimeni dar nici pe mine nu ma multumeau la vizibilitate, cu xenon, ii deranjau pe ceilalti, iar pe mine ma multumeau asa si asa, lumina era ok, puternica, la 6000k, numai ca bateau total aiurea, lumina imprastiata peste tot.

In urma unui mic accident, in care am rupt clemele farurilor originale, fiind nevoit sa cumpar altele din banii mei, nereparand masina pe asigurare, am luat faruri aftermarket, marca TIC, de care cred ca stiti unii dintre voi - sunt praf, le-am folosit si cu xenon si fara, nu pot regla in nici un chip sa bata bine, vezi orice numai drumul si obstacolele nu le vezi.

Ieri am cumparat Dectane si le-am si pus pe masina, sunt cele cu angeleyes, cu lupa pe faza scurta, H7, au venit deja cu becuri in ele. Ieri am circulat cu becurile lor, vizibilitate buna, se regleaza ok, nu deranjeaza - m-am declarat multumit.

Azi am pus un xenon bun, de 6000k, vizibilitate mult mai buna si nu deranjeaza pe nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot sa cred ca nu poti sa vezi nimic cu farurile din fabrica, mi se pare un pic deplasata ideea , la mine se vede foarte bine si am mers si cu masini mai vechi fara xenon si am mers si cu masina cu xenon ca sa pot compara, intr-adevar xenon'ul e altceva dar ca sa zici ca nu vezi nimic mi se pare cam mult,parerea mea acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am pus un xenon bun, de 6000k, vizibilitate mult mai buna si nu deranjeaza pe nimeni.

Poate ca daca aveai de 4300K ai fi avut o vizibilitate si mai buna ... 4300 e culoarea cea mai alba, cu cat cresti in grade Kelvin cu atat ai lumina mai slaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar asa, de unde poti scoate enunturi de genul " nu vedeai nimic cu farurile galbene venite din fabrica". Sunt foarte bune. Eu am prins si perioada cand masinile veneau intradevar cu becuri normale din fabrica, cu globul mare si au inceput sa faca furori becurile halogen care acum sunt standard. Singura data cand am patit ca un far sa bata aiurea, sa nu poata fi reglat nicicum, sa nu vad nimic, a fost cand am pus becul gresit in far.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu scriu una si voi intelegeti fiecare ce vreti.

Nu am spus ca nu "vezi nimic", am spus doar ca pe mine personal nu ma multumeau pe deplin, simteam nevoia de o lumina mai puternica, mai alba, care sa bata mai mult....si asta am obtinut acum, de la noile faruri.

Nu am spus si nu voi spune niciodata ca cele Hella nu sunt bune, toata stima pentru produsul original cu care o masina vine din fabrica, dar nu inseamna ca nu exista alternative.

Pe mine ma multumesc mai mult cele de acum, e parerea mea personala, si am si angeleyes!

Modificat de ohne_zucker_06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imediat ce mi-am luat masina, am fost cu ea la cineva sa imi monteze Xenon pe faza scurta, becurile alea galbene din fabrica , nu vedeai nimic cu ele

Cat despre farurile after market , am vazut ca apar pe zi ce trece, model tot mai interesante :)

Oricum la masina , prefer piesele after market decat cele originale :)

Eu la el m-am referit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum la masina , prefer piesele after market decat cele originale :)

Scuze ca sunt offtopic putin, dar cred ca ar trebui sa renunti la ideea asta.

Iti spun din experienta ca atunci cand am lovit usor masina, vrand sa o fac repede, am luat piese aftermarket (capota, tragar, armatura fata, bara) - si nu cred ca vrei sa stii cum arata caroseria. Nu se potrivesc deloc, nu pica deloc pe masina, arata de parca ar sta pe gard piesele alea , nicidecum pe masina.

Am fost nevoit apoi sa le iau din nou - originale de data asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar ca asa e....durere cum arata un trager AM ...sau cat de subtire e o aripa AM..... In caz de e nevoie, recomand OEM SH, decat AM nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu alte pareri despre noile faruri Dectane, dupa cateva zile de utilizare.

Nu se aburesc deloc, nici cu xenonul aprins, nici fara el.

Eu unul le recomand, ca utilitate sunt bestiale + ca au un look super si schimba total aspectul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune ceva poze, sa le vedem si noi.. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dectane dua parerea ma sunt cele mai bune din aria farurilor aftermarket.din ce am montat ssunt singurele care au finisajele mai ok si se vede ca materialul e mai de calitate....altele gen depo, tic si altele sunt de ocolit. eu am pe masina depo(replica dupa originalul hella) si dupa un an a inceput sa crape plasticul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa pun si poze curand, inca nu am avut timp sa ii fac pt ca azi-noapte la 2 , sau de dimineata mai bine spus, am terminat de colantat masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Consider ca unele piese after market chiar daca sunt mai ieftine sau nu, sunt mai bune decat cele OEM.

Producatori au diferite contracte cu diverse companii ce le furnizeaza piese OEM , e si o strategie de marketing.

Iti dau un exemplu in ultimii ani la masina mea am preferat sa pun piese aftermarket pe ea deoarece erau mult mai performante decat cele originale (Discuri Frana, Placute Frana, Etrieri - Toate de la EBC, Filtru sport - K&N, Evacuare sport - Remus) toate acestea au dat un plus de viata masinii mele.

Cat despre Xenoanele after market te asigur ca un kit de ultima generatie se comporta la fel ca unul original , la un pret mult mai mic. Sincer nici eu nu sunt de acord cu instalatul xenoanelor in farurile fara lupa, pe langa faptul ca te sparg la ochi cand vi din fatza, sunt si de prost gust.

Un kit xenon de 55W reglat bine ofer o lumina mult mai buna si o intensitate mult mai mare decat un xenon OEM si nici nu este deranjant daca este montat pe un far cu lupa. Sunt foarte multi care isi iau masini se duc sa isi schimbe xenoanele actuale, doar ca bat ca un bec normal cu niste xenoane aftermarket.

E parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ce zici pana la un punct, parerea mea. Piesele aftermarket pentru performance (frane, evacuare, filtre) de la firme de renume sunt mai scumpe decat cele OEM, dar si mai bune. Din punctul asta de vedere merita sa schimbi, ai alta masina. Asa si suspensia OEM poti sa o schimbi cu ceva aftermarket mult mai scump, dar si mult mai pro (bilstein + arcuri H&R). La fel e povestea si cu jantele, ma refer la cele OEM vs BBS, O.Z. nu marci necunoscute.

Insa unele lucruri sunt mai bune OEM, spre exemplu farurile cu xenon. Am in familie 2 masini cu xenon de fabrica. Una e din 2004, vw passat si nu a dat rateu niciodata xenonul, functioneaza ca in prima zi, aceeasi lumina. La fel si la a doua masina, A4 din 2008, nicio problema. Nu-mi spune ca niste kit-uri made in china se ridica la nivelul unui Osram sau Phillips oem. La fel si cu faruri care sunt cu lupa pt halogen si le pui xenon pe ele vs cele concepute pentru xenon. Nu mai spun de autoleveling care este indicat, nu sa ai xenon cu reglare manuala.

De ce sa pui 55W, mi se pare overkill si in plus poate sa iti prajeasca ceva. Cele din fabrica au 35W.

Asa imi pun si eu un bec de 100W in casa si va da o lumina mai buna decat unul de 60W, dar poate sa imi faca scurt-circuit.

Am vazut cativa care intradevar au schimbat xenon original de 4300k pe unul de 6000k, doar pentru ca arata mai diferit, mai cool lumina albastra. In fapt este mai slaba vizibilitatea cu cel de 6000k, fite inutile.

Sa zici ca xenoanele de fabrica bat ca un bec normal este deja no-comment.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu fotografiile promise.

bluefabia014.jpg

bluefabia018.jpg

bluefabia027.jpg

Astept pareri despre faruri!

Vreau sa va mai intreb ceva, postez tot aici , e vorba de montare proiectoare, pe care masina nu le are din fabrica.

Am primit urmatoare oferta de la un magazin de piese auto:

Proiector rotund

Hella--210lei

Klokerholm--107lei

Tyc--78lei

Depo--88lei

Binder--81lei

Comutator

Vemo--250lei

OEM--388lei

Tin sa va spun ca ma intereseaza proiectoarele mai mult pentru aspect decat pentru utilitatea lor, sincer.

Ma gandeam sa le iau pe cele Tyc, cred ca si-ar face treaba binisor avand in vedere ca le voi folosi foarte rar, cand voi simti nevoia de mai multa lumina, desi xenonul si faza lunga sunt mai mult decat suficiente, cel putin ma ajuta la aspect...

Problema vine acum de la pretul comutatorului....dupa cum se vede si in oferta, este destul de scump, exclud ambele produse insa voi incerca sa caut la dezmembrari, desi si acolo tot mi-ar cere 200 ron pe el.

Intrebarea este: cum le pot lega daca vreau sa exclud comutatorul din schema?

Nu vreau sa le leg nici pe alte lumini gen pozitii sau faza scurta pentru ca vreau sa le aprind separat cand vreau eu, fara sa depinda de altceva, in plus nu vreau nici probleme electrice la masina.

Ma gandeam sa pun un buton de ASR sau ceva de genul, langa cel de dezaburire.

Astept idei, propuneri, sfaturi dar si critici despre acest "proiect".

Multumesc,

Modificat de ohne_zucker_06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am pus si eu de ceva timp pe un vw passat faruri Dayline, marca Sonar din cate am inteles sunt facute de Dectane. BiXenon AM, producator sub liceenta Philips; 35w, 6000K. In fine, ce vreau sa spun este ca lumina este mult mai puternica si f bine focalizata farurile fiind cu lupa(faza scurta) si oglinda(faza lunga) fata de farurile+becurile halogen OEM, care trebuie sa recunosc erau si putzin matuite. In concluzie, sunt Pro faruri after-market. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara_zahar...arata foarte bine, cu ele. Sa te lumineze sanatos. Se integreaza foarte cu aspectul general al masinii.

Voykux - isi fac treaba - dar Profi sunt Hella. O sa vezi in timp, despre ce e vorba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Florin!

In legatura cu Hella, este foarte adevarat, nu se cumpara cu nimic altceva si merita si ultimul ban investitia.

Din pacate Hella nu a facut pana acum nimic cu angeleyes sau daylight pentru fabia. Au tinut strict la calitatea produsului dar nu si la aspect (ma refer la un design sport, de tuning).

Sper sa nu ma dezamageasca farurile acestea pentru ca imi doream sa le cumpar de foarte mult timp.

Acum, ca am folosit si TYC, cele simple, pot sa va spun ca acestea Dectane sunt multe peste ele, la TYC de exemplu am remarcat calitatea foarte proasta a plasticului carcasei, inca de cand le-am cumparat am si rupt o clema la montarea lor pe masina, sunt atat de subrede incat nu am reusit sa stang bine surubul pentru ca a si crapat o clema; nu am fortat fixarea lor deloc si nu am strans tare, insa claba calitate a materialelor isi spune cuvantul.

La Dectane am simtit ca sunt mai grele, mai masive, plasticul este altfel, in pluc, au venit deja echipate si cu becuri, pe care le-am si folosit inainte sa pun xenonul si isi fac treaba foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!