Jump to content

Huruit la viteze medii-mari


Eminence
 Share

Postare recomandată

Cazacu cristian

Problema rezolvat... Rulment dr fata schimbat și nu se mai aude nimik. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ti-ai dat seama pe care parte este ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cazacu cristian

Pai da ca cei de la service ba ziceau cauciucuri ba flanșe ba discuri și au zis sa merg mai mult ca să se audă mai rău zgomotul 

Iei viraje mai largi și îți dai seama k e rulmentul... Dacă iei viraj spre stg e rulm de pe dr... Și invers opus

Se aude un huruit mai grav mai apasat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On 12/5/2018 at 2:37 PM, nictonic said:

Salut! Am avut si eu aceleasi simptome intre 70 - 120 km/h dar am stat linistit deoarece, anul trecut, dupa ce am cumparat masina si am schimbat doar cauciucurile de pe fata, cel de la vulcanizare mi-a spus ca daca nu le schimb si pe cele de pe spate vor face galagie... si asa a fost. Cele de pe spate aveau destula "carne" dar erau uzate inegal in sensul ca daca tineai degetul pe suprafata de contact cu asfaltul si invarteai roata simteai cum degetul se ridica si coboara dupa fiecare striatie. Luna trecuta (dupa aproape un an) am luat 2 cauciucuri, le-am pus pe spate si s-a facut liniste totala... Interesant e ca cel de la vulcanizarea asta m-a intrebat daca faceau galagie cele de pe spate desi eu nu pomenisem nimic...

 

Care ar fi cauzele pentru aceasta uzura inegala?

La mine am urmatoarea problema...

Cauciucurile de iarna cumparate de noi, acesta este a treia iarna cand le folosesc. Ca rulaj au undeva la 30-35.000 Km. Intre 95 si 100 Km/h, pe asfalt neted/uscat se aude un huruit intermitent(se aude foarte greu daca am muzica pornita chiar si in surdina sau nu sunt foarte atent).

Ca idee, imaginati-va ca fac slalom usor si la intervale regulate ating acele benzi zimtate de pe centru drumului(cele impotriva adormirii la volan). Dupa 100Km/h totul este perfect.

Ieri am inlocuit anvelopele de iarna si explicandu-i celui de la vulcanizare a zis ca pe partea stanga-spate am un inceput de uzura inegala(dinti de fierastrau).

Eu am mai avut anvelope tocite inegal la o alta masina si zgomotul incepea undeva la 60-70 Km/h si crestea liniar cu viteza.

Ca verificari au fost facute acum o luna de zile verificarea rulmentilor si geometria. De asemenea, nu se vede niciun amortizor scurs.

Cum ati rezolvat--daca ati avut--o astfel de problema? Ceva idei?

Multumesc.

 

Modificat de identitate78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai frecventa cauza pentru dintii de ferestrau este o anvelopa dezechilibrata, am si trecut prin asta. Greutatile mai sar si daca nu sunt descopertie la timp dai de problema asta.

O alta chestie interesanta este aceea ca masinariile de echilibrat trebuie sa fie oprite la o perioada de timp gen o ora sau 10 (nu stiu exact) altfel iti poate arata ca nu mai e nevoie de echilibrare cand de fapt iti lipsesc 20 de grame.

 

Evident poate fi si telescopul dar poti incepe cu ce e mai ieftin :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintii de fierastrau apar si datorita amortizoarelor uzate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc amandurora!

Testul de amortizoare oare poate dezvalui cu certitudine ca ele cauzeaza problema?

Adica, de exemplu, daca eficienta este sub x%, chiar daca la mers nu se simt influente negative valoarea eficientei cauzeaza problemele de tocire inegala a anvelopelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Telescoape noi mi-au iesit la ~65% asa ca nu e concludent ar poti vedea un eventual dezechilibru fata-spate/stanga-dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Dintre toate topicurile, acesta mi se pare ca se potriveste cel mai bine cu problema mea. Am un huruit si eu care creste in intesitate odata cu viteza, zgomotul e asemanator cu cel produs de o roata descentrata, are o usoara bataie, nu e un zumzait constant. Am mai obervat o chestie interesanta, aparent depinde si de incarcarea masinii, in sensul ca atunci cand e mai incarcata se aude mai tare. Teoria asta e verificata si de trecerea la viteza mare peste denivelari care salta masina cum sunt cele de la poduri (unde masina pare ca se desprinde de pamant o fractiune de secunda), atunci huruitul scade drastic in intensitate, aproape se produce un vid fonic in acea fractiune de secunda.

Zgomotul acesta il am de cel putin 20-30 de mii de km, mai intai era mai usor, in timp a mai crescut.

Pe viraje nu are inflexiuni, intensitatea e constanta.

Volanul nu imi bate absolut deloc.

Amortizoarele imi sunt in stare proasta, au recomandare de schimbare, nu e buget deocamdata.

Din cate imi amintesc cele de iarna nu fac asa zgomot, insa sunt pe jante de tabla care au alt comportament fonic (si motorul se aude altfel).

Cand virez maxim in viteza I (intai) aud un usor huruit si atunci - acesta banui ca e de la o planetara.

Vad ca in mesajele de mai sus acest comportament a fost intampinat si de alti colegi insa nu au postat si cauza / rezolvarea.

Modificat de ccristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat rotile de pe spate cu cele de pe fata si aveam zgomot mai mare, o bataie mult mai evidenta.

Am pus rezerva pe rand in locul stanga fata si dreapta fata si am descoperit ca s-a redus considerabil zgomotul - deci una din roti ar fi suspecta. O sa ma duc la un service de roti mai competent sa verifice acea roata. Momentan merg pe fata cu o janta pe aliaj si una (rezerva) de tabla.

Modificat de ccristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Problema mea este asemanatoare, adica zgomotul ( huruitul ) incepe sa se auda de la 90km/h, dar nu tot timpul, acesta creste in intensitate odata cu viteze, cateodata apare de la 120km/h in sus...Mentionez ca nu tot timpul face, iar uneori dispare si reapare. Pe langa zgomot eu simt si in podea si pedala de acceleratie o vibratie. Mentionez ca anvelopele de vara sunt cam uzate/vechi, au 4 ani, insa nu prea cred ca zgomotul ar fi de la acestea...Nu am fost inca la mecanic sa verific rulmentii. Voi cum ati rezolvat daca ati avut o problema asemanatoare?

Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

E doar o parere - s-ar putea sa fie acest huruit de la "ambreiajul" compresorului, cititi topicul Climatronic-probleme.

Si eu am acest huruit de prin primavara, inclin sa cred ca de acolo ar veni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Mircea Malinici

Salut! Mergeam pe un drum de tara si am sesizat un sunet asemanator cu o sarna blocata la roata care mi-ar atinge janta, m-am dat jos sa verific dar nu era nimic, iar cand am ajuns pe un drum destul de bun si am putut sa merg mai repede nu s-a mai auzit. De la ce ar putea fi ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 4/28/2018 at 1:07 PM, se7eneyes said:

Salut!

Din pacate nu am avut timp sa investighez aceasta problema deoarece a aparut altceva de care trebuia sa ma ocup.

1. Pe langa acel huruit a inceput sa se simta o vibratie ; pare ca vine de pe partea dreapta din fata si se simte mai pronuntat la pasagerii de pe bacheta din spate.(vibratia se manifesta dupa 80km/h si incepand cu treapta a 4-a(inclusiv a5a si a6a)  , in plaja 1900-2400 rot/min).

Ieri am schimbat si cauciucurile de vara,dot2017(+echilibrat) si am observat o scurgere de ulei , in partea dreapta( pasager),cred ca de langa planetara. Am atasat poze. Poate problema mea cu vibratii+huruit este legata de aceasta scurgere. 

2. Daca nu pornesc masina cate zile , la prima pornire se aude un sunet metalic in spatele motorului (care dispare pe masura ce se incalzeste motorul). Am atasat audio.

PS:Nu am nici o eroare pe diagnoza. Cauciucurile le-am cumparat sezonul trecut(dot2017).

Astept un sfat si multumesc!

3.jpg

2.jpg

1.jpg

New Recording 10.m4a

Salut,

S-a rezolvat problema cu vibratiile intre 1900-2400 rot/min? Am aceeasi problema, dar parca incep sa simt si in treapta a 3-a. Mult mai pronuntat la trepte superioare. De parca ar merge subturat, ceea ce sigur nu este cazul...

A mai intalnit cineva aceasta problema? Am fost la 3 mecanici in 6 luni si nimic... de altfel nu am nici o problema de putere sau ceva, doar ca haraie si trepideaza foarte urat intre 2000 si 2500 in treptele 3-4-5-6, fix ca atunci cand este subturat.

PS. Passat B7 2.0 TDI 4Motion 145.000km

Merci, 

Modificat de heavengee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut,

 

De curand am schimbat ambreiajul. (fara volant, cica nu se schimba) la 1.4 TSI 122 CP CAXA, iar in viteza a 6-a se aude un huruit (doar cand accelerez, daca o las pe liber nu se aude nimic, dar daca calc putin pedala de acceleratie incepe huruitul), am fost la el si m-a sfatuit sa schimb uleiul din cutia de viteze (cutie manuala 6 + 1). Ce ulei imi puteti recomanda pentru acest tip de cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu e un topic in care se vb despre ulei deci intrebarea e offtopic, darrr exista topic-uri despre ulei si mai ales topic pt cutii.

Uleiul se pune pe original si la un magazin de piese auto iti spune exact codul. Dar daca mecanicul zice ca daca doar in 6 huruie si se rezolva cu ulei schimbat poate iti recomanda el -dar in primul rand original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ValentinoDV cutiile generatie 6+1 sunt foarte ''vechi'' de peste 20 ani modificate pentru diverse timonerii si motoare... principiul fiind aproape identic fara probleme poti sa folosesti ce ulei doresti cu norma 75w80 GL4+ 2.3l in caul tau se completeaza pe la soda de marsariere.

Nu se pune problema lipsei de ulei sau ulei vechi degradat ca facea ca toti dracii in toate treptele de viteza... eu suspectez decimentare pinion tr. 6 raspunsul orcarui mecanic(pentru ca nu se complica cu reparatia, pot aparea alte probleme dupa) schimba cutia.

Incerci in prima faza cu inlocuire ulei si adaugare de tratament pentru cv, in unele cazuri scapi in multe cazuri nu.

Grupurile diferentiale care lucreaza la temperaturi scazute in cazul nostru nu depasesc 120C recomandat este inlocuirea uleiului la fiecare 5-6 ani sau la fiecare 60-100kkm (in cartea tehnica a masinii specifica ca nu se schimba niciodata, perfect normal pentru ca Niciodata inseamna doar cat masina este in termenul de garantie!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 05.12.2018 at 14:37, nictonic a scris:

Salut! Am avut si eu aceleasi simptome intre 70 - 120 km/h dar am stat linistit deoarece, anul trecut, dupa ce am cumparat masina si am schimbat doar cauciucurile de pe fata, cel de la vulcanizare mi-a spus ca daca nu le schimb si pe cele de pe spate vor face galagie... si asa a fost. Cele de pe spate aveau destula "carne" dar erau uzate inegal in sensul ca daca tineai degetul pe suprafata de contact cu asfaltul si invarteai roata simteai cum degetul se ridica si coboara dupa fiecare striatie. Luna trecuta (dupa aproape un an) am luat 2 cauciucuri, le-am pus pe spate si s-a facut liniste totala... Interesant e ca cel de la vulcanizarea asta m-a intrebat daca faceau galagie cele de pe spate desi eu nu pomenisem nimic...

 

Salut! Asa am si eu pe spate cauciucurile. Sunt uzate pe banda de rulare ca dinții de fierastrau. Si fac gălăgie ca la balamuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare tuturor, passat b7, de cateva zile am si s-a intensificat un huruit de zici ca am toba sparta dar cu geamul jos nu se aude nimic, in unele momente se simt si vibratii usoare in podea, in fuga, fara programare (am avut ceva probleme de rezolvat) am condus putin cu un mecanic in masina sa inteleaga cat de cat problema, concluzia lui a fost clara, rulment defect, urmeaza sa merg la el sa identificam "rulmentul" , dar eu totusi as inclina si spre ideeea de mai sus "cauciucuri uzate", de ce? .... eu am pe fata mai noi, adica ar fi cam al treilea sezon, iar pe spate ar fi al patrulea, ele fiind cele cu care am luat masina, am zis ca o sa le mai folosesc putin ca nu o sa se duca asa repede, eu facand un pic de drum prin tara zilele trecute, deci tare m-as mira ca aceasta sa fie concluzia, o sa revin cu un rezultat, seara buna tuturor!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunetul a apărut și s-a intensificat în câteva zile și se amplifică cu creșterea vitezei nu cred că este de la anvelope și tind sa cred că un rulment este problema. Se poate verifica cu mașina suspendată pe elevator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, asa este, e unul dintre rulmenti spate, cel din dreapta, am comandat deja pe ambii, SKF, or fi buni? la pret sunt acceptabili :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema insa e cam mare, rulmenti pe spate sunt prinsi cu un surub in stea care se desfac cu o splina M18, am incercat manual si cu un pistol pneumatic electric-slab calitativ, am incercat cu aceasta splina, dar nu era de calitate deja incepea sa faca urme de fortare, am pus si un suport tip capra sub antrenorul de forta ca sa nu stric dintii acelui surub si m-am urcat pe el dar de frica sa nu fac altceva mai rau am renuntat... se poate incerca alt fel sa se desfaca?!  cineva mi-a spus sa bat putin cu ciocanul in capul surubului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şurubul ăla se strânge la un cuplu destul de mare, ceva de genul 70Nm+90Grade cred că este la tine. Eu la a mea a trebuit să strâng la un cuplu plus 45 grade. Ei bine cu antrenorul de forţă din trusă nu am avut nici o şansă să îi dau alea 45 grade şi am prelungit antrenorul cu o ţeavă cam de 1m. Deci este clar că pentru a-l slăbi ai nevoie de un braţ al forţei destul de mare şi îţi trebuie nişte prelungitoare pentru antrenorul de forţă (cred că trebuie să fie peste 1m). Şi bineînţeles de o splină de calitate care să nu se decalibreze. Bătutul cu ciocanul în capul şurubului poate ajuta (micşorează forţa de frecare între filete) dar trebuie făcută concomitent cu mişcarea de rotaţie. Treaba asta o face mult mai bine un pistol pneumatic cu percuţie. Aşa că îţi sugerez, după ce găseşti o cheie de calitate (alea negre de impact sunt mai ok) să mergi la o vulcanizare care au pistoale pneumatice cu percuţie cu cuplu mare. Ăla mai are avantajul că apăsarea pe cheie este axială şi se evită alunecarea cheii de pe capul şurubului (şi implicit stricarea dinţilor şurubului) care se poate întâmpla atunci când desfaci manual. Dacă reuşeşti să-l slăbeşti la vulcanizare, strângi tu la mână (la cuplul pe care l-am scris mai sus), deci oricum trebuie să îţi iei prelungitoare pentru antrenorul de forţă sau unul destul de lung şi te duci acasă unde faci schimbarea.

Vezi că la noul rulment îţi trebuie şurub nou (de obicei vine în set cu rulmentul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci totuși cu pistolul pneumatic s-ar putea desface și cu o splină bună, de calitate; am văzut ceva seturi negre, de la Yato, oare sunt rezistente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!