Jump to content

Iluminat Bord Golf IV


Alin Todoran
 Share

Postare recomandată

Am un Golf IV motor AKL 1.6i , am probleme cu iluminatul de bord (zona contoarelor de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 312
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    54

  • hremus

    27

  • Al Bundy

    19

  • doyyaru

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

presupun ca ar fi potentiometrul care regleaza intensitatea, sau ar mai putea vreo siguranta care nu face contact cum trebuie dar mai mult as zice ca e potentiometru, daca nu e de la el pune masina pe vag com,poate e de la modulul instrumente dar nu prea cred... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare . La mine la Golf Se vede ceva mai inchis decat la alte golfuri sau passaturi. Diferenta ar fi : la golfurile care le-am vazut erau ceva putin sub jumate potentiometru si la mine MAX ca sa fie cat de cat apropiat.S-au ars becurile? Mentionez ca se prezinta aceeasi lumina uniform si nu in unele locuri mai mult si in altele mai putin , Se schimba greu? .

Modificat de Al3X_G4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt BECURI ci leduri. Ar fi bine sa faci o proba cu alt reostat ( cel care variaza intensitatea defapt e un montaj electronic )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu zici de cel care da itensitatea nu? din stanga? o sa incerc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus alt reostat dar tot degeaba la fel se vede.... :) cine ii mai da intensitate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am un Golf 4 2002 1.6 16v, si de cateva zile cand pun contactul si aprind pozitia nu mi se mai aprind luminile la bord, in rest totul merge normal. Daca poate cineva sa imi dea o rezolvare inainte sa apelez la un service.

Multumesc.

Modificat de Cham3leon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cham3leon, ai incercat sa faci ce spune in poza de mai jos?

bhdglh.jpg

Modificat de didus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema.... aveam un scurt la bricheta si din cauza asta nu mai pornea iluminatul bordului. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ma poate ajuta cineva cu cateva poze pentru schimbarea ledurilor din bord? Vreau sa schimb ledurile de culoare albastra cu unele albe si vreau sa stiu daca a mai facut cineva treaba asta pe golf4/bora. Atasez si o poza ca sa vedeti ce as vrea sa iasa :(. Multumesc!

post-16307-1254390743_thumb.jpg

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta cineva cu cateva poze pentru schimbarea ledurilor din bord? Vreau sa schimb ledurile de culoare albastra cu unele albe si vreau sa stiu daca a mai facut cineva treaba asta pe golf4/bora. Atasez si o poza ca sa vedeti ce as vrea sa iasa :). Multumesc!

Parerea mea ca arata mult mai bine albastrul ala... E trademark VW culoarea aia albastru-indigo si rosu in bord...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut

am si eu o intrebare care poate unii o considera "de baraj" dar nu ma pricep si de aceea apelez la alti.

toate golfurile 4 au leduri in bord sau sunt si modele care vin cu becuri? de exemplu: am un prieten cu un opel astra g. masina lui e 2003 si cu dotari mult mai mult fata de goldul meu. el are in bord becuri nu leduri si de aceea nu sunt foarte convins ca Golful meu din 2000 sa aiba leduri. si eu am observat ca la alte golfuri lumina din bord este mai puternica si de aceea ma gandesc ca poate la modelul meu (din semnatura) sa nu aiba leduri.

este cineva care a schimbat ledurile la un Golf 4 sau care a umblat la bord si poate sa confirme faptul ca in bord leduri si nu becuri.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea este ca si aceste led-uri din bord au o durata de viata, plus ca cele de generatie mai veche (97-99) parca sunt un pic mai slabe in intensitate de fel. Am patit si eu la al meu passat din 98. Led-urile de la turometru,ceasuri,vitezometru erau palide, in schimb cel de la faza lunga (foarte putin folosit) lumina perfect. Asa ca m-am pus si am schimbat toate led-urile. Rezultatul: de neimaginat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am si eu o mica problema (aparent minora dar destul de deranjanta noaptea). Mi s-a ars becul care lumineaza cele 3 comutatoare rotative de deasupra butoanelor de AC, respectiv recirculare (cald/rece, viteza ventilator si dirijarea aerului). M-am chinuit intr-o zi in fel si chip...inclusiv am dat radio-casetofonul jos...pana si plasticele laterale schimbatorului de viteze...si tot nu am reusit sa ajung acolo.In cele din urma am renuntat. A mai intampinat cineva problema asta? Vreo idee/solutie? Multumesc. Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am o mare problema la masina (golf 4 1.4 2002) ...acum 2-3 saptamani cred au fost 2 zile cu temperaturi un pic mai ridicate (dupa frigurile alea mari)...si din cauza asta (cred eu) imi face probleme bordul:

este mort ca si cand nu ar fi conectat(nu numai ca nu am lumina dar nu imi arata nici ceasul nici kilometrajul)...cum a revenit frigul peste o zi doua a revenit si bordul (impreuna cu o eroare de airbag-uri)...azi a fost iar un pic cald..iar a murit...stie cineva ce sa fac?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o mare problema la masina (golf 4 1.4 2002) ...acum 2-3 saptamani cred au fost 2 zile cu temperaturi un pic mai ridicate (dupa frigurile alea mari)...si din cauza asta (cred eu) imi face probleme bordul:

este mort ca si cand nu ar fi conectat(nu numai ca nu am lumina dar nu imi arata nici ceasul nici kilometrajul)...cum a revenit frigul peste o zi doua a revenit si bordul (impreuna cu o eroare de airbag-uri)...azi a fost iar un pic cald..iar a murit...stie cineva ce sa fac?

Multumesc anticipat

De vina pentru problema ta este bateria, daca e originala, adica cea din 2002, si-a depasit de mult termenul de garantie, acesta fiind de obicei 6 ani.

Adaugand la asta si socurile de temperatura la care a fost supusa, mai mult ca sigur e descarcata, de aceea, cand incerci sa pornesti motorul,

ECU detecteaza tensiune si curent insuficient pentru a porni, si taie alimentarea modulelor secundare, module reprezentate in bord prin culoarea

galben.

In cazul tau, modulul deconectat e fost cel airbag, si prin urmare, a fost stocata in memorie ca eroare DTC. Alte module pe care ECU le deconecteaza

in cazul tensiunii respectiv curentului insuficient pentru pornire sunt Instrument Cluster ( Bordul ), ABS, ESP, EPC.

Te sfatuiesc mai intai sa faci o scanare cu Vag-Com, pentru a vedea daca nu cumva ai vreun scurt in instalatia electrica, verifica starea sigurantelor,

tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit, apoi cu motorul pornit, pentru a vedea activitatea alternatorului, daca lucreaza in parametri.

Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria este nou-nouta. o am din toamna (varta silver)...ma indoiesc sa fie de la baterie deoarece in situatia explicata mai sus masina pornese la sfert de cheie dar taie benzina automat deoarece nu am bord deloc.bateria nu a dat niciodata semne de oboseala. din cauza asta ma gandesc ca poate e doar de la un contact ceva al bordului. exista o mufa principala a bordului? pot ajunge usor la ea?

Modificat de val252
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandesc ca poate e doar de la un contact ceva al bordului. exista o mufa principala a bordului? pot ajunge usor la ea?

Sunt doua la numar, si e necesara demontarea bordului pentru a avea acces la ele. Daca nu s-a umblat pe acolo ma indoiesc

sa fie asta cauza la problema ta, deoarece aceste doua mufe se blocheaza automat prin presare, cu ajutorul unui clips.

In cazul in care desfaci bordul, te sfatuiesc sa verifici prima mufa ( cea din stanga ta atunci cand stai la volan ), deoarece

aceasta aduce semnalul de la Immobilizer ( modulul care recunoaste cheia de contact ) si Airbag. Asa am patit

eu cand mi-am schimbat ledurile in bord, am bagat doar mufa din dreapta, pentru a lumina bordul, si mi-au ramas aprinsi

martorii Airbag si Immobilizer ( masina cu cheita ).

Daca nu te descurci cu demontatul, citez din postul colegului Beshcu urmatoarele informatii:

1. Demontati plasticul de sub ceas-uri - este prins in trei cleme si iese prin tragere usoara (cu grija sa nu se rupa)

10218451.th.jpg

2. Desfiletati cele 2 suruburi

42588299.th.jpg

3. Trageti usor de bord in stanga

55538289.th.jpg

4. Scoateti cupla din stanga(albastra) ridicand siguranta mov si apoi pe cea din dreapta(verde) prin acelasi procedeu

64681152.th.jpg

Pentru demontare ai nevoie de o surubelnita torx de 10

Spor la treaba, ne anunti daca ai rezolvat ceva.

Modificat de voicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc....am sa incerc sa fac asta vad ca problema persista...nici ieri nu a vrut sa porneasca bordul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Danny tdi

Salut. Daca nu te superi, poti sa-mi zici si mie ce fel de leduri trebuie sa caut la magazin, pentrut ca am si eu o problema cu iluminarea ceasului, care e cam obosita si nu stiu ce sa cumpar. Multumesc frumos.

Salut, ledurile pe care le gasesti pe "placa de baza" a ceasurilor sunt leduri SMD (surface mounted device).

Cele care lumineaza turometrul, kilometrajul, temperatura apei, nivel combustibil si cele doua LCD-uri au urmatoarele proprietati:

post-23185-1265541192_thumb.jpg

SMD 1210 - albastru

- Culoare > albastru

- Lentila > transparenta

- Intensitate luminoasa > 0.35CD(1.44lm)

- Unghi de vedere > (2θ 1/2) 140

post-23185-1265542014_thumb.jpg

Modificat de voicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si pozele

Ceasurile la intensitate maxima

20506903.th.jpg

Intensitate medie

27274618.th.jpg

Intensitate minima

17372991.th.jpg

Panoul lateral

43187398.th.jpg

Ceasuri & climatronic

56312144.th.jpg78297132.th.jpg

Si o poza din exterior

img00832200906162121.th.jpg

Eu unul sunt super multumit de cum au iesit cu LED-urile de 3mm, mi-au dat ceva batai de cap la pozitionare si centrare ce-i drept, pentru a se

vedea uniform, dar in final, rezultatul a fost pe masura asteptarilor. Cand alimentez, ma intreaba toata lumea de unde am cumparat plasma

din bord, deci nu sunt singurul care ma lauda :icon_thumright:

PS: cel mai greu mi-a fost la climatronic, a fost necesara o mica modificare la suportul de aluminiu care centreaza LCD-ul

Modificat de voicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!