Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Andrew
 Share

Postare recomandată

Salut colegii. Am si eu o problema la clima. Mai exact, scoate niste zgomote ciudate ca si cum niste motorase ar lucra in continuu... Am inregistrat sunetele respective: https://drive.google.com/file/d/0B5IIIZD9mEpmMEVEVDVlUF8tME0/view?usp=docslist_api

Masina e un Passat B6, 2006

Zgomotele se aud doar cand e clima pornita, cu sau fara AC

Modificat de gheta.gabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare si din partea mea, cu toate ca am O2 FL, nu passat, dar principiul banuiesc ca este acelasi:

Am facut un drum pana la Bucuresti acum vreo 2 zile, temperatura exterioara 8 grade, 4 persoane in masina. Clima era data pe Dual, temperatura High pt pasager dreapta, 23 grade pt sofer, AC off, treapta 1 ventilatie. Totul era ok, pana s a hotarat pasagerul ca ii este cald si a dat temperatura la el pe 25 grade, moment in care a inceput sa bage rece. Am pus la mine (sofer) pe High si la el pe 23 si a inceput sa bage iar cald, dar mult prea cald pt mine, asa ca le am dat pe ambele pe 26, Dual off, dar tot aer rece baga.

Pana acum n am mai simtit acest fenomen sau nu l am bagat de seama, fiind mai tot timpul singur in masina.

Ar putea fi ceva in neregula sau asta este comportamentul climatronicului. Trebuia sa astept sa treaca mai multe minute pana isi regla ciclul de aer?

Era seara, 7-8 grade, 120km/h autostrada, temperatura apei 90gr.

Modificat de aTThEEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gheta.gabi

Fa o diagnoza pe modulul de clima...si vezi exact de la care motorase se aude...sau mai simplu fin ce parte vin zgomotele? partea soferului jos sau cea a pasagerului? trebuie identificat exact motorasul de clima care scoate zgomotul...demontat...sau daca nu ai spatiu suficient e de ajuns sa dai capacelul de la motoras jos...scos potentiometrul cu grija..curatat..spray de contact pe el..pus la loc si testat..o sa mearga ca uns.. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. O procedura pentru a ajunge la motorasul v 159, cel de pe partea dreapta. Am inteles ca trebuie demontata cutia torpedoului, care are 7 suruburi, 3 jos, 2 sus la vedere si doua verticale mai greu de vazut. Mai departe se poate ajunge la motoras sau mai sunt si altele de demontat. Multumesc.

Or il schimb or il curaț.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi. Dar asceasta operatiune se face intr-un service de clime presupun, da? Poate fi asta si motivul unui clincanit in bord cand ventilatia e la turatii medii si mici? Parca am soareci in bord. Cand opresc clima nu se mai aude nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danutzzz_moto

 

Nu-mi dadeam seama de unde se aud zgomotele, pana nu am dat navigatia jos.

Se aude din spatele ei, din spatele bordului sa fiu mai exact ... Am mai citit deste aceste motorase care trebuie unse, dar n-am crezut sa fie la mine problema asta...

Am facut scanare cu VCDS si n-am nici o eroare pe clima. In plus, clima functioneaza bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegii. Am si eu o problema la clima. Mai exact, scoate niste zgomote ciudate ca si cum niste motorase ar lucra in continuu... Am inregistrat sunetele respective: https://drive.google.com/file/d/0B5IIIZD9mEpmMEVEVDVlUF8tME0/view?usp=docslist_api

Masina e un Passat B6, 2006

Zgomotele se aud doar cand e clima pornita, cu sau fara AC

 

este aceelasi lucru ca la generatiile anterioare - solutia de remediere am postat-o de foarte mult timp - atata timp cat ele lucreaza, nu aveti alte probleme - recomand sa incercati o setare de baza, poate isi mai revin.

 

e ceva de munca la demontatul lor, sa le dai jos numai pentru zgomot.... e cam mult - acum, depinde de fiecare, cat de mult il deranjeaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba e ca ieri am vandut MFD2-ul, si in drum spre casa (Pipera-Berceni), timp de o ora mi-au facut capul patrat, neavand muzica :)

Le-am mai auzit, dar nu le bagasem in seama, pt ca mereu era muzica.

 

Eu singur clar nu am knowhow-ul necesar sa le rezolv, iar, daca cheltuiala e mare pt a se rezolva, imi iau navi zilele astea din nou si merg numai cu muzica tare :)

Modificat de gheta.gabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou.

Sunt din ce in mai ndumerit.

Citind forumul astazi m-am apucat de treaba. Am demontat torpedo-ul (7 torxuri), l-am tras ușor afara si am ajuns la zona intima :icon_thumleft: ...Am demontat si o teava din plastic care aduce aerul la picioare, aceasta fiind fixata cu un alt torx. Pentru mai mult spatiu am demontat si un panou de sigurante, care este prins cu doua piulite din plastic (stranse la mana) si pe care l-am sucit si agatat undeva in zona superioara a bordului.

De aici se poate vedea motorasul V159 (cel de pe partea dreapta). Este prins in 3 suruburi torx, unul spre botul masinii, la care se poate ajunge relativ usor cu o surubelnita mai lungă. Al doilea este mascat in spatele unei bucati de tabla care face parte din structura masinii, care se poate demonta cu o cheie pe partea superioara, iar cele de-al treilea se vede si este amplasat spre spate fiind obturat frontal de aceeasi tabla. la acesta se poate ajunge cu o cheie indorita la 90grade sau cu un cleste cu cioc la 90 de grade. Eu nu am demontat motorasul, dar am facut niste teste.

Asadar, cu clima pornită am direcționata aerul frontal de mai multe ori si am vazut ca mecanismul actionat de motoras, un brat de culoare alba aflat in spatele acestuia se misca. Pentru a fi sigur ca face cursa completa, am pus mana pe el cand il actionam si am vazut ca duce cursa pana la capat si la cuplare si la decuplare.

Am scos mufa albastra a motorasului si am facut iar teste, vazand ca acel brat nu se mai misca, de unde am tras concluzia ca motorasul functioneaza si actioneaza si bratul.

Cu toate acestea nu a vrut sub nicio forma sa bage caldura pe partea dreapta.

Din ce am citit pe forum am inteles ca exista posibilitatea ca o clapeta sa nu fie actionata total sau parțial si din aceasta cauza sa nu bage aer cald....dar.

La mine, si frontal, la picioare dar si pe jumatate de parbriz (cand il las fara selector )baga doar aer rece.

Cand ii dau foarte rece baga ca in frigider, iar la cald face aerul doar calîi, ceea ce mă duce cu gândul că ar putea fi o problemă la calorifer.

Acum, stiti cumva este vreo clapetă sau motoras (altul decat v 159) care sa taie intrarea apei pe partea dreapta.

Am mai observat că atunci cand sunt in mers, parca baga aer mai calld decat atunci cand este la relanti?

de asta ma gandesc sa nu fie o problema la calorifer. 

Am vorbit cu un mecanic in sera asta si maine ma duc sa o pun pe tester, si mi-a spus ca el crede ca este de la calorifer, sugerandu-misa bag otet sa-l desfund.

M-ar ajuta foarte mult niste păreri cu privire la problema. Nu as vrea sa dau motorasul jos degeaba nu de alta dar sa nu sara ceva arcuri/mecanisme pe acolo, mai ales ca este multa migala.

Intrebarea este, cand nu functioneaza o clapeta apare eroare pe tester, sau fiind defect mecanic nu il arata. Inca ceva .. caloriferul este cel de sub parbiriz la acer se ajunge pe la motor? are vreun motoras de stop.

Pentru cei care vor incerca sa faca operatiunea...inarmati-va cu multa rabdare, pozitia este de sclav (in genunchi si culcat pe parti), iar unele manopere de chinez batran.

scuze pentru postul lung dara am vrut sa fiu explicit si am vazut ca mai sunt alti colegi cu probleme similare.

Modificat de jordi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti sigur ca clapeta functioneaza ok, atunci mai ramane caloriferul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca nu sunt sigur. Cand ajunge motorasul la capatul cursei, la cel de high, incepe sa trozneasca/carăie, ceea ce ma duce cu gandul ca nu inchide suficient aerul rece si din cauza asta nu face cald suficient.

Dilema mea legata de calorifer este ca nu cred (nu stiu cum este proiectat si cum functioneaza exact) ca are doua jumatati distincte care sa functioneze independent. Nu imi explic de ce pe partea stanga face foarte cald iar pe dreapta calîi. Daca erau 2 calorifere independente sau unul cu doua jumatati care sa functioneze separat as fi inteles sa fie infundata o jumatate, dar eu ma gandesc ca este unul singur, ceea ce nu ar explica o diferenta asa mare de temperatura intre cele zone ale masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu am gasit un topic special pentru intrebarea pe care o am si nici nu cred ca exista asa ca o sa postez aici, sper sa nu va deranjeze.

vreau sa fac niste modificari majore la interior la un Golf 4 1.9 TDI ALH si as vrea sa stiu, daca are cineva idee, care sunt dimensiunile exacte ale display-ului de la climatronic, si aici nu ma refer la cat se vede la exterior prin carcasa lui ci la tot display-ul din margine in margine, sau daca a desfacut cineva un climatronic sa-mi spuna daca ceea ce se vede e tot display-ul in realitate.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva. Caloriferul este montat in zona stergatoarelor si accesul se face din zona motorului dand la o parte platicele de rigoare?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La calorifer ajungi pe la "picioarele soferului".

Si da, este infundat jumatea dreapta a caloriferului.

Sunt schimbate pana acuma zeci de calorifere pe forumul asta, si toti au rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt debusolat rtotal. De unde pana acum discutam de servomottoare blocate acum am ajuns la calorifer infundat. Fix jumatate sa fie infundat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gheta.gabi

Intra pe diagnoza la clima...dai un measure blocks si intra pe fiecare motoras in parte..schimbi canalele si o sa vezi sus numele lor..verifica la care jongleaza valorile..atunci cand se aude cloncanitul..ele trebuie sa aibe o valoare fixa...sa nu jongleze...atunci cand se aude cloncanitul unu sau mai multe motorase vor jongla..iti dai seama verificand valorile..testeaza asta si vezi care motoras e buclucas.. ;) pentru ca de multe ori poate sa nu iti dea eroare..dar la measure blocks vei vedea exact care e buba.. ;)

@ jordi

Atunci cand ajunge cursa motorasului la capat si se aude acel carait/cloncanit acea tija alba se mai misca? gen fata -spate incontinuu? sau se opreste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se opreste in pozitia catre botul masinii. Am pus mana pe el cand isi facea cursa si am vazut ca merge sis e blocheaza, dar continua sa caraie. Ma gandesc doar sa nu preseze insuficient sau clapeta sa nu fie blocata, dar asta inseamna sa dau jos motorasul, lucru pe care il voi face decat sa dau jos caloriferul.

Mi se pare ciudat sa se infunde fix jumatate, Pe stanga arde..

O sa dau jos motorul si o sa vad ct de mult ar trebui sa faca o cursa tja aceea.

Inca ceva, care ma face sa ma indoiesc de faptul ca ar fi caloriferul. Sitemul dual al climei presupune cate 4 aerisiri pentru fiecare parte ( una din cele doua frontale, picioare, in fata si la parbriz), dar la mine, pe gura de ventilatie central dreapat vine aer cald. Daca era caloriferul pe partea dreapta defect nu ar fi trebuit sa vina si pe acolo rece? Eu ma gandesc ca a intrat mizerie pe la vreo clapeta si o tine bocata. Am gasit ceva frunze sub plasticele de la stergatoare si o fi intrat si in blocul de clima.

Modificat de jordi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca nu sunt sigur. Cand ajunge motorasul la capatul cursei, la cel de high, incepe sa trozneasca/carăie, ceea ce ma duce cu gandul ca nu inchide suficient aerul rece si din cauza asta nu face cald suficient.

Dilema mea legata de calorifer este ca nu cred (nu stiu cum este proiectat si cum functioneaza exact) ca are doua jumatati distincte care sa functioneze independent. Nu imi explic de ce pe partea stanga face foarte cald iar pe dreapta calîi. Daca erau 2 calorifere independente sau unul cu doua jumatati care sa functioneze separat as fi inteles sa fie infundata o jumatate, dar eu ma gandesc ca este unul singur, ceea ce nu ar explica o diferenta asa mare de temperatura intre cele zone ale masinii.

 

da jos servomotorul, misca cu mana clapeta si vezi daca baga fierbinte - daca nu si totul e ok acolo, e foarte posibil sa fie de la calorifer.

 

Inca ceva. Caloriferul este montat in zona stergatoarelor si accesul se face din zona motorului dand la o parte platicele de rigoare?.

 

nup, se desfac plasticele de sub bord, la picioare sofer si se scoate caloriferul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou. Astazi dimineata speram sa fie doar motorasul, dar stiti cu speranta..... Am demontat motorasul si am facut mai multe teste. Clapeta nu este blocata si verificand manual am vazut ca face aceeasi cursa ca si cu motorasul. Am pus motorasul la loc si am vazut ca functioneaza, ducand cursa clapetei pana la aceleasi ppuncte. Deci motorasul nu este de vina.

Am pus masina pe tester si mi-a iesit eroare la senzorul de calitate al aerului eroarea fiind 01592. Au mai fost doua temporare, dar le-am sters, determinate de joaca mea cu motorasul. Nicio alta eroare pe blocul de clima.

A mai ramas caloriferul sau senzorul de calitate a aerului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de calitate aer - nu are nicio legatura cu lipsa caldurii, pe partea respectiva.... deci, a mai ramas unul singur...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am doua lucruri de facut inainte de a schimba caloriferul. Sa fac o verificare a unei sigurante care atunci cand e defecta nu apare pe tester, dar modifica mersul climei. Este unde va sub bord, pe langa siguranta de la stergatoare sau ceva de genul, și sa spal caloriferul . am vorbit si saptamana viitoare merg la un service, il mufeaza si baga apa si aer pe el. Vexem ce iese. Inca nu sunt convins ca este caloriferul si nu m-as aouca de treaba avand in vedere costurile. Calorifer nou, 360lei, antigel 40, și manopera 1000lei, cu bordul dat jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O incercat si altii cu aer, solutie de dezfundat, etc nu a tinut.

Manopera 50min, fara a da jos bordul, doar pe la pocioarele soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Intâi de toate vă mulțumesc tuturor care ați avut răbdarea să citiți cele scrise de mine și să mă ajutați cu idei sau sfaturi. Nu am rezolvat probblema, dar așa cum am spus saptamana viitoare voie merge sa-i curat caloriferul sa vedem ce se intampla, daca nu ...altul. Voi verifica si acea siguranta.

In seara asta am mai constatat ceva, un comportament ciudat al instalației de incalzire, adica, am vazut ca acul indicatorului de temperatura se cam joaca pe la 80-90 de grade. Eu stiu ca ar trebui sa stea fix la 90 de grade si am vazut ca se misca pe acolo, toate combinate cu pornirea electroventilatoarelor.

Inca ceva.. când culpez R, intalația de clima își schimbă comportamentul, adica incepe sa se audă un vajit pronuntat in zona torpedoului, iar cand recuplez D, vajitul inceteaza...Toate astea se intampla fara sa actionez in vreun fel asupra butoanelor sau alte comenzi.

De aceea va spun ca s-ar putea sa nu fie caloriferul ci altceva care sa nu ii dea o comanda corespunzatoare. Poate este un scurt undeva sau un contat imperfect sau o siguranta, care nu apare pe tester.

Cateodata cand opresc motorul, am vazut o zvacnire scurta a stergatoarelor, desi nu le actionez nicicum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comportamentele descrise sunt normale-la clima si stergatoare. Cand bagi in R trece pe recirculare-sa nu bage noxe in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!