Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Andrew
 Share

Postare recomandată

Multumesc de informatii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Am probleme cu compresorul de la clima. Trebuie sa inlocuiesc compresorul dar si radiatorul. Nu mai baga aer rece. Am verificat in trei locatii diferite. Exista freon pe instalatie fara pierderi.

Ma poate indruma (ajuta) cineva cum pot gasi mai repede cele 2 piese dar si la preturi rezonabile? merita sa pun compresor sh?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai "freon" in instalatie, de ce trebuie sa inlocuiesti radiatorul si compresorul ?

Vezi sa nu fie supapa de la compresor "di vina" !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna baieti,

Am si eu nevoie de putin ajutor.

Sunt posesorul unui passat din 2010 si as dori sa primesc si eu sfat legat de utilizarea climei.

Care este diferenta

 - butonul AUTO este ON si cel de AC este ON

    fata de

 - butonul AUTO este ON si Ac este OFF

 

Multumesc.

PS: ma poate ajuta cineva de unde pot face rost de manual in limba engleza macar, deoarece al meu este in germana si yoc gemana :)

Modificat de s72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am un compresor Zexel pe masina, pozele sunt facute aseara. Problema se manifesta in felul urmator, nu stiu daca voi ati avut probleme cu acest tip de compresoare dar nu baga rece decat dupa ce motorul ajunge la 90grade... Masina este un Passat B6 din 2006, sa ma astept sa schimb compresorul cu totul sau sa incerc sa schimb doar electrovalva pentru inceput? Mi-au cerut 550lei, inclusiv electrovalva. Ma gandesc sa nu platesc manopera degeaba si sa fie compresorul, apoi sa fiu nevoit sa *3 *4 suma finala! :)

Multumesc pentru ajutor.

Revin cu rugamintea, va rog sa-mi spuneti daca a rezolvat cineva problema expusa mai sus doar prin schimbarea electrovalvei la compresorul Zexel!

Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, eu, la fostul B6.

Instalatia de freon incarcata, fara pierderi si vara temperatura nu scadea de 14grade in evoporator ! 

Dupa ce am schimbat valva, erau 4grade in stationare si 1-2grade in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ai avut Zexel? Stiu ca dupa 2007 ar fi venit cu Sanden unde intradevar problema cand alterneaza aerul rece cu cel cald este electrovalva si nu compresorul!

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai retin ce model era !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am folosit mașina doar vreo 20 de minute și afară nu era foarte cald. Mi s-a părut mie că nu dă rece dar n-am dat importanță. După ce ajung acasă și o parchez am trecut prin fața mașinii la distanță foarte mică de bară când am simțit o dogoreală foarte mare. Fac stânga împrejur, ridic capota de sub care ieșea o caldură foarte mare, în special din zona radiatorului. Nu știu de ce am dus mână direct pe conductele de la compresor ( observând și că nu prea dă rece) și una era calda iar cealaltă practic ma fript. Mă duc să pornesc motorul și observ că deși clima era pe AUTO nici unul dintre ventilatoare nu mergea. Intru în meniul secret și mă uit la temperatura pe evaporator ( care era 22 ) și la presiunea din sistem ( care era 30 !!!!!!). Din cunoștințele mele presiunea ar trebui să nu crească mai mult de 15 bari în sistem dacă totul merge în parametrii. Ventilatoarele încă nu mergeau. Mă duc în casă și mă întorc cu interfața și laptop. În soft îmi indica că ventilatorul 1 ( cel mare) merge la 9.6% din viteză deși el nu mergea deloc ( am pus și mână pe el să fiu sigur pentru că mașina era la umbră și nu erau foarte sigur dacă e oprit). Dau un search rapid pe forum și găsesc problema siguranței. Verific siguranțele din compartimentul motor și toate erau bune dar ventilatoarele nu porneau. Mai verific presiunea în sistem și când se atinge 32 de bari aud un click și compresorul a fost decuplat ( probabil s-a ajung la presiunea critică și a intrat în avarie).

Zic să-i fac un output test. Intr-un în secțiunea respectivă și-mi zice că requirements not meet....etc. Dau un search și aflu că e posibil să fie din cauza interfeței sau pur si simplu ceva nu era în ordine. 

Dupa vreo 15 minute în care nici unul din ventilatoare nu pornea ( deși le-am rotit și cu mână într-o încercare disperată) deși în VCDS îmi zicea că ventilatorul 1 ( cel mare) merge la 9.6%. Intru din prostie în meniul de mai jos și selectez alinierea flapsurile ( vedeți mai jos).

 

 

post-42683-0-19263200-1432366842_thumb.j

 

În momentul ăla ventilatoarele au pornit pe 80% ambele. Atunci am monitorizat presiunea în sistem și am observat că începea să scadă iar aerul să devină din ce în ce mai rece la aeratoare ( temperatura pe evaporator evident scădea și ea). Le-am lăsat un pic să răcească am mai pornit, oprit motorul și ventilatoarele porneau cum trebuie, dădea rece, presiunea nu a mai depășit 15 bari ( asta numai când  ceream maxim rece pe Lo). 

 

Acum întrebarea mea către voi este de ce ventilatoarele nu-mi plecau. Presiunea ridicată în sistem o înțeleg într-un fel nemaifăcându-se schimbul de căldură cum trebuie. Mă bucur totuși că nu mi-a pocnit nici o țeavă sau nu s-a defectat nimic dar mă gândesc dacă cei de la VW nu au pus degeaba protecția așa de sus ( 32 de bari)

Am să mai fac și astăzi teste să urmăresc presiunea în sistem și ventilatoarele dacă-mi pornesc sau nu. Cel mai proabil ( după mintea mea) ar fi problema software undeva, vreun bug. Fizic nu cred pentru că ventilatoarele se învârteau ușor cu mână, siguranțele era ok și au pornit numai atunci când am activat alinierea flapsurile din VCDS. 

 

Mașina despre care vorbesc eu un Passat 2006, BMP cu 265k km, în posesia mea de vreo 4 luni și care nu a făcut până acum nici o problemă pe partea de AC.Singura intervenție asupra AC-ului a fost atunci când am luat-o și anume am scos freonul să văd cât mai am ( era 575 de grame deci în parametrii) și am pus alt freon fresh. În rest a mers perfect fără probleme. 

 

Ceva sugestii ?

Modificat de ans
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. Am o intrebare in legatura cu butoanele de la climatronic.  Am un passat b6,2008, iar pe butonul din dreapta climatronicului scrie pe partea de jos a acestuia,  AC, nu ECON. 

 

Problema este ca ma tot contrazic cu un coleg care imi spune ca am aer conditionat pe masina, nu dublu climatronic. Puteti sa ma lamuriti de ce scrie asa si nu scrie ECON ca la alte modele? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca ai 2 rozete de reglaj atunci au dublu climatronic. IAr faza cu butoanele, de dupa anul de fabricatie.

AC apasat cupleaza compresoru, econ apasat il decupleaza, deci este invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aleator, cand pun contactul, climatronicul il gasesc "OFF", desi era pornit inainte de oprirea motorului.

Are cineva vreo explicatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

scoate borna pentru cateva minute si vezi daca o sa mai faca asa.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare  . Am si eu un passat B6 2009  si am descoperit acum la inceputul verii ca pe partea soferului nu mai baga aer rece cum trebuie . Cineva mi-a explicat ca motorasul care inchide apa calda sa intre pe partea mea in radiatorul de habitaclu nu mai functioneaza bine .  La pasager intra aer rece dar nici acolo chiar f rece . Poate sa-mi spuna cineva daca este de vina acel motoras  si cam cum se cheama piesa exact sa imi fac o idee de cat ar costa reparatia .

 

Multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încearcă să faci o diagnoza mai întâi și postează aici erorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

weblifemaster
Problema se prezinta in felul urmator:

 

Temperatura la 90 de grade, dar climatronicul refuza sa bage aer cald numai daca pun pe 26 de grade sau pe high. 

 

La scanare cu VCDS nu arata nici un fel error pe partea de climatronic, am dat si recalibrare pe care a executat cu succes, dar problema tot nu s-a rezolvat.

 

La outpout test imi da Timed Out sau ceva de genul. Ce a-si putea sa fac cum le testez pe fiecare? Cand fac recalibrare se auda ca se misca fiecare dar degeaba, dupa recalibrare tot rece baga.

 

Problema a aparut si pe la 56000 dar cu VCDS n-am gasit nici un error, am facut o recalibrare si a fost in regula.

 

 

La 55150:

 

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels: 5K0-907-044.clb

   Part No SW: 3AA 907 044 AG    HW: 3AA 907 044 AG

   Component: Climatronic   H03 0303  

   Revision: 00001K02    

   Coding: 0014004803

   Shop #: WSC 00015 115 00000

   ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010

   ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod

   VCID: 75E1F174D4D397894D6-8020

 

3 Faults Found:

9473393 - Motor for Right Temperature Flap 

          B108D 71 [008] - Actuator stuck

          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 238

                    Mileage: 54251 km

                    Date: 2015.02.16

                    Time: 09:31:15

 

9474417 - Motor for Front Air Distribution Flap 

          B1091 71 [008] - Actuator stuck

          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 238

                    Mileage: 54251 km

                    Date: 2015.02.16

                    Time: 09:31:15

 

9484401 - Motor for Indirect Ventilation Flap 

          B10B8 71 [008] - Actuator stuck

          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 2

                    Reset counter: 240

                    Mileage: 54241 km

                    Date: 2015.02.12

                    Time: 10:18:19

 

 

La 53220:

 

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels: 5K0-907-044.clb

   Part No SW: 3AA 907 044 AG    HW: 3AA 907 044 AG

   Component: Climatronic   H03 0303  

   Revision: 00001K02    

   Coding: 0014004803

   Shop #: WSC 00015 115 00000

   ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010

   ROD: EV_ClimaAutoBasis_SE36.rod

   VCID: 75E1F174D4D397894CD-8020

 

2 Faults Found:

9473137 - Motor for Left Temperature Flap 

          B108C 71 [008] - Actuator stuck

          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 204

                    Mileage: 52902 km

                    Date: 2015.01.10

                    Time: 09:33:25

 

9473393 - Motor for Right Temperature Flap 

          B108D 71 [008] - Actuator stuck

          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 200

                    Mileage: 52853 km

                    Date: 2015.01.09

                    Time: 05:23:03

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica nu sunt erori cand eu vad vreo 3 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

weblifemaster

Cum adica nu sunt erori cand eu vad vreo 3 ?

 

Acele errori sunt sterse si am dat recalibrare. De cand am dat recalibrare in sistem nu mai apare nici un error dar nu baga cald numai pe high sau 26 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in blocurile de masura, verifica temperaturile si cum lucreaza servomotoarele - in cele mai multe cazuri, acestea sunt de vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema. am un passat b6 din 2007 compresor clima sanden, climatronic. am constatat odata cu venirea caldurii ca nu face destul de rece. am facut toate testele, electric nu  are nici o eroare. cu clima pe low am dupa condesator 14 grade, pe circuitul high pressure 10-11 bari si pe low pressure cam 4-5 bari. am inlocuit si electrovalva din compresor si la fel. ce ar mai putea fi defect? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul in sine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

l-am comandat pe maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. 

Am sa expun si eu o problema pe care nu am gasit-o postata desi am cautat vro 30 de minute...

Este vorba de un VW Passat B6 2007 motor 2.0TDi- dupa pornirea motorului timp de mai bine de 20 de minute clima baga doar aer cald in interior desi temperatura este setata la valori mici 16-18 grade. Am observat ca daca merg cu o viteza constanta de 50-60 km/h minim 3-4 km(rar posibil in Buc.) incepe sa bage aer rece mai repede decat daca stau in ambuteiaj...

Dupa ce sa spunem ca revine la normal, baga rece, daca este soare si cald afara (deci se incinge in interior) am observat aerul devine iar cald, nu la fel ca la inceput dar creeaza disconfort, apoi iar revine la un aer rece.

 

Sper ca am fost suficient de explicit si poate ma si ajuta cineva cu o explicatie, diagnostic, parere etc

 

Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil electrovalva de pe compresor. Vezi cat este cuplul absorbit atunci cand nu baga rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!