Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Andrew
 Share

Postare recomandată

eu cred ca este o aberatie asta cu inlocuitul freonului. Acesta doar se consuma prin utiliziarea aerului conditionat in general doar la racire.

Eu am cu masina de 3 ani si am mers mereu cu clima pornita iarna vara plus ca am o gramada de km pt 3 ani si inca nu a trebuit reincarcat.

Sergiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciao

Clau_75, nu se transforma in nimic, la fel cum, de exemplu, nici lichidul de frana nu se "transforma" dar trebuie inlocuit( cred ca despre inlocuirea lichidul de frana ai auzit, nu..?)

aici gasiti un articol legat de acesta tema ( am citit si in Elsa un buletin de service cu recomandarea asta, o sa-l caut si il postez aici)

http://epa.gov/Ozone/title6/609/recharge.html

ps

poate ca ar fi indicat sa nu catalogam drept "aberatii" o afirmatie, mai ales fara o documentare prealabila.. doar santem aici sa ne ajutam..

Modificat de Scorpion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@serghio84 Freonul nu se consuma si nu se transforma, decat isi schimba starea de agregare in instalatie din lichid in gaz si invers. El doar se pierde daca instalatia nu e etansa. La fosta mea masina, care are 5 ani acum nu a fost nevoie de completare sau schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa fim seriosi ca vw recomanda schimbarea lichidului de frana la 2 ani. Eu la fiecare intrare in service il verific si calitatea lui a ramas acceasi.

Deci acceasi chestie si cu freonul. Desi la vw nu au mentionat nimic cand am avut 2 ani sa schimb freonul.

Eu nu sunt de acord cu schimbul anumitor piese doar de dragul de a le schimba. Cand pica atunci schimbi. Cand nu mai raceste clima atunci schimbi sau completezi cu freon.

Sergiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa fim seriosi ca vw recomanda schimbarea lichidului de frana la 2 ani. Eu la fiecare intrare in service il verific si calitatea lui a ramas acceasi.

Ba da, recomanda schimbarea lui odata la 2 ani. Este specificat in cartea masinii :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce am vrut sa spu este ca: recomanda la ulei schimbarea la doi ani (dar care in 99% suta din cazuri nu e necesar asta pe testate)

deci daca era necesar sa se schimbe si freonul din instalatie la 2 ani fi tu sigur ca o scriau in manula pt ca porsche romania nu rata ocazia de a mai incasa un ban in plus de la toate masinile vw. IN cartea masinii nu e specificat nimic despre aceasta inlocuire.

Concluzie: se completeaza cand nu mai raceste.

Sergiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passatu din semnatura care merge deja pe 6 ani , nu am schimbat deloc freon , nu am umblat deloc la instalatie si baga exact ca-n prima zi aer gheata :vaidecapulmeu: .Nu pot spune de la fel de noile generatii de vw in speta Golful V , care deja la 37.000 km necesita inlocuire compresor , supapa etc .Am avut inainte de Passat , un Espero si nici la ala in 7 ani nu a umblat nimeni la freon , sau la instalatia de ac,frig ca-n prima zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)

Inlocuirea freonului se face odata la 2 ani ( nu complectare, ci inlocuire, pentru ca freonul i-si pierde si el calitatile, deci nu mai da randament)

Mda, se pare ca colegul nostru stie ceva pe tema asta si ce a postat el aici, a facuto in cunostinta de cauza :P

Din curiozitate, cautand pe net informatii despre ce ulei trebuie la cutia mea de viteze, am dat peste un site (Valvoline Lubricant Advisor) unde am gasit si ceva informatii despre ce tip de freon si cand se schimba el la masiniile noastre pe langa cele despre ulei motor, ulei cutie de viteze, lichid frana, etc. :cool:

xax9y10xfe1ju5uc1hpq.jpg

Idee e ca pe respectivul site, NU se recomanda schimbarea, ci VERIFICAREA, dar nu la 2 ani, ci in 60.000 km sau 48 luni (4 ani) :(

Sper acum s-au mai elucidat din nedumeririle acestui subiect :D

:P safe

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Riddler si scorpion, cred ca faceti MARE confuzie intre freon si uleiul instalatiei de A/C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ar fi vorba de ulei, nu ar trebuie sa scrie acolo "Oil" ?! :)

Eu vad ca scrie "Coolant", adica freon :blah:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate determina cu VagCom-ul cantitatea de freon sau cat % mai este in instalatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Riddler: Eu cred ca pe respectivul site la VALVOLINE, "coolant" reprezinta lichidul de racire si nu are nici legatura cu freonul sau ceva ulei al instalatiei de racire!

Modificat de sebip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ar fi vorba de ulei, nu ar trebuie sa scrie acolo "Oil" ?! :icon_thumright:

Eu vad ca scrie "Coolant", adica freon :D

Asa cum spunea si colegul sebip, coolant-ul ala mai degraba e antifreez-ul decat freonul. Nu cred ca are careva 8 litri de freon in instalatia de A/C asa cum scrie pe site-ul ala. Eu din ce stiu, problemele cele mai des intalnite ale instalatiei de A/C sunt pierderea de presiune la freon si probleme la uleiul instalatiei de A/C. La asta m-am referit cand am spus ca e destul de greu de crezut ca se pierd proprietatile freonului in timp. E ca si cum ar trebui sa-ti duci frigiderul la schimbat freonul din 2 in 2 ani ca sa raceasca mai bine.

Si referitor la ce spunea Scorpion, da, stiu ca lichidul de frana "se uzeaza" in timp, dar nu e cazul sa faca analogie cu freonul ca nu fac acelasi lucru. Si nici lichidul de frana n-ar trebui schimbat periodic daca nu ar fi masina dotata cu ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform acestui site,coolant=lichid de racire si pt masina mea ,trebuie vreo 6 litri,deci e clar,este vorba de antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut

ziceti de unde poate sa mi intre (in mers 70-100km/h climatronic pornit sau oprit nu conteaza) o adiere de miros de ulei ars sau fum nu pot sa mi dau seama exact, trec pe recirculare...nimic nu se mai simte. Instalatia dezinfectata sprei spuma. Poate sa intre de la motor mirosul acela de la antifonul capotei motor?

Modificat de MariusC-ţa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si bine v-am gasit ,

de cateva zile ma confrunt cu o problema zic eu mai dubioasa asa ....

sa fiu mai explicit : mi-a mers ac-ul pana intr-o zi .. cand dau drumu si nimic .. aer cald la greu ... am fost am verificat prima data sa vad daca am freon si presiune in instalatie ,era ok tot avea freon cat trebuie si presiune ... dupa care am fost la un electrician sa vad daca merge compresoru si alte chestii , am pus masina pe tester s-a uitat acolo compresorul merge 900rpm / presiune in instalatie 9bar , si ce mai aparea pe-acolo totul e ok dar nu imi baga aer rece de nici o culoare ... ma poate ajuta cineva cumva ? am verificat si filtru de habittat e ok curat nu e praf nu are nimic ...

astept poate ma ajuta cineva cu un sfat .

salutare numai bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAr curentul absorbit cat e? Si ce cuplu suge compresorul de la motor?

Astea 2 chestii erau mai importante decat turatia si presiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pf ..am mai fost pe la cativa , se pare ca este compresorul AC este blocat , nu inteleg dc pe tester aparea ca merge ok .. in fine ..

saptamana viitoare o sa-l schimb si voi vedea care este buba

salutare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am o problema similara cu ce ati avut cativa dintre voi si vad ca nu este mentionata nici o rezolvaresi anume - La drum lung, dupa cca 6 ore de condus nu mai baga aer rece. Se aude cum creste turatia la ventilator daca dai manual de buton, dar nu intra aer in habitaclu. A doua zi totul e OK. S-a intamplat de cateva ori pana acum, dupa cateva ore de condus nu mai baga aer, zici ca e stricat. A 2 a zi este OK....nu am fost 2 zile consecutiv la drum lung ca sa vad daca si a 2 a zi dupa 6 ore mai functioneaza.

Deci nu e stricat nimic daca a 2 a zi functioneaza. De ce nu mai merge dupa cateva ore de mers...

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil si-a pierdut freonul din proprietati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alex_passat: un prieten de-al meu a avut aceeasi problema. Dupa 5-6 ore de condus nu mai venea aer rece. A rezolvat-o la reprezentanta, era ceva problema electronica la senzorul de temperatura parca. Oricum, daca oprea masina 5-6 min si repornea, clima se debloca pentru catva timp si apoi din nou se oprea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi-au spus ca s-a desfacut o simpla mufa... imi baga aer haotic... adica cand mai facea contact... si eu eram disperat 36 grade la umbra, masina de 34000, si clima paula... Tocmai ce fusese schimbat totul la clima in urma cu 2 sapt... deja eram cu nervii in tavan.. si cand colo o simpla mufa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema similara cu ce ati avut cativa dintre voi si vad ca nu este mentionata nici o rezolvaresi anume - La drum lung, dupa cca 6 ore de condus nu mai baga aer rece. Se aude cum creste turatia la ventilator daca dai manual de buton, dar nu intra aer in habitaclu. (...)

Lamureste-ne putin, nu baga aer rece sau nu baga aer in habitaclu?

Sunt doua probleme diferite, cu rezolvari diferite.

Modificat de Ottoflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!