Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Andrew
 Share

Postare recomandată

Corect ceea ce spui. Dar actionarea mecanica a "motorului" climei se face odata cu pornirea motorului si se opreste odata cu oprirea lui.

Cu oprirea din buton nu faci decat sa opresti circularea freunului in sistem si realizarea ciclului de condensare/racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

freon este in instalatie pentru ca a verificat cu un aparat si a verificat si daca pierde si nu pierde. ieri am luat masina de la service si acum baga cat de cat dar tot nu baga cum baga inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce presiune trebuie sa bage compresorul?  in momentul de fata imi baga la 6-7 bari iar cei de la service mi-au spus ca trebuie sa bage la 15-16 bari

 

6 bari la o temperatura exterioara de 30C inseamna ca nu iti functioneaza deloc compresorul. La temperatura asta eu am 6 bari cu motorul oprit de mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic, ma gandesc ca carnatii aia de la service poate au nevoie de bani , ca ma pun sa schimb compresorul dar totusi masina baga aer destul de binisor, multumitor as spune. O las asa pana o sa se strice compresorul de tot ca nu dau 15 milioane si ma pomenesc ca e din altceva , am mai patit asa la un renault megane am bagat 100 milioane in el sa nu mai troncane si tot troncane. Halal serviceuri

Modificat de viktor25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca exista doua ventilatoare care racesc radiatorul de clima. Din ce am citit pe alte forumuri, daca se defecteaza astea (sau daca nu functioneaza cum trebuie), nici aerul nu va fi destul de rece. Pe diagnoza nu apare nici o problema la masina mea. Totusi, imi puteti spune, va rog, unde se gaseste radiatorul acesta si daca se poate verifica ochiometric functionarea ventilatoarelor?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de cele 2 ventilatoarele de la radiator (radiatoare, ca-s 3). Daca deschizi capota oricine le vede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt convins ca oricine le vede, daca stie unde sa se uite. Nu stiam ca sunt aceleasi doua ventilatoare pentru toate radiatoarele. :)

 

Pe de alta parte, daca ventilatoarele sunt comune, ar insemna ca nici apa sa nu se raceasca suficient, ceea ce nu e cazul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un diesel porneste mai rar ventilatorul pentru racirea radiatorului, chiar si vara. Insa pentru AC este obligatorie pornirea lui, probabil mai putin in situatiile in care se merge cu viteza mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna.stie careva de unde as putea sa cumpar tuburile de conducere a aerului care vin la pasageri spate in cotiera?am deschis cotiera pentru ca nu baga aer in spate si am constat ca acestea lipsesc.nu am gasit nici la dezmembrari.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reprezentanta, magazine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema cu aerul conditionat. Compresorul nu mai cupleaza. Aveti idee ce poate sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza ai facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Funny thing- il dau pe FLORIN pe A2 ca sa facem niste loguri in mers, intrucat am niste mici ezitari ( ocazionale) in acceleratie, si daca tot ajung la el, imi dau seama si ca am o problema ( serioasa!) la climatronic. Pe scurt, desi la pornirea motorului si in primii km totul e ok ( adica setez la 23 grade, AUTO, si dracia baga rece pana raceste habitaclul, apoi incetineste viteza ventilatorului), dupa un timp.. setarea asta inseamna fix pix. Adica: desi am incercat diverse variante ( dar pe LO, viteza max- abia sufla un aer un picut rece, nu mai zic ca pe setarea maxim LO ar tb sa-ti inghete mana cand o pui pe grila!). 

 

I-a fost dat un reset climatroniucului si temporar, si-a revenit. Numai ca ... temporar! Pana am ajuns acasa, iar muream de cald. Este clar ca freon este, ventilatorul pe vmax suiera ca un avion cu reactie, insa in cabina nu mai intra nimic! E ca si cum toate gurile ar fi inchis, comuatatorul n-ar mai actiona nimic ( desi zgomotul pneumatic specific se aude!).

 

Ajuns acasa, am oprit motorul, apoi iar am pus contactul (fara sa-l pornesc) si m-am jucat un pic la el- din nou functiona cum trebuie si baga aer rece in draci.

 

Pe tester = zero erori.

 

WTF? :)

Revin. In timpul unui drum extraurban, a facut iar chestiunea- aceleasi simptome: desi pe AUTO @ 23 grade, temperatura in interior devenise insuportabila. Am setat-o manual pe LO si ventilatorul la maxim- degeaba, abia se simtea un foarte usor flux de aer! Oprit- pornit motor, incercat toate variantele de "butonare"( ON/ OFF, apasat ECON, etc) - nimic.

 

Dupa mai bine de vreo ora am "reusit" sa ii dau cumva de cap. Succesiunea a fost:

 

a. apasat ECON

b. activat directionale SUS, PASAGERI , PICIOARE

c. setat temperatura 

d. dezactivat ECON

 

Si a mers , inclus azi dus -intors un drum de 100 km. Ma scoate din minti! :)

 

Ciudatenia majora este ca teava de AC are zapada pe ea, erori nu avem, unitatea a fost resetata de FLORIN... si nu e ca si cum s-a stricat sau nu raceste sau nu merge ventilatorul. Ci pur si simplu, cand o apuca, e ca si cum toate gurile de acces al aerului in cabina ar fi ... inchise aproape de tot. Este ff ciudat.

 

Marti o duc la service; e greu sa desfaca unitatea ce controleaza clapetele alea? As vrea sa-mi greseze si elicea ventilatorului, are un usor :"susurat" in anumite momente...

Guys... setarea AUTO ce face ea mai exact? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

setarea auto incearca sa mentina valoarea setata de tine in habitaclu fara sa faci vreo combinatie de taste, coborand viteza ventilatorului de la mare la mic, masurand in mai multe puncte ale masini comparand cu senzorii de afara, cu cel de calitate de la interior, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi-au spus ca s-a desfacut o simpla mufa... imi baga aer haotic... adica cand mai facea contact... si eu eram disperat 36 grade la umbra, masina de 34000, si clima paula... Tocmai ce fusese schimbat totul la clima in urma cu 2 sapt... deja eram cu nervii in tavan.. si cand colo o simpla mufa...

Despre ce mufa era vorba? Nu de alta, dar aceeasi problema o cam am si eu, iar modelul de masina e tot pe-acolo ( a ta e mai noua insa)

 

Si iata ca gasesc 2-3 posturi mai jos pe flo ( din Sf Gh) care a avut fix acelaasi simptome- si cred ca asta am si eu - flapsul vietii. Citez, poate mai au altii nevoie si sa nu stea sa scormoneasca... imbecila problema :(

 

"Mai pe romaneste:

La mine se bloca motorasul flapsului de recirculare a aerului care are rolul de a inchide sau deschide flapsul asigurand astfel temperatura constanta in habitaclu.

Pe scurt:

- se scoate torpedoul - 7 suruburi si un fel de siguranta pe care se apasa cu surubelnita;

- se demonteaza ansamblul motorasului de pe flaps;

- se scoate capacul si inauntru gasim un motoras cu ax in spirala si o roata dintata pe care este atasat un potentiometru;

- se deblocheaza sistemul si se reansambleaza (parerea mea este ca blocarea survine datorita faptului ca motorasul nu mai sta fix in locasul lui si axul sare peste roata dintata, eu l-am ajutat cu putina banda izolatoare)

- se face o proba, cu motorasul scos;

- se monteaza pe flaps;

- se monteaza torpedoul;

Acum am climatronic functional."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Donz- multumesc. Deci regleaza si fluxul de aer, respectiv puterea si directia, de-asta luminitele de pe butoane, in starea AUTO, nu sunt niciunele aprinse. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca exact directia, adica sa bata doar la picioare sau doar sus. din cunostintele mele sigur regleaza puterea dar sa fie eficienta dozeaza cantitate de aer peste tot, sa fie uniforma inceperea racirii dar pe parcurs ce se raceste nu stiu care este algoritmul de mentinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Auto climatronicul controlează inclusiv gurile de ventilație pe unde iese aerul.

Sent from my S500 using Tapatalk 4 Beta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un prieten care mi-a zis ca nu imi functioneaza corect clima, ca in momentul pornirii motorului in maxim 30 de secunde (deja mult dupa opinia lui personala),ar trebui sa imi bage aer rece.

mentionez ca mie aerul rece imi pleaca dupa aproximativ 2-3 min /sau dupa aproximativ 1km de rulaj sau pana intr-un minut daca dupa pornire este pedala de acceleratie actionata ...adica cateva "talpe" sincer asa am sesizat si eu.Am si eu nevoie sa imi spuneti daca la voi pleaca aproape instant ca sa zic asa. Erori cunoscute pe vcds. air flolp rihgt blocat ...sincer dupa ce am sters aceasta eroare aerul a intrat mai  repede/a cuplat....in orice caz clima imi functioneaza perfect dar reapare aceasta eroare plus ca dureaza cum mai sus am mentionat, dar functioneaza, ce ma sfatuiti, va multumesc anticipat

p.s. am vorbit cu un frigotehnist si mi-a zis ca sa stau linistit ,clima ori merge ori NU si ca este normal cum pleaca...stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mai verifica cu vcds ul presiunea din instalatie si temperatura evaporatorului insa in fc de temperatura exterioara nu prea are cum sa bage aer rece dupa 20 de secunde, mai ales daca temp exterioara este de peste 30 grade si masina a stat la soare ...

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... evaporatorului.... :soothe[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca climatronicul este din ala "naspa" cu 3 ochiuri, cum am si eu, nu e nevoie de VCDS, desi asta e ideal. In codurile secrete, in canalul 10, subcanalul 1 este afisata presiunea-n instalatie. Nu uitati sa luati in considerare si temperatura de afara. La 34 de grade cu motorul oprit de cateva ore, am 8 beri adica bari. :)

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Am gasit si eu o eroare de cateva saptamani pe climatronic si anume eroarea de mai jos.

Am tot sters-o dar tot apare, va rog sa va spuneti parerea.

Multumesc.

 

Friday,28,June,2013,22:32:46:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
                Address 08: Auto HVAC       Labels: 3C0-907-044.lbl
Control Module Part Number: 3C0 907 044 CR    HW: 3C0 907 044 CR
  Component and/or Version: ClimatronicPQ46 132 0811
           Software Coding: 
            Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
                      VCID: 73EFC11512AE091
1 Fault Found:
 
01592 - Air Quality Sensor (G238) 
            014 - Defective - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101110
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 239
                    Mileage: 178338 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.06.28
                    Time: 22:21:04
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai senzorul de calitate a aerului pare vinovat. Costa o gramada de bani, daca nu-ti trece aiurea pe recirculare, ignora-l

Poti verifica legaturile de la el la unitatea de climatronic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • AndMapp
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!