Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Andrew
 Share

Postare recomandată

sorin .posibil sa ai radiatorul murdar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am mai postat undeva o problema personala legata de clima, dar cum nu am primit nici un raspuns, voi posta din nou, in speranta unuia...

Verifica presiunea agentului de racire. Ar putea fi si evaporatorul infundat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Eu am o altfel de problema la un Passat 2009 cu climatronic : aerul conditionat pe care il baga este foarte rece, indiferent de temperatura pe care o setez, de la 17 la 28 grade,asa ca nu prea il pot folosi pe auto, pentru ca efectiv iti ingheata fata si picioarele ( pentru cei care stau in fata) . Stiu ce o sa spuneti, asa e in primele minute de cind pornesti motorul, dar chiar si la un drum lung, cu soare si temperatuta exterioara de 28 grade, baga aerul foarte rece . Sa se fi dus senzorul de temperatura interioara ? Are cineva vreo idee ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA o diagnoza si sigur aflii problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de idei... si sfaturi. Merg la service si verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata cu temperaturile crescute climatizarea nu mai face fata - temperatura aerului la iesirea din aeratoare e de 8 grade in cel mai bun caz indiferent de temperatura setata. In plus, dureaza foarte mult pana cand incepe sa se mai raceasca. Ieri au fost 37 de grade in Munchen si un cosmare la volan, a trebuit sa folosesc ventilatia pe treapta mare pentru a putea conduce, acum am un cap cat un butoi.

Momentan am lasat masina la un service de clima (schimb complet filtre, curatare instalatie, verificare component etc) schimbare ulei si gaz racire (90 euro).

Nu am nicio eroare stocata pe modului climatronic.

post-87815-0-31015300-1340089675_thumb.j

Modificat de Juliaen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am si eu urmatoarea problema legata de climatronic. Il pornesc, il pun pe 22 grade insa dureaza foarte mult pana ajunga sa bage aer rece (doar dupa 10-15 minute de mers cu masina). Odata ce incepe sa bage aer rece, merge ... doar ca e cam nasol pe caldura asta sa astept atata. Cred ca este anormal fiindca pe un passat similar incepe sa bage aer rece mult mai repede.

Ce poate sa fie? La scanare VCDS nu apare nici o erroare pe modului de climatronic. Sa fie gata/pe terminate freonul ? Cum pot verifica nivelul freonului ?

Multumesc,

Adrian

Modificat de adrian buzas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia: lipsa 300ml gaz refrigerant - au spus ca nu scapa presiune si totul ar trebui sa fie ok acum.

Ramane sa fac o scanare dupa ce termin munca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat compresorul si e bne,numai ca baga aer rece(nu foarte rece) doar dupa cateva minute chiar nu stiu. foarte ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juliaen, presiunea de 13 bari si temperatura evaporatorului par apropiate d eideal. 2 grade si 13 bari sunt foarte apropiate de maximul (de fapt minimul) 0.. -1 grade si 14..15 bari. Iar 8 grade la aeratoare dupa doar 10 minute nu cred ca este o problema.

Eu pornesc cu geamurile deschise, dupa vreo 2-3 minute le inchid, iar dupa alte 5 minute am vreo 30 grade in masina, totul pe auto la 22 grade. Asta la o temperatura exterioara in jur de 35 de grade, o jumatate de zi de stat masina in soare, iar in masina peste 50 de grade, poate chiar aproape de 60 de grade. Mi se pare mai mult decat eficient sistemul de AC. La tine merge mai rau de atat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam astea erau simptomele si la mine - totusi nu era in regula, tin minte anul trecut prin iulie eram la Arad - seara la ora 8 erau 38 de grade, in masina era perfect.

Acum racirea nu mai era eficienta (zic asta prin comparatie) - 8 grade la aeratoare e ok dar la o viteza superioara de ventilatie, dar si astea 8 grade le obtineam dupa 7-8 minute de condus.

S-a completat cu freon (300 lipsa din 600 total) - acum aerul se raceste imediat, presiunea e de 12,4 bari, temperatura evaporatorului 1 grad, temperatura aerului la gurile de ventilatie 3-4 grade.

E cu totul altceva, marea mea problema era ca trebuia sa folosesc ventilatia pe treapta 4-5 pentru a putea conduce dar asta imi cauza dureri mari de cap si in plus cu copiii in masina nu pot sa fac asta sau sa merg cu geamurile deschise, acum folosesc maxim treapta 3, dupa ce se stabilizeaza temperatura se comuta singura pe trepta 2 apoi 1 si sunt conditii ideale inauntru (asta in conditii de 33 grade cat au fost aseara).

Totusi ramane un mister pe unde s-a pierdut jumatate din cantitatea de freon, cei din service au facut test de presiune si cu substanta de contrast si nu au gasit nicio problema. Masina are 4 ani si nu cred ca s-a facut vreo completare pana acum.

Modificat de Juliaen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juliaen, eu nu inteleg unde este diferenta intre cele doua scanari.

Inainte de completare, ai avut temp evaporator de 2 grade, temp guri ventilatie de 9 grade, treapta 4-5

Dupa completare, temepratura evaporator 1 grad, temperatura guri de ventilatie 3-4 grade, treapta 2-3

Pai si inainte de completare, cu temp evaporator de 2 grade, daca comutai pe treapta 2 sau 3, sigur iti scadea temperatura la gurile de ventilator cu cateva grade, astfel ca puteai ajunge la 3-4 grade.

Din ce zici imi pare mai mult o modificare de soft decat de presiune agent de racire. Sau poate unitatea de comanda alegea alt algoritm datorit presiunii prea mici in instalatie????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de completare nu scadea sub 7-8 grade.

Diferenta dupa completarea cu freon e faptul ca raceste mult mai rapid si temperatura la iesirea din aeratoare e 3-4 grade. In rest parametrii par neschimbati.

O explicatie ar fi ca datorita cantitatii mai mici (jumatate) de agent de racire, compresorului ii ia mult mai mult timp pentru a atinge presiunea optima de lucru. Chiar si la o presiune optima cantitatea era insuficienta pentru a raci aerul undeva spre spre 4 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Mandras

Daca imi permiteit si mie o mica remarca ... nu sunt atat de priceput in agregate de AC auto insa au studiat destul de mult agregatele de AC pentru casa etc. Cantitatea de freon necesara se dozeaza in primul rand in functie de dimensiunile traseului frigorific. Astfel pot aparea diferente semnificative in cazul in care cantitatea de freon scade sunt 80 % din necesarul stabilit pentru acea instalatie de freon. Evident ca o scadere sub 80 % din cantitate se traduce in primul rand printr-un defect in instalatie - asta pentru ca freonul in general nu se evapora, nu se poate pierde daca instalatia de clima este ok.

Deci este recomandat ca cel putin odata pe an sa fie verificat nivelul freonului (lucrul acesta este ceva mai complicat la masini) iar in cazul in care freonul nu este suficient nu este recomandata completarea cu fron ci golirea si vidarea instalatiei si apoi reumplerea cu agent de racire "proaspat".

Multumesc

Modificat de Florin Mandras
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai perfecta dreptate si este 100% adevarat ce ai relatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florine iti dau dreptate , nu este recomandat sa se completeze cu freon , se extrage cel vechi in butelii speciale , se face o proba de presiune 25-30 bari cu AZOT dupa care se videaza si se reumple cu freon proaspat , la golirea freonului cel vechi se lasa usor nu dintrodata fiind compresor folosit acesta mai baga vapori de ulei in freon pe care le recupereaza la intoarcere (ideal este sa nu lase ulei pe instalatie pt ca se amesteca cu freonu si scade randamentu de racire ), scz daca nu zic ceva corect ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu AZOT ? unde scrie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut all

odata cu venirea verii, evident ca urmeaza probleme cu clima :) am si eu o mica problema, defapt, mare problema pe timp de vara ....

clima se opreste din functionare la relanti...merge ce merge si cand opresc la semafor zbang se inchide si baga aer normal....pornesc pleaca iar.

ventilatorul mic vad ca nici ala nu mai porneste...inainte pornea dar tot asa se oprea clima, acuma nu mai porneste deloc. dar inainte se oprea clima si in mers....acum doar la relanti

metionez ca aerul este incarcat cu freon, am incarcat anul trecut cand aveam aceeasi problema dar ventilatorul mergea....

pls, am inteles de la un prieten ca ar exista un compartiment cu singurante ...nu cel de langa usa sofer din bord, cica altul pe sub capota...pe unde e ?

aveti ideea ce poate fi?

ura

Modificat de Faby2xlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Mandras

salut all

odata cu venirea verii, evident ca urmeaza probleme cu clima :) am si eu o mica problema, defapt, mare problema pe timp de vara ....

clima se opreste din functionare la relanti...merge ce merge si cand opresc la semafor zbang se inchide si baga aer normal....pornesc pleaca iar.

ventilatorul mic vad ca nici ala nu mai porneste...inainte pornea dar tot asa se oprea clima, acuma nu mai porneste deloc. dar inainte se oprea clima si in mers....acum doar la relanti

metionez ca aerul este incarcat cu freon, am incarcat anul trecut cand aveam aceeasi problema dar ventilatorul mergea....

pls, am inteles de la un prieten ca ar exista un compartiment cu singurante ...nu cel de langa usa sofer din bord, cica altul pe sub capota...pe unde e ?

aveti ideea ce poate fi?

ura

Pai ... daca anul trecut l-ai incarcat cu freon nu inseamna ca anul asta mai are freon in ea. ... dupa simtomele pe care le descrii tu este foarte probabil ca nivelul de freon sa fie unul scazut. Explicatia pentru care nu iti functioneaza la turatii reduse ale motorului ar fi ca la turatiile astea reduse compresorul nu mai poate ridica presiunea de tur iar pentru protectie el intra in stand by.

Eu unul iti recomand sa faci o verificare completa pe clima (inclusiv filtru de cabina, evaporator etc) si inclusiv o reumplere cu freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cu azot se face proba de preziune , este un gas care nu ataca peretele interior al tevii de AL sau Cu , nu isi schimba prorietatile la cald sau frig nu se dilata , aurul comprilat poate sa contina impuritati sau vapori de ulei ce la comresor , nu scrie nici unde ca cu azot se face proba , intreaba frigotehnistii sau cine lucreaza in climatizari/ventilari , o zi buna la toata lumea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, daca spui tu .....

CAt despre problema colehului de mai sus, fa o diagnoza si vezi ce se intampla. Si neaparat repara ventilatorul si verifica daca si cel amre funct pe ambele trepte.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtru polen vrei sa zici? evaporatorul unde este?

ms pt advice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evaporatorul este piesa aia care raceste aerul ventilat. Este dispus in partea dreapta, in spatele bordului. Verifica presiunea freonului intai.

se face o proba de presiune 25-30 bari cu AZOT dupa care se videaza si se reumple cu freon proaspat , la golirea freonului cel vechi se lasa usor nu dintrodata fiind compresor folosit acesta mai baga vapori de ulei in freon pe care le recupereaza la intoarcere (ideal este sa nu lase ulei pe instalatie pt ca se amesteca cu freonu si scade randamentu de racire ), scz daca nu zic ceva corect ,

De unde ai stii ca se face un test de presiune cu azot la 30 bari!!!! cand VW spune ca este interzis sa se presurizeze sistemul cu mai mult de 15 bari???

50% din ulei se gaseste pe instalatia de racire, iar 50% in compresor. Cum porneste compresorul, cum uleiul "zboara" in instalatie...

da cu azot se face proba de preziune , este un gas care nu ataca peretele interior al tevii de AL sau Cu , nu isi schimba prorietatile la cald sau frig nu se dilata , aurul comprilat poate sa contina impuritati sau vapori de ulei ce la comresor , nu scrie nici unde ca cu azot se face proba , intreaba frigotehnistii sau cine lucreaza in climatizari/ventilari , o zi buna la toata lumea

Azotul este la fel de bun pe cat este de bun si aerul, iar aerul contaminat este la fel de prost precum este si azotul contaminat. Important este ca aerul sa fie uscat si curat, nu conteaza ca e aer sau azot. Nu vad cum aerul presurizat care provine dintr-o butelie poate contine ulei de la compresor (nu ca ar neaparat ceva rau, cum zici tu)? Iar azotul, la fel ca aerul si la fel ca orice gaz de pe lumea asta, se supune neconditionat legilor gazelor. Iar astea au legatura cu dilatarea. Cum sa nu se dilate azotul, si chiar daca ar fi adevarat (dar este evident ca nu e), ce avantaj ar fi asta in fata aerului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare , Valentin noi a sa facem si nu am avut probleme pana acuma , nu stiu ce zice VW , eu lucrez in domeniu climatizarii si lucram cu compresoare de freon r410 care este mai fin decat r134a ce se foloseste la masini , am reincartat nenumarate clime de masina descris de procedeul meu si nimeni nu sa plans pana acuma , chiar neau recomandat pt alti nu vreau sa ma dau mare noi asa stim si asa facem si in continuare , nu am dat gres pana acuma , acuma fiecare face cum stie si unde stie cu clima , scuze de off topic , sal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atti206, instalatia de climatizare la VW merge regulat cu o presiune de vreo 2 bari (in stationare, in functie de temp poate ajunge si la 10-12 bari), VW recomanda testarea instalatiei cu maxim 15 bari, tu zici sa se testeze cu 30 bari...!!! Adica cu 15 atmosfere peste maximul admis de aia. Eu nu-ti pun la indoiala experienta, numai ca e nu prea bate cu ce spune VW...

Desi o parte din instalatia de climatizare suporta usor peste 15 bari, chiar si peste 20-25 de bari, eu vorbesc despre partea de presiune scazuta, de dupa evaporator, care, in timpul functionarii, nu trece de 2 bari, iar in stationare de vreo 10-15 bari...

Bag seama, tu vorbesti mai mult despre instalatiile casnice, care au sens de curgere al agentului de racire reversibil, deci suporta presiuni mari in tot circuitul. Ei bine, nu-i cazul aici...

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!