Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Andrew
 Share

Postare recomandată

AC trebuie sa fie activat (adica ledul aprins), altfel compresorul este dezactivat. Daca este stins, nu o sa faca 18 grade in masina decat iarna...

Climatronicul intra in functiune cand apesi butonul AUTO (atunci se aprinde automat si AC), si atunci poti regla doar temperatura. In momentul in care ai umblat la turatia ventilatorului sau la sagetile cu directia aerului, se dezactiveaza si ai doar aer conditionat manual.

Si 18 grade mi se par totusi putine - eu am geamuri atermice si tot nu ajung la temperatura asta in masina la amiaza. La mine e setat pe AUTO, la 22 de grade si este super OK. La inceput baga mult aer rece, pana ajunge temperatura din masina aproape de 22 de grade, pe ventilatorul ramane pe 2 sau 3 liniute si mentine temperatura OK in masina, fara sa ma deranjeze.

Vorbind de alergii - Passatul mi se pare chiar OK din punctul asta de vedere. Cand dai cu spatele sau cand speli parbrizul se activeaza automat recircularea aerului ca sa nu bage mirosuri urate in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant ce spune rens si cred ca o sa incerc varianta propusa de el si sa las functia AC pornita, atunci cand se activeaza automat. Totusi problema o sa fie in intervalul de timp care trece de la pornirea ventilatorului (probabil pe maximum de trepte) si pana la stabilizarea temperaturii pe care o aleg (2-3trepte), intrucat aerul rece introdus "agresiv" in habitaclu imi creeaza dureri din punct de vedere reumatologic. Cu toate astea, repet, o sa incerc si revin cu impresii. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La inceput merge la maxim ca sa ajunga aproape de temperatura setata de tine. Incearca sa setezi temperatura mai aproape de cea din masina si sa o scazi treptat, nu o sa mai mearga la maxim asa mult (sau chiar deloc).

Eu fac de obicei drumuri lungi si, de obicei, cand sunt aproape de destinatie fac operatia inversa, ca sa ma obisnuiesc cu temperatura de afara. Oricum nu sunt sanatoase variatiile bruste de temperatura, nici in sus, nici in jos.

Sunt curios daca se poate seta din VAG-COM timpul in care sa ajunga la temperatura setata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut tuturor colegilor de pe forum posesori de VW PASSAT B6!

Am cumparat de curand un VW Passat 2006 adus din Germania cu 72.000 km la bord.

De o saptamana, de cand s-a incalzit mai tare afara, climatronicul nu mai face racoarea pe care o facea atunci cand am cumparat-o, acum o luna.

Ba chiar, cand il setez pe Auto la 17 gr. C, face chiar aer cald. Mai bine racoreste, daca il setez pe ECON , adica fara compresorul de AC cuplat, ci numai cu aerul de afara.

Totusi am observat ca daca plec cu dimineata pe racoare si merg mai mult in afara orasului incepe sa faca rece de iti ingheata respiratia.

Daca o las mai multa vreme parcata la soare(30 de grade), nu mai face fata , ba chiar face cald.

Cei de la reprezentata VW Constanta - Cardinal Motors, mi-au spus ca este posibil sa am radiatoarele obturate de mizerie, praf si sa nu faca racirea cum trebuie sau e posibil sa o ia razna senzorul de temperatura exterioara situat in bara fata, la expuneri prelungite a autoturismului la soare. Totusi m-au invitat la o testare amanuntita a instalatiei electrice a climatronicului.

Saptamana trecuta cand am fost Cardinal Motors- Constanta pentru revizie , era cineva cu aceleasi simptome la masina lui : un Audi Q7 luat de nou de la Cardinal care avea vreo 1.500km la bord. Era super enervat ca masina nu-i facea deloc racoare si ca merge cu geamurile deschise.

Astazi am turbat de cald in masina :offtopic: si am observat ca temperatura apei in bord era de 90 grd. C? E normala temp. aceasta de lucru?

Astept sfaturi de voi , colegi. Multumesc! :salut:

Modificat de VWCIP2008
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

in legatura cu clima , eu am o mare problema la compresoru de clima, adika s-a rupt ambreaju cel acre vine pe fulie, si cauta farate dupa ambreiaj si nu se gaseste, de fapt e o piesa insa idiotiii care au facut comresoru nu da pe bucati nimik, deci eu trebuie sa iau un compresor pt. un chitzibus de piesa. desi compresoru nu are nici pe naiba. NU E O TIMPENIE??? Dc stie cineva unde as putea gasii acel ambreiaj ar fi cool. Si mai ziceam k imi iau masina noua offffffffff

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
in legatura cu clima , eu am o mare problema la compresoru de clima, adika s-a rupt ambreaju cel acre vine pe fulie, si cauta farate dupa ambreiaj si nu se gaseste, de fapt e o piesa insa idiotiii care au facut comresoru nu da pe bucati nimik, deci eu trebuie sa iau un compresor pt. un chitzibus de piesa. desi compresoru nu are nici pe naiba. NU E O TIMPENIE??? Dc stie cineva unde as putea gasii acel ambreiaj ar fi cool. Si mai ziceam k imi iau masina noua offffffffff

fuliecompresoracgx3.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De o saptamana, de cand s-a incalzit mai tare afara, climatronicul nu mai face racoarea pe care o facea atunci cand am cumparat-o, acum o luna.

Ba chiar, cand il setez pe Auto la 17 gr. C, face chiar aer cald. Mai bine racoreste, daca il setez pe ECON , adica fara compresorul de AC cuplat, ci numai cu aerul de afara.

pai i-a dute si schimba filtru de polen si de aer si vezi dupa rezultate :rolleyes: ....daca nici atunci nu simtzit "racoarea" incerca sa iei un spray cu spuma si curatza instalatia de climatizare ( desi asta e mai mult indicata incaz ca iti "pute" aerul ala ...dar nu strica s-o cureti )

Totusi am observat ca daca plec cu dimineata pe racoare si merg mai mult in afara orasului incepe sa faca rece de iti ingheata respiratia.

Daca o las mai multa vreme parcata la soare(30 de grade), nu mai face fata , ba chiar face cald.

pai normal pt ca peste noapte toate componentele masinii se "racesc" ...motorul ne mai functionand... si plus noaptea nu e asha cald ca ziua... si nu exista soare care sa incinga tabla ( fie ca ai vospea metalizata sau nu :) )

Cei de la reprezentata VW Constanta - Cardinal Motors, mi-au spus ca este posibil sa am radiatoarele obturate de mizerie, praf si sa nu faca racirea cum trebuie sau e posibil sa o ia razna senzorul de temperatura exterioara situat in bara fata, la expuneri prelungite a autoturismului la soare. Totusi m-au invitat la o testare amanuntita a instalatiei electrice a climatronicului.

au si iei dreptate cu "mizeria, praf-ul, obturarea" dar n-au nimerit problema.... eu zic ca acestea sunt specifice filtrului de polen :lol:

Astazi am turbat de cald in masina :( si am observat ca temperatura apei in bord era de 90 grd. C? E normala temp. aceasta de lucru?

Astept sfaturi de voi , colegi. Multumesc! :rolleyes:

Cum a zis si alt coleg mai sus, motorul ca sa dea randamentul asteptat trebuie sa fie la 90 de grade... daca tu dimineatza cand pornesti motorul si vezi ca acul e in dreptul cifrei 50, atunci e recomandat sa nu turezi motorul, sa nu il forjezi pana ce ajunge la temperatura optima ( scrie si in carte chestia asta.... si ai si o schematica intre ce temperaturi e bine sa folosesti motorul la capacitatea maxima :) )

...eu cand plec dimineatza/ziua/seara dupa ce masina a "zacut" mai bine de 12 ore in garaj ( deci la dos fara soare si etc ) primi 5 km ii fac super usor, nu sar de 2200 - 2300 Turatii cand schimb treptele, nu accelerez prin sistemul "kick-down" ... ce mai zici ca merge un "mosulica care il cauta moartea pecasa " :P

End of OFFTOPIC, sa reving la problema de fatza

...eu pana acum nu prea am avut probleme cu climatronicul, nici cu mirosuri, nici cu alte cauze de cand am masina, iar ieri la revizie spre surprinderea mea, am vazut ca filtru de polen avea mai mult praf pe el decat alte nebunii.... ( poate conteaza ca stau si un oras intr-o zona muntoasa, si majoritatea km/plimbarilor cu masina le fac in oras fie dupamasa, fie seara devreme... rareori iesind dimineatza in trafic si mergand toata ziua ) ...cica ar mai fii mers filtru' respectiv vreo 2.000 km, dar am zis lasa, mai bine altu' nou ca nu strica.

acum ca tot suntem la subiectu' asta... am vazut ca pe modele noi a disparut butonul "ECON" si a aparut "AC" ... dar eu mai vad o schimbare ( cel putin la Passat HL si la Passat CC ) ... sub butonul de ON/OFF a aparut un buton "DUAL" ...what's dose it do ? :vaidecapulmeu:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Butonul "DUAL" regleaza temperatura pentru zona din dreapta la nivelul celei de la sofer si este prezent la sistemul climatronic cu reglarea temperaturii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

In calitate de nou posesor (de asta vara) de Passat sh, am si eu o intrebare si la topicul asta (de., ce sa-i faci ,asa e cand nu iei masina noua, pui intrebari la topic-uri cu mai multe probleme!)...

Deci revenind la intrebare, la Passat-ul meu, cand pornesc sistemul de climatizare (indiferent cum pe incalzire sau pe racire) se aude undeva in zona din fata soferului un sunet destul de greu de descris...un fel de "galgait" sau "clocotit" sau"clipocit"...ma rog... Ideea e ca sunetul se aude cu o intensitate constanta, nu e prea puternic, astfel incat daca dau ventilatorul la un nivel mai mare , acesta acopera acel "clocotit"

Precizez ca chiar daca sunetul seamana cu "ceva care fierbe" , nu poate fi vorba de asa ceva, caci apare imediat cum pornesc motorul si climatizarea (chiar si acum la -7 C) deci cu lichidul de recire chiar rece.

Sa fie de la vreun gunoi ajuns in vreun ungher al instalatiei care se zbate acolo cand e angrenat de fluxul de aer facut de ventilator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este perfect normal acel zgomot, stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu stau linistit, caci nu mi se par normale tot felul de zgomote la instalatieia de climatizare...care chiar sunt deranjante pana la un anumit nivel...

Am mai avut si alte marci de masini pana acum, dar nu mi s-a intamplat ca la climatizare sa aud si alte zgomote in afara de cel al ventilatorului (si asta cand era la nivel mai maricel)

Ori , la o astfel de masina (pe care eu o consider un pic peste nivel mediu), mi se pare aiurea sa fii deranjat de tot felul de maruntisuri gen zgomot la climatizare, greierasi... etc..

Chiar la toti care aveti Passat b6 se aude "clocoteala " aia la climatizare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la al meu se aude un tacanit la clima fie vara fie iarna dar acum de cateva zile de cand e frig rau se aude ventilatorul ca la o dacie de aia veche (spun pt. ca am avut una si facea asa dar ii trageam un pumn si nu mai facea).Am masina din 2005 noua ,de la pbn si atunci am fost cu ea la service si ce mi-a spus consilierul:e un sunet normal domnule numai ca am avut si alte masini cu clima si niciuna nu facea asa. Bine ca se aude cateva secunde si gata dupa aia nu mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@criv

Acele zgomote vin de la motorasele care actioneaza paletii de reglare flux aer si temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bysus, dar face permanent zgomotele alea, nu numai atunci cand actionez directionarea fluxului de aer...deci practic cand as actiona asupra motoraselor... La nivel mic de ventilatie, se aude de parca ar fi o insecta care se zbate intr-o carcasa, ( dar nu e ca un bazait) iar daca dau ventilatia mai tare, "zgomotul" e acoperit de " fasaitul" ventilatiei (scuze de exprimare)

Si imi face impresia ca se aud in partea superioara a bordului, in dreptul soferului, acolo sunt motorasele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este normal zgomotul de reglare decat pentru scurt timp la inceput.

Incearca un reset la climatronic. Era descrisa combinatia de taste undeva in topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot cautat resetarea la climatronic...nu gasesc deloc. Poate sa ma ajute cineva cu un link sau cu descrierea pasilor de resetare inca o data (daca cumva este deja pe undeva pe forum)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o intrebare: Instalatia de aer conditionat(climatronic) pe Auto din cind in cind face un zgomot foarte asemanator cu zgomotul produs de releul de semnalizare. Stie cineva cum se poate rezolva? Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nimic de rezolvat. Este perfect normal acel zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia de aer conditionat(climatronic) pe Auto din cind in cind face un zgomot foarte asemanator cu zgomotul produs de releul de semnalizare. Stie cineva cum se poate rezolva? Va multumesc.

La fel se aude si la mine, mai ales la pornire cand pui contactul. Are o tendinta de a "parai" ca sa zic asa. In timpul mersului foarte rar am auzit (poate opreste/porneste compresorul in functie de set-point-ul de temperatura ?) Cred ca isi misca clapetii pe acolo prin interior, sau altceva, ca disfunctionalitati n-am observat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o intrebare pe tema climatronicului. am dublu climatronic la masina... si am vazut la alte passaturi ca pe bord ele au tot dublu climatronic.. dar au buton A.C. care mie imi lipseste si am impresia ca nu baga nu stiu cat de rece. in locul butonului A.C. am Econ.

ma poate lamurii cineva?... ma gandesc serios ca as putea sa nu am aer conditionat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Asa si atunci cand activezi butonul ECON, atunci treci din modul Aer Conditionat in Ventilatie. Adica nu-ti mai baga AC ci vei avea doar ventilatie.

Right?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sergiuku: daca tot vorbim de diferente intre unitatiile de climatronic ale Passat-urilor de acum si cele din 2006 ar mai fii 2 chestii distincte:

- prezenta butonului DUAL sub butonul de ON/OFF (ca sa nu mai apesi combinatia de taste sa ai temparatura setat in stanga si in dreapta)

- modificarea butonului OFF si adaugan inscriptia "ON/" (sa fie mai pe intelesul tuturor, poate uni situ ca de-acolo se opreste, si dupa se intreaba "cum il pornesc acum" :))

...idee e ca cea zis R a z v a n e adevarat, unitatile de climatronic produse pana in 2006 au by default Aer Conditionatul pornit, iar cand apesi ECON (care vine de la ECONomic), practic il opresti si uite asa nu faci "pana ne-iscusitului" prin cine stie ce coclauri :D

Dupa 2007 unitatea de climatronic a suferit imbunatatirii, iar distinsi domni tehnicieni de la VW AG au zis sa puna modul ECONomic by default si doar daca tu vrei il treci pe modul A.C si mai adaugi 0.2l/100km consum :P

:P safe

Riddler

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmatoarea problema:

Odata cu venirea caldurii, dupa ce a masina a fost lasata in soare, am constatat dupa vreo 10 min de la pornire ca nu intra deloc aer rece (econ nu era activat ca am avut si intrebari de acest gen de la glumeti).Ma gandesc ca nu e freon si merg la un service specializat pe clima si incarc sistemul cu tot ce trebuie.Pare-se ca mai erau 260g din 600g cat trebuia in mod normal sa am.Zic ok, verific sa vad daca raceste...parca se simte ceva, din pacate era vreo 8 seara si era exact la temperatura exterioara, ca se lasase deja frig.Asa ca mi-am dat seama mai tarziu ca nu se rezolvase problema si am revenit a doua zi la acelasi service, unde pe tester a reiesit ca electrovalva sau compresorul de clima nu ar functiona, motivul fiind ca am mers mult timp cu freon putin in instalatia AC.Cert e ca reincarcarea a fost efectuata fara rost, pt ca trebuie refacuta dupa schimbarea piesei defecte, pacat ca nu s-a verificat la timpul potrivit treaba asta.Concluzia ar fi ca ma intereseaza respectivele piese (compresor sau electrovalva de la el), un service specializat de care ati fost multumiti si poate alte detalii din partea celor care sunt in domeniu.

Multumesc!

Modificat de Bogdan724
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut pe toti !

Sant psesorul unui vw B6 -fabricatie 10-2005 cu 158000 km,am intampinat aceias problema ca la Bogdan ,respectiv dupa testari amanuntite la servis -verdictul este compresor clima defect.Va intreb pe cunoscatori, chiar nu exista nimeni sa poata repara aceasta piesa ? De ce sa dam o caciula de bani pentru o simpla supapa sau ce o fi avand compresorul asta in maruntaele lui ? Daca stiti cum se poate rezolva problema mai ieftin si bine va rog sa-mi spuneti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Crucial
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!