Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Andrew
 Share

Postare recomandată

M-am uitat. Specified si actual erau egale. Cronologie:

Prima data am gasit anul trecut defectul de blocaj mecanic. Am scos si curatat ventilatorul, care a functionat inca doua luni fara probleme.

A doua oara am gasit inregistrat blocaj mecanic. Dat jos din nou si uns, a mers inca o luna.

A treia oara n-am mai gasit blocaj mecanic. Specified intre 4-12V, actual tot atat. Ventilatorul functiona sporadic, pana n-a mai functionat deloc, dar ledurile aratau ca isi modifica viteza. De asta am suspectat comanda climatronicului. La demontare am gasit manifestarea descrisa si cum ziceam, alimentat direct la 12V motorul functioneaza perfect, de unde zic eu ca de vina e regulatorul. Acum, ca defectul e pe bune, sau e unul indus prin software, sau e o masura de protectie prin care un anumit numar de blocari mecanice declanseaza invalidarea regulatorului, nu stiu.

In continuare ramane suspecta comanda climatronicului, desi vad ca totul functioneaza bine, cu o singura sechela: daca dau maxim cald viteza nu urca la maxim, ci raman ultimele doua leduri stinse, fapt care nu se intampla la maxim rece, cand merge cu viteza maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta sa probezi cu alta unitate de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara

As dori si eu un sfat la problema mea din partea celor mai experimentati.

La masina din semnatura,un Passat CC,a inceput sa scape freon pe la radiatorul de AC(condenser) si am o mare dilema,si anume ce marca sa aleg.

Unul OEM este 1350 lei la autokarma,si la o firma locala specializata am primit o oferta la 500 lei Nissens.

Intreb mai mult prin prisma faptului daca se justifica diferenta de pret intre cele doua prin calitate,fiind mai maniac de felul meu,pana cum masina a fost tratata doar cu piese OEM(de la filtre,ulei ,pana la grila etc) ,dar acum chiar nu stiu ce sa fac.

Codul este 3C0820411g.

Stiu ca este multa munca cu demontatul,si daca tot platesc manopera,nu as vrea sa demontez tot peste 6 luni.

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

va salut , am si eu o problema , pe radiator sunt doua ventilatoare, cel mare de racire si inca unul mai mic cred ca pt. clima , afara sunt 30 grade pun climatronicul pe 16 grade , vine rece dar merge doar un ventilator cel mare pt. racire din drepta cum ne uitam la motor , cel mic nu merge deloc . poate sa ma ajute cineva cu vreun sfat? multumesc. masina e pasat din 2006 bkp 2.0 tdi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vine curent la el? Mufa face atingere bine? La diagnoza da vreo eroare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. 

La masina din semnatura stiam ca am supapa regulatoare din compresor defect partial. Deci, pana ce nu s-a incalzit motorul si apa la 90*, nu pornea clima, dupa ce s-a incalzit, a pornit si functiona in regula. 

Acum, cred ca s-a blocat complet. Este presiune in instalatie, clima porneste dar se raceste foarte putin, si conductele ce duc spre si de la compresor nu se racesc suficient.

Pentru a evita cheltuielile de manopera de 2 ori, credeti ca ajunge sa inlocuiesc doar supapa regulatoare? Sau trebuie si compresorul?

In caz ca s-a stricat si compresorul, pot testa, pot verifica cumva cu ajutorul diagnozei (VagCom) inainte sa schimb supapa regulatoare? 

Intreb, doarece se pot achizitiona separat supapa regulatoare, dar compresoarele noi, sunt gata echipate cu aceasta supapa. 

Ps. Masina este echipata cu compresor Sanden  pxe14. 

Mersi anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rezultatele obtinute din diagniza de acum seara.  

Va rog sa analizati imaginile atasate.

Clima oprit.jpg

clima pornit.jpg

compresor.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deyandrey16

@ZergyuSalut aceeași problemă o am si eu ai rezolvat cumva ??? Eu nu ii dau de cap ???

Modificat de Manuel N.
Nu mai folosi quote.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detin un Passat b6, iar acum ca a aparut caldura am observat ca la prima pornire aeru conditionat merge cu o intarziere, adica incepe sa bage rece dupa circa 5-10 min de la pornire, inainte baga foarte repede. Pe testare nu apare nici-un defect iar freonu a fost schimbat anul trecut. A mai intampinat careva problema cu aceasta intarziere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

posibil problema electrovalva - trebuie verificat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate verifica din VCDS?

Modificat de Boditza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

da, verifica curentul absorbit, compresor load, presiunea.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! La masina mea,Passat b6,1.9 tdi din 2006, dublu climatronic,imi porneste ac-ul cu intarziere. Am pus vcds si nu am nici o eroare,presiunea inainte sa porneasca ac-ul este de 5 bari,iar restul specificatiilor sunt conforme. Asta este al-2-lea compresor de ac (primul avea ulei si cu substanta de contrast la axul fuliei) si ambele fac la fel. Pleaca ac--ul cu ventilatoarele dupa ceva timp si nu imediat ce apas butonul. Azi,au plecat cand apa era la 56 de grade(asta daca are vreo importanta) si temperatura exterioara era de 19.5 grade. Ma puteti ajuta cu ceva pareri? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LucianAdrian

Salut colegi. Am citit acest topic si am aflat multe informatii dar as mai avea o intrebare.

Pentru asta ca dau cateva detalii: 1,9 BXE/2007/Dublu climatronic. Clima baga rece/cald, numai ca rece baga dupa cateva minute, 10-15, daca a stat masina o perioada mai lunga nepornita (peste noapte).

Citind forumul am aflat ca daca Compressor Load are o valoare mai mica de 6Nm trebuie sa schimb electrovalva. Tinand cont de acest lucru sigur trebuie sa o schimb ca la mine arata aproximativ 3-4 Nm

Intrebarea mea ar fi: Compresorul o fi in stare buna tinand cont ca curentul absorbit are o valoare asa mica, aproximativ 0,4V? Din pozele atasate de alti colegi in topic am vazut ca majoriatea aveau aproximativ 0,8V. Nu as vrea sa schimb electrovalva si pe urma sa realizez ca trebuie si compresorul

Atasez 2 imagini facuta la o temperatura exterioare de 18,5 C, temperatura interioare 23 C, temperatura setata pe climatronic 22 C si temperatura motor 90 C.

Multumesc anticipat.

 

Capture.JPG

Capture1.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EWS Salutare.  Care este regulatorul  de la ventilator?  Intreb deoarece si eu am probleme cu ventilatorul....cred    nu mai vrea sa se invarta deloc.  Multumesc anticipat.  Stima

Modificat de Manuel N.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi forumisti.  Detin si eu un passat b6 2.0 tdi  an 2006 cod motor BMP.  Am cumparat masina cu clima defecta.     Ventilatorul de sub torbedou  refuza sa se  invarta,  am verificat cu alte 2 ventilatoare  tot nimic.  Pana la urma  am observat ca nu imi vine curent pe mufa ce intra in vebtilator ( sigurante verificate  sunt OK)   Pana la urma am dus masina la un service autorizat  Procar Timisoara,  in urma constatari  sa ajuns la concluzia ca am lipsa a 2 a baterie care are locasul in portbagaj in partea stanga (masina este combi) cica ar fi sistem electric  cu 2 baterii.  Din cate stiu  eu a 2 a baterie este pentru incalzirea auxiliara (webasto sau sirocou)  si nu are nici o legatura cu climatronicul.  Daca  aveti cunostinte de cauza sau ati intampinat aceasta  problema  va rog sa ma ajutati  cu o informatie sfat idee.  Multumesc   STIMA   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si nu au pus o baterie ptr proba? Tu te-ai uitat acolo sa vezi daca are borne...ceva cabluri ptr a2a baterie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la service au mers la sigur...lipsa acumulator secundar...   Azi am pus bateria de pe Laguna  la bornele auxiliare  si intradevar  a pornit ventilatorul.  Urmeaza sa cumpar o baterie noua  si am rezolvat problema.  Stima celor de la Procar Timisoara

Quote la postul anterior este interzis prin regulament si se sanctioneaza!

Modificat de ForceTurbo
Quote la postul anterior. Atentie, se sanctioneaza!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat problema, Schimbat supapa regulatoare. Ca noroc, ca nu era si compresorul dus. 
Oricum, mersi pentru sfaturi. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caraivan Marius

Buna ziua domnilor!

Nu sunt sigur daca am gresit  sau nu,prin a cere ajutorul, prin intermediul acestui topic.

Am doua module de climatronic, cele din foto atasate, prima care se afla pe masina,iar a doua, vreau sa-i fac un upgrade la panoul de clima.

Vreau sa va cer ajutor prin a-mi spune daca se potrivesc,ce trebuie sa fac, ca sa fie in totalitate functionala...

Miii de scuze pentru foto,dar sunt copy-paste (nu vreau sa fac reclama)...

Va multumesc...

6582272_panou-climatronic-vw-passat-b6-climatronic-cu-incalzire-scau_1.jpg

panou-climatronic-passat-b6-b7-cc-rama-adaptoare-483ad188403887659a-0-0-0-0-0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

trebuie modificata instalatia electrica de la clima - gasesti pe forum ce este de facut, plus can gateway mai noi, daca vrei sa si comunici la diagnoza cu unitatea noua - altfel, nu o vede la scanare/diagnoza, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va rog frumos puteti sa-mi spuneti daca din diagnoza pe care am facut-o pe clima ar fi defect compresorul?.


22:21:59 Group 002: Compressor
  0.815 A  Compressor Current (actual)
  0.820 A  Compressor Current (specified)
  1100 /min  Compressor Rotations
  1.2 Nm  Compressor Load

22:21:59 Group 001: General
  0.0  Compressor Shut-Off Code
  900 /min  Engine Speed
  0.0 km/h  Vehicle Speed
  01:37  Standing Time

22:21:59 Group 003
  4.2 bar  Coolant Pressure
  9.6 %  Radiator Fan Activation (actual)
  0.0 %  Radiator Fan Activation (spec.)
  OFF  Engine Speed (increase)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

vezi sa nu fie electrovalva defecta, asa pare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema,nu avea freon în instalatie era doar aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

ceva freon avea, avand in vedere ca unitatea comanda compresorul.

Daca nu are deloc freon, atunci ai eroare stocata pe climatronic, in acest sens

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!