Jump to content

Inlocuire motor Golf 4 cu un motor generatie urmatoare


Deadly
 Share

Postare recomandată

Dupa cum spune si titlul topicului, ma bate gandul pe viitor sa schimb motorul de pe masina din semnatura cu un 1.6 16V AZD. Motivul schimbarii ar fi un plus de putere. Nu pot spune ca nu sunt multumit de motorul actual. Merge foarte bine, nu mananca ulei, insa este cam puturos cand sunt 4 persoane in masina si bagaje. :))

As vrea sa stiu, ce credeti despre aceasta schimbare ? Merita sau sa ma linistesc ? Daca merita, ce ar trebui modificat si, mai ales, ce costuri ar implica acest lucru ?

Multumesc si astept parerile voastre. :)

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa zic despre cea ce vrei sa faci.Parerea mea este ca mai bine ar fi un motor tdi ceva la 131cp sau 150cp.bine lasam asta.cu privire la schimb de motor iti va trebui motor,cutie de viteza (daca e cajul),instalatia electrica,ECU,radiator racire apa si daca nu ma insel si ceasurile de bord.Daca nu ma insel la suporti vine perfect.Apoi pe langa montarea tuturor acestor repere va trebui o rescriere de chip (nu stiu daca se poate lua chipul de la ceasurile cele vechi)Succes la proiect si numai bine..:icon_thumright:

Modificat de Andumoscaliuc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Daca se monteaza un motor diferit de cel anterior, autovehiculul va fi reomologat, iar in cazurile in care noul motor are performante mult diferite fata de cel initial (putere mai mare, configuratie diferita care presupune reamplasarea suportilor motorului etc.) se efectueaza probe specifice in cadrul Laboratorului de incercari pentru securitate rutiera al RAR, inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, in noua configuratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exceptand ,,problema" cu RAR-ul, as dori sa stiu ce ar trebui sa schimb efectiv la masina (cutie de viteza, instalatia electrica, ECU, radiator racire apa, ceasurile de bord etc.). Care dintre ,,piesele" enumerate mai sus s-ar potrivi de la un motor la altul ?

M-am gandit tot la un motor pe benzina tocmai din acest motiv, adica la probabilitatea de a fi compatibile unele piese cu ambele motoare, ca sa nu ajung la niste costuri astronomice. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia de viteza ar trebui sa se potriveasca,aproape sigur si radiatoarele.Oricum cel mai sigur verifici in Etka compatibilitatea pieselor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Andumoscaliuc ca sa faci un asemenea schimb de la benzinar la TDI, trebuie schimbat aproape tot la masina! Nici rezervorul nu e la fel, aproape nimic, si sa nu vorbim de costuri, e usor de vorbit.

Cat despre schimbul de la 1.4 la 1.6, sunt costuri mari, si nu stiu daca merita o asemenea investitie, mai ok ar fi sa vinzi masina sa pui o diferenta si sa cumperi una cu motorul pe care il doresti :)

Modificat de defense1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uf, e mult prea mare complicatia, nu crezi ca merita mai mult sa o vinzi si sa iti iei alta? Sau ai gasit un motor "moca" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am gasit un motor ,,moca", insa as vrea sa stiu cam ce ar trebui schimbat exact si cam la ce cheltuieli s-ar ridica toata treaba asta. :beerchug: De ce ar fi asa de mare complicatia ?

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai ti s-a explicat de ce. dar de ce 1.6? de ce nu un 1.8T daca tot vrei ceva sa te bage in scaun si benzinar.

Si si cu cel de 1.6 se va simti destul cand da de greutati, spre deosebide de un diesel,care are cuplu superior benzinarului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita....daca era 1.8 T .DA

Modificat de 66 JOK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca daca schimb cu un 1.8 Turbo, am sa regret mai tarziu in ceea ce priveste consumul. Sa schimb motorul cu unul diesel nu merita. Mai degraba vand masina si-mi iau direct un diesel, fara alte complicatii. :huh:

Consider ca aceasta schimbare cu un motor 1.6 16V - AZD ar fi cam cea mai ,,echilibrata" din punct de vedere al costurilor pe care le implica si al unei performante decente.

Nu vreau o masina care sa ma bage tare in scaun cand accelerez, dar totusi as vrea un motor un pic mai sprinten. :lol:

Totusi, cam pe la ce preturi m-ar ajunge aceasta schimbare ? :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, tu crezi ca difera consumul de la 1.6 cu cel de la 1.8T? Te inseli amarnic....consumul este acelasi, ba chiar ai putea sa scoti un consum mai mic cu cel de 1.8 :rolleyes: Cat despre pretul operatiunii....eu cred ca fara 3500 nu scapi, asta daca gasesti piesele necesare :)) si desigur un mecanic "potent" pentru o asemenea operatiune :blah:

Modificat de strooler2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci radiatorul de apa nu vine,galeria cica vine de la 1.4 la 1.6,cutia de viteza nu se potriveste si implicit nici kitul de ambreiaj,se pare ca nici ciasurile de bord nu se potrivesc cele de la 1.4 au 220km iar cele de la 1.6 le da ca avand 260km asta nu prea inteleg de ce,in fine.Afirmatiile mele sunt bazate pe ETKA

acum pentru colegul nostru care zicea va e greu sa pui un motor tdi in loc de motor pe benzina

la cate schimbi ca sa pui un motor tot pe benzina dar mai puternic se mai adauga conducte rezervor,rezervor,filtru motorina si galerie daca nu ma insel.E mult sa mai schimbi si astea pentru a avea un tdi?parerea mea e ca nu.

De omologat nu am ce spune pentru ca nu stiu nimic.....doar am inteles ca si cel de 1.6 si eventual un tdi tot trebuie omologate

Deci mai bine vinzi masina si iti iei una cum vrei tu....:Driver:

Modificat de Andumoscaliuc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va spun drept ca deja mi-am cam pierdut elanul de a face aceasta schimbare dupa ce am vazut parerile voastre. :) Se pare ca am cam multe de schimbat si daca nu scap fare 3500 de euro, cum spunea un coleg mai sus, e cam nasol.

Deci galeria s-ar cam potrivi. Cred ca si ceasurile din bord, pentru ca am de alea cu 260 Km/h cromate, iar turometrul intra pe rosu de la 5800 Rpm. Daca nu se potriveste cutia de viteze la motorul de 1.6 16V, atunci banuiesc ca la 1.8T nici atat nu merge. :(

Nu stiu ce sa zic. Mai astept pareri. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi sunteti nebuni? 3500 de euro sa schimbi un amarat de motor? Cred ca nu stiti ce vorbiti. Eu imi gasisem un 1.8 T (nu rosu, normal), motor+cutie+ECU (fara evacuare, ca era cam varza) cu 700 de euro, dar nu am avut bani sa mi-l iau si acum regret. Cat despre facut operatia de schimb, in service, la o reprezentanta, cu factura mi s-a cerut 1500 lei. Deci, daca ti-l face altcineva, la un service mai mic, o sa iti ia mai putin.

Ceasurile la toate benzinarele sunt toate pana la 260 km/h. Nu stiu sigur, s-ar putea cutia sa nu trebuiasca schimbata si sa rescrii doar ECU. Diferenta de cutii, intre cuplu nu e asa mare (128 nm la AXP si 148 nm la AZD).

Daca reusesc in vara, sa imi schimb motorul, iti dau un telefon, si sigur n-o sa-ti cer 3500 de euro, doar un rezonabil 500. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, tu crezi ca difera consumul de la 1.6 cu cel de la 1.8T? Te inseli amarnic....consumul este acelasi, ba chiar ai putea sa scoti un consum mai mic cu cel de 1.8 :icon_thumright:

off-topic: te inseli.

on-topic: Mai bine iti vinzi masina si pui diferenta pentru una cu motor mai mare. In felul asta nu mai ai nici o bataie de cap cu omologarea si alte neplaceri legate de acest schimb.

Modificat de gavrochem
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou eu sti uca la RAR nu poti sa mai faci omologare din benzina in diesel si invers ( rar caz:) ) . Cat despre trecerea la un motor de 1.6 e una destul de reusita deoarece motorul de 1.4 e muulltt prea lenes pentru o caroserie de 1300-1400kg, deci un raport cai-putere/kg mic. Nu e foarte complicat ce vrei tu sa faci , singurul imnpediment peste care vei da este ca vei avea nevoie de un mecanic- electrician-electronist care ii place ce face si monteaza totul frumos la loc cum e si normal . Pentru usurinta se da partea cu radiatorele/farurile jos , pentru a avea un acces facil .In rest chef de treaba sa ai :icon_thumright:

Cutia de viteze e de prefera sa fie pentru tipul de motor respectiv pentru a exploata corect motorul. Pentru motorul de 101 cai nu e neaparat necesar un update de suspensie si de frane. Pentur 1.8 T e nevoie de alta suspensie si alte frane.

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca pana la urma toata treaba ar ajunge undeva pe la 1300-1500 de euro si nu pe la 3500, ceea ce e o veste relativ buna. :) Acum sa vad cum fac sa strang niste bani si daca gasesc un motor la un pret bun s-ar putea sa fac schimbarea.

Inca sunt nehotarat dupa toate cele expuse mai sus. Mai vedem. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca te ajunge la 1500 euro, poate chiar mai putin pe undeva pe la 1000, depinde si cu cat gasesti motorul. Pana la urma, trebuie schimbate si ceasurile din bord, pentru ca la 1.6, rosu incepe de la 6500 rpm. Ceasurile de la 1.6 se potrivesc la 1.8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,eu am un prieten cu un audi a3,motor 1,6 din 98...la un moment dat a avut un accident si a stricat toata fatza si asa si`a cumparat alt audi a3 cu motor de 1,8 de la dezmembrari era rasturnat parca nu mai stiu exact...de pe care a luat fatza(radiatoare grila etc ce ii trebuia lui)....bun toate bune si frumoase...pana cand la audile de 1,6 l`a lasat cutia...si ce credeti ca a facut?a pus motorul de 1.8 si cutia pe caroseria de 1,6...l`a ajuns 4mil montatul motorul de 1.8 pe caroseria de 1.6(practic e aceiasi caroserie ptr ambele motoare)deci mare problema de la a pune un motor de 1,6 in loc de 1,4 nu vad...si eu ma gandeam la un moment dat sa imi pun un motor tdi in loc de sdi`u meu...si m`am interesat cat costa toate piesele motor plus cutie plus planetare plus evacuare plus ecu maxim 1500euro,oricum scapi de cele vechi de pe masina si investitia se amorseaza...bft in continuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

SALUt. Cum a ramas pana la urma cu schimbatul? Vreau sa zic ca lumea vb mult si cam nasol , multi nu stiu ce vorbesc, vorbesc din auzite. Eu mi'am schimbat motorul acum recent (sapt trecuta) dintr'un 1.4 16V in 1.6. Intradevar cutia, ceasurile nu se potrivesc. Hai sa va spun si costurile: 700Euro-Cumpararea masini ( un golf 4 1.6, an 2004, Lovit in partea din spate) De pe ea am luat motor+cutie , ceasuri si tot ce mia trebuit. 450Euro montarea lui. Inca nu am ajuns sa ma duk la rar cu ea sa vad cat ma costa. pana acum ma costat 1150 euro ( aviz celui care zice'a "costuri de 3500E). Deci....se poate si mai bine :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adikje - intre 1.4, 1.6 sau 2.0 benzina consumul e cam acelasi.

diferenta de putere iar se simte intre 1.6 si 2.0

asa ca daca e sa cumperi o dauna totala, dc sa nu pui direct un 2.0 ?

iei de pe ea tot ce vrei si iesi cu o masina de care garantat esti cu mult mai multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 benzina e cel mai prost motor din punct de vedere a eficientei... are 116cp si consuma de la 14l in sus prin oras

iar 1.6 16v are 105cp si consuma de la 8-9 in sus prin oras... si demarajul si cuplul e asemanator

cel mai eficient motor pe benzina a fost, este si va fi 1.8T, are consum apropriat cu 1.6 16v daca nu il turezi prea mult..

dar si cand o calci... te duci racheta.

problema la schimbatul unui motor e ca vor aparea tot felul de nimicuri care te va exaspera...

taicamiu a schimbat acu 10 ani la un renault trafic motorul de benzina pe unul diesel, si a avut o gramada de probleme cu electromotorul (deh ala diesel era mai greu de pornit, si electromotorul de benzina nu facea fata iarna) apoi probleme pe la evacuare, probleme pe la suportii motorului... si era un motor simplu, fara ECU sau alte vrajeli

bine nu se compara, dar ca idee... eu zic ca e imposibil sa schimbi 1.4 pe 1.6 sau 1.8T fara sa nu apara diferite probleme ulterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e pana acolo, cu 1000 si ceva de euro cat ar costa modificarea, mai bine vinzi masina si cu acei bani cumperi direct un 1.6

@soila, nu stiu de unde ai scos tu consum de 14+ la 2.0 poate la g5, care e si turbo. cel de pe g4 de 116 cai mananca la acelasi stil de mers ca 1.6 in jur de 10-11.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am ascultat diferite pareri pe aici, m-am gandit ca nu prea ar merita sa investesc in schimbarea motorului meu cu unul de 1.6 16V. Multi zic ca nu e diferenta mare intre ele. :( In schimb, vazand cat de laudat este motorul de 1.8T, am cam inceput sa ,,salivez" dupa el. :) Cred ca aceasta va fi modificarea pe care o voi face cand voi avea destui bani. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!