Jump to content

Tremurat/Vibratie la rotile motoare la plecare de pe loc, unde este problema?


Dolfin
 Share

Postare recomandată

Am tot citit pe forum in ultimele zile si problema aceasta nu s-a mai tratat in mod special, sau cei care au experimentat ceva asemanator n-au mai primit raspuns, astfel ca am decis sa postez un thread nou.

Masina la care fac referire este a unui alt utilizator de vwforum, VW Golf 4, ALH, cutie viteze EGR.

Ambreiajul a fost schimbat acum aproximativ 1.000Km cu un kit complet Sachs (volant DMF, disc, placa presiune, rulment si suruburi), achizitionat de la Autokarma ~1.200Lei.

Kit-ul de ambreiaj este productie Cehia, rulmentul de presiune Germania, coduri SACHS 2289 000 041 + 3151 000 388.

 

Problema care a aparut dupa schimbarea ambreiajului este o usoara trepidatie a rotilor daca se porneste de pe loc foarte foarte usor, cand se patineaza ambreiajul.

In comparatie cu alte masini cu ambreiaj original, ex. G5, O2 aceasta vibratie/trepidatie  nu este prezenta, insa la alte masini cu ambreiajul schimbat (tot AM), alt O2, Touran, se observa si la ei trepidatia usoara.

 

S-au verificat la Golf 4 de mai sus bucsele, tampoanele motor, tripode si capete plenetara, totul este in regula.

 

Intrebarea care se pune, si pentru care vi se solicita expertiza:

Care este cauza acestei manifestari, este de vina discul de ambreiaj, volant, s-a gresit ceva in operatia tehnica de montaj, kit-ul este defect din fabricatie, este o asa mare diferenta intre OE si AM, este problema in alta parte?

 

Filmarea este facuta la 30fps si de aceea nu se observa trepidatiile fine, insa cu ochiul liber acestea sunt mult mult mai vizibile.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

A fost analizata problema de mai multe persoane de specialitate si ideea transmisa a fost ca asta a fost norocul lui la acest kit de ambreiaj.

Cand comanzi un kit AM de la Sachs sau Luk, in functie de noroc, poti prinde unul bun (soarta) sau unul cu ceva probleme (coeficienti diferiti de compresie a arcurilor din volant cu cele din discul de ambreiaj, ca nu sta nimeni sa le testeze/selecteze la AM).

Cand dai 1.200Lei pe un kit nu poti cere aceeasi calitate ca la un kit OE in care numai volant este 2-3.000Lei.

De asemenea, i s-a mai transmis ca in cel mai bun caz o sa reziste 2/3 din viata unui ambreiaj OE, asta cu conditia sa nu bage masina prin apa mare si sa ude volant pentru ca din experienta lor materialul de la kit-urile AM rezista mult mai prost la coroziune (un fier mai ieftin, fara tot felul de compusi care il protejeaza in timp), si odata ruginita se blocheaza si asta inseamna din nou schimb ambreiaj.

Cu alte cuvinte, cat dai...atata face...

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar acum problema persista? S-a agravat? Sau nu mai stii ceva anume?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca problema este prezenta si nu pare sa se fi accentuat, sau mai bine spus nu a mai acordat atentie.

Din momentul in care l-a schimbat (Noiembrie 2017) si pana acum a parcurs peste 30.000Km.

Daca-l mai tine inca 40-50.000Km considera ca este in regula, cel original a rezistat ~190.000Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. La mine e foarte frustrant sa simt toata masina cum tremura “back and forward”. Si pentru asta am sa merg inapoi la service si sub garantie sa fie fixata problema. Iti multumesc enorm pentru raspuns, am facut pe detectivul ca sa dau cine a postat respectivul video si n-am facut-o in zadar. Sper sa rezolv, am o teama de a nu fisura vilbrochenul sau cutia astfel..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Anton Leonard

Salut! M-am întâlnit și eu acum cu exact aceeași problemă. Îmi poți spune dacă ai rezolvat-o și de unde plecau trepidațiile? 

 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 28.08.2021 at 8:34, Anton Leonard a scris:

Salut! M-am întâlnit și eu acum cu exact aceeași problemă. Îmi poți spune dacă ai rezolvat-o și de unde plecau trepidațiile? 

 

 

 

Salutare 

Ati mai rezolvat ceva in legatura cu trepidatiile?

Ma confrunt cu aceasi situatie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare la toti , da din pacate detin si eu un seat ibiza 2008 1.9 tdi bls cod motor  acelasi sintome , e cam deranjant acele trepidatii plus ca misca motorul... daca nu pleci dupa loc cu acceleratie e grav toata masina tremura , dar ciudat cateodata mai mult cateodata mai putin, nu face mai mult la cald si nici la rece , chiar nu stiu exact de la ce sa fie . Face cand vrea ...

Vorbim cu alti  , chiar am sunat la reprezentanta la Seat . Mi sa zis ca are masa simpla iar cu care am vorbit aceasi masina cu masa dubla...

Chiar as fii curios daca cineva sar mai fi infruntat cu aceasi problema si sa fie doar kitu de ambreiaj . 

De patinat nu patineaza , dar in a 1 pana in a 3 parca nare viteza chiar daca o accelerezi ea tot nu vrea mai mult . Dar a 4 si 5 fara nicio problema. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@rubenfix 1.9BLS pe Ibiza are volant cu masa simpla, codul original este 028105269B.

 

In cazul tau, daca la angrenare ambreiaj sunt trepidatii in transmisie cauza este de obicei in volant uzata neuniform.

Acest lucru se observa mai ales la un ambreiaj nou care nu este uzat, iar in momentul cand incepe frictiunea cu volant sunt zone in care face contact cu aceasta si zone in care nu, de aici si trepidatia.

 

Daca ambreiajul este nou, trebuie schimbata cat mai repede volant ca sa nu apuce sa distruga discul de ambreiaj, placa de presiune si rulmentul.

Daca a fost schimbat de ceva timp trebuie kit nou + volant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de raspuns si de ajutor. Am sa caut sa schimb kit complet , nustiu daca a fost schimbat sau nu , dar face atat de rau ca , cateodata daca vrei sa urci o bordura si nu accelerezi moare motorul.. 🤦 ( daca nu accelerez) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Revin cu noutăți. Dupa circa 5000 km incepuse sa bată cand ridicam piciorul dupa ambreiaj...

A fost de vină volant ovalizata de fabrică.

Sa schimbat tot din nou. 

Inclusiv are mai multă forță mașina.

In poze se vede ca nu calca tot discul pe volantă.

Mulțumesc @Dolfin pentru ajutorul acordat.

IMG_20240203_135100-min (1).jpg

Modificat de rubenfix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precizeaza ce origine avea ambreiajul inainte si ce ai pus acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, volant a fost marca Sachs+ kit ambreiaj Sachs.

 

Am preferat sa se schimbe marca de volantă insa nu sa găsit decât Sachs.

 

Si am mers pe volantă Sachs+ kit ambreiaj Luk .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kit ambreiaj Luk 623 3084 00

volant simplă ( SMF ) Sachs 3021 600 294

Rulmentul INA 500 0440 10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!