Jump to content

Problema ciudata Passat B6 BMR 170CP


tzop88
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Detin un Passat B6 BMR 170CP 2.0 TDI, an 2006, Variant, adus din Germania.

Intampini o problema tare ciudata la el care m-a facut sa umblu din service in service, diagnoze peste diagnoze insa am refuzat sa schimb la intamplare tot ceea ce imi zicea fiecare mecanic (deja erau schimbate jumate din piesele din componenta motorului). Nu am cunostiinte de mecanica asa ca o sa incerc sa fiu cat mai explicit posibil.

Problema apare atat la temperaturi joase cat si ridicate, atat pana ce apa ajunge la 90grade dar si cand motorul este cald. Dupa ce pornesc masina, imi vad de drum si la un moment dat ceva se intampla fara a aparea nici un bec in bord sau alte avertizari. Acceleratia nu mai este la fel, adica accelerez insa masina nu trage, se accelereaza lin si incet mai ales daca este sub 2000 rotatii/min, zici ca pica pedala de acceleratie (in realitate nu pica), chiar daca o calc pana in capat nu se simte nici o diferenta in putere. Odata ajuns in intervalul 2000-2200 rotatii/min da semne ca s-ar ineca si incepe sa tremure. In acest punct se pot intampla 3 chestii:

1) Daca fortez si depasesc acest prag masina, merge lin fara a tremura dar si fara putere pana undeva aproape de 2700-3000 rpm cand in acel moment simt cum intra dintr-o data turbo (simt puterea care altadata o simteam undeva la 2100rpm).

2) Daca o mentin in acel interval sensibil pana in 2500rpm in cele din urma imi da Limp Mode.

3) O alta optiune este de a merge sub 2000rpm unde sa nu simt trepidatiile insa nici un pot face mare lucru daca vreau sa depasesc sau altceva.

Partea ciudata este ca aceasta problema poate disparea de la sine in timpul mersului dupa o anumita perioada de timp sau nu, de asemenea ea poate reaparea. Daca opresc masina apoi o pornesc iarasi nu rezolva problema.

Prin service-uri am tot umblat si am verificat:

- filtru de particole : este OK, se regenereaza, etc

- turbo : l-am trimis la verificat, se pare ca e OK (cam scumpa procedura), si oriunde as merge primul lucru asta mi se recomanda.

Am scanat cu un dispozitiv Bluetooth elm327 si mi-a aratat o eroare: P0299 turbocharger underboost

Apoi am scanat cu VCDS 12.12 si am urmatorele erori:

Address 08: Auto HVAC        Labels: 3C0-907-044.lbl
   Part No SW: 3C0 907 044 AH    HW: 3C0 907 044 AH
   Component: ClimatronicPQ46 050 0505  
   Revision: 00050005    Serial number: 00000000000000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 67D7D06956887926359-8032

1 Fault Found 

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 
            000 - - - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 62
                    Mileage: 263310 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.10.01
                    Time: 11:54:44

Address 09: Cent. Elect.        Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
   Part No SW: 3C0 937 049 J    HW: 3C0 937 049 J
   Component: Bordnetz-SG     H37 1301  
   Revision: 00H37000    Serial number: 00000006077704
   Coding: 638A8F0700141014000000000F000000000B5D435C0000
   Shop #: WSC 05311 123 12345
   VCID: 30657B35A3C6FE9E243-8065

   Subsystem 1 - Part No: 3C1 955 119 A
   Component: Wischer VW461   012 0503  
   Coding: 00063445
   Shop #: WSC 05311  

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AE
   Component: RLS     260706 014  1201  
   Coding: 00208933
   Shop #: WSC 05311  

1 Fault Found 
01309 - Power Steering Control Module (J500) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 69
                    Mileage: 263658 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.10.04
                    Time: 20:02:00

             Freeze Frame:
                        ON
                    Voltage: 12.35 V
                        ON
                        ON
                        OFF
                        OFF
                        OFF

Address 25: Immobilizer        Labels: 3C0-959-433-25.clb
   Part No SW: 3C0 959 433 R    HW: 3C0 959 433 R
   Component:    IMMO         042 0383  
   Revision: 00042000    Serial number: VWZCZ000000000
   Shop #: WSC 131071 1023 2097151
   VCID: 3973461170BC3FD693D-806C

   Subsystem 1 - Part No: 3C0 905 861 F
   Component:    ELV          026 0380
   3C0905861F     ELV          026 0380   

1 Fault Found 
01176 - Key 
            008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 157
                    Mileage: 260229 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.16
                    Time: 08:34:54

Address 46: Central Conv.        Labels: 3C0-959-433-46.clb
   Part No SW: 3C0 959 433 R    HW: 3C0 959 433 R
   Component:    KSG PQ46 ELV 042 0472  
   Revision: 00042000    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0091020051030E7630049C1DF0084F0E507C00
   Shop #: WSC 05311 123 12345
   VCID: 3973461170BC3FD693D-806C

   Subsystem 1 - Component:   Sounder No Answer     

   Subsystem 2 - Component:       NGS n.mounted     

   Subsystem 3 - Component:      IRUE n.mounted     

1 Fault Found 
01134 - Alarm Horn (H12) 
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 153
                    Mileage: 256418 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.05.12
                    Time: 10:49:04

Address 7D: Aux. Heat        Labels: 1K0-963-235.lbl
   Part No SW: 1K0 963 235 E    HW: 1K0 963 235 E
   Component: PTC-Element         0404  
   Revision: 00800000    Serial number:               
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 2D5B6241B4F493760F5-8078

1 Fault Found 
00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35) 
            014 - Defective

Nu stiu daca au legatura erorile cu ce semnalmente area masina insa chiar nu vreau sa ma apuc sa schimb la piese asa pe bajbaite pana nimeresc cea care are probleme.

Cand problema nu apare masina este OK, are putere, nu consuma, 05-06 l in stationare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un log in mers s-a facut?

Pare fi o problema a actuatorului/tijei de actionare turbo.Au verificat vacuumul? Actuatorul tine vacuum? Tija culiseaza usor,fara blocari?

Erorile postate nu au legatura cu problema ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa fi verificat vacumul, sau alte verificari ale actuatorului. S-au dus direct la turbina.

Am atasat 2 log-uri in mers inainte sa apara problema (log OK) si in timpul problemei (log NOK). Sper sa ajute ce am monitorizat.

log_OK.xlsx

log_NOK.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,nu face presiunea ceruta de ecu in intervalul marcat.Asta poate fi din cauza actuatorului,scapari de vacuum,tija care agata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In.logul NOK te ai jucat pedala de accelaratie asa ca nu pot sa inteleg nimic!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In perioada marcata cu galben e cu pedala in podea.Ecu cere...dar nu primeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut o problema similara saptamana asta la un A4, senzorul de presiune turbo nu functiona bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, a verificat turbina este ok, si tot nu incarca destul, asa era si Audi, senzorul nu da eroare ca nu este defect, numai nu citeste bine valoriile. Poti repornii masina ca problema ramane. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeste mai mult decat presiunea atmosferica din zona in care se afla/daca actualul fata de specificat e mai mare de 100 mb te gandesti la senzor.

De obicei se blocheaza la o valoare de 2235 in sus!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu arata 2900 cu motorul oprit, la pornire sarea la 970, daca accelerai nu se modifica instant, in jur de 2500rot/min incepea sa citeasca cat de cat corect, dupa aprox 2 km sarea iarasi la 2900, dar masina nu intra in limp mod, numai peste 3400rot/min. Si nu dadea la scanare senzorul defect, masina a fost un A4 2.0 BPW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu da eroare doar daca e intrerupt/masuratorile la MAP se fac doar cu contactul pus!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru diagnoza este pus contactul.........

Modificat de Bako Levi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25 minute în urmă, Bako Levi a scris:

daca accelerai

Pai ar trebui sa inteleg altceva??

Daca nu m am facut inteles motorul trebuie sa fie oprit si nu pornit cu atat mai putin accelerat DOAR cu contactul pus!!

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste atent ce am scris la pornire arata 970 , accelerai nu se modifica numai de la 2500 rot/min, unde incepea sa citeasca cat de cat ok, dupa un timp plafona la 2900 idiferent daca era in relantina sau la 4000 rot/min, puteai oprii repornii motorul nu se modifica valoarea, deci si cu motor oprit senzorul citea 2900!!! Acum ai inteles???

PS. Azi aceasi problema la un A4 B6 AWX (stiu ECU mai vechi dar aceiasi problema simtome identice)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minute în urmă, Bako Levi a scris:

Citeste atent ce am scris la pornire arata 970 , accelerai nu se modifica numai de la 2500 rot/min, unde incepea sa citeasca cat de cat ok, dupa un timp plafona la 2900 idiferent daca era in relantina sau la 4000 rot/

 

 

Ok, ma opresc aici!! Nu trebuie sa pornesti doar sa pui contactul cand te uiti in MB.

Pt.restul exista log in mers!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, ms la toti pentru raspunsuri!

 Deocamdata am : senzor presiune turbo si actuatorul de la turbo. Oarecum ma gandeam printre multe altele si la astea 2. Intrebarea e cum pot verifica aceste 2 componente sa imi dau seama cat mai exact care nu merge. Nu as vrea sa le inlocuiesc pe ambele, am vazut ca actuatorul este cam scump...si de aceea zic. O alta intrebare ar fi daca aceste componente se pot repara sau trebuie inlocuite?

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi o sa schimb senzorul de presiune turbo, sa vedem daca se modifica ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 11/1/2017 at 12:28 PM, tzop88 said:

Azi o sa schimb senzorul de presiune turbo, sa vedem daca se modifica ceva.

Ce ai rezolvat cu mașina. Și eu am tot BMR și face la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A rezolvat cineva problema la turbo? 

Aceasi problema o am si eu,am trimis turbo la rectificat si imi merge si mai rau...imi tot da spirala si nu se tureaza....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua , o parere va rog am aceeasi problema o am si eu la un bmr . Am eroare :000665 - Boost Pressure Regulation     P0299-000- Control Range Not Reached-intermitent.

Multumesc

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare si scuze daca postez in sectiunea gresita..

Problema sta in felul următor,  la un passat b6 2.0 bmr 

Mi se pare ca se prea subtureaza in mers si cere prea devreme dreapta inferioara cand incetinesc..

Si inca o chestie ar fi cand schimb viteza si ridic ambreajul parca pe la jumatate daca nu accelerez puțin trepiteaza asa sper sa ma fac inteles,

daca ma puteti ajuta cu un raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imposibil de ghicit,problema necesita constatare la un mecanic priceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!