Jump to content

kye04
 Share

Postare recomandată

Buna. Intervin si eu in discutie in speranta ca ma puteti lamuri cu unele "problemute" pe care mi le face masina.

Am un Golf 4 din 2001 cutie automata, 1.6 benzina varianta sport. Masina a mers bine, chiar foarte bine,  pana acum ceva timp cand am simtit niste smucituri pe care le facea cand schimba vitezele... a urmat o perioada cand nu mi-a mai intrat in viteza a 4-a si a culminat cu blocarea cutiei in viteza a treia pe autostrada. Pana sa nu mai intre in viteza a 4-a, am fost cu ea in service-ul VW si i-am facut schimbul de ulei in cutie (mi s-a spus ca ar putea fi una din cauzele nefunctionarii corecte a cutiei). Pe autostrada am mers cu 80 km/h si 4000rpm ca altfel, cu cat cresteam viteza cresteau si turatiile si mi s-a spus la telefon din service sa incerc sa ajung cu ea acasa asa ca nu am ce sa ii fac,eu. (am oprit la toate benzinariile sa o las sa se odihneasca deoarece se tura foarte tare si mi-a fost frica sa nu ii fac ceva motorului ...am incercat sa ii scot si bornele de la baterie cu gandul ca o fi vreo problema de la computerul de bord, dar degeaba). Cand am ajuns cu ea in service, dupa acest incident, a fost pusa pe tester si mi-au aparut destule probleme pe cutie: senzor de turatie (torque converter lock-up clutch-mechanical fault), senzor de acceleratie (gear box speed sender- implausible signal), si valvele N91(solenoid valve 4) Open circuit-Sporadic fault, N93(solenoid valve 6) open circuit-sporadic fault, gear monitoring-implausible signal, abs-lateral acceleration sensor- implausible signal.

Masina ramanea blocata in viteza de avarie si nu ma schimba nimic decat foarte rar, pana sa se incalzeasca, dupa, iar se bloca in viteza de avarie. La recomandarea domnilor de la service am schimbat cei doi senzori cu probleme si acum se simte intr-adevar o imbunatatire (are un zvac in ea) dar tot nu trage. Dupa scchimbul senzorilor, pe tester a aparut ca eroare pe tester valva N93.

 

Cum vedeti voi, ca aveti mai multa experienta, situatia si ce pot face?

Mi s-a recomandat sa schimb blocul de valve dar costa cat o cutie second-hand. 

Din discutiile anterioare am vazut ce face N91 si mi-am dat seama ca schimbarea senzorilor au eliminat-o din "problemele" mele.

Sa fie schimbarea cutiei o solutie sau poate fi altceva?

Modificat de eva tiane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca ai eroare pe valva N93,trebuie schimbata.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,am un golf 4 cutie automata.cand deschid portiera se aude un bazait si am inteles ca se amorseaza pompa de benzina.Cand pun contactul,pornesc si apas pedala de frana se mai aude un bazait si dupa aia schimd din P in D sau R.Intrebarea mea e de unde vine si ce rol are.Mentionez ca acum cutia nu mai schimba vitezele in mers are doar o viteza.  Cand plec de pe loc apas pedala de frana nu se mai aude acel bazait in schimb smuceste .Maine am programare la un mecanic sa vedem ce si cum daca stie cu automatele ca nu as vrea sa patesc altceva mai rau.Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum cutia este in 'safe mode'.trebuie pus vagcom-ul si vazut care este eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am fost astazi la tester si mi a aparut o eroare la cutia de viteze -Ventil electromagnetic cod eroare 264.A resetat  eroarea, am facut un test de drum si surpriza. masina e revenit la normal,schimba corect nu mai smuceste.intrebarea mea care e ?Ce inseamna eroarea care mi a dat o?poate sa revina aceea eroare inapoi ?Se poate schimba acel ventil electromagnetic si cat costa daca despre el e vorba fara sa dau cutia jos.Intreb pentru ca nu stiu unde se afla pozitionat.R Z F ai avut dreptate,asa a zis si mecanicul cutia se afla in `safe mode`de aia nici nu mai schimba.Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Postez si eu aici cu o problema la aceasta cutie . Am un vento 1996 1.9TDI ... dar numai schimba treapta 4 . Si din ce simt parca ar avea foar o treapta ... nu simt 1,2,3 dar nu mereu . Am luat un senzor aftermarket a mers cu el bine o perioada acum iar . Defapt la început avea toane . Dar acum numai schimba deloc a4a .

Precizez ca am mers cu tr3 vreo 10km la turatia normala si si-a revenit . Dar de a doua zi ....adio

Pe tester imi zice de senzorul de viteza sau turatie( nu mai retin) .

Ce parere aveti ? Sa cumpăr unul oem sh ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. Am si eu o problema la cutie.am un golf 4 1.6 sr din 2002,cutie tiptronic. Nu mai schimba vitezele. Pe tester mi-a dat error 00281 , senzor fara semnal, cu motorul oprit. In mers pe tester a citit viteza 1 si 2 apoi iar lipsa semnal. La 3600-3800 turatii, schimba in tr3 daca iau piciorul de pe acceleratie si apoi din nou pauza.am verificat cablul de la senzor si nu pare sa fie problema de acolo.senzorul este pozitionat prost si in onesti nimeni nu lucreaza la cutii automate.ce ma sfatuiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un service de cutii automate.  Este în Arad, Timișoara, nu-s sigur dacă și la București.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam cat ar costa sa schimb cutia cu una manuala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru piese si manopera mi a cerut cineva in jur de 700- 800 e.Si eu am de gand s a o schimb,mi a facut figuri o data a intrat in viteza de avarie,am resetat problema deocamdata(un electroventil),acum merge bine,o sa ii mai schimb uleiul si filtrul sa stau linistit.Problema e ca prin zona noastra nu sant ateliere de reparat cutii automate(sau poate nu le stiu eu)trebuie sa te duci unde zicea kendoo ,adica foarte departe,asta mi se pare singura mare problema.Daca stie cineva ateliere de reparat cutii automate sau un mecanic bun prin zona moldovei sa ne zica si noua sa stim si noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
simionionut90

Salut . Am si eu un  tdi cutie tiptronic in 5 trepte. Intrebarea este aceea k imi smuceste cd schimba din 2-3a treapta daca este turat mai tare motoru.  Spunetimi va rog ce sa fac si unde sa remediez problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am cumparat recent un Golf 4 din 2002 , 1.6 AVU cu cutie automata 01M AG4.

Are urmatoarea eroare : 00264 - solenoid valve 4 (n91) 36-00 - open circuit . Masina schimba primele 3 trepte iar a 4a o schimba aleatoriu.Daca sterg eroarea merge bine , schimba treapta 4 pana cand stocheaza din nou eroarea.

 

Din ce am citit pe forumuri straine ar putea fi o problema de la cablaj.Am scos mufa care intra in cutie , cea ovala si am curatat-o cu spray de contacte.Acum eroarea nu se mai sterge deci deduc ca ar fi ceva din cablaj.

Vroiam sa va intreb daca se potriveste cablajul de la o cutie automata de pe 1.9TDI ?

Daca nu e din cablaj , cat ar costa inlocuirea acelui solenoid ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pana la urma am rezolvat cu solenoidul.

Am masurat solenoizii prin intermediul mufei rotunde de pe cutie , si rezistenta solenoidului nr 4 era mare , 11 ohm in conditiile in care trebuia sa fie intre 4.5-5 ohm la rece.Am gasit un solenoid care se incadra in valori , de pe un bloc de valve din dezmembrari , l-am schimbat impreuna cu uleiul si cu filtrul din cutie si acum totul este perfect. A fost ceva bataie de cap cu mufa de la solenoid dar i-am dat de capat pana la urma.

Numai bine ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei ai pus si cati litri a intrat .Cat te a costat schimbul de ulei cu filtru.Cum arata uleiul vechi ?Trebuie sa il schimb si eu si tot aman.Schimbul l ai facut singur sau la vreun service.Simti vreo schimbare la cutie cu uleiul nou ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei am pus ceva de la Wolf , echivalent dupa codul de original. A fost 35 lei litru , si au fost 3 litri pentru schimb. Filtrul a fost 50 lei iar garnitura de la baie 35 lei.

Uleiul vechi inca avea vascozitate ok dar era cam negricios insa nu ceva de speriat cum m-as fi asteptat. Se simt mai line schimbarile de treapta.

Schimbul l-am facut de unul singur , dupa tutorialele de pe youtube,A fost o operatiune foarte simpla , chiar si schimbarea solenoidului s-a efectuat fara vreo problema :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

buna seara. am si eu o problema cu ctia de viteze. am un golf 4 1,6 din 2001 si are cutie automata. de ieri nu mai schimba vitezele normal. se tureaza dar nu o mai schimba viteza. nu stiu ce sa-i fac si daca mai pot circula cu ea, macar pana la un service.mentionez ca am luat masina sh si nu stiu cand a fost facut schimbul de ulei de la cutie. ce ar trebui sa fac? este ceva grav?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit o si eu la fel. M am dus atunci la un service si a bagat testerul pe ea,a gasit o eroare la o valva nu mai stiu care .A sters eroarea si am facut atunci un test drive si si a revenit la loc .Inainte de asta am fost la unul care avea un tester (cu laptop )si nu a vazut eroarea la cutie.De atunci nu a mai facut figuri,schimba normal treptele fara socuri sau alte alea (nici inainte nu le avem).Acum difera de la caz la caz.Acum cutia ta a intrat in (mode safe),poti sa circuli cu ea pana la un service fara nici o problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,

   De ceva timp cutia de viteza intra in regim de avarie, adica rulez cu maxim 70/h. Am facut un scan cu vcds si mi-a dat urmatoarele erori. Stiti care dintre ele poate cauza problema mea?

Mentionez ca masina e un Golf 4, 2001, cutie automata.

 

Roman

Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cablaj/mufe de la cutie la ECU - si la acestea doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Nu de mult timp mi-am achizitionat un VW Bora, motor AVU si cutie automata. Am schimbat uleiul in cutie si mecanicul mi-a spus ca nu a mai fost schimbat vreodata (masina are 135000 km la bord -nu stiu cat de reali). Cutia schimba bine si schimba bine in continuare dar uneori cand vreau sa plec de pe loc si trec din P in R sau D parca agata un pic. Am citit undeva ca pentru a evita acest lucru trebuie trasa frana de mana la orice oprire . Este oare adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. la orice cutie automata la schimbat din P-R-N-D este normal ca uneori sa simti un mic soc, uneori se simte, alteori nu, insa nu trebuie sa fie prea puternic

2. daca Bora din 2002 are 135 mii km reali atunci inseamna ca Mos Craciun exista

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista...Eu am masina din 2003 cu 62000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Si a mea este tot in 4 trepte , dar de cateva zile am o problema la ea . Nu o smuceste nu nimic , dar cand plec dimineata cu ea , imi tremura toata si scade turatiile undeva pe la 400-500 , asta pt cateva secunde , azi am observat ca si cand o scot din viteza , pe N , tot la fel o tine , tremurand si cu turatiile la 400-500. Asta doar la prima plecare , apoi nu mai am treaba , stie careva de ce ?? :( Am mai observat , dimineata , pornesc motorul , astept cateva secunde , ca 30 sec (asa fac eu) , o bag in R sau D , deci la relanti , nu am treaba , insa daca pisc accelearatia sa plec cu ea , gata , apare problema . Stie careva de ce ? O fi uleiul ? Daca e ulei , cam cati litri ar intra in cutie ? Am inteles ca 8-10 litri ?? Este 1.6 SR AVU !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alabalaportocala

@Limit exact la fel face si la a mea, doar ca e 1.6 AZD si manuala si face doar cand e frig afara. De 1 an si ceva nu i-am dat de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • serginio89ro changed the title to Golf 4 1.9TDI cutie automata 5 trepte triptonica

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!