Jump to content

kye04
 Share

Postare recomandată

Salut.In seara asta doar ce mi-am luat un golf 4 an 2001 motor 1,6 benzina ,cu CUTIE AUTOMATA.

Sincer nu imi prea dau seama daca este cu 4 sau 5 viteze.Ideea este insa ca la 120km/h eu am aproape 4000 turatii la motor.

Un amic al meu are tot golf 4 aceeasi motorizare dar cu cutie manuala 5 viteze si la 120 km/h are 3000 turatii.

Astept parerile voastre.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa-ti dai seama cite viteze are:pornesti putin mai "intzepat" de pe loc ca sa-ti poti da seama cind schimba(tre sa fii putin atent si vei "simti")si....le numeri...daca o tii calcata la max. ea nu va schimba in ultima treapta decit foarte tirziu(daca are doar 4 trepte, pe la 120-130,daca are 5...mai incolo)asa ca..... fii ponderat si alegeti un drum potrivit.

cu turatiile n-ai ce-i face: cite sint, atitea sint si "asta e"....daca esti putin mai "fin" la picior iti poti impune putin stilul de condus(ca sa nu mergi cu ea turata inutil):in momentul in care vrei sa schimbe in treapta superioara lasi putin de acceleratie(nu de tot) si dupa ce simti ca a schimbat, o calci usor.... ea va rula mai departe in treapta superioara dar la o turatie mai redusa(asta iti va favoriza confortul fonic si consumul)... daca dimpotriva, ai nevoie de demaraj puternic, nu trebuie decit sa o "calci" violent si ea va sari singura (in functie de viteza si sarcina) in treapta corespunzatoare....de ex.:rulezi linistit cu 60 km/h in a 4-a,o calci brusc pina in "blana" , ea va sari intr-a 2-a....daca n-o calci chiar asa de brusc,va sari doar in a3-a....asta iti va defavoriza confortul fonic si consumul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e normal deloc...e posibil sa nu schimbe ultima viteza

la un search fugitiv pe google...am gasit 4 viteze pt transmisia ta

Modificat de CATAVENCU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 4 1.6 16v 105cp nu are la 3000rpm 120km/h nici in ruptul capului. La 100km/h are 3000rpm . Spun asta pt ca am avut exact acelasi Golf si stiu cate rpm avea la 100km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si pana la urma e normal ca la 120 sa aiba 4000rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia automata are un controler ce se poate diagnostica cu VAG-COM. Daca sunt probleme grave, ar trebui sa apara erori stocate. Daca faci un test in mers, iti arata inclusiv viteza in care e (din cele 4).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la golf 4 tdi 130CP are 5 viteze sigur....

dar daca te uiti pe stikerul din portbagaj iti scrie tipul de motor, cutie, cod vopsea, etc.

si apoi poti afla sigur cate viteze are....dupa codul cutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...m-am lamurit...am ajuns si cu ea acasa...de la bucuresti pina la mangalia a consumat o medie de 6,4 arata ala la bord,insa cu babacu la volan care a mers 100km/h pe autostrada si 80-90 in rest...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cuita automata simpla, fara tiptronic are 4 viteze. cea cu tiptronic are 5. vorbim strict de Golf IV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.De curind familia mea a mai achizitionat in golf4 cu cutie automata.Mai avem unul cu manuala.Insa pina la ora actuala nimeni din familie nu a mai avut de a face cu o cutie automata asa k sunt unele reguli pe care nu le stim exact si nu as dori k din nepricepere sa stric sau sa uzez aiurea cutia.

1.La stop,cum se tine cutia?Pe D si picior pe frina,pe N si picior pe frina sau pe P ?

2.Babacu a ramas cu un "handicap" sa-i ziceam de la cutia manuala:el cind merge si nu mai accelereaza (in oras) scoate cutia pe N apoi cind are nevoie pe mai departe o baga la loc in D ...e normal sa o frece asa intre D si N in timpul mersului?

3.Lucrul care pe mine ma dezamageste intr-ul fel:Masina nu fuge mai mult de 160km/h , desi are un motor 1,6 benzina.La 160/h are putin peste 5000 de turatii....e normal?Celalalt golf desi are cutie manuala si motor 1,4 benzina are la 170 turatia aceasta.E normal?Precizez k cutia automata este cu 4 viteze.

Am fost cu ea la tester si toate testele au iesit super ok.

Merci anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Poti sa tii cum vrei. Nu se strica nimic.

2. nu e bine ca o muta pe N pt ca o sa consume mai mult. In rest nu are ce sa se strice.. sunt doar niste contacte electrice acolo..

3. nu stiu cat de normal e. insa avand in vedere ca masina are doar 4 trepte, poate fi normal

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. de regula, la semafor o lasi in D si tii piciorul pe frana (obligatoriu :P)

2. nu cred ca e foarte sanatoasa treaba cu scosul din viteza in mers

3. cred ca e normala turatia mai mare la cea cu automata pentru ca sunt etajate altfel vitezele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. nu e bine ca o muta pe N pt ca o sa consume mai mult. In rest nu are ce sa se strice.. sunt doar niste contacte electrice acolo..

De ce sa consume mai mult?Pe N practic este scoasa de tot din viteza.....Consuma mai mult in mers cu ea scoasa din viteza decit cu ea pe D ??Nu stiu de aceea intreb...

Si inca ceva:cind pleci de pe loc, se schimbare de la P la D se face lenta sau pot sa trag direct repede din prima ca taranu` ? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai consuma mai mult pt ca in N motorul are injectie pilot ( relanti ) iar in D e in frana de motor.. adica consum 0.

Poti sa tragi cat de tare vrei.. da sa nu ramai cu maneta in mana :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in D e in frana de motor.. adica consum 0.

scuze, dar esti sigur de ce spui mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de cutie.. in general daca nu se calca acceleratia in D exista frana de motor, sau cel putn ce ce am mers eu asa era..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap... in D e "frina de motor" daca te misti ... daca stai pe loc e ca si cum ar fi scoasa din viteza (identic cu N, idle consum ) .

Bine ar fi sa n-o freci din n in d toata ziua. Nu strici nimic.. da' uzezi lucrurile prematur si fara rost. Ideea e asa: ai pornit mashina, pleci cu ea... n-o mai scoti din D.. decit daca te opresti sau dai inapoi.

Atentie la schimbat din R in D sau invers. Schimbarea se face cu rotile oprite!

Despre turatie.. nu'sh ce sa zic... eu am aceeashi cutie, motor 1.9 90cp. La 3000rpm am cam 140kmph.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. La stop nu ai de ce sa o muti in "P". Cum spun si ceilalti colegi, o tii in "D" (mai sunt variante :P ) cu piciorul pe frana; nu are nimic daca o "freaca" D-N N-D (parerea mea) doar, poate o eventuala uzura a mecanismului de antrenare a "multi-switch"-ului. :P

2. Cum spune si @NetFlow , in plus, chiar nu ai motive sa o "freci".

3. Viteza maxima in carte, care este? Daca esti destul de mult (10-20%) sub viteza maxima, ma gandesc ca ar fi bine sa ii faci o verificare; posibil sa ai ceva probleme cu convertizorul. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine sa citetsi si topicul asta, desi e pt tiptronic, unele sfaturi merg si aici

http://vwforum.ro/index.php?showto...2106&st=120

sa o luam treptat: tot ce scriu aici e din exp proprie, sfaturi ale altora care au mai avut auto sau tiptronic -atat cristiseven7, cat si soferi de la mine de la firma care lucreaza pe masini cu cutie automata care au peste 500 000 km, unele chiar au ajuns la limita cu 1 000 000 km, sau de pe net, vezi forumuri consacrate , cu ar fi vortex, etc:

1. la stop,sau la orice oprire, daca stopul/ oprirea dureaza mai mult de 40-45 de sec, e bine sa fie scoasa din viteza. adica pe N. daca oprirea este scurta, atunci nu e bine sa fatai cutia prea repede. -inca ceva: dupa ce ai schimbat din D in N sau, mai ales in si din R, mai stai 3-4 sec sa schimbe si dupa aia iei piciorul de pe rana si apesi TREPTAT acceleratia-

2. nu e bine sa se scoata din viteza in mers. cand vei baga din nou in D vei observa o smuceala a cutiei. pt ca e efunctioneaza pe baza de presiuni, si ambreajul lucreaza f.f. brusc in mers. oricum, nici la manula nu e bine sa mergi cu masina scoasa din viteza. deci, nu mai scoate masina din viteaza. de aia e automata. sa aiba ea grija de schimbatul vitezelor !!! tu doar de acc, frana!

3. cutia automata simpla, nu tiptronic are 4 trepte de viteza. deci poate, unde la 160 se simte maximul ei. eu zic sa nu o fortezi peste aceasta limita.

Netflow, cum nu are ce sa se strice? dar de uzat premataur ai auzit? tot schimband vitezele din mers, cutia lucreaza "nebuneste" si se poate strica. de aia e automata, sa faca ea ce stie. nici la stop nu sunt adeptul schimbarii din D in N, si din N in D decat daca stopul dureaza mai mult de, cum am zis mai sus, 40 secunde.

mai ale sca dupa mutarea din N in D , mai o las 3-4 sec sa cupleze. pana simt eu ca totul e ok, si acc usor .

un sfat: schimba uleiul la cutie !

cati km are masina? km de care sa fii sigur....

dap... in D e "frina de motor" daca te misti ... daca stai pe loc e ca si cum ar fi scoasa din viteza (identic cu N, idle consum ) .

pac, daca stau pe loc in N, consum instant 0,7. daca pun in D si stau pe loc creste la 0.9, 1.0 l/h. deci ea sta cu "ambreajul" cuplat....

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam ca schimba din D in N .. si apoi cand se opreste si pleaca iar in D. Nu imi imaginam ca schimba din N in D din mers. Acum am citit iar si asa pare ca a zis. Normal ca asa ceva nu se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. La stop nu ai de ce sa o muti in "P".

atentie P insemana Park. deci nu nuami ca e scoasa din viteza, dar si transmisia este blocata. un fel de frana de mana pe rotile din fata...

deci in caz de oprire la stop, sau putin mai lunga, se foloseste N, nu P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, indicat e sa n-o scoti asa des din D in N daca stai doar la semafor, cand faci stationare ceva mai lunga, da. Pe D, ambreiajul sta cuplat (adevarat f. putin), pe N (neutral) masina e scoasa din viteza, adica la punctul mort. La mine in D cu piciorul pe frana consumul e 0,7 iar in N e de 0,5l/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal pt tiptronic. Din cate stiu nu exista un ambreiaj normal ci un convertor de cuplu conic. Care pe masura ce prinde viteza imi mareste diametru si nu mai patineaza. in D cu piciorul pe frana el tot timpul patineaza foarte usor, deci motorul tre sa invinga forta aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pac, daca stau pe loc in N, consum instant 0,7. daca pun in D si stau pe loc creste la 0.9, 1.0 l/h. deci ea sta cu "ambreajul" cuplat....

corect... sta cuplata.... se invirte "in gol" - adica discurile nu sunt cuplate. Ideea e ca la plecare poti s-o accelerezi imediat. Daca o pui din n in d si-o accelerezi brusc risti sa faca acel cuplaj brusc de care aminteai mai sus.

nu-i nici o probl daca, in mers o scoti din D in N... invers e mai dramatic... da' nu inseamna c-o strici din prima :P.

In carte scrie ca poti schimba din d in 3/2/1 in timpul mersului (frina de motor) io n-as recomanda chestia asta... decit daca esti la o turatie cit de cit apropiata de viteza in care vrei sa schimbi. Ca idee.... la a mea... pot merge cu 1 pina pe la 60, 2 pina la 80-90, 3 pina la 120 ....... dar daca schimb de la 80 in 1... clar o sa-mi "dea peste degete" :P

Din ce-am "testat"... stie sa faca frina de motor si fara s-o muti in 3/2/1 ...

....Din cate stiu nu exista un ambreiaj normal ci un convertor de cuplu conic. Care pe masura ce prinde viteza imi mareste diametru si nu mai patineaza. in D cu piciorul pe frana el tot timpul patineaza foarte usor, deci motorul tre sa invinga forta aia.

e aproape adevarat ce zici....

adica exista un convertizor (power converter). E o turbina prin care trece uleiul.... care ulei este impins spre cutie. in care cutie se afla discurile de ambreiaj. Care discuri sunt presate unul peste celalalt de un piston. Care piston este actionat de ulei... care ulei este impins de convertizor. :P

Deci... dac-o lashi in D, discurile sunt intr-adevar cuplate.. dar se invirt in ulei... si patineaza - ca sa zicem asha. Ca sa elimini patinarea.... bagi ulei/presiune... Ca sa bagi ulei... invirti convertizorul... Ca sa invriti convertizorul... calci acceleratia :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • serginio89ro changed the title to Golf 4 1.9TDI cutie automata 5 trepte triptonica

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!