Jump to content

Probleme ralanti-lupo 1.4 fsi


caseac
 Share

Postare recomandată

Am reusit să schimb cilindrul de la ambreiaj și credeam că am scăpat de probleme, dar ...nu în totalitate! Întradevăr, mașina schimbă foarte frumos vitezele, dar uneori în curbe moare pur și simplu motorul, dar numai în momentul când sunt nevoit să apăs și pe frână!...adică iau stânga, apare ceva și trebuie să reduc...și deces. Treaba asta se întampla cam la 10% din situații, dar sigur are o rezolvare. Dacă iau curba în accelerație, nu are nicio problemă. Am impresia că ralantiul este prea jos si se face vinovat de treaba asta... undeva pe la 680rpm. Poate fi și o problemă de vacuum. Altă treabă, nu mai coboară geamul din dreapta. se aude un țăcăănit acolo când apăs de buton și atât!

Ceva idei?

Modificat de lupo_bv
Modificare denumire topic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat azi vacuum, iar la ralanti este 16 la lupo (1.4fsi) iar la tiguan a fost 22.

cel mai probabil am probleme la vacuum iar motorul moare pentru ca pierde vacuum cand este actionata servodirectia sau frana, dar nu am gasit cum sa verific unde este fisura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut setarile la cutie iar?Vezi furtunul care merge de la pompa tandem ( dacă are) la servofrana. Am văzut multe crăpate. ( e cazul pt 1.2 tdi 3l)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are pompa tandem, la benzinare vacuumul necesar funcționării servofranei este luat din galeria de admisie. De asta orice neetanseitate a traseelor de vacuum sau servofranei duce la anomalii în funcționare cum sunt cele descrise mai sus.

Ar trebui verificate intr-o prima fază: clapeta de accelerație (curățată și adaptată), etanșeitatea sistemului de admisie, etanșeitatea circuitului de vacuum (aici ar intra si valva de sens),  etanșeitatea servofranei (se întâmplă să mai crape membrana dar ar trebui să fie cam tare pedala de frana).

Ce se întâmplă dacă, stand pe loc la ralanti, apeși frâna, virezi maxim sau pornesti consumatorii importanți?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se intampla nimic cand apas frana sau misc de volan. Cand pornesc AC creste putin turatia. Clapeta de acceleratie este curatata, singura chestie am observat ca la EGR deasupra este un furtun metalic pentru recirculare gaze arse care nu este etans pentru ca nu se poate strange unul din suruburile sale....filetul dus, dar asta ar putea avea treaba cu vacuumul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat de asemenea că dacă pornesc AC-ul, odată cu creșterea turației nu mă mai confrunt cu problema, nu mai moare motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul dă în galeria de admisie şi orice neetanşeitate poate duce la aspiraţia de aer necontorizat şi prin urmare anomalii în funcţionare. Dar pot fi o multitudine de alte cauze. Despre ralanti manualul zice că trebuie să fie între 600-800 rpm

Dacă scoţi mufa de la EGR mai moare motorul?

Vezi că mai sunt nişte elemente care au legătura cu vacuum-ul cum ar fi canistra de vapori, valva de la epurator şi actuatorul de pe admisie. Studiază documentul ataşat, găseşti acolo pe unde sunt poziţionate şi ce fac.

SSP 252 1.4 Lupo FSi Engine.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oki, multumesc mult, am sa incerc sambata procedurile si am vazut un tutorial pe youtube cu un tp care baga fum de tigara pe furtun si identifica scurgeri de vacuum....o sa incerc si eu!

de asemenea, azi am schimbat switchul de la contact si maneta de semnalizare si a dispărut ticaitul din butonul de avarii! singura chestie ca la faza lunga nu ramane aprinsa ci doar cand trag de maneta, iar cand ii dau drumu se stinge....cred ca are maneta un defect ceva si nu am apucat sa ii calibrez volanul ca nu am stiut cum, dar sunt procedurile pe net. Vad ca la masinuta asta mereu este ceva de rezolvat, dar ma bucur de ea, noroc ca este a doua masina in casa ca altfel ajungi la disperare cu ea (nu merge motorasul de la stropitoare fata, motorasul de la un far, motorasul de la geamul electric dreapta....motorasul de la clapeta de recisculare aer..  este de ras cu motorasele astea :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Măi nu mai amesteca treburile, aici discutăm doar despre ralantiul motorului nu şi despre al motoraşelor:). Este suficient dacă ai postat o problemă pe un topic (cea cu contactul), iar  celelalte postează-le în topic-uri deja deschise, iar dacă nu sunt atunci deschizi tu unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM REZOLVAT! Azi am readaptat clapeta de acceleratie si problema nu a mai aparut. De asemenea, vacuumul acum este la 21, deci am scapat de schimbat furtunase.

P.S. scuze!

 

Modificat de caseac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

stie cineva cum se poate creste ralantiul la Lupo FSI?

Nu a mers nimic din ce am gasit pe forum, dar mai mult, scrie cineva ca la benzinarele de la vw nu se poate modifica. este adevarata treaba asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Am rezolvat problema ralantiului intr-un sfarsit!

Am schimbat valva de la canistra de carbon... si asta a fost. Acum sta linistit si nu mai tremura masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stie cineva unde trebuie sa duca furtunul ala? il am suspendat si trage vacuum.

celelalte duc la rezervor si admisie.

Lupo FSI

46665336_10217625823978426_2121737951875432448_o.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare,

 

Pe la ce turatii vi se schimba "automat" viteza? Mie, robotelul, imi schimba treapta la 2000 ture in eco mode. mi se pare foarte subturata...si suspectez ca este efectul smuciturilor ce au loc pe durata schimbarii vitezelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Update: Deoarece si eu am probleme la relanti (pare ca mai are putin si se ineaca), dupa tester am primit eroare la clapeta de acceleratie si la bobina unui injector. Aveti idee daca se schimba acea bobina? m-am uitat in manual si nu am gasit-o reprezentata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ai cum sa schimbi bobina injectorului. Pune aici erorile stocate să vedem despre ce este vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am acces la erori. Acestea au ramas la service...ei mi-au prezentat doar "solutiile". O sa incerc sa revin daca imi elibereaza rezultatul diagnozei.

Ideea e ca sunt mai multe simptome la Lupo...si nu stiu daca sunt in stransa legatura.

1st, nu porneste cand maneta e pe pozitia stop, trebuie sa o mut pe neutral pentru asa ceva.

2nd, dupa ce porneste o apuca tremuratul la relanti incat, cateodata, chiar am impresia ca o sa se inece...dar apoi se ambaleaza singura si depaseste impasul. Aici inteleg ca de vina ar fi acea bobina.

3rd, cand robotul schimba din treapta1 in treapta 2 (sau din treapta 2 in treapta 3), am senzatia ca masina este condusa de un incepator deoarece pentru aproape o secunda intra in frana de motor si apoi accelereaza. Rezultatul este o smucitura ciudata. Acest lucru mi se pare chiar periculos deoarece rezulta un control dificil - culmea - la viteze mici. Pentru felul asta nebun de schimbare a treptei de viteza, de la service au spus ca e normal la cutiile pilotate. Aditional, au gasit si o eroare la clapeta de acceleratie si mi-au recomandat sa o schimb (eu sper sa scap doar cu o curatare). Totodata, am schimbat si acumulatorul de presiune de pe robotel (acea butelie neagra)...conform unor indicatii de pe acest forum, deoarece pompa se activa dupa fiecare 2 schimbari de treapta (acum pompa se activeaza dupa 6-7 schimbari de treapta). Cel mai probabil voi face si schimbul de ulei la cutia de viteze.

4th, a crescut consumul conform computerului de bord....imi arata chiar si dupa resetare, destul de repede, 9,9%.

5th, la service mi-au spus ca alternatorul nu furnizeaza suficienta tensiune si ca trebuie schimbat.

 

Repet, nu stiu daca toate astea sunt cauze comune pentru ceea ce ma deranjeaza de fapt....si anume faptul ca vitezele se schimba anevoios si cu suturi. Chiar nu vreau sa cred ca asa e normal!

Mersi de raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Revin cu problema mea, cu motor oprit in mers...

Recent mi-am instalat camera de marsarier si un player... asa ca am observat ca in situatiile cand am probleme, atunci cand duc maneta pe stop, inca imi arata camera de marsarier... ca si cum ar fi in R, dar motorul se opreste...regulamentar.

Ulterior, cand pun contactul pe stop, e ca la ruleta... daca apare camera de marsarier nu porneste pe stop, iar daca intra in radio, porneste pe stop, semn ca masina inregistreaza un semnal de la marsarier pe undeva.

Unde credeti ca ar fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Update,

Bobina injectorului se schimba....si chiar foarte usor. Momentan, produsul AM comandat nu a fost compatibil asa ca voi cere alta varianta.

Bobina de inductie, in cazul Lupo 1.4 FSI/105cp, este montata deasupra bujiei. Practic, pentru a inlocui bujiile trebuie scoase cele 4 bobine de inductie.....si asta pentru ca acest minunat Lupo nu are fişe.

@ lupo_bv, 

Se poate schimba, deci!

 

@caseac

La al meu, cand e in pozitia STOP, becurile de marșarier raman aprinse. Inteleg ca, in acest context, ar fi chiar firesc sa porneasca si camera deoarece este in aceeasi gama de semnale. Totusi, poate acest fapt nu tine de normalitate...nu am aflat nici pana in prezent daca e in regula sa ramana acele becuri aprinse cu maneta pe STOP (coincidenta sau nu...la mine nu porneste cand maneta e in pozitia STOP).

 

Modificat de harap09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/11/2019 at 12:50 AM, harap09 said:

dupa tester am primit eroare la clapeta de acceleratie si la bobina unui injector. Aveti idee daca se schimba acea bobina? m-am uitat in manual si nu am gasit-o reprezentata.

Normal că bobina de inducţie se poate schimba....se poate la orice maşină (unele sunt conectate la bujii prin fişe, iar altele direct cum este la a ta), numai că tu ai întrebat altceva:)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Bobina...se pare ca e ca o caldare de aur la capătul curcubeului. pur si simplu nu o gasesc. Cele care se vand de noi, conform VIN, nu se potrivesc, au clema de prindere dedesubtul contactelor, în timp ce la mine e deasupra. 

 

In alta ordine de idei, aveti habar daca clapetă de accelerație de la 1.4 MPI se potriveste la 1.4 FSI!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă cauţi după codul original 036905100 toate au clema dedesubt. Totuşi există un cod pe bosch pentru ARR fabricat până în luna 11.2003 care are clema deasupra. Codul este: 0221604101, cel puţin aşa se vede în pozele de pe net.

Clapeta nu cred ca se potriveste. Codul la ARR este 036133062D, iar la omoloagele MPI, la AFK 036133064E, iar la AQQ şi AUB 036133062M. Caută după codurile astea pe google şi o să vezi pozele.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!