Jump to content

Golf 7 GTI - The hot hatch


Iulian M

Postare recomandată

Nu mai pun dash-cam de lene. Pe Civic nu l-am legat permanent si de multe ori uitam sa pun camera cand ma urcam in masina sau o uitam pe bord cand opream masina.

@75NOR, Toyota cu noul Camry cam vrea sa schimbe asta. Nu mai arata atat de boring in varianta de echipare mai sport.

Masina a venit cu anvelope all season. In zona mea, temperaturile iarna nu prea scad sub 0 grade. Sunt inconjurat de munti unde ninge dar poti ajunge la partiile de ski si cu anvelopele all season. (plus ca e ieftin de inchiriat un SUV daca am neaparat nevoie)

Examenul de carnet l-am dat la scurt timp dupa ce m-am relocat aici si e in felul urmator:

  1. iti faci un cont online pe site-ul astora de la permise cu datele si adresa ta si iti da un cod.
  2. cu acel cod te duci la oricare scoala de soferi sa dai examenul scris ce costa 30$ si poti sa-l dai de 3 ori in aceiasi zi. (te primesc oricand si n-ai nevoie de programare)
  3. iti da rezultatele pe loc si atunci trebuie sa te programezi pentru examenul practic la care poti alege cateva variante: cu masina ta, cu masina lor sau cu masina lor cu warm-up 40 minute
  4. pe aici trebuie sa demonstrezi fie ca ai permis international sau ai "learner permit" care e ceva spefic pe aici prin US si e un fel de permis de incepator ce il poti avea de pe la 16 ani
  5. eu am ales varianta cu masina lor cu warm-up 40 minute care e undeva la 90$
  6. pe partea de warm-up, instructorul e in dreapta si vreo 10 minute m-a lasat sa conduc cum vreau eu si apoi am repetat cele 3-4 manevre pe care voi fi evaluat (parcare laterala, dat cu spatele dintr-o strada secundara in una principala;  schimbare de banda si pus frana brusca). Instructorul n-are pedale in dreapta si cand te sui in masina incepi cu frana brusca la care practic cand esti pe loc, iti zice sa tii piciorul pe acceleratie si apoi zice el cand sa apesi frana si se uita la cum o actionezi.
  7. dupa cele 40 minute, revin cu masina de unde am plecat si instructorul practic devine examinator si mai dau o tura de vreo 30 minute in care trebuie sa fac aceleasi manevre pe un traseu asemanator
  8. toate rezultatele ei le updateaza instant pe baza acelui cod de la punctul 1. Dupa examenul practic, m-am dus direct la permise unde mi-au facut poza si mi-au dat un permis temporar, timp in care cel final o sa-mi ajunga prin posta (si l-am primit dupa vreo 2 saptamani)
  9. realizezi ca acel cod de la punctul 1 a devenit numarul permisului tau.

 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Si acum pot sa-mi reglez presiunea in roti mai precis. Bag presiune putin mai mare in roti si urmatoarea zi dimineata folosesc manometrul meu si scot cat e nevoie pana ce ajunge la 37 PSI. (presiunea recomandata pentru 225/40/R18)

IMG_5798.jpg IMG_5807.jpg 

Link către comentariu

Il adaug in wishlist pentru urmatoarea viata in care o sa am Porsche ;)

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

@Iulian M: mersi de impresiile cu experienta carnetului pe acolo. Evident, amareala maxima comparand cu ce-i p'acasa :( dar asta e OT.

De curiozitate, cu ce cauciucuri allseason ti-a venit GTi-ul ? 

Link către comentariu

Daca mi-e lene sa car DSLR-ul cu mine.... doar atat pot face cu telefonul

IMG_5832_1.jpg

 

Cu DSLR-ul ar fi iesit asa:

16107086_1567504956596996_25577822531382

 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
cristiansen077

sa te poarte sanatos! 

arata foarte bine masinuta si cred ca nu se compara cu civic ul...cel din urma l am condus si eu tot in combinatie cu cvt si nu pot spune decat ca nu mi a placut combinatia motor cutie, nu da impresia ca ar avea 182 cp...in rest o masina solida inchegata, probabil cu manuala este altceva...Bine ca ti ai dat seama ca nu e ce trebuie pt tine....apropo cati km ai tinut civic ul? si ce pret ai luat pe ea...in procente dc nu vrei sa dai sume aproximative. Mersi....

si ce consum avea civic ul? 

Link către comentariu

@Iulian M: foarte interesant ce se intelege "peste Ocean" prin All Season Tire :) Pe aici iti rupi gatul cu alea :) Sunt cam 3 sezoane (europene) mai degraba, eventual o fulguiala foarte usoara :) In zona unde circuli tu, sunteti in zona de 0 grade iarna ?

Apropo, ca esti in tara unde s-a nascut GY, uite asa ceva se intelege prin All Season pe la noi. Nu gasesti acolo gumele astea ? 

Link către comentariu

Nu am experienta prea multa cu iernile de pe aici. Din ce am mai auzit de pe la colegi, ninge rar pe aici si nu prea scade sub zero grade C. Eu oricum nu folosesc masina zilnic si chiar daca ar fi ceva zile mai naspa, nu m-ar deranja. (nu fac commuting cu masina)

Ca si anvelope, pe aici gasesc cam ce este pe https://www.tirerack.com 

Eu m-am uitat la anvelopele alea doua de mai sus ca au si un scor bun la nivelul de zgomot si confort. (si eu am drumuri destul de proaste prin zona mea)

(Seattle vs Bucuresti)

Screen_Shot_2017-08-29_at_8.01.39_AM.png Screen_Shot_2017-08-29_at_8.01.46_AM.png 

@cristiansen077: ti-am raspuns pe privat.

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Seattle am inteles (de la un fost coleg care locuieste deja de ceva timp acolo) ca are climat cam ca'n Romania, desi e sensibil mai la nord.

Sunt obligatorii pneuri de iarna in anumite conditii?

Link către comentariu

Sunt obligatorii lanturi in anumite momente prin unele zone in munti iarna. (pe masinile care nu sunt 4x4)

Sensibil mai la nord = 47.6° N vs 47.1° N latitudine la care e Iasul. Deci e pozitionat cam ca Suceava.

Vremea e diferita fata de Iasi pentru ca e influenta oceanului aici. Vreo 300km mai la est de mine (dupa ce trec de munti) e probabil asemanatoare.

As vrea saptamana viitoare sa aplic ceara pe masina:

IMG_4802.jpg

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Va rog sa revenim on topic si sa discutam doar despre ultima masina a colegului nostru.

Multumesc.

Link către comentariu

Azi am aflat ca GTI-ul din US n-are injectie duala ca cel European deci n-am scapat de problema cu depunerile de carbon :(

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

1400 mile (~2200km) si azi am facut primul kickdown la intrarea pe o autostrada. Masina se duce bine si motorul suna foarte frumos. 

Am si un greier undeva in portiera din stanga ce se aude mai mult cand masina se torsioneaza si e undeva in partea superioara. Eu cred ca e ceva legat de cheder si azi mi-a venit o solutie ce e destul de folosita pe aici pentru chedere. Am aplicat pe chedere si in seara asta parca n-am mai auzit greierul dar mai urmaresc.

O poza cu un spate de Golf si un truck pus la treaba.

DSG-ul e ok dar am avut asteptari mai mari de la cutie dupa cate review-uri si pareri ale altor utilizatori am citit. Parca tot o cutie manuala m-ar fi incantat mai mult. 

IMG_0079.jpg IMG_0081.jpg 

 

N-am precizat ce m-a determinat foarte mult sa schimb Civic-u pentru ca totusi a fost o decizie la impuls. 

Cu cateva zile inainte de a cumpara masina, am fost cu un coleg sa-si ia un Audi RS4 din 2007, manual. L-am condus in ziua respectiva si decizia in mintea mea s-a facut spre un hot-hatch.

IMG_20170808_192138444.jpg IMG_20170808_192202473.jpg

 

(RS4 a fost 28.000$)

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Ai incercat si modul manual al cutiei ?
Practic poti sa o lasi in manual si sa ii dai kickdown, ar trebui sa schimba singura la turatia maxima setata de producator pentru protejarea cutiei/motorului, probabil pe la 7k rpm, daca nu, poti sa schimbi cand doresti de la padele, oricum timpul de schimbare in modul manual este relativ infinit mai scurt fata de o manuala clasica ... de aici nedumerirea mea de ce te-ar fi incantat mai mult o manuala

Link către comentariu

Ce te-a dezamagit la dsg? Buy-back si hai cu manuala! :)))

Link către comentariu

Nu sunt dezamagit sau nemultumit de DSG; ma asteptam la mai mult din review-urile citite.

Am incercat si modul manual si da, schimba foarte rapid. Ce nu-mi place e ca kickdown nu e dezactivat in modul manual. De exemplu eu sunt in treapta a 3a pe la 3500RPM si accelerez la podea: masina atunci va schimba in treapta a 2a. In modul manual, eu as fi preferat sa ramana in treapta a 3a pentru ca acolo am vrut eu sa fie. 

Apoi, in modul D, masina schimba prea jos in ture iar in S, prea sus. Cred ca ar fi fost mai placut ceva la mijloc. Eu folosesc acum cutia intr-un mix de D si manual: cand vad ca urmeaza o rampa sau panta, din padele schimb rapid si apoi e in treapta de viteze in care as fi eu ca si cand ar fi o cutie manuala. 

Ce m-ar fi incantat la cutia manuala? Faptul ca tot timpul eu am controlul. La DSG, modul manual e defapt partial manual. Reiau exemplul cu treapta a 3a: merg pe un drum in rampa si stiu ca dupa un timp acel drum va fi drept si accelerez mai tare in treapta a 3a (la podea): la cutie manuala ar fi ramas in treapta a 3a si apoi doar luam piciorul de pe acceleratie; la DSG, schimba intr-a 2a si daca ma opresc din accelerare inainte de a a ajunge la treapta a 3a, apoi trebuie sa schimb manual ca sa fie in treapta a 3a. 

Astea sunt chestii minore oricum, doar ca modul manual e partial manual. (face auto upshift si la kickdown, downshift)

Dupa 1400mile, sunt la fel de incantat de masina ca la inceput. 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Tot ce spui tu acolo se rezolva cu un soft la cutie, sa tina treapta in manual si sa creasca turatia la care schimba in D. Din pacate nu stiu daca modificarea asta poate fi vazuta de catre cei de la reprezentanta si sa iti afecteze in viitor garantia. 

Link către comentariu

Treaba asta cu schimbarea 3-2 cand apesi pedala la podea poate fi evitata usor. Nu mai apasa si butonul de kick-down cand apesi acceleratia si va ramane in 3 :) DSG-ul cu softul de fabrica pe MK6 asa functioneaza

Modificat de Edy E
Link către comentariu

Am observat ca daca ma opresc inainte de kick-down, ramane in treapta respectiva. E deschisa la maxim clapeta de acceleratie in acel moment? E WOT?

Link către comentariu

Am uitat sa mai adaug poza de toamna. Inca n-am apucat sa spal masina de cand am luat-o. Sper maine sa o spal.

IMG_0091.JPG

Link către comentariu
4 hours ago, Iulian M said:

Am observat ca daca ma opresc inainte de kick-down, ramane in treapta respectiva. E deschisa la maxim clapeta de acceleratie in acel moment? E WOT?

Da, este.

P.S: Pentru o retrogradare mai rapida, trebuie sa fii pe franare. Acelasi principiu si pentru superioara (sa accelerezi). Cutia preselecteaza treapta inferioara sau superioara in functie de ceea ce faci in acel moment. Diferenta de timp este destul de mare.

Modificat de C Z R
Link către comentariu

Arata si mai agresiv fara proiectoare. Big like!

Cat despre DSG ... Ma vor injura multi, insa cat ar fi avansat automatele (deja la G5 performantele erau impresionante, pana se ducea naibii mecatronicul) tot o manuala iti ofera libertate 100%, mai ales pe un GTI... Posibil softul pentru State sa fie diferit de softul pentru EU - diferit profilul soferului tipic, totusi...

Link către comentariu
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!