Jump to content

Jante/anvelope


ANdi B.
 Share

Postare recomandată

Nu este mai adanca, poate doar in zapada sau in asfalt topit :P

Conform teoriei, forta de frecare este proportionala doar cu coeficientul de franare si forta de apasare, deci suprafata n-are nicio treaba cu asta. In practica insa, lucrurile nu stau tocmai asa, iar consumul poate creste din cauza anvelopelor mai late; de asemenea, poate scadea intr-o masura viteza maxima. Daca mai aduni si diferenta de greutate a jantelor, chiar va fi o diferenta (stiu un caz pe Vortex in care un tip spunea ca i-a crescut consumul cu 1 litru/100).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Dusul

    11

  • ANdi B.

    6

  • Baracuda

    5

  • NeXuS_3

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

greutatea influenteaza sigur, eu am simtit-o pe pielea mea, am avut cateva luni jantele MAM nuovo care avea aprox 12 kg si acum am OZ ultraleggera care au 7kg, diferenta in demaraj si consum este sesizabila, nu de genu 1l, sa zicem 0,5l.....mentionez ca ambele jante sunt pe 17 si latime cauciucului a fost conform cu datele date de producator, 225

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca exista peste tot experiente si experiente. Eu unu nu am simtit nici o diferenta intre jantele originale de audi de 15 si cele de 17 A8 style cu toate ca cele din urma sunt ceva mai grele(3-4 kile). Oricum o diferenta de 0,5 l la suta mi se pre ff mul luand in considerare o greutate de doar 5 kile in plus pe fiecare janta adica 20 kile in total :) .

@Alex Figura cu urma mai adanca era doar pentru exemplificare :)). OFFTOPIC: daca ne-am fi referit la tancuri cred ca aveam putina dreptate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord. Nu cred ca o crestere in greutatea totala a masini cu 20 de kg influenteaza consumul asa mult (0.5 litri la suta). Ganditi-va ca au fost modele a4 sline cu jante pe 18 din fabrica cu motor de 1.9 TDi care avea in cartea technica accelasi consum cu unul normal. Cum va explicati acest lucru? Si oricum jantele alea erau mai grele ca unele pe 15 normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Cand o sa vezi pe computerul de bord consumul din cartea tehnica, sa ma chemi sa desfacem o sticla de sampanie veche.

2. Este vorba de greutatea jantelor. Aceasta determina si o inertie a lor, atat la plecare din loc cat si la franare. Consumul cel mai mare este la demaraje, adica acolo unde pleci mai greu cu jantele mai grele, iar daca te chinui sa pleci tare, efortul masinii - si implicit consumul de carburant - va fi mai mare. (Asta daca nu ai chip din ala "minune", care scade consumul in conditii de "talpa").

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Cand o sa vezi pe computerul de bord consumul din cartea tehnica, sa ma chemi sa desfacem o sticla de sampanie veche.

De acord cu tine ca toti producatorii isi scot consumul in conditii optime, acesta fiind implicit mai mic decat cel real. Eu m-am referit la altceva. A4 sline cu jante pe 18 are in carte accelasi consum cu cel normal. In consecinta chiar daca un model cu jante pe 18 consuma mai mult, diferenta este mult prea mica pentru a fi sesizata. Cel putin asta pot sa deduc. Sunt de acord ca pentru a pune in miscare rotile mai grele se consuma mai mult combustibil, dar inertia implica masa marita a rotilor, care pusa in balanta cu cea a unor roti pe 16 cu cauciucuri normale nu cred ca diferenta ar fi f mare. Maxim 30 de kg. Ceea ce nu ar trebui sa creasca consumul cu 2%. Cred ca diferenta in afisajul din bord vine de la abaterea rotilor. Altfel nu se explica o asemenea diferenta. O sa iau legatura cu vechiul meu profesor de fizica, poate ne poate lamuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu m-am referit la cazul meu.

hai sa ve explic cum a fost situatzia.

deci eu am adus 2 perechi de jante din germania: 1 pereche de jante de a8 255/40/19 si 1 pereche de jante de rs6 255/35/19.

masina avea pe ea cauciucuri si jante de fabrica 195/65/15.

eu trebuia sa le aduc la bucuresti sa le vand, dar nu incapaeau ambele seturi in masina cu tot cu bancheta pliata (masina e A4 Avant) asa ca am scos rotzile mele de pe masina care erau mai mici si am incaltzat masina cu cele de rs6, apoi jantele de fabrica impreuna cu alea de a8 le-am bagat in masina, asa au incaput perfect.

ei bine, pe autostrada, cu jantele de fabrica aveam un consum REAL de 5.3-5.6 la 120 km/h . Spun consum real pt ca nu am computer de bord si tot ceea ce faceam era sa impart litrii la km, ca la dacie :)

apoi, dupa ce am pus jantele de rs6, am inregistrat un consum de 7.5 la 100 km. nu a fost niciodata mai jos de atat.

in bucuresti am mai mers cu ele cam 3000 km si aici am avut un consum de 9.5-10.5 in functzie de aglomeratzie unde cu rotzile normale aveam un consum de 7.5-8.5 (fara clima).

Deci in cazul meu consumul a fost cu 2 l mai mult.

Primul lucru care determina consumul cred ca este diamentrul jantelor, apoi greutatea apoi si suprafatza mare de frecare cu asfaltul. Eu asa vad logica, dar s-ar putea sa gresesc bineintzeles.

Stiu ca logic ar fi urmataorea chestie: am jante pe 15 si talon de 65, pun de 16 cu talon de 55, 17 cu talon de 45, 18 cu talon de 35 etc.

Eu am avut pe 19 cu talon de 35, era maximul de talon pe care se putea pune pe A4 cu suspensie originala, am incercat pe cele de a8 cu talon de 40 si frecau.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tu calculul matematic l-ai facut corect insa tu imparteai km aratati de masina la litrii consumati. Aici a intevenit eroarea deoarece km aratati de masina nu erau corecti tu avand o abatere datorita dametrului rotii incorect. Greutatea jantelor mi se pare oun factor de influenta destul de mic, ma gandesc ca inertia data de masa masinii e mult mai mare decat inertia data de niste roti cu 4-5 kile mai grele fiecare. Eu va spun sincer ca iarna merg cu 195/65/15 si vara cu 235/45/17 si nu am observat nici o diferenta de consum sau alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm... uite ca asta n-am luat in calcul referitor la determinarea consumului, tot ce stiu e ca dupa ce am pus rotzile astea mari pe 19 masina imi indica viteza reala, adica eroarea aia de 5 km/h pe care o aveam cu jantele de 15 nu mai era existenta, sau ma rog plus sau minus 1km/h fatza de viteza reala.

deci cat a determinat asta consumul, cine stie matematica? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai esti in limita acceptata de abatere deci consumul nu ar fi trebuit sa fie asa mare. Sincer inca nu am gasit o explicatie logica la ce ai sesizat tu. Continui cercetarile... :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
rasheedkpenny

So, pana la urma care sunt cele mai mari jante pe care le poti pune pe un A4 8E fara sa ai probleme gen frecat aripa interioara, atins nu-stiu-ce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai inainte ai intrebat care sunt cele mai late cauciucuri ce pot fi puse fara sa frece. Eu in carte am trecut 235 maxim (la cele pe 17") desi pe masina am 225 in acest moment. Ca diametru, cu suspensie stock, cred ca merg maxim pe 18. Dar eu as merge maxim pe 17 datorita drumurilor noastre "minunate".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am si eu un A4 si vreau sa-i schimb jantele+anvelope. acum am 205/55/15 si ma gandeam sa-i pun jante pe 16. ca sa fiu cat mai aproape de diametrul original al rotii, m-am gandit la anvelope 205/50/16. voi ce ziceti? e ok asa? latimea anvelopelor as vrea s-o pastrez.

aveti alte sugestii?

cu cat trebuie sa fie mai mica latimea jantei fata de cea a anvelopei? 205 ar fi cam 8 inch. daca janta e de 7.5 e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut pe masina din semnatura am jante de 15" si am gasit sa cumpar un set de 4 jante originale Audi pe 16" as dorii sa stiu daca ar fi bine sa fac o rencodare cu vag-com a modului abs in urma schimbarii jentilor. Intreb acest lucru deoarece pe situl http://de.openobd.org/audi/a4_8e.htm#03, am gasit diferite valori pentru modulul abs in functie de marimea jentii.

Multumes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu am facut nici o recodare cand am trecut de la 15 la 17 si nu am remarcat nici un comportament anormal(am tot schimbvat 17 cu 15 vara-iarna). Din ce vad acolo e specificat ceva si de Brembo la 17 (poate e vorba de recodare doar inc azul altui sistem de franare). Normal as fi considerat sa ai codari in functie de diametrul jantei si de marimea cauciucului de pe ea. Oricum eu nu cred ca tre sa faci nici o recodare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu am facut nici o recodare cand am trecut de la 15 la 17 si nu am remarcat nici un comportament anormal(am tot schimbvat 17 cu 15 vara-iarna). Din ce vad acolo e specificat ceva si de Brembo la 17 (poate e vorba de recodare doar inc azul altui sistem de franare). Normal as fi considerat sa ai codari in functie de diametrul jantei si de marimea cauciucului de pe ea. Oricum eu nu cred ca tre sa faci nici o recodare.

ai computer de bord ? nu au aparut cumva diferente la consum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine actualele jante de 17 sunt din ZINC, cele vechi erau din otel, sunt doua versiuni de jante ep 17 otel si zic, ale mele provin dupa un S4. Sunt cam de doua ori si mai usoare decat vechile jante! Consumul era acelasi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice jantele pe 15 sunt dintr-un aliaj de otel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si eu tot 17'' am (audi) si de 15'' pt. iarna. Asa am cumparat-o din Germania.

post-16803-1191931103_thumb.jpg

Modificat de BogdanChipaila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ma intereseaza daca poate cineva sa mi spuna dimensiunea unei jante pe 16 originala audi, si daca prezoanele care prind o janta de tabla pe 16 pot sa prinda si o janta de aliaj pe 16

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot folosi aceleasi prezoane daca janta din aliaj este OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca scrie pe janta dimensiunea ei, gasesti pe ea toate informatiile necesare. Scria undeva pe vwforum despre locurile exacte unde sunt scrise asemenea informatii.

Ai mai putea incerca si pe site-ul audi.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca scrie pe janta dimensiunea ei, gasesti pe ea toate informatiile necesare. Scria undeva pe vwforum despre locurile exacte unde sunt scrise asemenea informatii.

Ai mai putea incerca si pe site-ul audi.

Bafta

pai nu am janta.vreau sa o cumpar si trebuie sa stiu daca ce srcie pe ea corespunde cu originalul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Audi A6 C5 4B ('99-'04) janta din aluminiu stock e 7Jx16H2 ET45 care se recomanda cu anvelope 205 55 R16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!