Jump to content

Alegere anvelope iarna 2017 / 2018


Ex member
 Share

Postare recomandată

Ce ati recomanda pentru 185/60/R15/84H? Obligatoriu 84H ca asa e in CIV. Din alea 6 marci premium eu nu am gasit nimic. Nici macar Nokian sau Hankook. Ori nu produc, ori nu exporta-n Romania. Deci, ramane sa aleg din urmatoarele petarde:

Delinte WD1
Duraturn M Winter
Momo w-1 North Pole
Nexen WinGuard Snow G WH2
Petlas Snow Master W651
Roadstone Eurovis ALP
Toyo S943
Zeetex WP 1000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu n am gasit ZR uri cum scrie in carte doar Y uri.Odata m a oprit rar ul si n au zis nimic,s au uitat doar la dimensiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/22/2017 at 11:31 AM, CristiALF said:

 Bineinteles ca iti mai iei avelopa si in functie de masina. Eu aveam un Polo care facea 5-6k EUR pe piata, doar nu imi luam avelope de 100 EUR/buc.

 

De multe ori uitam valoarea noastra, a proprietarului, indiferent de valoarea de piata a vehiculului la care ne raportam achizitia, iar daca luam in calcul decizia ta de a nu cheltui mai mult de XX Euro.... indiferent de consecinte, discutiile pro sau contra isi pierd din substanta.

Am vandut o masina detinuta 9 ani si cu cateva luni inainte am inlocuit anvelopele premium - Conti Premium Contact 2 de 5 ani si 3 mm cu Premium Contact 6.

Mi-a fost suficient sa trec cu bine prin 3-4 situatii de trafic influentate de conditii meteo unde comportamentul excelent a facut diferenta fata de cele buget. As mai adauga ca noul proprietar a fost incantat de dotarile masinii si a platit fara tergiversari pretul solicitat. Nu am pierdut mai nimic, nu am castigat decat siguranta mea si a familiei.

Oare 5,5 %  din valoarea unei masini de 4300 E  este mult sau putin??? Dar o economie de la 210 lei Conti Premium Contact 6 la 170 lei pentru Kleber sau Nankang dimensiunea 195/55/15 (se) ...merita?? Imaginile sunt de la IAA 2017 Frankfurt.

michelin 2.jpg

michelin.jpg

ferrari.jpg

Conti.jpg

Conti bike.jpg

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

^+1
Foarte multa lume baga bani in tot soiul de prostii la masina (frane mai mari decat a considerat necesar producatorul, bare stabilizatoare, etc., de parca every day e track day) fara sa tina seama ca principalul factor care influenteaza hotarator comportamentul unei masini e anvelopa. Oi avea eu o coaja de masina cu 200K km. care valoreaza, cu optimism, 3.500 Euro, insa pentru asta, am cauciucuri premium si de vara, si de iarna. Cand a fost cazul sa schimb placutele, am schimbat tot tacamul, ca discurile erau cele originale de pe masina, asa ca acum stau linistit ca masina vireaza cum vreau eu si franeaza asa cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, _R_A_D_U said:

...

Nexen WinGuard Snow G WH2

...

Eu pe astea le am pe un Passat 3B6 (205 55 R16, non XL), mi-am petrecut o iarna intreaga cu ele si mi s-au parut ok.

Pe zapada afanata sunt ok, pe gheata sunt ok, nu sunt zgomotoase, compozitie moale, la atingere parca erau de silicon/matase in comparatie cu alte marci mai scumpe (nu spun marcile sa nu pornesc vreo discutie inutila) care pareau a fi de plastic.

Umflate la 2.5 bar (la dimensiunea mea, pe masina mea) sunt ok, sub 2.4 se simte ca masina danseaza, peste 2.6 tropaie, deci 2.5 e ok.

Atentie la gropi si borduri, avand compozitia moale pot aparea galme sau se poate taia usor.

 

Deci le recomand fara niciun regret, ieftine si bune. ~205 lei/buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, _R_A_D_U said:

Ce ati recomanda pentru 185/60/R15/84H? Obligatoriu 84H ca asa e in CIV.

Orienteaza-te cu succes si la cauciucuri inferioare ca viteza cu o clasa.

Am si se poate cauta si pe net, o directiva RAR din 2011, care prevede ca la anvelopele de iarna este legal, in Romania cel putin, anvelope cu o clasa de viteza mai mica decat cea din cartea tehnica. Deci din H poti merge in T linistit, unde poate vei gasi si ceva mai bun.

De Nexen se aud vorbe rezonabile.

Asa cum de exemplu eu de Conti eco 3 am fost extrem de nemultumit. Plasticoase, si dupa cca 15000 e km nu se mai puteau echilibra convenabil, fiind cu flancurile deformate, fara sa fi dat cu masina prin gropi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@teologul te-as ruga, daca se poate, sa-mi dai mura-n gura acea recomandare deoarece n-am gasit nimic. Sunt interesat de achizitionarea unor anvelope bune. Nu ma intereseaza pretul deoarece diferenta dintre acele Nexen si unele din cele 6 premium este de 40-50 lei, deci insignifiant. Eu stiu ce inseamna anvelope premium si din acest motiv doresc sa-mi achizitionez ceva bun dar care sa fie legal deoarece am masina noua cu CASCO si nu vreau probleme in caz de ceva...

Revenind la acel indice de viteza, si in manualul masinii, la pagina 52, scrie: "Se pot utiliza anvelope pentru toate anotimpurile sau de „iarnă“ (marcate cu M+S şi un simbol de vârf de munte/fulg de zăpadă ) dintr-o categorie de viteză inferioară decât cea menţionată în documentaţia tehnică a autovehiculului, cu condiţia ca limita de viteză maxim admisă pentru aceste anvelope să nu fie depăşită, dacă viteza maximă posibilă a autovehiculului este mai ridicată. La autovehiculele cu sistem Infotainment se poate seta de la tasta CAR limitarea de viteză pentru anvelopele pentru toate anotimpurile sau cele „de iarnă “.La alte autovehicule există posibilitatea să dispuneţi setarea limitării vitezei într-o unitate specializată. Dacă autovehiculul este echipat cu anvelope pentru toate anotimpurile sau de „iarnă“ dintr-o categorie mai mică de viteză decât viteza maximă indicată a autovehiculului (nu se aplică la anvelopele cu care a fost livrat din fabrică), se va aplica în habitaclu, în loc vizibil, în câmpul vizual al şoferului, o etichetă de avertizare cu valoarea maximă a vitezei pentru categoria de viteză a anvelopelor montate. Eticheta de avertizare (autocolant) poate fi înlocuită, valoarea maximă a vitezei pentru categoria de viteză a anvelopelor montate se poate seta în Infotainment (Valabil pentru anumite ţări.). Această etichetă stabileşte viteza maximă admisă a autovehiculului cu anvelopele pentru toate anotimpurile sau de „iarnă“, care nu trebuie să fie depăşită."

Cu toate astea, in noul cod rutier, la art.100, alin.6 se spune clar "Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă". Avocateste, acest articol n-are valoare deoarece dimensiunile/caracteristicile anvelopelor nu sunt trecute-n certificatul de inmatriculare sau inregistrare ci in CIV. Dar aceasta scapare poate fi corectata rapid printr-un alt act aditional iar eu nu vreau sa fiu cu ochii pe Monitorul Oficial sa vad ce legi au mai dat, peste noapte, astia. In plus, fiecare om normal se gindeste cind isi achizitioneaza anvelope de iarna sa le tina macar 3 ani.

Eu sunt curios daca acele "recomandari" pot combate o lege...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Din pacate rezolutia este atat de mica (75x100) incat orice marire duce la afisarea a ceva... ininteligibil. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,acum se vede. Pai e suficient 160 viteza max, nu-ti trebuie anvelope mai rapide pt drumurile noastre. Multumim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@teologul multumiri, se vede super. In aceasta situatie, trecem la achizitonarea CONTINENTAL WINTERCONTACT TS860 185/60R15 84T, dot 2017, Made in France (274 lei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faceti copie la hartie si purtati-o in cartea masinii in torpedo. un politist nu e informat intotdeauna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu de politie imi era... In plus, politia se uita doar la M+S, fulg, chestii d-astea care-s trecute la anvelopele de iarna. In certificat nu mai sunt trecute dimensiunile. Daca mai sunt insotiti si de RAR, se schimba treaba. Aia trebuie sa stie de faza asta.

Am dat comanda la anvelopele alea pe anvelodrom.  Vad ca n-am primit confirmarea [inca]. Cine a lucrat cu ei, in cit timp onoreaza comenzile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am comandat acum 2 saptamani de la anvelodrom.Am facut comanda online pe la ora 10 si dupa aporx 1 ora m au suant sa comfirm comanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine m-au sunat aseara, au zis ca totul este ok, mi-au confirmat faptul ca anvelopele sunt facute-n franta, ca au dot 2017, ca a doua zi le pun la curier iar eu le voi avea peste 2 zile.

Azi  la prinz m-au sunat sa-si ceara scuze ca n-au pe stoc Conti 2017, in schimb au 2016, ca blablabla, ca pot alege altceva. Initial nu mi-a picat bine, imi parea ca am inceput cu stingul. Am comandat Bridgestone Blizzak (dot 2017). Sunt curios sa vad daca-s seriosi. Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blizzak LM 001. Au si venit, totul este ok. DOT 2817, Made in France.

br.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 9/19/2017 at 12:38 PM, Akos09 said:

Salut!

Nokian wr A4 a folosit cineva sezonul trecut?Am ales A4 in favoarea lui D4 pt. ca am citit o gramada de review uri cum ca s ar dezintegra crestele de pe margine....

Citind cele patite  de Bogdan,m am uitat  la cauciucuri dupa ce au fost montate sa nu am si eu vre o surpriza :).

La wrd4 se dezintegreaza intr-adevar crestele. Am 4 buc(205/55/16) cumparate noi acum 2 ierni, folosite pe un a4 (automat, fac precizarea pentru a exclude plecatul cu "scartz"). In a doua iarna cele de pe fata s-au facut praf. Mi s-au inlocuit 2 bucati pe garantie( doar 2 am cerut, am zis sa nu fac paguba prea mare, plus ca celelalte 2 nu aratau in halul ala). Practic iarna asta o sa am 2 noi si 2 folosite, voi vedea ce se alege de ele, ar fi practic a treia iarna, oricum mai mult de 3 sezoane nu imi propun sa ma tina, in general, anvelopele.

Oricum si cele de vara nokian z-line 235/45 17 (2buc tot noi) mi se par sub mediocre ca si rezistenta a cauciucului, si astea au tot felul de crapaturi unde profilul intalneste partea plata ca zic asa. Arata mai rau decat celelalte 2 anvelope de pe masina uniroyal rainsport 3(cu astea am avut probleme de echilibrare) montate cu o luna inaintea lor.

Am vazut si wrd4 impecabile dupa 1-2 ierni, insa stiu ca persoanele respective aveau un stil de condus destul de domol. In cazul meu m-am gandit ca stilul sportiv practicat le-a pus capac.

 

De altfel, acum sunt si eu in cautare de 4 anvelope pt cealalta masina, iar nokian stiu sigur ca nu o sa mai cumpar niciodata. Am mai avut si in trecut necazuri cu unele wrg2 parca; talon crapat pe 2/3 din circumferinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca Nokian A4 sa nu fie cu surprize ca si D4.Oricum nu prea voi putea face comparatie ca si aderenta intre ce am mai avut inainte pentru ca masina actuala e cu tractiune spate.Mai spre primavara voi reveni cu o parere despre ele,macar la capitolul uzura,aderenta la franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru dimensiunea 215 x 55 x 17 am luat Michelin Aplin 5 XL. Chiar daca are "E" la consum sper sa nu am surprize prea mari.

Ce este important este "B" la franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. As dori sa achizițion un set se anvelope intrebuie Michelin Continental și Nokian. Csre sunt cele mai bune? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!