Jump to content

Alegere anvelope iarna 2017 / 2018


Ex member
 Share

Postare recomandată

Salut!

Trebuie sa schimb si eu anvelopele de iarna, intre Michelin Alpin A5 si Continental TS860 ce ati alege? Dimensiunea 205/55 R16.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricare ai alege e de mare calitate, in functie de oferta care te avantajeaza mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/9/2017 at 9:05 AM, 75NOR said:

Ca fapt divers, imi doream o guma de iarna cu A la franarea pe ud - asa cum am si la cele de vara - dar nu am gasit. Se pare ca B este cel mai bun indice la franarea pe ud. Indicele de consum nu prea ma intereseaza, fac cam 5-6k km/sezon cu ele

Desi sunt pornit pe TS860, am dat de o anvelopa cu A la franarea pe ud, C la consum si 69db zgomot rulare.
NOKIAN WR D4 205/55R16 91H ... interesant

http://www.anvelodrom.ro/nokian-wr-d4-205-55r16-91h.html

nokianwrd4.jpg.8cec666326bfcf19ad535101b9cea829.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va luati orbeste doar dupa acel indicator. Ca asa sunt multe cu B si la review-uri difera foarte multe performantele. Ma refer date de utilizatori cotidieni, desi eticheta le da tot pe acolo pe toate cu B.

Exista tirereviews.co.uk cu multe opinii acolo. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tirereviews.co.uk am citit ca se plang mai multi de WR D4 ca s ar uza cam repede,unii scriau ca se dezintegreaza crestele de pe marginea cauciucurilor...chestie pe care am citit o si pe cateva forumuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TS 860, locul 1 sau 2 in functie de cine a facut testele.

Michelin Alpin A5 este in prima treime a clasamentului in aceleasi teste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NOKIAN WR D4 205/55R16 91H  am si eu pe masina, tot asa le-am luat, ca sunt printre cele mai bune, dar sincer sa iti zic, nu sunt asa de multumit. Masina e o O3 1.2Tsi.

Mi se pare ca sunt foarte moi. Pe asfalt uscat daca franezi mai tare vi cu ele cu scart (lucru care nu se intampla cu Dunlop wintersport M3). Pe zapada sunt intr-adevar bune, dar nu am observat sa fi fost mai bune cu ceva fata de altele din acelasi segment de pret.

Alt plus ar fi ca sunt silentioase si ai un consum foarte bun cu ele.

Sunt anvelope de iarna dar macar 50% din timp mergi cu ele pe asfalt uscat. Din nou asta ca sunt moi, mi se pare un aspect negativ, fata de alte anvelope din acelasi segment, care au o compozitie mai tare  (am mai avut Michelin Alpin A3 parca, GoodYear Ug9, Dunlop Wintersport M3 si altele low budget). Probabil din cauza asta si in review-urile din UK zice lumea ca se tocesc repede.

Daca ar fi acum sa aleg as lua altceva.

Modificat de V A L I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zic sa nu o dam in "anvelopa mea e cea mai buna". 

Scriem la obiect, explicam modul si conditiile de utilizare si tragem o concluzie, evident subiectiva.

Multumesc pentru intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat un feedback despre cum le-am simtit in vreo 20.000 km. 

Depinde pe unde si cum mergi. Daca mergi prin zapada sau noroi si vrei o aderenta mai buna e ok, dar cum la noi iarna dureaza 5-6 luni dintre care  3 luni e asfaltul uscat si mergi mai mult pe DN-uri...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord. Si eu voi reveni pe parcurs cu un feedback despre modelul postat mai sus, cu bune si rele. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o dam in nimic, nu stiu de ce interpretezi tu @cristi511 altceva. Nu m-am referit la avelopa x de la Nokian, am pus o intrebare generica valabila pentru ORICE anvelopa, fie ca e iarna sau vara chiar, de la ORICE producator. Ma refer la un principiu, cred eu important pentru o avelopa. Pentru mine de exemplu este CEL MAI important.

Calitatea cauciucului (ca asta e materialul unei anvelope, ce sa facem) si proprietatile difera de la caz la caz. In general insa (bineinteles nu universal valabil, dar ati prins ideea), o avelopa "mai moale" inseamna un cauciuc mai moale, adica unul care "adera" mai bine la suprafata de contact. Acum, ca suprafata asta este asfalt (uscat sau ud), piatra, pamant, gheata, zapada, in teorie e la fel - ne vom dori mereu ca anvelopa sa adere cat mai bine pe suprafata, din motive evidente. Daca ne punem o roata din plastic nu vom avea o aderenta mai buna in vecii vecilor, iarasi - evident.  Bineinteles ca o avelopa "mai moale" INTOTDEAUNA se va toci mai repede decat una "mai tare". Cu cat mai repede, asta e alta discutie (bineinteles ca nu ne dorim nici sa schimbam avelope in fiecare an, ca nu ne dau banii afara din casa pe niciunul banuiesc). 

Eu unul intotdeauna voi prefera o anvelopa mai moale care sa imi ofere o aderenta cat mai buna, chiar daca automat ma va tine mai putin decat nu stiu ce chinezism de ex, in detrimentul uneia poate foarte bune dar mai tare. Se poate ca diferenta sa fie la genul ca schimb anvelopele la 3 ani sa zicem in loc de 4-4.5 ani. Este foarte ok pentru mine unul de ex si chiar nu il consider nici macar compromis (pana la urma atat am sa ma tina de asfalt, doar cele 4 anvelope...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e cu totul alt raspuns versus intrebarea retorica pusa initial. 

Si, ca sa merg mai departe cu lista de "anvelope moi" aduc in discutie Debica Frigo 2, o anvelopa extrem de moale, extrem de ieftina si mai ales, chinezism. :)

Eu o recomand cu incredere, din postura de fost posesor, rulate 3 ierni cu o masina de +400nm si fwd.

De asemenea, nu recomand Vredestein Wintrack. Sunt niste anvelope mediocre, in cel mai bun caz. 

Nici Nexen Winguard Suv. Desi asigura performante excelente in conditii grele de iarna (zapada mare, gheata) sunt slabe pe mocirla si doar ok in conditii de asfalt uscat. Si asta este o anvelopa moale si ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma luat Nokian Wr D4. Mi s-a parut o alegere buna in bugetul care il aveam. Daca luam Michelin sau Conti era o diferenta de >200 lei/ 4 anvelope. 

in teste au iesit bine dar acolo nu se testeaza durabilitatea. 

Intr-adevar am citit si eu ceva cazuri in care s-au stricat mai crestele de pe margine. 

O sa vedem la iarna cum se comporta. 

Le:

Am avut pe fosta masina Barum Polaris 3 luate de noi . In afara unui suierat ciudat cand rulam pe un tip de asfalt ud au fost foarte ok. 

Modificat de Xtremu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiu ca exista si chinezisime sau producatori mai obscuri care au modele chiar foarte bune raportate la pretul lor. Eu pe Polo am avut de exemplu niste Nexen (parca..) luate din Dedeman. Au fost foarte bune, n-am ramas pe nicaieri, s-au descurcat supe decent. Bineinteles ca iti mai iei avelopa si in functie de masina. Eu aveam un Polo care facea 5-6k EUR pe piata, doar nu imi luam avelope de 100 EUR/buc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/16/2017 at 12:45 PM, cristi511 said:

Iarna asta cred ca voi incerca urmatorul model. O sa revin cu info pe parcursul sezonului rece. :)

 

Asta a fost subtila :)).  Si @Cristi511 isi ia Nexen si le pune pe un A4 nou  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e problema, ideea forumului este de a ii ajuta pe ceilalti cu informatii folositoare, bazate pe experiente personale. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Eu n-am facut nici o aluzie, e oricum altceva, eu aveam la Polo roti de 14" parca, automat niste anvelope ieftine (vreo 200 lei bucata parca). 

Edit: AAa..si mi-am adus aminte, ale mele nu erau Nexen erau Tigar / Tiger, ceva de genul :D ,  naiba sa le ia

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat peste testele de pe adac.de si autoexpress.co.uk , am verificat un pic si preturile si am ales tot Nokian WR D4. Zic ca am gasit si la pret decent, cam 490 lei pentru 205/50R17 93H XL cu DOT 17.

Minusul (din parerile celor care le-au folosit) ar fi ca se uzeaza mai repede decat alte modele, dupa cum ziceau si unii colegi mai sus.. Doar ca eu le schimb din cauza varstei, nu a rulajului, asa ca asta nu a contat in alegerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, XL inseamna ca sunt ceva mai rigide decat normal (extra load, reinforced whatever). Nu pot sa zic ca imi "trebuie", dar nici nu am vazut pe dimensiunea asta fara XL (in afara de Run Flat). Si cele vara (Michelin PS4 235/40R18) sunt tot cu marcaj XL...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, anunite dimensiuni sunt doar pe varianta XL. Asa sunt si A4 ale mele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, cristi511 said:

...............Debica Frigo 2, o anvelopa extrem de moale, extrem de ieftina si mai ales, chinezism. :)

Eu o recomand cu incredere, din postura de fost posesor, rulate 3 ierni cu o masina de +400nm si fwd..............

Am avut si eu aceste anvelope 2 sezoane.Intr adevar raport pret-calitate foarte bun.Singurul lucru care nu mi a placut la ele e ca ceda cauciucul din balon foarte mult in curbe.Cand erau noi si trageam tare de volan ca sa evit ceva simteam cum se ducea si fata si spatele in partea opusa,se lasu din balon.

Am mai avut Sava Eskimo S3,cu acestea masina e ceva mai stabila in curbe si la viraje bruste decat cu cele de mai sus.

Pe drumuri cu zapada n am simtit nici o diferenta intre debica frigo 2,sava eskimo s3,vredenstein snowtrack 3 si 5.Cea mai mare diferenta a fost pe asfalt uscat la franare si in special in curbe luate cu viteza intre primele doua si ultimele doua.

 

 

 

Modificat de Akos09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O parere, intre Nokian WR D3 si Winter Icept RS2 W452 ? dimensiuni de 195/65/R15.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wr D4? :biggrin: 

Serios acum. Eu am luat Nokian. Nici Hankook nu au iesit rau in teste. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa eticheta D3 ar fi mai performante....ambele au review uri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!