Jump to content

Alegere anvelope iarna 2017 / 2018


Ex member
 Share

Postare recomandată

Pentru Romania Cross climate sunt tot ce trebuie in orice sezon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepand cu 1 octombrie o sa-mi pun anvelopele si jantele de iarna pe masina, nu de alta, dar vreau sa vad cum e trecerea de la 18 la 16. Anvelopele sunt 2 pirelli snowcontrol 3 iar 2 sunt kleber krisalp hp3, dot 2016 la toate. O sa vin cu feedback dupa ce le probez pe umed/uscat si zapada cand o sa ninga. 

 

Inainte de asta din 2013 pana in 2017 am folosit nokian wr d3 luate de noi, au fost foarte bune, excelente primele 2 ierni dupa care s-a simtit ca nu mai sunt ca noi, dar tot isi faceau treaba.

 

Cele mai bune anvelope de iarna folosite de mine nokian wr d3/ cele mai slabe anvelope de iarna: nokian w+   ambele pe 195/65/15.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca cineva, poate contesta calitatile superioare ale unei anvelope de iarna fata de una all seazon,dar ma ingrijoreaza diferentele mari de temperatura in anotimpul rece.

Uzura anvelopelor de iarna la temperaturi mai mari de 7 grade este bine cunoscuta,deci solutia ar fi sa le dau jos cand cresc temperaturile si sa le pun inapoi cand scad.

Asta este,iarna nu-i ca vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari. M-ar interesa opinii de la cei au folosit fie Dunlop Winter Response 2 fie Michelin Alpin 5. Datele de consum, franare  pe ud le stiu, le voi lua pe dimensiunea 195/65/15 T. Dunlop-urile sunt putin mai ieftine, as inclina spre ele. Am avut Wintersport 3D dar la schimbarea de pe spate pe fata faceau zgomot , cei de la service au spus ca suspensia spate a Golfului 6 a produs o mica uzura a cauciucului. Cand le-am mutat pe spate totul era ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut experiente foarte bune cu Wintersport 4D, dar doar pentru primele 4 ierni. A 5-a iarna deja nu au mai fost ok. Erau facute in Germania

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A folosit cineva iarna trecuta Fulda Cristall HP2 ?Din cate am inteles au intrat in productie anul trecut,au clasa B la ambele teste:o.Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Falken HS01 a folosit cineva? Productia 2017 are B la franare si C la consum si cca 70 decibeli. Sunt fabricate in Turcia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre VREDESTEIN SnowTrac 5 185/60 R15 88 T XL  vreo parere?

O sa imi vina masina  si anume un Rapid si trebuie sa ma pregatesc de iarna

Sau ce recomandare aveti pentru dimensiunea de mai sus

Modificat de bamseflorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristigolf5 am cumparat alpin5 iarna trecuta si pot spune ca am fost foarte multumit de ele,unde era zapada mai mare,acolo ma bagam si nu m-au lasat in drum. Recomand alpin5 (y)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cam prin toate reviewurile citite am vazut ca TS860 de la Continental ocupa primul loc fara exceptii si asta bazat pe masuratori exacte, singurul loc unde nu exceleaza este acvaplanarea, cand treci prin apa mai adanca dar altfel pe suprafete doar umede, unde apa este mica au aceleasi performante de top. Desi am un haldex in dotare :) caut si eu sa-mi pun cele mai bune cauciucuri de iarna, am avut in trecut Michelin Alpin si am fost multumit insa acum vad ca aceste TS860 sunt peste Alpin aproape la toate categoriile asa ca o sa merg pe TS860

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aureliandan - Daca toata lumea ar cumpara anvelope doar pe baza testelor publicate de diferite organizatii (in special germane), atunci toti producatorii in afara de Continental ar fi in faliment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, poate adevarul este undeva la mijloc dar cand toti cei de mai jos:
AutoExpress UK
Autoklub CR Czech
Auto Motor und Sport
AutoBild
GTU    

in urma unor teste relativ recente cu masuratori efective, situeaza aceaiasi marca, in speta TS860 pe primul loc, stai sa te intrebi poate ca nu este o conspiratie mondiala si chiar isi merita acel loc. Chiar daca unele sunt germane nu cred ca sunt chiar asa subiective sa favorizeze o marca sau alta, pana la urma este si reputatia lor in joc, de ex GTU, cel mai important organism de inspectie auto din germania, face astfel de teste in fiecare an, in 2015 Goodyear a ocupat prima pozitie, in 2014 Nokian D3, in 2013 Continental TS850, deci nu cred ca este vorba de vreo favorizare, ca anul asta este TS860 in top in mai toate testele, poate ca si merita.
Evident pozitia obtinuta reflecta o medie a unui punctaj, de ex in anumite situatii Nokian D4 este mai bun (demarare si franare in conditii de zapada) dar este mult mai slab in alte teste pe uscat, umed, rezistenta la rulare, zgomot  etc. 
Probabil daca vrei sa ai cele mai bune cauciucuri pe zapada iti iei Nokian dar daca te mai intereseaza si comportamentul pe uscat, umed, confort acustic etc mergi pe TS860.
Mai intervine si pretul anvelopelor, nu toata lumea este dispusa sa plateasca un pret mai mare pentru niste calitati pe care probabil un sofer obisnuit nu le-ar remarca.  Eu sincer nu cred ca mi-as da seama daca Michelin Alpin folosite iarna trecuta au fost mai bune decat Nokianurile de acum 3 sezoane si nici nu cred ca o sa simt diferenta la noile TS860 fata de Alpin insa am acolo in subconstient o liniste ca am luat niste cauciucuri care au obtinut rezultate foarte bune in testele facute de evaluatori diferiti. Sunt 100% convins ca as face o alegere buna chiar daca as lua Nokian D4 sau Alpin, dar anul asta, este TS860 :)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

All in all, concluzia este ca nu vei da gres cu nicio anvelopa din cele aflate in top. Eu am luat Continental-uri TS860 si in afara faptului ca sunt destul de moi (nu se preteaza la mers agresiv) in rest sunt excelente ca aderenta, zgomot, confort si pret (am dat 220RON/buc). Cand vine vorba de uzura mi se pare ca se duc putin cam repede, insa daca tin 30k km eu sunt multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DOT 2016 (le-am achizitionat anul trecut in toamna, erau fabricate cu 4 saptamani inainte) de la cauciucuridirect.ro - dimensiunea 195x65R15.

Acum vad ca sunt la ~ 240 RON.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu Dunlop Winter Response 2, de doua sezoane pe ambele masini: 195/65/R15 T. Eu sunt foarte multumit de ele. Pe zapada se comporta excelent. Fata de celelalte avute inainte (Dunlop Winter Sport D3, Winter Sport M3, GY Ultragrip7) sunt mult mai bune pe asfalt si umed si uscat(pe asfalt uscat cu M3 aveam senzatia ca nu reusesc sa ma opresc). Zgomotul este si el mult mai mic decat la GY la fel si consumul mai mic. Cu consumul si zgomotul e coroborat si cu resoftarea masinii(cea din semnatura), nu mai e asa turata la viteze de autostrada cand merg la ski in Austria. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As mai avea o curiozitate,

Stie cineva despre avantajele sau dezavantajele folosirii unor pneuri cu sens de rotatie fata de unul normal ???

La cel normal stim ca il putem inversa pe geanta cum vrem,ma intereseaza daca ar fi mai bune cele cu unic sens si daca sant mai ok,..in cazul meu Michelin Alpin 5.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testele referitoare la anvelope le-am citit si eu. Dunlop Winter Response 2 sunt laudate pentru comportamentul pe zapada dar "criticate" pentru comportamentul pe uscat. 

@manfred ai simtit  o nesiguranta la franare/accelerare pe uscat?

Eu folosesc masina aceasta exclusiv in oras unde nu prea sta zapada. M-ar interesa o anvelopa silentioasa si cu un comportament bun pe gheata (de obicei se formeaza in urma topirii zapezii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna asta cred ca voi incerca urmatorul model. O sa revin cu info pe parcursul sezonului rece. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/13/2017 at 1:21 PM, bamseflorin said:

Despre VREDESTEIN SnowTrac 5 185/60 R15 88 T XL  vreo parere?

O sa imi vina masina  si anume un Rapid si trebuie sa ma pregatesc de iarna

Sau ce recomandare aveti pentru dimensiunea de mai sus

Am avut o iarna modelul mentionat de tine doar ca erau 185/60/14.Am fost multumit de ele,pe drumuri cu zapada batatorita,pulbere sunt excelente.Pe asfalt umed si fin aveau un usor tiuit la viteze peste 60km h.Am mers cu ele aproximativ 10k km uzura a fost ok pe anvelopele de pe puntea din fata.Dupa estimarile mele, daca roteam cauciucurile 30-35k km puteam circula cu ele linistit,poate si mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristigolf5 Incercam sa zic in postul meu ca Dunlop WinterResponse 2 mi se par mult mai bune decat celelalte enumerate si pe asfalt uscat sau umed. Stabilitate, franare, demaraj. Compararea am facut-o cu WinterSportM3 unde tot timpul cand franam, aveam impresia ca nu se opreste, asa ochiometric era distanta enorma fata de cele de vara. Ei, cu WinterResponse2 nu mai am aceasta problema. Si sunt mult mai silentioase decat precedentele GY UG 7+. Le-am folosit inclusiv pe autostrazi la viteze destul de mari si s-au coportat foarte bine la stabilitate si confort.

In schimb ceva s-a intamplat iarna trecuta in oras, in Cluj-Napoca(acuam doua ierni nu am patit), un fel de mazga pe jos, unii zic ca de la solutia de topit zapada, altii de la condens, a fost foarte umeda iarna, cu ceata si temperaturi in jur de 0 si atunci am cam derapat(primaria a negat). Si asta nu numai cu masina si la mersul pe jos, se simtea un strat alunecos pe jos, pe asfalt.

Pe temperaturi de la -5 in jos s-au comportat excelent. Dar nu numai eu am observat fenomenul, toti cunoscutii, unii au mers si si-au cumparat alte anvelope mai bine cotate decat ce aveau, si la fel. Rupeam aderenta orice am fi facut, plus multe accidente prin oras, pur si simplu masinile ajungeau pe contrasens. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Nokian wr A4 a folosit cineva sezonul trecut?Am ales A4 in favoarea lui D4 pt. ca am citit o gramada de review uri cum ca s ar dezintegra crestele de pe margine....

Citind cele patite  de Bogdan,m am uitat  la cauciucuri dupa ce au fost montate sa nu am si eu vre o surpriza :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A4 am pe actuala masina iar D4 am avut pe fosta masina. Ambele 205 latime. Ca si comparatie, A4 mai aderente pe zapada proaspata sau usor batatorita iar D4 mai aderente pe gheata. In rest pe umed, n-am observat diferente. In plus A4 sunt extrem de silentioase. Nu stiu ce indice au cele D4...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Akos09 said:

Salut!

Nokian wr A4 a folosit cineva sezonul trecut?Am ales A4 in favoarea lui D4 pt. ca am citit o gramada de review uri cum ca s ar dezintegra crestele de pe margine....

Citind cele patite  de Bogdan,m am uitat  la cauciucuri dupa ce au fost montate sa nu am si eu vre o surpriza :).

Anvelope extraordinare, atat am de spus.

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!