Jump to content

Alegere anvelope iarna 2017 / 2018


Ex member
 Share

Postare recomandată

Avand in vedere ca vara e pe sfarsite, incep pregatirile pentru iarna urmatoare.

Topic-ul vechi era deschis in 2010 si multe din modelele de anvelope despre care s-a discutat acolo nu mai sunt in productie. Urmeaza sa fie inchis.

Nu voi face un poll pentru ca intotdeauna apar solicitari ulterioare pentru anvelope care nu au fost trecute initial. E mai corect sa discutam despre ce dorim de la anvelopele de iarna si ce se ofera de producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca incep eu...intr-o alta nota.

La modul cel mai serios intreb, cand faceti achizitia unor cauciucuri de iarna noi, cat de mult va bazati decizia pe eticheta produsului, in special pe "distanta de franare ud" ?

Ideea e ca - vezi imagine mai jos- de la 80km/h intre B si C sunt 4m lungime, adica aproape lungimea unui hatch compact, sa zicem aproape cat un Golf.

Considerati ca merita 80-100Ron suplimentar/bucata, adica 70-100Eur/set de anvelope difererenta intre un set cu indice C si B ? Ati plati 100Eur ca sa opriti cu 4m mai repede ? 

wetgrip-braking-distance.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul scurt, conteaza orice metru in minus la franare. Un pieton evitat, un gard, un pom. Mai mult decat asta e vorba de cat de rapid poate decelera, concret daca impactul este inevitabil conteaza daca se intra cu 50kmh sau cu 20kmh..nu mai spun daca e diferenta mai mare.

Masina indiferent de putere, de frane, comunica cu soseaua doar prin anvelope. Nu as face vreodata rabat la ele. Mult din timp, iarna se face franare pe ud.

Insa eticheta asta cu franarea pt mine e doar o parte din alegerea unei anvelope. Nu as lua strict pe acest criteriu.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal nu am studiat cum se face testul si diferențierea pe clase la frânare iarna. Carosabil doar ud, zăpada, polei sau combinatii. Dar personal nu am facut rabat (in limita bunul simt) si am ales clase superioare pentru ca in mintea mea asta s-a tradus si in calitate mai buna a anvelopei, a compoziție, a durabilitatii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre Debica Frigo HP , B, la franare si C la consum e parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa vreo 3-4 saptamani de citit review-uri, teste si urmarit preturi, m-am decis sa iau Nokian WR A4, la 110 Euro bucata. Ca termen de referinta, puteam lua Good Year Ultragrip 8 Performance la 82 Euro bucata, insa am preferat Nokian-urile si fiindca au calificative B si B, chiar daca erau sensibil mai scumpe. La frane si cauciucuri nu-i bine sa te zgarcesti, IMHO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, teologul said:

Despre Debica Frigo HP , B, la franare si C la consum e parere aveti?

Citeste si ceva review-uri de la useri care chiar le-au folosit. In principiu, cu B la franare si C la consum e o anvelopa in zona de "foarte bun", dar in teste n-am vazut-o inca.

8 hours ago, B_o_g_d_a_n said:

Dupa vreo 3-4 saptamani de citit review-uri, teste si urmarit preturi, m-am decis sa iau Nokian WR A4, la 110 Euro bucata. Ca termen de referinta, puteam lua Good Year Ultragrip 8 Performance la 82 Euro bucata, insa am preferat Nokian-urile si fiindca au calificative B si B, chiar daca erau sensibil mai scumpe. La frane si cauciucuri nu-i bine sa te zgarcesti, IMHO.

Si eu am "arat" netul dupa review-uri si teste. Pretul pentru GY e foarte bun. Te referi la GY Ultragrip Performance Gen1 sau la GY Ultragrip 8 ? Am vazut ca exista si GY Ultragrip 9, dar nu il gasesc la dimensiunea pe care o caut.

Ca fapt divers, imi doream o guma de iarna cu A la franarea pe ud - asa cum am si la cele de vara - dar nu am gasit. Se pare ca B este cel mai bun indice la franarea pe ud. Indicele de consum nu prea ma intereseaza, fac cam 5-6k km/sezon cu ele

Apropos, acolo unde este tu, e iarna grea sau mai light ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu cred ca s-a inventat inca avelopa care sa franeze la fel de bine pe ud ca si pe uscat, asa ca n-ai de unde gasi asa ceva :). Poate doar daca fac astia o avelopa dintr-un super material care mai intai usuca toata apa din jurul ei :D

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF: Tizule, dar eticheta mentioneaza indicele obtinut la "Franarea pe Ud", atat la cauciucuri de iarna, cat si la cauciucuri de vara, pictograma e specifica.

Eticheta nu mentioneaza pentru gumele de vara "franarea pe uscat"

Ma refeream la faptul ca la gumele de vara am anvelope cu "A" la franare pe ud, dar, cautand anvelope de iarna, nu am gasit cu "A" la franare pe ud, doar cu "B"

 

7787498c3cef37ca8866f8b4d416269f-760x0-00-65.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR: UG8. UG9 nu am gasit, nici nu stiam ca au aparut. Pe aici ninge brutal de mult iarna, asa ca de olsizanuri nici nu poate fi vorba, fie ele chiar si premium. Aici a nins chiar si in Mai.

Stii de ce e asa bun pretul la UG8? Au DOT XX13, insa sunt vandute de noi fiindca ei le marketuie ca fiind din productia curenta. De mine, sa si le bage-n koor. Nokianurile-s DOT XX17. Asta e, daca nu citesti "fine print"-ul si sari pe oferta ca broasca, te frigi :)

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Tizule stiu ce ai vrut sa spui :) . Pai nu gasesti pentru ca anvelopa de iarna trebuie sa faca si altceva (zapada, gheata, temp mica), drept urmare posibilitatea ei de a frana pe ud (as zice si pe uscat) nu are cum sa fie similara celei de vara. Pana in prezent cel putin. 

Goodyear nu au excelat niciodata pentru iarna - parerea mea.

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

57 minutes ago, B_o_g_d_a_n said:

@75NOR: UG8. UG9 nu am gasit, nici nu stiam ca au aparut. Pe aici ninge brutal de mult iarna, asa ca de olsizanuri nici nu poate fi vorba, fie ele chiar si premium. Aici a nins chiar si in Mai.

Stii de ce e asa bun pretul la UG8? Au DOT XX13, insa sunt vandute de noi fiindca ei le marketuie ca fiind din productia curenta. De mine, sa si le bage-n koor. Nokianurile-s DOT XX17. Asta e, daca nu citesti "fine print"-ul si sari pe oferta ca broasca, te frigi :)

Daca aveti ierni "d'alea" atunci clar iti trebuie o guma de iarna premium

Si aici se practica faza cu DOT vechi, am vrut sa-mi comand de pe "cauciucuri direct" si mi-au zis ca nu pot sa-mi confirme DOT-ul, pentru ca lucreaza cu depozite externe, dar e 2015 in cel mai rau caz... :banghead: Ca sa-ti faci idee, pretul astora e cu 10Eur/bucata mai mic decat al celor care garanteaza DOT XX17

46 minutes ago, CristiALF said:

Goodyear nu au excelat niciodata pentru iarna - parerea mea.

Aici am o alta parere: am testat/condus extensiv de-a lungul timpului UG 4, 5, 6 si 7 si am fost extraordinar de multumit.

La fel cum am avut experiente proaste cu Conti, atat CSC-uri, cat si 830P - motiv pentru care nu mai pun vreodata pe masina asa ceva.

In ceea ce priveste Nokian-ul, no offence, dar nu-l vad ca Holy Graal al gumelor de iarna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La anvelopele de iarna vei gasi A la frânare doar la dimensiuni mici! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as alege Goodyear UltraGrip Performance Gen 1, tot din prisma experientelor placute pe care le-am avut cu Goodyear UltraGrip 8 Performance (iarna) si Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 & Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (vara). Ce imi place la gama de sus de la Goodyear este ca se descurca mai mult decat rezonabil in toate conditiile de drum si se preteaza foarte bine la nevoile mele (care sunt pentru un all-rounder). In cazul unei anvelope de iarna inseamna ca nu se comporta bine doar pe zapada, dar si pe asfalt uscat/umed la temperaturi scazute.

S-ar putea sa fiu nevoit iarna aceasta sa schimb setul de Goodyear UltraGrip 8 Performance, dupa doar 3 ierni de utilizare. Una dintre jantele de iarna a fost indoita in urma contactului cu o bordura. Cei de la vulcanizare mi-au spus ca au indreptat-o, insa vara aceasta am verificat-o din nou si am constatat ca nu au facut treaba buna. Prin urma, acuma 2 dintre cele 4 anvelope au uzura inegala, intrucat la un moment dat am rotit anvelopele pe janta cu pricina. Urmeaza sa vad cum se vor comporta dupa ce am indreptat acea janta din nou, acuma lucrarea fiind mai de calitate decat prima oara. In caz ca voi continua sa simt vibratii in volan/masina, atunci trebuie un set nou de anvelope (sau macar sa le inlocuiesc pe cele 2 cu uzura inegala).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nah hai ca luai, dupa cum va spusai, Nokieanele. Azi mi le-au montat pe roti. Io bucuros nevoie mare, ca acu' am sosoni noi la masina, cand ajung acasa, sa-mi pice falca pe jos: un cauciuc avea ditamai galma (vezi pozele alaturate).
...asa ca le-am facut poze, am atasat si factura de montaj si le-am reclamat frumusel cauciucul alora de la ReifenDirekt (care sincer, credeam ca-s printre cei mai buni furnizori de anvelope). Pana una-alta, o sa plec de la premisa ca a fost intr-adevar un defect de material, independent de controlul lor. Sa vedem cat de prompti sunt in tratarea cazului si restituirea banilor de montaj (8,50 Euro/cauciuc, plus, daca se hotarasc sa-l recicleze pe asta defect, inca 1,80).

Ca sa nu vorbesc prostii, boalfa aia nu-i eroare de montaj, ii defect de fabricatie al cauciucului, corect? Sa stiu daca m-am burzuluit pe buna dreptate pe ei, sau trebuia sa ma iau de shoareku care mi-a facut montajul si echilibarea rotilor (desi, daca e s-o spunem p-aia dreapta, cat de ignorant tre' sa fii, sa vezi asa ceva si sa zici "meh...")
 

20170821_124836.jpg

20170821_124900.jpg

20170821_124915.jpg

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala-i defect de fabricatie, nu are treaba cu montajul, dar trebuie sa fii idiot tare sa nu observi ditamai galma... Prin ce tara s-a facut montajul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De, v am zis ca a scazut calitatea nokian, deja isi faceau reclama agresiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia vezi, Nokianele sunt made in Russia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat iarna trecuta un set de Continental TS860. Avand in vedere ca nu merg foarte tare cu ele si prefer un cauciuc mai moale (confort sporit), ele se descurca foarte bine.

Nici la aderenta nu am ce sa le reprosez, pe uscat/ud sunt excelente. Pe zapada batatorita (nu am ESP/ASR pe masina) trebuie sa fii foarte atent sa nu-ti fuga spatele, dar asta poate ca e normal.

Subiectiv mi se par niste anvelope silentioase, destul de moi (confort in detrimentul sportivitatii), ma declar multumit.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cand ai ajuns acasa ai vazut?

La montaj nimic? Deci sa inteleg ca montat echilibrat a fost ok, da pe 0 la echilibrare, si in portbagaj a facut galma?

Mie imi suna a ceva de la montaj, adica ei nu au vazut sau cum?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vazut la atelier. Vineri le-am dus rotile cu gumele vechi, Nokianurile fusesera livrate direct acolo si mno, a fost vina mea ca nu m-am uitat. Pe de alta parte, ei mi le-au incarcat in masina, deci nu am apucat sa le inspectez.

Cand am ajuns acasa si le-am scos sa le pun in beci, am vazut "bucuria" :)

Teoretic, eroare de montaj nu are cum sa fie, ca e cauciucul deformat. Practic, nu ma pricep, nu-s de meserie si nici nu ma intereseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as face intai o vizita la atelier. Ceva e putred, niste profesionisti iti aratau beleaua, nu te puneau in fata faptului implinit.

Cauciucul respectiv nici nu mai trebuia urcat in masina fara sa discutati despre defect. Cu alte cuvinte daca lasai masina sa ti le schimbe nu stiai de ce vibreaza, mai ales ca acea galma putea fi si pe interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vreau si eu un sfat,

intre Michelin Alpin 5,Hankook I Pike/pentru rusia si BF Goodrich ce ati alege.Am condus 20 de ani numai jeep cu anvelope BFG all season iar experienta mea in acest nou segment de turism lasa de dorit.

Mentionez ca merg numai pe sosea si doar ocazional pe o panta mai abrupta dimineata la plecare.

Vreau o parere de la posesorii de VW Caddy maxi,care sau confruntat cu ceva situatii delicate datorate gabaritului masinii,ea fiind mai lunga si ma gandesc la unele mici secrete ........raza de brancaj si tractiune iarna.

Personal Michelin Alpin 5 ar fi optiunea mea,...dar si Crossclimate ar fi o alta.

Nu ma tenteaza lanturile antiderapante.

Va multumesc.

Modificat de Catalin-Mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FIind mai lunga, adica cam cat un Passat. :-)

Dintre anvelopele enumerate, as lua Alpin 5, nu poti compara Michelin cu celelalte doua branduri..

Daca nu circuli mult iarna si vrei sa faci economie, avand doar un singur rand de anvelope, poti alege Cross Climate. Daca vrei siguranta si aderenta cat mai buna in orice sezon, mergi pe 2 randuri de roti, vara - iarna..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!