Jump to content

Amortizoare


ovidiubest
 Share

Postare recomandată

ca sa nu mai deschid alt topic intreb aici !

merg montate pe un passat b5.5 variant (2001) telescoape spate ce au fost luate de pe un A6 (2000-2001) ???

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Eto

    12

  • Aditu

    8

  • Moog

    6

  • Mr VW

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din ce imi dau eu seama calci nitel acceleratia si iti place sa conduci "mai sportiv", caz in care masina pe care o conduci (un Polo gandit in general pentru trasee urbane scurte) nu e deloc adaptata din 2 motive: puntea spate rigida si amortizoare mult prea noi (din fabrica). Ce inseamna asta?

In curbe nu m-ar mira sa se ridice usor una din roti de pe sol (de obicei cea din spate de pe interiorul virajului). Si hop si ABS-ul. Sfat? Las-o mai moale...

In plus, cauciucurile Matador (arunca o privire pe sectiunea de Skoda) sunt cam sub medie (bine de tot...). Implicit s-ar putea sa aiba defecte de fabricatie (galmele de care amintesti) sau pur si simplu o aderenta scazuta. Sfat? Dupa ce iti verifici geometria (ca sa nu ai si acolo probleme, buba cunoscuta la polo) sa iti schimbi caucuciurile pe ceva mai performant. Exemplu sunt marcile clasice: Michelin, Bridgestone, Dunlop, etc. S-ar putea sa

te surprinda masina dupa...

Iar ca sfat personal: fa un test de amortizoare daca stai cu stress...

Din cate stiu eu in tara tester de amortizoare gasesti de ex la Metrotehnica. In mod cert exista unul cam la orice service mai acatarii. In 2 minute iti vor spune clar daca ai sau nu vreo problema.

Succes. Si mai usor cu 90-ul intre blocuri ca-s si copii care mai bat o minge.. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci docaman2 pentru opinie. Da intr-adevar, cand vreau sa adopt un tempo mai alert constat ce am zis cu ABS-ul si aderanta.

Pe de alta parte geometria am facut-o imediat dupa ce mi-am schimbat bucsele brat fata cu 3 luni in urma.

Acum am si pe fata si pe spate anevlope la fel, luate la interval de 2 luni (probleme cu banii) GoodYear Duragrip 165/70 14" . Inca nu am avut ocazia sa fac un drum in afara orasului sa vad schimbarea in noua formula. Iar amortiaorele le-am testat acum 3 luni inainte sa schimb bucsele brat, pe care atunci le-au depistat baietii ca fiind rupte, iar amortizaorele fiind peste limita de uzura. Si de cand le-am schimbat masina a devenit mai stabila.

O sa vad cand imi fac iar timp si bani sa merg sa ii mai testez odata amortizoarele, si sper sa nu fie cazul sa le schimb ca nu am de unde acum.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problemele frecvente cu bucsaraia inseamna ca masina in mod clar nu e pe teritoriul ei favorit. Ori gropi, ori denivelari luate in viteza, cert e ca suspensia le cam sufera. Caz in care da, amortizoarele s-ar putea sa se uzeze prematur. Chit ca-s moi si teoretic ar trebui sa tina ceva.

Sfatul meu e sa faci o verificare pe rampa + testul de amortizoare pe cat posibil.

Daca iti gasesc probleme si continui pe teren "accidentat", cu schimbatul amortizoarele n-ai sa rezolvi decat temporar problema. Ori menajezi mai mult articulatiile (usor peste gropi, sa nu fi pe frana cand dai in ele) ori schimbi traseul de condus pe ceva mai neted.

Ca fapt divers: eu am avut polo variant. Eram abonat la schimbat bucsaraia de bascula cam odata la 1 an jumate. Si asta menajand masina destul de mult.

Modificat de docman2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna baieti! Salut ideea acestui topic. Recomand testul pentru telescoape. Diverse inclinatii mai mari ale masinii in viraje si alte situatii pot aparea si din cauza presiunii in pneuri. Si mie mi s-a parut la un moment dat ca masina se inclina mai tare in curbe, si cu ocazia schimbarii unor bucse mi-am facut si un test de telescoape. Atelierul unde l-am facut este singurul din zalau care lucreaza cu protectia consumatorului in calitate de telescoape si standul e nou. Testul a fost ok in limitele normale si m-am mai linistit si eu. Recomand sa-l faceti (la zalau 30 ron)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Fratilor , da nu zice nimeni prin iasi unde se face un astfel de test si cat costa !?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute la reprezentanta VW. Costa 50 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mc , dar aia nu sunt cam incompetenti dupa cate stiu si am auzit :(?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un service dupa ce treci de rond ERA, pe stanga. Nu mai retin cum se cheama. Mi-am facut si eu acolo si testul de amortizoare si de franare si am dat putin tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lucian_90tud

"Putin tare" poate insemna multe...ne poti spune un pret?

Multumesc anticipat!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mc , dar aia nu sunt cam incompetenti dupa cate stiu si am auzit :(?

Da ai dreptate... cei de la reprezentanta sunt incompetenti, lasa ca sunt "competenti" cei de la service-urile de cartier, go for it!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu am zis de incompetetnta din propria-mi experienta ...si am auzit multe pareri ... oricum , ce inseamna putin tare si eu sunt curios :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au de ce sa fie incompetenti la testul de amortizoare, pun masina pe aparat ii da drumu si printeaza rezultatele, atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ahamz... da pretu am impresia ca este de reprezentanta ..adik umflat oleak ...:( pe mine ma interesa ceva mai de buzunarul tuturor nu neaarat sa am touareg si sa imi permit un plin la 2 zile ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica vrei sa zici ca 50lei pt test e scump? Mie mi se pare rezonabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai putea influenta si bucsaraia.Daca e uzata rotile ti se "balangane" pe franare.Daca nu,ramane amortizorul vinovat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ca sa faci un test de amortizoare trebuie sa ai toate articulatile OK!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta in ce an :)) 2008 ? ca acuma nu cred ca ,costa numai atat :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma 1 luna... daca iti zic ca atata m-a costat atata m-a costat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok , m-ai convins maine dau o fuga pan la ei si vad ce rezolv :D mc ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

am facut si eu un test. Dezastruos. Dupa 2 ani, BMW-ul meu mai avea 50% din amortizoare. Cel putin asa a zis aparatul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina era noua? Cati km avea? A mea la 150.000km din 2002 amortizoarele sunt la 70%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu mi se par in regula aparatele astea de masurare pentru amortizoare. La o masina cu 150.000km sa dea ca mai au 70% si la o masina de 2 ani sa dea 50%.

@godoroja: inseamna ca mergi ca taica-miu daca ai terminat amortizoarele asa grav :)) Oricum, amortizorul cand e dus se simte cel mai bine la plecarea de pe loc. Ale mele inca mai fasaiau cand treceam peste denivelari, dar le-am schimbat pentru ca atunci cand plecam de pe loc trebuia sa ma tin de volan ca parca decolam. Si aveam noroc mare ca aveam flansele duse si-mi stateau rotile mai cracanate si pe curbe eram bine rau. Dar acum invart si eu mai usor de covrig, chiar daca mi-e dor de flansele vechi uneori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde pe ce drumuri mergi cu masina si cata grija ai de ea, eu unul o feresc de gropi ca de dracu. Masina mea avea la momentul respectiv 70% din capacitatea amortizoarelor, am fost si cu un coleg care avea cam 50% din capacitate si se simtea diferenta, adica a lui era mai balena.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are 80000 km masina. Cred ca aparatele sunt praf. Nu cloncane, nu troncane nu pocneste nimic. Cred ca e gresit rezultatul aparatului..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!