Jump to content

Amortizoare


ovidiubest
 Share

Postare recomandată

Am facut si eu un test de amortizoare numai ca nu la reprezentata ca oricum astia de la Sandra nu se pricep.Pe fata mi-a dat urmatoarele valori la atenuare 47 si 39,iar pe spate 36 si 31.Imi poate spune si mie daca mai sunt bune amotizoarele?Precizez ca masina are 4 motion si are si pachet drumuri grele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Eto

    12

  • Aditu

    8

  • Moog

    6

  • Mr VW

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bine ca ai deschis tu acest topic :icon_thumright: Chiar ieri am facut si eu un test la amortizoare si au rezultat urmatoarele: fata stanga 70%, fata dreapta 67%, spate stanga 62% si spate dreapta 57%. De aici reiese o medie pe masina de exact 64%, iar mecanicii de la service-ul respectiv mi-au recomandat sa le schimb pe toate 4, pentru ca sunt la limita de jos - cod galben

Eu cum sunt patit cu astfel de "sfaturi prietenesti" am mai intrebat pe cineva, bazat in astfel de probleme, si mi-a zis sa nu-mi fac griji deocamdata, dandu-mi exemplu pe cineva care si-a cumparat amortizoare noi si dupa numai 3.000 km de test avea un procent de doar 60%, fiind vorba de o masina noua - 30.000km la bord (deci omuletul dupa numai 33.000 km avea doua seturi de amortizoare "rupte" daca e sa ne luam dupa teste).

La tine am calculat o medie de aprox. 38% pe masina (sper sa nu gresesc la calcule), iar dupa rezultatul testelor ar cam trebui schimbate. Intrebarea mea este: simti ca mergi cu barca pe sosea? La orice groapa simti ca parca se rupe masina in doua? In perioada asta este de vina si caldura si cred ca pneurile ar trebui lasate in presiune mai joasa pentru a creste putin confortul.

Oricum, asteptam si alte pareri de la oameni mai avizati decat mine. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar azi ma gandeam sa deschid un asemenea topic :D

Deci mi-am facut acum 1 sapt si mi-a iesit pe stanga fata 79%, pe dreapta fata 80% iar pe spate ambele la 60%

Dar ce mi-a spus respectivul (foarte dragut de altfel, foarte prompt in explicatii) ca pe spate e normal sa mie mai jos pentru ca sunt mai mici sau asa ceva :icon_thumright:

Masina este barca rau de tot, dar am mai condus passaturi (destule) si aparent toate sunt asa, cred ca asa sunt concepute din fabrica. Si da, parca se rupe la orice groapa... si inainte sa-i pun jante de 17... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa fac si eu un test de amortizoare.Imi spuneti si mie un service in Bucuresti unde sa merg si care e pretul?Mersi

p.s. daca schimb amortizoarele trebuie sa schimb si arcurile?

Modificat de Mihai11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca ai seat, du-te la alto syncro - www.alto-syncro.ro si vorbeste cu Mihail Barbato, poate si telefonic inainte - gasesti pe site telefoanele.

Iar daca schimbi amortizoarele ar fi bine sa schimbi si arcurile pentru ca la timpul de lucru la masina normeaza dat jos arc , inlocuit amortizor, remontat arcuri. Asa ca vei plati manopera de 2 ori daca le faci pe etape. Oricum da tot jos , rotile cu totu`.

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam mult!Cu siguranta asa o sa procedez imediat dupa ce rezolv problema cu rotile spate mai inainte(de la o vreme stau cam ciudat si mananca cauciucurile pe interior-bucsele punte spate le-am schimbat,dar degeaba).

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, arcurile cit de repede se uzeaza ? La mine telescoapele ar trebui schimbate (si nu imi trebuie test ca sa stiu asta :) ), insa sint nehotarit in privinta arcurilor. Adica un amortizor isi mentine cca 80% din calitati cam maxim 20k km dupa care deja e nasol. (doar opinia mea aici). Arcurile ce durata de viata au ? Cam la asta s-ar rezuma.

Si Godo a expus bine problema. Sarumina mai salvam ceva bani pina la urma :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare asemanatoare.... bara antiruliu poate sa se inmoaie in 180 mii km??? :rolleyes:)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

aveti grija unde testati amortizoarele...si daca e posibil chiar daca costa extra faceti 2-3 teste succesive la dif aparate...

eu unul am patit de curand o chestie naspa (de bani e vb)...am facut test la o statie ITP din Timisoara destul de mare de altfel si rezultatul a fost asa...fata 43%-45% spate 38%-32%....buuuunnn...cum peste 60% e ok intre 50-60% e satisfacator...si sub 50% e de schimbat, a urmat decizia...le schimb...toate bune si frumoase pana la comanda lor...masina e 4MOTION si de aici complicatii ...sachs nu le face, restul nu le fac....bla bla. nici un furnizor nu putea sa imi aduca amortizoare aftermarket pt specificatiile masinii mele...NUMAI ORIGINAL...OK!

am comandat originale...1800 ron toate patru pret de achizitie pt mine...ok...si ma apuc de munca...amorsez piesele le montez pe masina...nu ma duc la test imediat dupa montaj pt. ca stiu ca nu iese bine testul decat dupa ce sunt muncite un pic...

au trecut 2 luni de la montaj si vreo 7000km cu okazia unor drumuri mai lungi...ma duc la test...surpriza !!! aprox aceleasi valori :lol:

zic NU SE POATE!, si ma duc sa fac test si in alta parte...din nou surpriza...toate 4 amortizoare sunt peste 85% !!! ma gandesc eu...poate nu e ceva ok...mai fac testul odata tot 85%...merg in al 3-lea loc...tot 85%

CONCLUZIA? 1800 ron aruncati pe fereastra si 4 amortizoare schimbate cand ele nu aveau nimik probabil...si sa nu mai pun ca la 400km dupa schimbul lor am avut probl cu caseta si a trebuit schimbata ca curge...frumos nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Danubius imi pare rau pentru intamplarea ta... Dar dadea semne ca ai probleme cu el sau te-ai luat dupa aparat...Daca erau cum zicea acolo trebuia masina sa fie BARCA pe strada.. Si ma indoiesc ca era mai ales ca era 4motion

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveam niste suspiciuni dar nu erau foarte intemeiate...si de aici mersul la test...si nu era brca si nici zgomote suspecte nu aveam...doar la trecerea cu viteza mare peste anumite portiuni de drum care comprimau susp la max revenirea se facea un pic mai lent adica masina cobora de 2 ori aproape complet pe susp pana se stabiliza...dar atat! nu anvelope uzate nu instabilitate in curbe, nimik...nu stiu ce a fost in capul meu...decizie sub impulsul momentului probabil si pt ca sunt genul daca nu e ok se schimba nu "las ca mai megre domne".

Modificat de danubius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

unde se poate face un test de amortizoare in Pitesti? Multumesc!

uneori peste denivelari (crapaturi si gropite) multe succesive simt cum masina rupe contactul cu solul sau in curpe parca o simt ca da sa iasa de pe draiectorie. Nu simt in ret ca ar fi probleme cu ele. Sau poate sunt probleme...? Masina e cea la avatar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu stiu daca la tin eproblema e din amortizoare sau doar din faptul ca masina e una scurta si distanta dintre punti e mica de unde apare acel efect mai ales la terecerea peste denivelari unde suspensia nu apuca sa amortizeze socul pe puntea fata timp in care si punte spate preia unda de soc, e o problema la toate masinile scurte. La fel si problema cu alunecarea la curbe scurte mai ales daca ai viteza un pic mai mare e o problema des intalnita la masinile scurte care au puntea spate pozitionata foarte aproape de partea din spate a caroseriei greutatea care preseaza puntea din spate fiind destul de mica din cauza fortei centrifuge masina tinde sa derapeze in curbe scurte sau la bruscari ale volanului la viteza.

Poti sa faci un test oricum dar iti spun ca am intalnit aceasta problema in general la masinile mici atat din grupul VAG cat si de la alti producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate...

insa inainte am condus si un matiz ... ori nu am fost eu atent ori poate ca nici nu intram asa in forta cu el in curbe (ca nu imi permitea din alte motive - Matiz :) ) dar, asa cum spuneam parca nu am avut senzatia ca tinde sa alunge din cauza gropitelor sau denivelarilor scurte... Se poate sa am eu pareri...sau poate e ceva specific polo

Altfel nu pot sa zic ca experimentez o senzatie de barca sau ceva exagerat... Pana si cu testul...de unde sa am eu incredere in mecanici...poate ma vor de clinet si imi zic ca sunt zob amortizoarele. Tata are un oltcit...si cu ceva ani in urma a schimbat amortizoarele cu unele noi. alea noi erau de-a dreptul execrabile...proaste, sareau din bucele de pindere...si era barca....asa ca a revenit la cele din fabrica :) nu mai stiu ce marca erau...

Asa ca ma gandesc sa patestc si eu ceva similar :(

Mare grija cu amortizoarele ca din cauza lor putem pierde controlul masinii la limita, sau pe ploaie sau in alte conditii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am condus vreo 2 ani Matiz si inca 1 an Polo sia alte masini scurte timp de cateva luni dar toate faceau cam la fel abia acum vad diferenta cand conduc Passat si Opel Astra Caravan de ceva vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam sa imi pun niste roti mai late...poate mai reduce din efectul asta avand o suprafata mai mare de contact - poate se aseaza mai bine pe drum. Acum am de 165 si ma gandeam sa incerc pt anvelopele de vara un 185.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o problema, de fapt nici nu stiu daca e o problema, dar e ceva ce mi se pare un pic ciudat:

cand intru in curbe mai stranse am impresia ca se lasa prea tare pe partea respectiva. nu am avut treaba doamne feri sa fuga sau sa o simt ca imi face surprize, doar ca se lasa prea tare. (golf 5) am un prieten cu care mai fac drumuri lungi care are un golf 4 si mi se pare ca al lui nu se lasa asa tare. nu sunt genul care sa traga de volan inconstient, dar atunci cand trag mai tare se lasa .

intrebarea este......exista posibilitatea sa fie duse telescoapele? ma gandesc sa ii fac si eu un test dar din cate am citit mai sus mai bine ma informez despre ce am in curte si merg cu lectia invatata sa nu patesc ca si colegul cu 4motion'u.

sanatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare luat, amortizorul impiedica oscilatiile. El se comprima mult mai greu decat se destinde, deci opune o oarecare rezistenta cand masina dinde sa se lase (intra desigur si rezistenta la deformare a arcurilor).

Trebuie luate in considerare si arcurile. E posibil ca amortizoarele sa-si faca treaba, dar sa fie "sabotate" de arcurile prea moi, asta apropo de dat cu "burta" de pamant, nu de efectul de "barca".

Arcurile moi scad garda la sol (handicap din start) si permit masinii sa dea cu burta de pamant (permit amplitudini mai mari) cand se trece peste denivelari mari, la viteze mari (valuri pe sosea). Normal ca si telescoapele impiedica fenomenul asta, dar in combinatie cu arcuri moi, toata sarcina ramane pe amortizoare.

Ca durata de utilizare arcurile sunt de departe mai longevive, dar uneori, mai ales la masinile vechi, se uita ca ele au "lucrat" la viata lor cu o gramada de seturi de amortizoare. Ele, saracele, lucreaza si atunci cand masina sta. Mai vine si vremea lor sa fie schimbate din cand in cand.

Am vrut doar sa fac o separare a fenomenelor ce pot apare la ansamblu arc-amortizor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
ma gandeam sa imi pun niste roti mai late...poate mai reduce din efectul asta avand o suprafata mai mare de contact - poate se aseaza mai bine pe drum. Acum am de 165 si ma gandeam sa incerc pt anvelopele de vara un 185.

Salut.

Poti sa te duci la reprezentanta VW, acolo langa VAMA Pitesti.

Eu acolo le-am facut si au iesit toate peste 60 %. Masina adusa din Germania, deci valorile par a fi reale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am ortizoarele oare? revin cu...

Inca o chestie care ma face sa ma gandesc la amortizoare. Sa descriu:

- merg pe o strada/straduta cu ceva crapaturi, si denivelari ce se succed alator. franez nu la fund dar destul de tare. rotile nu titnd sa se blocheze, abs-ul nu intra. insa cand prinde o denivelare sau crapatura ceva in asfalt (nu f mari - ca asa ar fi explicabil, ci mai mici) se simte cum intra abs-ul. asta pentru ca probail rotile ajung destul de des in aer si se blocheaza in timp ce sunt in aer. de aceea intra abs-ul. e deranjant si parca nu imi da starea aia de siguranta care sa ma multumeasca si sa nu ma faca sa stau stresat "sa am grisa ca e asfalt crapat sau cu denivelari".

tot asa parca simt si in curbe pe astfel de suprafete, ca si cum rotile zabovesc prin aer uneori, si daca franez mai pisca si abs-ul.

Nu stiu daca sa zic ca e asa cristic, insa pot sa zic ca in 50-60 % din cazuri asa patesc. Si nu am senzatia de siguranta atunci, mai ales ca ma gandesc ca daca as solicita mai mult de la ea (evitarea unui obstacol, sau evitarea unui accident) mi-e teama ca nu voi avea maxim de randament ...

Ce parere aveti? Amortizoarele sa fie oare sau doar faptul ca e masina scurta si alte lucruri legate de acest aspec...ori am eu ceva pe creier? :icon_thumright:

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca atunci cand franezi si suprafata nu e dreapta sa iti intre ABS-ul, rotile nu au aderenta perfecta la asfalt si senzorul de ABS simte asta. Exact la fel face si la mine, deci nu e nimic in neregula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

serios? nu stiu nu prea mi se pare normal... Deci vin cu 90km/h(suparat ca nu gasesc loc de parcare :icon_thumright: ) pe staduta(ca intre blocuri, insa acceptabil) pe care stau (nopatea) si reduc pana apropae la 0 nu foarte brusc...abs-ul se face simtit.

pe serpentine sau drumuri mcadam...la franre iar se simte...

Chiar e normal? As face un test dar cand ma gandesc sa dau 80Ron ... mai bine ii pun bine si imi iau amortizoare direct ... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau ai cauciucurile mai "chele" si atunci pierzi mai repede aderenta =>intra ABS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt si mai chele...dar nu varza :) asa ma gandesc ca o fi si din cauza ca sunt cam inguste... 165/70-14 . dar eu tot inlin sa ma gandesc ca amortizoarele sunt si ele de vina...

Mai astept pareri...

A schimbat cine pe Polo amortizoarele recent? ce preturi au si ce se recomanda a fi montat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Revin tot eu si precizez ca dupa ce am schimbat bucsele mari ale bratelor fata, situatia s-a imbunatatit simtitor. In urma unui test de amortizoare a rezultat ca mai merg, gradul de uzura fiind undeva peste limida inadmisibiala. Abs-ul nu mai intra asa usor, pastrea za mai bine contactul cu asfaltul, dar peste denivelarile mai dificile abordate mai tare sau in curbe mai pulseaza. De aia pe drumuri proaste merg usor.

Acum problema ar fi alta, ca, tot in perioada aia cand am schimbat bucsele brat, am trecut si pe rotile de vara, dintre care cele de pe spate au fost niste matador SH, luate gratis de la cineva. Ambele uzate, insa unul foarte aiurea, pe centru de parca era topit cauciucul. Parca si atunci am vazut ca nua ar avea profilul uzat simetric/uniform. Am mers asa cu ele pana acum. De la o vreme am remarcat ca am un sunet pe spate vuuum-vuuum cam de la 30km/h in sus, + un vum-vum la viteze mari pe autostrada. Daca stateam in spate se auzea mai urat si parca si simteam o bataie.

La un momentdat am fost la service sa imi spuna daca au ceva rulmentii. Au zis ca nu. Insa invartind de rotile spate acolo pe elevator am vazut ca privite din profil, diametru, circumferinta anvelopelor nu era uniforma, avand vreo 2 uracuzuri/coboarasuri. Ambele de pe spate. De atunci mi-am cam gasit explicatia.

Misterul e acum...oare de la amortizoare au ajuns asa dupa ce au mers pe masina mea o vreme? Sau au fost proaste, si prost folosite inaintea mea, iar eu nu am remarcat decat mai tarziu ca fac urat?

Acum le-am schimbar ieri si mi-e teama ca daca sunt amortizaorele de vina sa nu mi le uzeze aiurea si pe astea noi. Masina nu imi da senzatia de barca. E si mai mica si nu prea ar avea cum. Pe spate cand ma las pe marginea portbagajului pare mai moale, se lasa ceva in jos, insa daca ii da drumul nu oscileaza. Revine dintr-o cursa si jumatate la inaltimea normala.

Astept pareri de la cei care se pricep .

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!