Jump to content

Ajutor Eberspacher/Webasto aftermarket pe O2 FL


astalec
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Sunt tentat sa iau un Eberspacher Hydronic 2 (aftermarket) de la o cunostinta, doar ca am facut niste teste si investigatii pentru adaptarea pe O2 si imi cam da cu virgula, poate puteti sa imi dati o mana de ajutor.

Prima problema, este circuitul de apa. Aparent, montarea in serie ar da cele mai putine batai de cap, insa consuma combustibil inutil daca vreau doar caldura in masina fara sa pornesc motorul (pentru ca, pe langa circuitul cu caloriferul, mai incalzeste si 120kg de motor). Aici as putea folosi un robinet cu 3 cai sau cu clapete cum este pe t4, in caz ca nu exista altceva mai evoluat de care nu stiu. Mi se pare ca ma complic inutil cu 6 puncte in care pot aparea scurgeri vs doua.

A doua problema, este pornirea si oprirea. Pentru ca nu as vrea sa mi se activeze din intamplare in buzunar cand sunt pe la birou, ar trebui sa existe un mecanism, o siguranta ceva care sa impiedice pornirea accidentala. Telecomanda este una universala, cu start si stop. M-am gandit la un releu cu temporizare inseriat cu circuitul de comanda, setat la 10 minute, ca varianta cea mai simpla (caut solutii simple, in general :) )

A treia problema, si cea mai presanta, este legatura la climatronic. Am masurat toate 3 mufele, am cautat scheme, se pare ca nu exista posibilitatea de a porni climatronicul fara contact. Exista niste relee PWM speciale, care comanda doar ventilatorul. Pare o solutie de compromis si cam scump (300 RON). Dar parca nu m-as lipsi de confortul de a gasi masina gata dezghetata. Ma gandesc totusi ca se poate porni climatronicul cumva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta la producator, daca respectivul model se monteaza pe VAG G5, O2, etc. In felul asta ai si manual de instalare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este documentat nicaieri prin manualele de instalare legatura la climatronic direct, modelul acesta nu se leaga la can (este varianta universala, care porneste cu +12v pe firul de comanda).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci nu ai cum sa il legi la climatronic

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Se leaga doar la ventilator, cand este frig afara, in momentul cand parchezi masina si opresti motorul clapete raman in pozitia in care se baga caldura, logic, si atunci nu este nevoie decat de pornirea ventilatorului la o anumita temperatura si viteza. Chiar daca se lega pe can-ul de la masina tot la fel pornea, doar ventilatorul si tot cu ajutorul releului IPCU PWM. Poate ca ar trebui sa vezi si avantajele incalziri motorului, compensarea consumului initial de la Eberspacher/Webasto, uzura motorului(poate cea mai importanta pe langa comfort). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!