Jump to content

M-am apucat sa schimb distributia singur!


NOSPHERATU
 Share

Postare recomandată

mi-a scapat mie sau nu ne-ai spus la cati km ai schimbat-o? eu am schimbat tot la 123k si se prezentau inca foarte bine. si eu stau tot in Dr Tab. poate te vizitez.

Asa e, n-am mentionat km - deci istoria e in felul urmator: masina a venit din Belgia, este 2002 si in 2004 cand am luat-o eu bordul spunea 64k fara caiet de service, fara nici o dovada, abtibilde scoase pe sub capota - ramasesera urme deci fusese data inapoi.

Masina se prezenta perfect tehnic si optic asa ca am verificat ochiometric si acustic tot ce se putea si am mers cu ea inca 30k - acum, in jur de 94k rola de la compresorul de aer s-a dus - avea joc si scartaia cureaua tare, unui prieten i s-a spart pompa de apa plus intamplari citite prin forum = decizia sa schimb totul urgent.

Teoretic nu aratau rau piesele scoase (mai putin rola mentionata si cureaua de la AC) dar cum nu puteam sa am nici o garantie ca sunt ok, de cate ori porneam masina sau ii dadeam putin mai tare forje ajunsesem sa fiu stresat, incepusem sa aud zgomote inchipuite :( - ce sa mai, clar trebuia sa scap de grija asta.

Oricand vrei, ia telefon din profil si ne vedem. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si uite asa inca o data se adevereste istoria cu belgienii si olandezii.

imi pare rau ca nu am luat piesele cand le-am schimbat. omul m-a intrebat , dar pe moment nu am vazut utilitatea. sa fii sigur ca avea muulti km peste recomandarea de schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poze de la montaj.

..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 12 years later...
dragos.florentin

Salutare tuturor.Am citit tot ce sa scris in acest topic si sunt si eu hotarat sa schimb singur distributia doar ca am o anumita teama sa nu iasa ceva urat cu toate ca am cautat si am gasit nenumarate filme cu schimbul distributiei,cum se pune la punct,cum se desfac intinzatoarele etc.Credeti ca daca am toate sculele necesare inclusiv cele de calare ar putea sa iasa ceva prost?A mai schimbat cineva distributia singur si a intampinat probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai minime cunostinte de mecanica, 2 maini drepte si un set bun de chei....NU e mare scofala si NU poti da gres daca totul este pus la punct si intinzatoarele intinse corect.
Singura chestie e ca pierzi garantia....daca vei avea probleme cu ceva curele sau role, atat.

PS: Ca tot te apuci de treaba si esti in zona, eu iti recomand sa iti iei si kit-ul de AC (curea + intinzator) si kit-ul de alternator (curea + intinzator)....la mine am avut surpriza NEplacuta sa aflu ca rola intinzatoare de la AC zornaia ca naiba....si bine am facut ca am achizitionat si kit-urile de accesorii.
Eu vineri fac o saptamana de cand am schimat kit-ul complet, inclusiv la accesorii....da la service (350Lei) ca am vrut sa am garantie 5 ani pe piese!

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragos.florentin

mariuscbn nu sunt din zona locuiesc momentan in Franta si tocmai de aceea vreau sa ma apuc sa schimb singur distributia pentru ca aici costa aproape 1000 de euro un schimb si vb aia mai pun 2000 si imi cumpar alta masina decat sa dau banii astia la service dar singura mea teama exact cum spuneam este sa nu iasa ceva urat la terminarea lucrului.De lucrat am lucrat f mult la masina si fara probleme de la schimbat radioator,cauciuc planetare,macara geamuri,termostat,curatat turbina+egr+galerie admisie si multe altele dar la distributie nu am lucrat.Iti multumesc pentru incurajare pentru ca asa incet incet prind mai mult curaj si cred ca o sa comand tot ce trebuie si ma apuc de treaba cat mai este cald afara.

ps:ai idee daca am nevoie neaparat de cheie manometrica?sau merge si asa la mana?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, data fulia si roata zimtata sunt puse la puct si intinzatorul este intins cu trebuie, la garnitura pompei de apa trebuie curatat cu atentie sa NU scapi mizerie in blocul motor....NU are ce sa iasa rau.
Sunt destule tutoriale pe YT.
NU ai nevoie de dinamometrica...
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Obligatoriu dinamometrica si cala de blocat , in rest e joaca, mai mult iti ia pana desfaci suportul de motor, restul accesoriilor, fulia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce "obligatoriu"???
Eu am avut pana acum 12 masini, si la niciuna NU sa folosit dinamometrica, iar la actuala deja sunt la a 2-a distributie si tot NU sa folosit.
Doar asa ca strange la cota tot???


@dragos.florentin...pentru tensionarea rolei intinzatoare la distributie iti trebuie un asfel de cleste.....sau un "șfic" asemanator.


Capturadeecrandin2018.06.26la22.43.175b7

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragos.florentin

Cred ca aceste piese îmi sunt suficiente pentru a face treaba bună (mai puțin cala de blocat care vad ca nu se potrivește)

 

_20180627_052547.JPG

Modificat de dragos.florentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cele 4 suruburi de la fulia de pe vilbrochen nu au fost stranse la cuplu specificat cu cheie dinamometrica ....o sa-ti ai de treaba.

Asa o sa realizezi de ce e musai cheia dinamometrica si suruburi noi.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, dragos.florentin said:

Cred ca aceste piese îmi sunt suficiente pentru a face treaba bună (mai puțin cala de blocat care vad ca nu se potrivește)

astea din poza iti trebuie...din experienta iti spun ,decat o petarda de dinamometrica mai bine strans la mana

 

medium_BG62641.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, EEXCALADE a scris:

Daca cele 4 suruburi de la fulia de pe vilbrochen nu au fost stranse la cuplu specificat cu cheie dinamometrica ....o sa-ti ai de treaba.

Asa o sa realizezi de ce e musai cheia dinamometrica si suruburi noi.

Suruburi noi....pei fulia de la vilbrochen NU vine si cu suruburi noi...si nici fulia la fulia de la arborele cotit (eu le-am luat pe ambele OEM noi de la reprezentanta)....si pana pentru fulia de la arborele cotit am cumparat-o (2lei)?! 


WhatsAppImage2018-05-31at22.48.222eefd.j

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu vine fulia cu suruburi le cumperi separat suruburile ca reper dupa sasiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e panica....le-am pus pe cele de la fuliile vechi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragos.florentin

Ce kit de distributie imi recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se face totul ca la carte, suruburi noi, scule aferente, cheie dinamometrica eu zic ca merge si masurator de unghi. Eu toate le-am folosit la punerea distributiei. Nu sunt Gigi contra ca nu trebuie dinamometrica dar cand ai trei suruburi de ex. la pompa de apa si pe toate le strangi diferit garnitura aia e tasata uniform? Aceeasi chestie se intampla dupa un timp si la injectoare dupa inlocuirea oringurilor, nu mai porneste masina ca prinde aer si se dezamorseaza instalatia de alimentare sau intra motorina in ulei. Toate aceste chestii sau inventat doar pentru distractie?

images.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegul are nevoie de cunostinte in domeniu,sculele sunt 0 daca colegul are 2 maini stangi...au mai fost cazuri pe forum cand colegi de ai nostri au dat rateu...daca avem dinamometrica,vcds si ne ungem un pic cu ulei nu inseamna ca suntem mecanici

On 6/27/2018 at 4:50 PM, dragos.florentin said:

Ce kit de distributie imi recomandati?

poti cumpara dayco,conti,gates,...si sa te documentezi bine inainte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
marius1982.11

Am schimbat distributia de 2 ori. Prima data nu am folosit cheie dinamomentrica. Prima oara m-am chinuit la suruburile capacului axului cu came si la cele de la fulia curelei de accesorii de pe arborele cotit. La ambele a trebuit sa dau gaura in capul surubului....apoi au iesit la mana, deci clar erau stranse animalic, culmea...in Germania.

Cale de blocare nu am folosit decat un burghiul de 6(parca) la pompa. Am verificat doar semnele de la ax(cat si lobii cilindrului 1 in sus) si volant si cureaua am pus-o dupa numarul de dinti, cum era si cea veche. Avansul a ramas acelasi, ca si la cureaua veche, putin avans. Consider ca nu e nevoie neaparata de cale de blocare decat daca cureaua veche nu e pusa bine, rupta sau se desfac si alte piese ale motorului.

Absolut toate suruburile noi, originale. Inclusiv al suportului motor, 7 la numar doar alea, 4 la fulie vilbrochen si parca 8 la capac. Cele de la distributie erau in kit. La cele de la sistributie am folosit si pasta blocatoare, loctite albastra. LA cele de la capacul axului cu came am folosit pasta grafitata de temperaturi inalte(permatex anti seize lubricant) pentru a preveni blocarea lor in chuloasa de aluminiu si s-au desfacut fara nici o problema dupa ani de zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!