Jump to content

M-am apucat sa schimb distributia singur!


NOSPHERATU
 Share

Postare recomandată

Dupa ce am tot ocolit problema, in final m-am starnit si am inceput lucrarea - imi schimb distributia singur! Cand spun singur ma refer pe langal ca mi-o fac in garajul propriu si la faptul ca prietenul care trebuia sa ma ajute n-a mai putut veni asa ca lucrez singur cuc... Dupa ce am studiat toata documentatia pe care am putut sa o gasesc, ieri dimineata mi-am facut curaj si am inceput. Obiectiv: schimbat distributie - curea, role intinzator, pompa apa plus rola si curea la aer conditionat plus rola, curea si intinzator alternator. Pe langa cele mentionate, mici remedieri inerente - daca tot sunt cu masina desfacuta, cum ar fi: un furtun de la intercooler care rasufla, spalat vasul de expansiune care arata jalnic, plin de depuneri, curatat cu grija tot ce se poate curata in zonele desfacute, vreau sa verific si tija actuatorului de la turbina si ma rog, ce s-ar mai putea face din mers.

Dupa prima zi de lucru: (ziua de lucru efectiv nu are mai mult de 5 ore pentru ca restul timpului am recitit documentatia la fiecare impas, mi-am ordonat scule, cafea+tigari in juru masinii, vecini minunandu-se, etc) Deci: demontat scut, grila, faruri, bara, trager, radiatoare, traversa cu ventilator, elice vascocupla, scos vechea rola de la aer conditionat plus cureaua, spalat partial vasul de expansiune. Practic am ajuns in miezul problemei - sunt exact in fata distributiei, am loc sa lucrez foarte comod la ea.

Impresii: munca la greu, mai greu decat ma asteptam - putin descurajat poate si faptul ca masina fara jumatate din bot arata traumatizant...

In concluzie, sunt multumit pana unde am ajuns - avand in vedere ca incerc sa fiu foarte meticulos, spray degripant peste tot, nici o scula in jurul masinii in afara de cea cu care lucrez in momentul respectiv etc. Astazi teoretic trebuie sa vina specialistul: mecanic profesionist (de la un service VW) cu cheia de blocat distributia sa schimbe cureaua, rolele si intinzatoarele - aici il las pe el - sunt spectator si incerc sa fur tot ce face. Apropos, m-am lovit intr-o cheie cu care sa tin contra la desfacut vascocupla - teoretic s-ar putea si cu un bolt adaptat dar nu e usor. In rest, toate cheile sunt normale - trusa de torx-uri - obligatorie! Am sa iau aparatul foto cu mine si deseara sau maine dimineata voi posta poze cu operatiunea.

Modificat de NOSPHERATU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da-i bataie exploratorule.

da-ne poze ca sa scoti mecanicul si din noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si...dc ai facut asta? Ce te-a retinut sa mergi la un service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si...dc ai facut asta? Ce te-a retinut sa mergi la un service?

Ce m-a retinut? simplu - hobby - pasiune, faptu ca ce fac cu mana mea fac cu grija si simt de raspundere, faptul ca am siguranta ca multe alte maruntisuri de care dau din mers le si rezolv - nu ca la service unde se lucreaza pe banda - de ex - daca lipseste un surub sau o clema o pun unde trebuia sa fie, la schimbat ulei stau o ora sa se scurga tot, la schimbat antigel spal de 2 ori motorul cu apa distilata si abia dupa asta pun antigelul, cand schimb placute schimb si lichidul de frana, si asa mai departe - toate astea cer timp, rabdare etc - lucruri pe care nici daca ar fi service-ul lu' tata nu le-as avea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca le ceri in mod expres, le ai. Dar costa ...

Totul se reduce la bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e asa simplu... uneori poti sa le dai dublu fata de cat cer si tot:

a. nu iti strang suruburile cu cheia dinamometrica cand trebuie - sunt unii care si la chiulasa strang fara cheie dinamometrica

b. iti uita cate un surub, doua

c. se grabesc, prind piese de mantuiala, zgarie, crapa altele

Iti spun din proprie experienta. Mecanicul la care merg eu e mai meticulos dar tot cat vreau eu nu este si de asta stau langa el si il mai bat la cap cu una cu alta. Desi e net peste service-uri la bun simt si precizie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa spun , nu ma deranjeaza in ce categorie va sta topicul, oricum sper sa fie folositor ca material didactic. Asa cum am promis, primele poze! (sunt la jumatate din rezolutia normala si asa sunt destul de mari, sper sa nu fie probleme.

Ultima poza - piese spalate si pregatite de montaj - la vasul de expansiune am muncit 2 ore - solutia de curatat este un pumn de piulite in el si zornait pana m-a durut capul...

Modificat de NOSPHERATU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e asa simplu... uneori poti sa le dai dublu fata de cat cer si tot:

a. nu iti strang suruburile cu cheia dinamometrica cand trebuie - sunt unii care si la chiulasa strang fara cheie dinamometrica

b. iti uita cate un surub, doua

c. se grabesc, prind piese de mantuiala, zgarie, crapa altele

Iti spun din proprie experienta. Mecanicul la care merg eu e mai meticulos dar tot cat vreau eu nu este si de asta stau langa el si il mai bat la cap cu una cu alta. Desi e net peste service-uri la bun simt si precizie

Ai perfecta dreptate - sunt multe maruntisuri care daca nu esti atent la ele se propaga in viitor - am exemplul meu personal: un furtun de la intercooler a rasuflat, vapori de ulei au iesit, s-au depus prin diverse zone - am gasit elicea de la vascocupla cu jumatate de kilogram mai grea, incarcata de ulei si praf - treaba care a degenerat intr-un zgomot ciudat si cred ca ar fi dus la spargerea ei sau pierderea rulmentului... de suruburi lipsa nu mai vorbesc, 2-3 pe stanga, 2-3 pe dreapta in special pe la detalii de plastic, aparatori etc. Aici nu se pune problema banilor - oricum per total cu siguranta ies mai scump decat la service dar macar am linistea ca totul e facut perfect ca la carte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

impresionant.

oricum cred ca pentru unii dintre noi tare ar fi util sa faci niste sageti cu explicatii privind denumirea anumitor piese din imaginea motorului ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spune-mi te rog ce ai scos din vasul de expansiune.

al meu e plin de depuneri(probabil asa a fost si al tau) si sincer nu imi prea dau seam ce ar putea cauza depunerile galben-maronii.

e un topic super interesant.

sper sa nu te superi pentru "explorator" :)) .

daca as avea cu ce si unde nu as mai da masinuta mea pe mana oricui(decat pt operatiuni mai sensibile).

BAFTA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iata ca mai este cinevacare nu are incredere in servicuri, bravo maestre, decta sa dam banii la sevice si sa avem probleme mai degraba facem noi ca sa nu avem repercusiuni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spune-mi te rog ce ai scos din vasul de expansiune.

al meu e plin de depuneri(probabil asa a fost si al tau) si sincer nu imi prea dau seam ce ar putea cauza depunerile galben-maronii.

e un topic super interesant.

sper sa nu te superi pentru "explorator" :)) .

daca as avea cu ce si unde nu as mai da masinuta mea pe mana oricui(decat pt operatiuni mai sensibile).

BAFTA.

Nu vrei sa stii ce am scos din vas- rugina decantata la greu, bucati marunte cam ca niste frunze uscate si sfatramate. Am intrebat mecanicii si mi-au spus ca nu e nici o problema atata timp cat e numai rugina, e chiar normal. Oricum, e de munca la greu sa iasa cat de cat. Imi pare rau ca nu am facut o poza inainte sa il curat, era maro inchis, urat de tot, asa ca nu iti face griji. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iata ca mai este cinevacare nu are incredere in servicuri, bravo maestre, decta sa dam banii la sevice si sa avem probleme mai degraba facem noi ca sa nu avem repercusiuni

Multumesc! Oricum, am scris mai sus - la capitolul distributie am chemat profesionistii - au venit doi mecanici de la Augsburg (in timpul lor liber) si au pus-o cu sculele adecvate - au fost si ei impresionati de cat am desfacut la masina - (mi-au spus ca puteam sa mai iert unele repere, sa nu le demontez dar au lucrat super usor din faza in care este in poze- a durat 30 de minute totul - toate rolele, intinzatoarele si curelele) asa ca acum pot spune linistit ca am schimbat totul cu simt de raspundere. Distributia este inchisa, curelele la locul lor, am pornit masina pentru verificare 15 secunde, toarce perfect !!! Maine schimb si filtrul de motorina, ATENTIE daca mai incearca cineva - filtrul nou se umple cu motorina obligatoriu inainte de montare. Dupa toate astea, cred ca o mai intind o zi doua cu montajul ca sa fac totul in tihna, sa curat bucata cu bucata. Va tin la curent !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit unul mai :)) decat mine... Bravo si spor la treaba! Apropo, in vasul de expansiune ar fi trebuit sa bagi bile de rulment si nu piulite, pentru a nu-l zgaria pe interior si favoriza depunerea mai rapida a mizeriei. In rest, supertreaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit unul mai :)) decat mine... Bravo si spor la treaba! Apropo, in vasul de expansiune ar fi trebuit sa bagi bile de rulment si nu piulite, pentru a nu-l zgaria pe interior si favoriza depunerea mai rapida a mizeriei. In rest, supertreaba!

Multumesc de aprecieri! Sincer sa fiu m-am gandit la treaba cu bile dar nu am avut de unde sa iau asa multe - sa nu razi de mine dar am facut testul - am dat cu o piulita tare in vas sa vad daca il zgarie si mi s-a parut in regula - e foarte tare plasticul - pe de alta parte, daca vrei sa ai rezultate trebuie bagate minim 60 de piulite - eu am bagat 80 - marimea M6 - mai mari se blocheaza - imagineaza-ti ca sunt atat de maniac ca le-am si numarat sa fiu sigur ca scot tot atatea :) BAFTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, dupa ce au schimbat mecanicii distributia, ti se pare ca e foarte complicat?

Sunt convins ca acum ai putea sa o schimbi si singur (daca ai scule adecvate) .Mult succes . :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles (din auzite ) ca la schimbarea distributiei se face si o corectie cu VAG-COM (curea uzata , curea noua) , e adevarat ?

tu ai sa faci corectia ?

(si eu sunt hotarat sa nu ma duc la un service VW cand o sa implinesc 90.000)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numai la motoarele non pd, la pd avansul se regleaza singur si din cate vad ai si tu motor pd, asa ca nu-ti mai fa griji despre asta si la tine la 90 000 se schimba doar cureaua, tot chitul se schimba la 160 000(consulta cartea pentru ca sa-mi dai dreptate)

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, dupa ce au schimbat mecanicii distributia, ti se pare ca e foarte complicat?

Sunt convins ca acum ai putea sa o schimbi si singur (daca ai scule adecvate) .Mult succes . :(

Super simplu, trebuie sculele clar, putina atentie si mult curaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numai la motoarele non pd, la pd avansul se regleaza singur si din cate vad ai si tu motor pd, asa ca nu-ti mai fa griji despre asta si la tine la 90 000 se schimba doar cureaua, tot chitul se schimba la 160 000(consulta cartea pentru ca sa-mi dai dreptate)

Wow, mi se pare enorm 160k - nu cred sub nici o forma - o sa ma documentez - dar nu cred - rolele sunt aproape identice, rulmentii din ele sunt aceiasi, lucreaza identic deci ajung la fel de repede la uzura - pompa de apa de asemenea, la mine toata operatia a inceput pentru ca nu am fost sigur de km reali ai masinii, rola de la cureaua care antreneaza aerul conditionat (compresorul) era varza si scartaia tare cureaua - rulmentul ajumsese cu un joc cam de 1-2 mm, plus intamplarea recenta a unui amic pe care am descris-o aici:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=5767&st=140

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca km nu este real cine stie cat a suportata distributia, eu am zis ce recomanda fabricantul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca km nu este real cine stie cat a suportata distributia, eu am zis ce recomanda fabricantul

Treaba cu km reali e foarte relativa - am cunoscut cazuri clare cu caiet de service la zi contrafacut la masini aduse din germania - culmea e ca aveau si factura de piese dar piesele pe masina nu erau schimbate. Apropos, suntem vecini in Drumul Taberei - eu stau la Valea Ialomitei - daca vrei poti sa treci pe la garajul meu si poti vedea piesele vechi sa iti dai o parere (nr. tel in profile).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE: Aproape gata! Mai am de pus bara si scutul si de reglat putin farurile. Am schimbat si filtrul de motorina, curatat totul ca la carte, schimbat filtru aer si polen. Am facut poze sugestive in diverse stadii ale montajului - le postez maine ca am uitat aparatul la garaj. Am avut o mica problema, senzorul de la vasul de expansiune - contacte imperfecte - in prima faza am crezut ca l-am stricat la curatare dar si-a revenit. Am pus doua randuri de apa pentru curatare si in final antigelul, m-am plimbat vreo jumatate de ora sa se faca circuitul de racire complet, am completat pana la nivel, ce sa zic, totul e perfect! Daca cineva are intrebari despre montare-demontare diverse subansambluri prin care am trecut pana acum va stau la dispozitie cu placere. Daca intereseaza pe cineva pot face o mica lista cu fazele critice sau mai bine zis operatiile delicate de care m-am lovit. Oricum eu sunt multumit de lucrare, sa nu mai vorbesc de satisfactia personala pe care o ai cand faci ceva ce te pasioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu cam tot ce e pe acolo ca si eu sunt pasioanat de mecanica(mi-am curatat turbina singur) ca am stat langa mecanici cand au schimbato(nu m-am bagat pt ca nu am stiut cum se pune la punct modelul meu de motor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu km reali e foarte relativa - am cunoscut cazuri clare cu caiet de service la zi contrafacut la masini aduse din germania - culmea e ca aveau si factura de piese dar piesele pe masina nu erau schimbate. Apropos, suntem vecini in Drumul Taberei - eu stau la Valea Ialomitei - daca vrei poti sa treci pe la garajul meu si poti vedea piesele vechi sa iti dai o parere (nr. tel in profile).

mi-a scapat mie sau nu ne-ai spus la cati km ai schimbat-o? eu am schimbat tot la 123k si se prezentau inca foarte bine. si eu stau tot in Dr Tab. poate te vizitez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!