Jump to content

Probleme mari si enervante Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Am si eu o problema la instalatia de climatizare. La orice temperatura pe care o setez in partea dreapta a masinii (pentru incalzire) prin gurile de ventilatie vine aer mult mai rece decat in partea stanga. de abia cand dau temperatura la maxim aerul din dreapta devine mai cald dar sensibil mai rece decat in stanga. ce se intampla? cand am zis partea dreapta... asa si este, am verificat peste tot si la picioare si la dezaburitoare. problema a mai fost prezenta si inainte de revizia de 45 000 dar a disparut probabil de la schimbarea filtrelor. am cautat pe forum dar nu a mai gasit asa ceva. Stie careva ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris si eu despre problema asta si inca vreo doi colegi - la mine s-a rezolvat cu o resetare a motoraselor climatoricului (cele care directioneaza clapetele de la gurile de aerisire) insa cel mai probabil este vorba de nivel scazut de freon in instalatie - ar trebui sa faci o verificare.

Toate bune

Aurel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice instalatie de climatizare are un interval de temperatura ( exterioara ) in care ii lipseste randamentul. Adica, pe la 8-10 grade temperatura exterioara, pierderile de caldura ale masinii tale nu sunt destul de mari pentru ca clima sa iti bage cald tot timpul. Chiar daca esti pe ECON sau pe AUTO, tu ai o temperatura setata. In functie de cat de repede se incalzeste masina, vei primi si aer rece pentru a pastra ambientul la temperatura setata de tine.

Iarna cand este frig, masina baga permanent aer cald deoarece pierderile pe care le ai nu permit atingerea temperaturii setate de tine ...de exemplu 24 grade. Astfel nu vei percepe flux de aer rece .

Vara, din cauza ca masina este fierbinte , instalatia nu poate sa iti bage atat aer rece incat sa ajunga la 16 grade ...cand afara sunt 35 si masina ta e inchisa la culoare :-). Iti va baga tot timpul aer rece pentru ca tot incearca sa ajunga la temperatura setata de tine , dar nu reuseste.

Din aceste exemple rezulta ca instalatia de climatizare nu va baga cald sau rece ...ci va compensa si alterna temperatura pentru a pastra fix ce ai setat tu .

Sigur ca mai este si cazul in care senzorul de temperatura interioara este plin de praf sau pur si simplu defect si atunci totul o ia razna fara nici o logica...sau cand unul din motorasele care actioneaza clapetele ce permit reglarea corecta a temperaturii fluxului de aer este defect .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa ne intelegem .. faptul ca este aceeasi temperatura setata in ambele zone la climatronic si el in stanga baga cald si in dreapta rece este anormal .. ba mai mult la temperaturi scazute afara chiar iti va aburi parbrizul si iti va afecta vizibilitatea ... ceea ce spui tu cu compensarea e cu totul alta poveste si nu cred ca se poate aplica in cazul asta ... dupa cum am mai spus .. m-am confruntat si eu cu o problema similara (si nu sunt singurul) iar rezolvarea am spus-o mai sus (s-a observat ca una dintre cele doua cauze produce acest fenomen, adica ori lipsa de freon in instalatie, ori o clapeta de directionare care nu mai functioneaza cum trebuie).

Toate bune

Aurel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorasul de rece/cald de pe dreapta cred ca e cam gata. Sa-i faca careva un basic setting si sa-l urmareasca daca face cursa de colo-colo. Daca tot asa face, atunci e clar.

Saaaaaaaaau, senzorii de temperatura din bord. G150/151 parca, nu mai stiu exact. Poate al din dreapta da informatii eronate, am patit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cum spune topicul, am avut o problema serioasa la O2.

Mi s-a rupt o biela (motor BXE). Conducand cu 100km/h in viteza a 5-a, am auzit o bocnitura, dupa care motorul a

inceput sa trepideze urat. Am oprit si am transportat masina la un service Skoda. Bucatile de la biela rupta

erau in baian de ulei. A crapat si blocul.

Masina este iesita din garantie si cipuita, am scris un e-mail la Porsche, cerand o explicatie, care a facut niste investigatii,

dar fiind cipuita, a considerat ca accea este cauza.

Am cumparat un motor second hand, mi l-au montat la service, mi se pare ca merge OK.

biela1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

biela2.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nasol.

Uite, ti-am pus pe poza acolo si cauza exacta pentru care s-a rupt biela. Surubul de capac biela: suprasolicitare la tractiune (adica intindere) si rupere la oboseala datorita micului joc format in urma intinderii.

Daca ai in continuare chip pe masina iti recomand CU CALDURA sa iei un set nou de suruburi de capac biela (pentru toate bielele) si sa le schimbi si la motorul SH.

Manopera nu e costisitoare, se demonteaza doar baia de ulei, se schimba suruburile rand pe rand si se strang LA CUPLUL prescris.

post-2063-0-28014400-1320997031_thumb.jp

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz : Ce arati tu in poze este ghidul (bucsa) de la bosajul capacului de biela, e foarte posibil insa cauza descrisa sa fie adevaratul motiv al ruperii, eu as astepta sa vad si cuzinetii de la respectivul maneton cum arata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca a mai fost o problema pe forum tot cu o biela rupta, tot la un motor BXE ... Cati km avea masina si de cand ai remapat-o ? Daca ai ar fi bine sa pui si niste poze cu cuzinetii + manetonul corespunzator bielei care s-a rupt. Ulei ai avut destul banuiesc si nu a fost o problema de ungere ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz : ...

Radio, nu-i niciun bosaj. Eu am aratat catre surubul rupt. Acolo nu-i niciun bosaj, biela aia e cu amorsa de rupere controlata iar surubul e cu filet de colo colo; centrarea asamblarii se face exclusiv prin forma unica a ruperii bielei.

In fine, uite, in poza asta arat catre surubul rupt. Mai ai 2 poze similare, poate-s mai concludente ;)

Cuzinetii in mare n-au nimic. Nu ei au fost cauza. Cand sunt ei cauza motorul bate dar in niciun caz NU se rupe biela. Nici cand trage apa in motor nu se rupe, doar se stramba.

Adrian, a mai fost intr-adevar un caz dar NU similar. Acolo era un cuzinet de biela foarte uzat. Era un user din Ploiesti iar masina avea putintei kilometri.

post-2063-0-72850400-1321016683_thumb.jp

post-2063-0-39105600-1321017000_thumb.jp

post-2063-0-75630800-1321017005_thumb.jp

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine, uite, in poza asta arat catre surubul rupt. Mai ai 2 poze similare, poate-s mai concludente ;)

@Flash :Chiar ca sunt concludente,daca puneai pozele astea intai puteam fara probleme sa vorbim aceiasi limba chiar si fara amorse de rupere controlata...

Nah ,ca am dat fara sa-mi dau seama quote la mesajul anterior. :(

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

srudolf,Revizile le ai facute in reprezentanta ? ma intreb daca nu aveai chip, beneficiai de "kulanza" la km tai (parca ai peste 100.000 km ) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc foarte mult de comentarii.

Masina a fost remapata la 100km, chiar dupa achizitionare.

Reviziile au fost facute la timp, la Skoda. Nu am auzit nici un fel de zgomot ciudat la motor inainte de "accident".

Nu conduc ca animalu', de altfel turbo si volant sunt in stare buna. Este a doua Skoda TDI pe care o am, cu primul am condus 240.000 km, fara probleme, cu turbo original.

Foloseam cipul practic la depasiri. Masina avea un consum mediu de 5,7%. Ulei a avut masina.

Blitz: nu cred ca suruburile au cedat. Ele cedeaza la intindere.

Biela este solicitat la comprimare in clipa cand se misca in sus,

cand supapele sunt inchise (adica la faza de compresie). La faza de aprindere si explozie

apare tot o compresie a bielei. Deci apar forte de la piston catre axul central prin biela. Biela nu este niciodata trasa de la axul central. Pot aparea insa tot felul de forte de forfecare a suruburilor.

Dar s-ar putea se ai dreptate: cred ca suruburile nu ar fi trebuit sa sa rupe, chiar daca biela se rupe.

Motorul crapat se afla la Tg. Mures. Il aduc acasa si il desfac linistit, ma uit la cuzineti si revin cu poze.

Cei de la service Skoda care au inlocuit motorul spun ca nu din cauza cipului s-a intamplat cedarea bielei.

Octavia4ever

Daca nu aveam cip imi primeam un motor nou, cel putin asa sustine seful de service unde am inlocuit motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte buna si observatia ta. Insa sunt niste elemente care aparent sunt ilogice in situatia asta. Sectiunea de rupere a surubului pare a arata o rupere la oboseala. Acum, ca surubul s-a intins sau nu a fost strans suficient... NU STIU.

Cert este ca lafel de ilogica ar fi si ruperea bielei in partea cealalta (in partea unde asamblarea dintre capac si biela a ramas intreaga). Adica ce motive ar fi avut o biela sa se rupa acolo? Un defect in material? Destul de putin probabil; daca ar fi fost vorba de microfisuri la nivel de structura atunci s-ar fi rupt muuult mai repede, nici nu cred ca o apuca 20k km.

Asadar eu zic ca ruperea in partea in care asamblarea e intreaga este o consecinta, cauza cred ca e in partea cu surubul rupt.

Ca o curiozitate, care biela s-a rupt? La cilindrul 3 sau 4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conduc ca animalu', de altfel turbo si volant sunt in stare buna. Este a doua Skoda TDI pe care o am, cu primul am condus 240.000 km, fara probleme, cu turbo original.

Faptul ca volantul si turbina sunt OK arata ca nu conduci ca un pensionar .... ba chiar denota un mers extrem de turat. La volantul cu masa dubla , defectiunile apar in special pentru ca nu se tureaza motorul destul inainte de schimbarea treptelor de viteza. Volantul se echilibreaza la turatii mari si inertia ajuta la preluarea sarcinii . Turbina , de asemenea se defecteaza inainte de termen la cei ce conduc " cuminte " .

Asta nu inseamna ca ai fi de vina pentru defectiune. Aceste masini, exact asa trebuie sa fie conduse. Cei care conduc " cuminte " , ingroapa turbine , motoare si ambreiaje , nu le protejeaza.

Mie mi se pare ciudata tesitura de pe exterior din poza a treia . Daca acolo ar fi lovit in ceva, rezultatul ar fi putut sa fie slabirea surubului .

Cum insa nu prea avea ce sa loveasca acolo , probabil ca materialul din care a fost confectionata biela a avut o fisura nedetectata la fabricatie si in timp aceasta s-a marit , slabind rezistenta materialului pana a cedat.

Poate cineva ne poate spune daca bielele sunt aceleasi la motoare ( baza ) similare cu puteri diferite . Daca bielele au aceleasi caracteristici , o crestere a puterii motorului din remapare nu ar avea ce sa faca. Daca sunt diferite , inseamna ca-s calculate la un anumit moment si orice sporire a puterii poate duce biela dincolo de pragul pentru care a fost calculata. Acesta este unul din motivele pentru care nu am optat pentru o marire a puterii , desi mi-ar prinde bine. Nu stiu exact cum se calculeaza marja de rezistenta a unei piese dar stiu cum gandesc tampitii responsabili cu managementul resurselor din orice uzina care fabrica subansambluri de motoare. Daca pot face ceva de rahat in care marja privitoare la rezistenta unei piese sa fie redusa la minim, chiar si pentru un castig meschin , vor concedia un proiectant care doreste sa faca ceva fiabil ( si o idee mai scump ) si vor angaja un alt mucos ca si ei care va executa o piesa inferioara calitativ, dar cu un mic castig pentru actionarii firmei. O masina care se defecteaza mai des , reprezinta un castig mai mare din mentenanta pentru fabricant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare ciudata tesitura de pe exterior din poza a treia . Daca acolo ar fi lovit in ceva, rezultatul ar fi putut sa fie slabirea surubului .

Care poza a 3-a? Din postul meu? Ultimile 2 poze din postul meu nu-s cu biela lui srudolf, e o biela rupta in conditii similare.

Toate urmele de lovituri sunt aparute dupa ce s-a rupt biela si-a inceput totusl sa se ciocneasca prin bloc, inclusiv blocul spart.

Din ce stiu eu bielele sunt aceleasi pentru toate motorizarile de 1896cmc. Difera insa de cele montate pe 1968cmc si 4 supape pe cilindru.

P.S.: cata dreptate ai cu turbinele&volantele! :icon_thumright:

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul sunt absolut sigur ca nu din cauza cipului a cedat biela.

O asemenea piesa se proiecteaza foarte greu, se fac n probe de functionare, etc.

Sunt sigur ca biela este acceasi pentru toate motoarele de 1.9TDI si am vazut chipuiri

la Pasat de 160CP (pentru varianta originala de 131CP).

Nici treaba cu suruburile slabe nu tine, suruburile sunt supradimenasionate la un asemenea mecanism.

A fost un defect de fabricatie, o fisura ascunsa in materialul bienei.

Am avut un mare ghinion.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu ghinionul....e posibila. Oricum, bielele nu sunt aceeleasi la toate motoarele de 1,9. Spre exemplu la prima generatie de PD-uri - AJM, ATJ - 115 cp si AVB -101cp - au bielele asemanatoare. AWX si AVF - de 131 cp - le au mai groase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Srudolf, ok, suruburile sunt dimensionate bine. DAR daca se desfac sau nu sunt stranse la cuplu, exact de rupere la oboseala vor suferi.

Eu mizez in continuare pe varianta mea.

Acum e posibil sa ai dreptate in privinta tuning-ului. Poate ca s-ar fi intamplat si la un motor fara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Sunt posesorul unei Octavia II 1,9 TDI (BXE) din decembrie 2009. Imediat dupa achizitionare, de la dealerul Mobel din Ploiesti, la numai 3000 Km mi s-a aprins lampa rosie de ulei in bord. Am mers la service(de unde am achizitionat-o), mi-au desfacut carterul care era plin de ulei, cureaua de distributie la fel manjita de ulei, mi-au dat distributia jos pentru a vedea de unde este scurgerea de ulei, pana au constatat ca era de la semeringul din capatul axului cu came. Dupa ce m-am panicat foarte tare, ca la numai 3000Km o masina noua de 20.000E in varianta Business, luata pe comanda(pentru a avea toate dorile dorite) sa fie nevoie sa ti se dea distributia jos si sa ti se schimbe piese la motor este de neconceput.Nu inteleg de ce mai sunt noi daca vin cu defecte de fabricatie.Puteam ff bine sa imi iau masina second-hand pe raspunderea mea daca va avea probleme sau nu, dar am ales sa dau o gramada de bani pt a fi sigur ca pot avea un lucru bun.

Dupa ce mi-au schimbat semeringul pe garantie, am crezut ca problema s-a sfarsit si masina mea nu a fost foarte grav afectata.

La revizia de 10000Km(la un an dupa cumparare) am mers la acelasi service al dealerului Mobel, unde nu mi s-a consatat nimic, revizia constand doar in schimburile de ulei si filtrele bine stiute.

Acum 5 zile am mers la revizia de 20000 Km(pentru a prinde si ultima luna de garantie), cand, dupa ce s-a dat jos carterul erau urme de ulei pe el.Urmarind de unde este scurgerea de ulei s-a ajuns la vechea problema: scurgerea fiind pe la semeringul din capatul axului cu came.Dupa ce m-am panicat din nou, cei din service mi-au promis ca schimba semeringul din nou pe garantie si sa revin cu masina chiar cu 2-3 zile inaite de expirarea garantiei pt. a verifica din nou daca s-a mai scurs ulei. Intre timp au dat comanda la Porche de semering si m-au chemat astazi sa imi schimbe semeringul in prezenta mea.

Dupa ce au schimbat semeringul: constata ca de fapt: semeringul era perfect, nefiind in nici un fel uzat. Se apuca si imi deschide chiulasa la motor si descopera, defapt ca un cuzinet si axul cu came erau foarte uzate, mai exact "tocite". Concluzia: imi spun ca trebuie sa imi inlocuiasca: axul cu came si cuzinetii de la motor. La numai 19.700 de km imi umbla la motor si imi schimba piese care se schimba dupa 150.000 - 200.000 km.

Plec acasa, si constat cu stupoare ca la 10.000Km dupa ce mi-au schimbat filtrele si uleiul, in uram cererii mele de a o pune pe tester,(tester ce l-au facut in prezenta mea) mi-au dat un raport de tester pe care acum am constat ca seria de la sasiu nu este a masinii mele.

Cum este posibil asa ceva? La 3000km are defect de fabricatie, la 10.000km nu are nimic in urma testerului si la 20.000Km imi gasesc aceeasi priblema ca la 3000 dar mult mai grava, motorul fiind practic uzat.

Ce sfaturi imi puteti da, nu pot sa accept ca o masina pe care am dat 20.000E, dupa 3000Km, sa am curegere de ulei, iar la 20.000km aceasi problema mult grava, constatarea faptului ca motorul are piese uzate.

Nu pot sa imi inchipui cum la 10.000 km, dupa ce am cerut expres sa o puna pe tester, pt. a fi sigur ca nu mai are probleme, nu s-a descoperit nimic in urma testerului.Si mai grav de ce raportul de tester nu contine numarul meu de sasiu.

Sunt extrem de dezamagit de SKODA, nu pot sa cred ca o masina noua necesita interventie la motor dupa asa putini km. Cum pot sa mai fiu multumit de ea cand deja e ca o masina la mana a doua la care deja s-a umblat si schimbat piese la motor.

Va rog sa ma ajutati cumva pt. ca nu reusesc sa vad in ce directie sa o mai iau.

Va multumesc oricum,

Florin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BXE-ul loveste din nou. Zici ca ti s-a uzat axul cu came, de obicei treaba asta implica ungere insuficienta sau ulei neadecvat tipului tau de motor. Axul cu came este supus unui stres mare datorita injectoarelor care se folosesc de el pentru a ridica presiunea carburatului asa ca are nevoie de ulei de calitate si suficient, de aia sunt si normele asa stricte la uleiurile de la PD. Cred ca stii ca PD-urile consum destul ulei mai ales daca "te dai le ele", intrebarea e daca ai verificat nivelul uleiului intre revizii ?. Pe langa povestea de mai sus e posibil sa fie defect de fabricatie, materialul prost din care e facut axul cu came si cuzinetii desi se intampla cam rar asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bielele au aceleasi caracteristici , o crestere a puterii motorului din remapare nu ar avea ce sa faca. Daca sunt diferite , inseamna ca-s calculate la un anumit moment si orice sporire a puterii poate duce biela dincolo de pragul pentru care a fost calculata.

Desi e greu sa decizi care ar putea fi cauza exacta, personal ceea ce descrie Jurasik este cel mai apropiat motiv de adevar, ghinionul sa apara si la un motor fara tuning cred ca ar fi mai greu de explicat , atunci cand aplici fortele pe piston si implicit comprimarile pe biela pe care le-a proiectat constructorul, dar nu putem omite evident nici oboseala materialului si ruperea suruburilor de la capacul bielei care sunt un alt mare indiciu in acelasi context cred eu...Un mare plus ptr gandirea ta Jurassik si ptr ca n-ai lasat pozele prezentate de la alt caz "similar" sa te duca la o concluzie injusta ! :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... si ptr ca n-ai lasat pozele prezentate de la alt caz "similar" sa te duca la o concluzie injusta ! :emthup:

Adica?

De ce similar intre ghilimele?

Pozele de mai jos sunt tot similare intre ghilimele?

post-2063-0-77065100-1321342218_thumb.jp

post-2063-0-42633600-1321342226_thumb.jp

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florine .... ia-ti un concediu si da-i in judecata !

Du-te la ANPC sa te inregistreze cu plangere impotriva dealerului . Dupa aia , ia un avocat si prezinta-te la dealer. Fa-le o reclama sa se ingrozeasca . Daca este vina producatorului , sa se descurce Dealerul local cu problema asta , ca treaba ta s-a incheiat cand ai achitat o gramada de bani pe minunatia de geniu tehnic pe care ai comandat-o .

Gaseste cateva servisuri de marca la care ai putea sa faci o expertiza tehnica ( de preferat tot din familia VAG , ca oricum sunt concurenti si nu tin cont ca au aceeasi mama ) si cu expertiza , motz la patronul firmei care este dealer Skoda de la care ti-ai cumparat masina. Daca nu gasesti intelegere sa-ti dea masina noua , fara probleme de motor , fara probleme de serii , fara probleme in general ... poate ca o hotarare judecatoreasca in sensul asta iti va fi de mare ajutor .

Eu as merge si mai departe. Daca patronul are vreo fata , nepoata , ruda apropiata ...draguta si nemaritata ...as emite pretentii la mana respectivei ...si o parte din imparatie , numai sa inchid gura. Dar asta sunt eu ...tu poate esti insurat gata si nu esti interesat :king:

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu intru totul. Din moment ce problema a aparut constant pe toata perioada de garantie, iar seria de sasiu nu se "pupa" cu cea de la scanare.. este clar ca e o problema cu motorul ala ... sa-ti dea alta masina in schimb si sa tina si afisat un poster cu tine in fata reprezentantei in care iti pupa mana si-ti cer scuze pentru inconvenient ... Nu stiu de ce nu te-ai sesizat inca de la 3000 de km sa-i dai in judecata ...

Mult succes

Aurel

P.S. Si eu am tot BXE, insa pana acum (120 000 km) nu am avut niciun fel de problema de nicio natura ... asta ca am vazut ceva de genul "BXE loveste din nou" ceva mai sus ;) :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!