Jump to content

Probleme mari si enervante Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Am avut programare azi la AVIA pentru problema mea enuntata mai sus.

am lasat masina acolo pentru constatare pentru ca era f aglomerat si m-au sunat ei mai pe la 14:00

mi-au spus exact ce mi-a spus si BLITZ: ca trebuie schimbate suruburile cu tot cu sabe/distantiere de la puntea fata. (in prealabil le spusesem si eu insistent pe langa flanse, bucse bielete si etc sa verifice aceste suruburi)

eu unul le-am spus sa verifice si tampoanele de la motor si cutie si sunt in regula.

despre amortizoare, bucsaraie bielete etc nu mi-au spus nimic doar ca sunt in stare f buna.

a ramas sa imi comande aceste suruburi si distantiere speciale si vinerea viitoare ma duc sa le monteze :)

multumesc inca odata BLITZ pentru sfatul mai mult decat util si la obiect.

Numai bine

Andrei

p.s. o sa mai revin si dupa ce schimb aceste suruburi saptamana viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, o problema serioasa (si costisitoare) rezolvata... poate e de ajutor cuiva.

Am mentionat mai de mult o bataie neregulata la relanti la 2.0 TDI BKD cu DSG 6 HFQ... (am facut si un filmulet in care se aude zgomotul -

) si s-a dovedit sa fie de la volant. Spre sfarsitul vietii scartaia cateodata la pornirea motorului. Intr-un final dupa o sedere de aproximativ 2 saptamani in care nu a fost pornita se pare ca nu a mai vrut deloc sa plece, motorul pur si simplu nu mai putea fi invartit de electromotor, se auzea bendixul cum sarea si atat... facea un click cand dadeam cheie si un click cand ma opream. Baterie avea, tinea 700W de bass aproape de maxim (fara condensator).

Plecarile la ralanti de pe loc nu aveau vibratii decat rareori si de obicei usor in panta si scurt - cam o secunda. In mers nu facea zgomote, nici in stationare cand eram in D. Alte vibratii in exces nu am simtit.

In fine, operatia a costat 2800 lei volant si inca vreo 800 manopera. Manopera include si demontare/verificare/montare electromotor (am crezut ca el este cauza).

Dupa schimb, pornirile sunt mai silentioase, mersul general al motorului parca e mai silentios, iar plecarea de pe loc fara acceleratie s-a schimbat complet, mult mai fina.

Cam atat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Se pare ca nici o minune nu tine mai mult de 3 zile sau 3 luni sau oricum.

am fost data trecuta am schimbat suruburile... m-a costat vreo 270 de lei.

am fost dupa aceea si am facut geometria...

acum dupa vreo luna jumate sa zic au inceput sa trozneasca iar. insa nu pe stanga acum pe dreapta.

cand am schimbat suruburile ei mi-au spus ca mi-au schimbat si saibele si intr-adevar mi-au pus doar 2 saibe.

asta am vazut de la inceput insa am crezut ca asa e normal. cand am fost la geometrie mecanicul de acolo mi-a zis ca sunt 4 ca asa a vazut la toate VW si skodele... acum caut factura in contabilitate sa vad cate saibe mi-au facturat pentru ca nu-mi mai aduc aminte...

stie cineva cate sunt? 2, 4 sau 6?

cert e ca mi-au cam facut treaba de mantuiala.

vineri ma duc la revizie cu piesele mele si o sa cer reconstatare pe problema asta.

o sa mai revin cu detalii.

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, geometria ai facut-o in alta parte decat la Avia? Pentru ca daca aia de ti-au facut geometria dupa au avut nevoie sa iti regleze unghiul de fuga atunci sigur au desfacut iar suruburile de la punte. Si daca NU le-au mai strans la loc la cuplul prescris atunci toata operatiunea a fost absolut in zadar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvarea sta in schimbarea acelor suruburi si adaugarea saibelor.

Din intamplare, eu le-am adaugat gresit prima data, adica le-am pus intre subframe si console.

Corect este sa le pui intre console si sasiu, dar eu nu le-am mai scos pe cele vechi, deci am un intreg sandvis acolo si se pare ca a dat rezultate.

Citeste aici.

Din cate observ, tu pari sa ai problema care m-a obsedat mai bine de un an pe mine si pe care mi-am rezolvat-o singur, ca daca ma luam dupa repetentii de la reprezentanta ajungeam la sapa de lemn, si aia cu coada rupta...

Multa bafta!

PS: Nu te calici la 200 ron, schimba toate suruburile subframe-ului!

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa urmarim link-ul ne trebuie user/pass :P

Poate ne spui si noua care repetenti de la ce reprezentanta ca sa stim si noi cu cine stam de vorba tura viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiam ca e nevoie de cont dincolo. Imi voi face timp sa aduc si aici informatiile azi.

Pana acum am avut probleme la Brady din Bucuresti, la Midocar si la Porsche Nord si Vest. Daca doresti numele atotpriceputilor care m-au tocat de bani degeaba si m-au umplut de nervi, o sa caut facturile si sper sa scrie pe ele cine s-a ocupat de masina.

Personal, sunt de parere ca mecanicii adevarati sunt specie pe cale de disparitie, iar majoritatea celor care au supravietuit au service propriu acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata cateva poze cu cele 2 kg de suruburi si cu indicatiile din ELSA pentru montare:

img5261wc.th.jpgpoza0.th.jpgpoza5j.th.jpg

poza1c.th.jpgpoza2j.th.jpgpoza4v.th.jpg

Aici ar face un demo de montare cei de la ECS Tuning:

http://www.youtube.com/watch?v=yUeV1C6mqNk

Am atasat si doua TSB-uri care ar avea legatura cu trosnitul.

De la ELSA citire:

Specified torques

Component Specified torque

1) Subframe to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°

Surubul #16 din figura - spre spatele masinii/subframe-ului

Recomand sa fie inlocuite cu N-908-235-01, care sunt cu 10mm mai lungi decat surubul initial (asta nu afecteaza cu nimic) si au saibe pentru o mai buna fixare.

Totodata, recomand celor care se plang de trosnituri, cand vireaza brusc, sa instaleze si saibele cu codul 7M3-499-349-A. Acestea sunt facute din tabla perforata, cu rolul de a "musca" din cele doua suprafete care au tendinta sa alunece una peste cealalta in cazul virajelor luate brusc. Atentie! Se instaleaza intre subframe si caroserie (body), NU intre bracket (consola laterala) si subframe.

Pentru cei care vor totusi sa stie codul surubului initial, acesta este: N-106-403-01.

2) Mounting bracket to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°

Surubul #6 din figura - prinde corpul metalic al bucsei mari a basculei (numit "mounting bracket") de caroserie.

Recomand ca si acestea sa fie inlocuite cu N-908-235-01, care sunt cu 20mm mai lungi decat surubul initial (asta nu afecteaza cu nimic) si au saibe pentru o mai buna fixare.

Atentie: bucsa mare a basculei e cea dinspre spatele masinii si are 3 suruburi (doua mici si unul mare). Surubul #6 este cel mare...

Sa nu facem confuzie intre "bracket" (consola laterala a subframe-ului) si "mounting bracket" (corpul metalic al bucsei mari).

Pentru cei care vor totusi sa stie codul surubului initial, acesta este: N-910-398-02.

3) Bracket to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°

Surubul #7 din figura - prinde consola laterala de caroserie.

Este acel surub accesibil prin gaura din centrul bratului.

Cod: N-910-398-02.

4) Subframe to bracket - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°

Surubul #18 - inspre fata masinii

Cod: N-105-286-02

5) Mounting bracket to bracket - Use new bolts (4 bucati) *** 50 Nm + 90°

Surubul #5 - cele doua suruburi mici ale bucsei mari a bratului

Cod: N-105-797-02 ---> lungime 76mm. Atentie: pe Octavia 2 1.9TDI am gasit in ETKA, ca am alte suruburi mai scurte, de 70mm: N-105-607-02. Nu stiu exact ce suruburi trebuie aici. La GTI il arata doar pe cel de 76mm prin toate diagramele, iar la 1.9TDI am vazut intr-o diagrama 76mm, iar in alta 70mm...

6) Swivel joint to cast steel suspension link - Use new nuts (6 bucati) *** 60 Nm

Swivel joint to sheet steel or forged aluminium suspension link - Use new nuts (6 bucati) *** 100 Nm

Piulita #14 - aceeasi piulita se strange la valori diferite de cuplu in functie de tipul bratului

Cod: N-103-320-02

7) Anti-roll bar to subframe - Use new bolts (4 bucati) *** 20 Nm + 90°

Surubul #17

Cod: N-910-734-01

8) Steering box to subframe - Use new bolts (4 bucati).

Always renew clamp on 1st and 2nd generation steering boxes (modelele produse pana in 2008 inclusiv) *** 50 Nm + 90°

Surubul #8 din figura cu caseta de directie

Cod: N-105-797-02

9) Piulita #12 - prindere ax pivot - 60 Nm

Use new nuts (2 bucati)

Cod: N-909-429-01

10) Surubul #30 - prindere bucsa mica bascula de consola laterala *** 70Nm + 180°

Use new bolts (2 bucati)

Cod: N-101-410-03

==================================================================

==================================================================

==================================================================

Azi am reusit sa schimb toate suruburile subframe-ului si sa instalez saibele perforate in locul corect. Adica intre sasiu si consola, nu intre consola si suframe cum gresisem prima data. Se observa in poze ca una dintre saibe e mai prafuita. Cea curata e proaspat instalata in locul corect.

img0270br.th.jpgimg0272x.th.jpgimg0274qw.th.jpg

Si daca tot m-am bagat in seama, am innoit si cele 3 suruburi de la bieleta anti-basculare (lower engine mount).

Vazusem un TSB in care scria ca s-ar putea sa se fi slabit si aceste suruburi si sa genereze zgomote la schimbarea de sarcina a motorului.

Surubul #21 - N-911-671-01 --- M10x75 - trebuie reinnoit - strangere la 40 sau 50Nm (vezi mai jos detaliile)

Surubul #22 - N-910-661-01 --- M10x35 - trebuie reinnoit - strangere la 40 sau 50Nm (vezi mai jos detaliile)

Surubul #19 - N-105-580-02 --- M14x1.5x70 - trebuie reinnoit - strangere la 100 Nm + 90 grade, dupa ce au fost montate suruburile #21 si #22.

Caution

From model year 08, HeliCoil inserts are installed in the pendulum support connection in the 02Q gearboxes.

Use a bolt with hardness class 10.9 for this and all other gearboxes.

If there is no HeliCoil insert in the 02Q gearbox, use bolts with the strength class 8.8 and the corresponding torque setting.

Bolt Specified torque

M10 x 35 strength class 8.8 Use new bolt 40 Nm + 90° further

M10 x 35 strength class 10.9 Use new bolt 50 Nm + 90° further

-----------

M10 x 75 strength class 8.8 Use new bolt 40 Nm + 90° further

M10 x 75 strength class 10.9 Use new bolt 50 Nm + 90° further

==================================================================

==================================================================

==================================================================

Esti sigur ca le-ai montat cum trebuie si mai ales unde trebuie?

Le-ai strans la cuplul corect? Cele 90 de grade adaugate dupa strangerea la 70Nm m-au cam facut sa transpir si sa fac pipi pe mine...

La 3 luni dupa ce am schimbat suruburile, intamplarea/ghinionul a facut sa nu apreciez corect noaptea marimea unui bolovan (beton facut cu pietre de rau, ca cel folosit la temelii, mare cat un cap de caine) si l-am luat din plin cu subframe-ul la 60 km/h. A zobit bolovanul, s-a zgariat subframe-ul, baia de ulei a scapat la mustata fara sa fie atinsa (e cu 3 cm mai sus decat subframe-ul), si masina tot se comporta exemplar, fara trosnituri, fara sa traga stanga/dreapta.

Daca nu ti-a mers din prima, doar cu saibe adaugate, schimba absolut toate suruburile subframe-ului. Asa am patit si eu initial...

==================================================================

==================================================================

==================================================================

Concluzie: din aprilie 2011 si pana acum nu mi-a mai trosnit deloc.

Va doresc sa aveti cel putin la fel de mult noroc ca si mine in solutionarea problemei. :)

2007.04.02_front_suspension_knocking_noise_ALL.pdf

vw.tb.37-07-18.BPYmotor.mount.pdf

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu sunt cel mai ghinionist in achizitii auto ... cel mai probabil ma bat la primele locuri.

Aum cateva zile, mai exact 12.08.2011, ma duc sa ridic noua masina. Octavia FL 1.6 MPI echipare drive +. Fac actele, toate bune si frumoase, plec cu masina ... astept un interval de 3-4 minute si pornesc si climatronicul (auto pe 20 de grade ... ducand pana la 18 ulterior). Am mers cateva zeci de km si parca mi se parea mie ca transpir ... ma gandeam ca sunt eu mai ciudat, dar si persoana de langa manifesta acelasi sentiment. Am pus totul pe seama ... s-o mai lasam sa se rodeze.

In weekend .. dai si incearca setari, plimbari cu masina ... nicio schimbare. Mai avea "rateuri" cand racea vreo 10 minute. In rest curgeau apele pe mine.

Asa ca m-am infipt cu ea pana la service. Cetateanul de acolo (alta reprezentanta, nu dealer-ul de unde am luat masina) era la fel de uimit ca si mine. Asa ca mi-a facut o programare vineri sa faca o cercetare mai amanuntita.

Ati mai intalnit aceste simptome?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie pus un tester mai intai. Altfel ne putem da cu presupusul: de ex eu am avut o problema cu senzorul de temperatura exterioara...imi afisa multe grade cu minus. climatronicul compensa si baga cald.

Poate ai econ-ul apasat. Poate masina e fara freon din fabrica..poate electrovalva e defecta, poate,poate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa vad ce raspuns voi primi vineri. Din cate mi-a spus meseriasu de la service ... ar exclude freonul din prisma faptului ca mai raceste din cand in cand. Cat despre butonul Econ apasat ... acesta nu exista. La senzori facea si el referire, dar pana nu face un testing amanuntit nu se poate pronunta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema a fost rezolvata. Un senzor de temperatura. Mi l-au inlocuit si acum totul este in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie pus un tester mai intai. Altfel ne putem da cu presupusul: de ex eu am avut o problema cu senzorul de temperatura exterioara...imi afisa multe grade cu minus. climatronicul compensa si baga cald.

Salut

Si eu am problema cu senzorul de temperatura exterioara, imi arata ca sunt multe grade cu minus. Am schimbat senzorul dar problema nu s-a rezolvat.

Tu cum ai rezolvat problema asta?

Este vorba despre o Skoda Octavia 2 1.9 TDI 77kw, BXE

Modificat de Juicee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erau un contact slab la intrare in IC. s-a demontat IC-ul, miscat mufa care intra in el si gata! In prealabil am verificat si cablajul de la senzor pana la mufa. Este cablu direct, fara alte jonctiuni.

Daca nu e de la mufa aia, nu poate sa fie decat de la IC=> foarte scump de inlocuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erau un contact slab la intrare in IC. s-a demontat IC-ul, miscat mufa care intra in el si gata! In prealabil am verificat si cablajul de la senzor pana la mufa. Este cablu direct, fara alte jonctiuni.

Daca nu e de la mufa aia, nu poate sa fie decat de la IC=> foarte scump de inlocuit

Ce este IC ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am vb si la telefon, IC=Instrument Cluster, adica panoul de bord. Ti-am atasat si schema promisa. daca mai e ceva, ne auzim la telefon

IC.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

scuze pentru intarzierea raspunsului.

dupa ce am postat ultimul post am fost la revizia de 75 de mii cu masina si le-am spus din nou ca problema a revenit.

nu eram sigur ca mi-au pus toate saibele asa ca am intrat in service cand masina era pe rampa ca sa le vad cu ochii mei. erau acolo toate 4.

le-au verificat din nou le-au strans din nou, mecanicul mi-a zis ca totul e ok. am iesit cu el la test de drum si bineinteles ca nu s-a auzit nici cel mai mic zgomot.

ce-i drept nu stiu daca au facut sau nu ceva in mod special la acea interventie insa de atunci nu am mai auzit nici eu nimic.

toate piesele si motajul le-am achizitionat de la ei... in principu sunt multumit.. mai vedem si pe mai departe.

intre timp am fost in concediu. serviciul nepermitandu-mi sa fiu mai mult de la o zi distanta a trebuit sa horbecai prin tara. din pacate nu am avut parte numai de drumuri bune si am impresia ca mi s-a cam inmuiat suspensia.( amortizoul pe dreapta sigur e mai moale ca mi-au spus si cei din service)

intre timp o sa ma duc si la service sa imi faca o diagnosticare sa vad daca mai trebuie schimbat si altceva in afara de amortizoarele fata :)

app.. voi aveti bucsele de pe bascula fata pline sau goale? ma gandesc sa-mi pun si eu plnie, dar nu stiu sigur daca merita.

numai bine tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut,

Zilele trecute ma aflam pe un DN si la un moment dat s-a auzit un zgomotul de deschidere a inchiderii centralizate si deodata toate geamurile s-au lasat jos ca si cand as fi tinut degetul pe telecomanda. De mentionat ca am alarma Viper pe CAN montata in reprezentanta si xenon AM. Ce naiba o avea ?? Risc sa ma trezesc cu masina deschisa pe vremea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu fii avut vreo gentutza sau altceva mai greu langa frana de mana care a cazut peste butonul de deschidere de pe consola, la mine cu geanta de acte am patit acelasi lucru, prima data am fost derutat ddar pana sa ajunga geamurile jos mi-am dat seama :bom:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm, da poate fi o varianta. Sa fac o incercare, sa vad daca mai face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu butonul de la inchidere/deschidere usi merge doar daca e cheia scoasa din contact, daca ai cheia in contact nu se deschid geamurile daca tii lung apasat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a intamplat sa mi se deschida toate geamurile. Este ceva legat de temperatura interioara si modulul care se gestioneaza ambientul . Cand percepe o dierenta mare de temperatura fata de ce ar avea setat in memorie, deschide geamurile pentru a apropia valorile si astfel face economie de carburant ( daca ar merge clima , ar merge si motorul ) . Sigur, este o defectiune , dar apare foarte rar si nu s-au gandit sa o si rezolve . Mai tragic daca ti se intampla cand ploua cu galeata si ai masina in parcare, tu fiind in casa fara a putea sa vezi ce pocinog ti-a facut modulul .

Eu eram la spitalul Judetean Brasov la un amic si cand am revenit la masina, aveam geamurile pe jumatate deschise. Langa masina , o satra de tigani ( care venisera la vreunul de-al lor si care in mod miraculos nu au dat iama in masina mea ). Aveam pe bancheta o servieta diplomat, in bord o statie CB, in spate aruncat un GPS. Ma faceau coloratii ca la nufarul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine faza s-a intamplat in mers, dar vorba voastra bine ca nu ploaua. Acum daca stau si ma gandesc mai bine nici nu functionau geamurile, am fost nevoit sa opresc si sa armez alarma ptr a se ridica geamurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!