Jump to content

Probleme mari si enervante Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

Esti sigura ?? Pentru ca in ETKA dupa VIN-ul masinii mele (acum un an cand nu era restrictionat accesul la baza de date VW) scria ca turbina e de Borg Warner. Ce sa inteleg ca au gresit astia in ETKA ?

Later edit: De asemena pe wikipedia scrie ca pe motoarele 1.9 pot fi instalate turbine de la trei fabricanti, cei enumerati de mine mai sus. Se inseala si aia sau cum ?

de pe wikipedia 1.9 TDI:

aspiration

hot-wire mass air flow (MAF) sensor, cast aluminium alloy intake manifold, Garrett, KKK[disambiguation needed] or BorgWarner variable turbine geometry turbocharger (VGT), side-mounted intercooler (SMIC), water-cooled exhaust gas recirculation (EGR), cast iron exhaust manifold

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU am bjb si am garrett made in romania si nu sunt singurul, am mai vazut cel putijn 10 masini la fel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ceea ce cunosc personal , dar si de la masinile unor colegi sau cunoscuti Elena33 a punctat tare bine rezumatul vis-a-vis de turbosuflante si tipul acestora in functie de codul motor. :icon_thumright:

Se poate recunoaste ce tip de turbosuflanta este instalata pe motor dupa forma si sistemul de reglaj al actuatorului cu comanda vacuumatica (capsula vacuumatica).

Capsula pe care de altfel o poti vedea cel mai bine cu masina pe elevator privind de jos dinspre catalizator/evacuare sau eventual cu o oglinda pe sus, dar mult mai incomod.

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou masina mea scapa ulei pe deasupra pe la buson..cam 20,30 de grame..de la ce se poate intampla asta? Pt ca busonul nu cred ca e defect si garnitura de chiulasa mi-e greu sa cred ca s-a dus la 80.000km..

Masina nu consuma ulei intre schimburi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ieri ma uitam si eu...si am vazut ulei pe langa buson;

Nu cred ca este de la garnitura de chiulasa, probabil ca este de la imbatranirea cauciucului de la buson;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nuuu, ce treaba are garnitura de chiulasa. Busonul de umplere este instalat pe un gat, o piesa intermediara care la randul ei se monteaza pe capacul de chiulasa. E posibil sa se fi slabit tot acel ansablu si sa scape aburii de ulei pe-acolo.

Dar repet, NU are legatura cu garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns.Dupa ce voi elucida "misterul" o sa scriu aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corneliu5100

schimba gatul de care se vorbeste.Si eu am avut acceasi problema si dupa ce l-am inlocuit s-a rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha..si cam cat e gatul ala?

La fel este si a mea..are ceva grame pe acolo... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

am si eu o skoda octavia1.9TDI 2006 cu cutie automata DSG.Am o problema cind sta la relanti se aude un troncanit de la cutie destul de tare mam uitat dedesubt si am vazut ca trepideaza.Cum o accelerez un pic dispare acest zgomot.Stie cineva ce pote fi?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil aceeasi problema ca si la manuala, volantul bimasic al DSG-ului ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai avut si tu aceeasi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, dar eu nu am DSG am cutie manuala la care inca nu am avut probleme cu volantul dar daca citesti pe aria TDI, sau pe la GOLF V o sa vezi ca e o problema destul de des intalnita la 1.9 TDI si 2.0 TDI (la manuala) dar si la DSG am vazut cateva cazuri, dai search dupa volant bimasic. Ideea e ca masina tremura la ralanti si face zgomotul de zici tu, de aia am dedus ca e volatnul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu masina din semnatura, din ce am citit pe forum tind sa cred ca este ori volantul ori rulmentul de la placa de presiune, am incercat la service doar ca in momentul cand ajung acolo tace subit, ori ma gandesc ca daca una din cele 2 ar fi de vina ar face mai tot timpul.

Anul trecut am avut o problema cu partea hidraulica a ambreajului si a fost data cutia jos, dar mecanicii eu zis ca nu este nevoie sa schimb disc , rulment sau volant.

Ulterior am observat ca dupa drumuri lungi peste 100 km , cand stau pe loc se aude un fel de falfait metalic, care creste cu turatia motorului ( ca si cum cineva ar lovi ritmic cu o maturica de sarma). Initial am zis ca este turbina dar nu , caci asta se aude altfel si functioneaza impecabil, nu sunt la primul diesel si stiu cum se aude o turbina.

La inceput sunetul nu varia daca apasam sau nu pe ambreiaj. La mers in oras sunetul nu prea apare.

Masina merge impecabil nu am zmucituri la cuplarea in trepetele de viteza sau la plecarea de pe loc, foarte rar la pornirea motorului se intampla sa se zdruncine putin ca si cum cineva i-ar fi dat cu un spray de pornire iarna, dar nici acest lucru nu se intampla regulat ci foarte rar.

Acum o saptamana am fost plecat din tara si cand am ajuns la hotel am sesizat ca zgomotul a crescut in intensitate si varia un pic cand apasam pe ambreiaj. Cu frica sa nu ma lase pe acolo am revenit in tara , stand la un semafor langa un refugiu de tramvai am apasat pe ambreiaj si a disparut zgomotul, ridicam piciorul iar aparea. In mers nu reusesc sa imi dau seama daca se mai aude, cert este ca in momentul cand am ajuns acasa a disparut complet. A doua zi m-am dus la service dar desi am facut inainte 50-60 km nu a reaparut. Apare doar dupa un drum mai lung.

Faptul ca nu are nici un fel de trepidatii la plecarea de pe loc sau schimbarea vitezelor ma face sa cred ca totusi nu este volantul, iar rulmentul de la placa de presiune nu ar trebui sa faca mai tot timpul?

Cu capota deschisa zgomotul se aude din partea dreapta de undeva dintre servofrana si baterie.

Nu prea stiu ce sa cred, de la prima aparitie a zgomotului a trecut aprope 1 un an si cam 20000 km majoritatea factuti in afara tarii. In afara de a ma duce pana la constanta pe autostrada si inapoi doar ca sa faca si la service nu stiu ce alta solutie as avea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i grav (cel putin din ce-mi imaginez eu).

Intre motor si cutie este o tablita metalica, fix la imbinarea dintre cele 2. La demontarea cutiei si remontare se mai stramba si mai ajunge sa atinga pe volant.

Trebuie ridicata masina sus, dat scutul jos si in spatele motorului, la imbinarea dintre cele 2 este undeva o ferestruica de vizitare. Se vede acolo si tablita si se vede si urma unde a frecat pe volant. Ei, cu o surubelnita trebuie indepartata putin tablita aia.

Probabil ca o sa intrebi de ce apare/dispare cand apesi ambreiajul. Raspuns: pentru ca arborele cotit (pe care este prins volantul) are un mic joc axial. La apasarea rulmentul arborele executa o cursa mica (jocul) ceea ce produce departarea/apropierea volantului de acea tablita.

No, cam asta ar fi. Sper ca mi-am imaginat bine problema ta :D

Iti recomand pentru rezolvare un mecanic priceput, care sa aiba habar de toate ce ti-am povestit eu. Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, chiar asteptam parerea ta, in 2 saptamani ajung la revizie si o sa ma duc cu postul tau printat sa il rog pe mecanic sa verifice, o bagasem pe maneca ca trebuie sa dau iar cutia jos, desi ambreajul functioneaza perfect.

Ai idee ce ar trebui sa verific ca sa scap si de acele porniri ale motorului mai zgomotoase (bruste) de parca s-ar grabi sa porneasca la o zecime de cheie nu la sfert.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ma trezesc pe PM cu vreo oferta de munca c-ai pus-o :))

Ce-nseamna "se grabeste sa porneasca"? Lasa-ma sa ghicesc: pornire la cald mai lunga si cu un posibil scuturat mai puternic al motorului (sau chiar un bufnet asa, de parca vrea motorul sa plece de la locul lui). Da? Daca-i asa, ar trebui sa pui niste clesti de la un robot de incarcare pe baterie, sa pornesti robotul si sa vezi cum porneste (tot in aceleasi conditii). Ieri i-am facut "schema" asta unui prieten cu G5 2.0 TDI si i-am recomandat sa-si ia o baterie. Bine, golful era din 2004 si nu a avut bateria niciodata schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact, doar la cald si din cand in cand, o sa ii pun bateria la incarcat si vedem, la mine bateria e din 2007 , dar nu prea circul cu octavia decat in afara orasului si cam rar, s-ar putea sa fie un pic descarcata. Multumesc pentru sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

imi permit sa scriu la probleme serioase problema mea. Imi scartaie doua geamuri(sofer + spate drapta).

Ieri am cumparat scula de declipsat bradutii, vaselina siliconica si ma apuc de treaba. Am bagat in ea aproape 400 gr de vaselina si tot scartaie, parca s-a intensificat scartaitul. Rolele, sufele si barele pe care gliseaza geamul erau imbibate dar ele tot scartaiau.

Dati-mi o idee cum sau ce sa fac. Am introdus vaselina prin cele 2 locase din usa si pe deasupra cu un bat lung, chiar am dat jos motorasul de la macara, totul fara rezultat.

Astazi am lasat masina 6 ore in soare, erau 60 grade in ea si tot nu s-a imbunatatit situatia.

Mai exista alta solutie decat sa sparg niturile cu o bormasina si sa dau jos toata usa? Ce mai trebuie uns si nu se scurge vaselina pana la el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa lasi geamul jos decat si pe langa cheder si geam daca te uiti atent vezi rolele de la macara de sus de tot, alea 2 scartaie dar nu scartaie pe partea unde merge cablul ci pe ax.

Eu am pus ulei de motor in sticla cu furtunas de vacum si am bagat acolo si am ajuns la ele, partea proasta e ca mai curge pe geam si se lipeste pe cheder deci trebuie avut grija.

Bafta!

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate axul rolelor?

Eu am dat cu ulei de motor si nu mai scartaie nici dupa aproape 2 ani. Grija sa nu dai cu ulei pe sarmele care transporta geamul, pentru ca atunci vor aluneca pe role in loc sa faca priza pe ele si sa roteasca rolele pe axul lor. Eu am folosit o seringa cu un furtunas in capat, si am uns bine sinele alea, concomitent cu ridicarea/coborarea geamului. La unele geamuri a trebuit sa ung mai mult, la altele a mers mai repede. Vezi si tu acuma. Poate scartaitul tau nu e de acolo. Vezi si daca ai ceva praf intre cheder si geam. Poate freaca ala pe geam ...

L.E. am scris postul in timp ce gabriel il posta :P

rezolvarea identica ...

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa lasi geamul jos decat si pe langa cheder si geam daca te uiti atent vezi rolele de la macara de sus de tot, alea 2 scartaie dar nu scartaie pe partea unde merge cablul ci pe ax.

Poate axul rolelor?

Grija sa nu dai cu ulei pe sarmele care transporta geamul, pentru ca atunci vor aluneca pe role in loc sa faca priza pe ele si sa roteasca rolele pe axul lor.

O sa incerc si asta, mi-a mai ramas aproape un litrude ulei si o sa bag acolo. Eu ma gandeam sa nu fie axul roatii principale(cea care e angrenata de motor. Pe aiai nu am reusit sa o ung, decat am bagat vaselina in ea. Sper sa nu ajung la bormasina.

Legat de sufa, sa alenece pe role, nu mai are cum. e protejata de un strat gros de vaselina :))

Ma mai gandeam ca am mai mult loc daca dau afara geamul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am uns acum vreo 2-3 ani cu WD40 doua bucati de plastic albe pe care nu le vezi decat daca esti in exteriorul masinii, ridici maxim geamul si "belesi" chederul la vreo 10-15 cm de fiecare margine. De atunci nu am mai avut nici o problema cu scartaitul, inainte de asta scartaiau groaznic ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

Foarte colorata exprimarea... sint patine din teflon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!