Jump to content

Probleme mari si enervante Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

Pai Gabriel se refera la cureaua de acesorii care este cea pe care se afla compresorul AC si alternatorul. Si eu tot asta as suspecta-o mai ales ca spui ca daca e AC off amplitudinea scade, de asta e logic sa fie ea. Cred ca stii care e cureaua de care vorbim, cum deschizi capota se afla in partea stanga a motorului (e singura curea care se vede, e imposibil sa nu o vezi) pune urechea aproape si vezi ce auzi. In partea torpedoului se afla si turbina si cureaua asta care e situatata putin mai in fata decat turbina.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca e sunet ascutit poate fi si fulia de la alternator, am mai patit-o cu o alta masina care avea acelasi zgomot.

Oricum, precum au spus colegii, deschizi capota si incepi sa stai cu urechea.

Pe VAG-COM nu iti apar erori nu?

Modificat de Radek
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la service au facut o diagnoza pe calculator, si nu a fost nici o eroare, si de aia au zis ca e ceva mecanic.

Problema e ca daca deschid capota si ascult nu reusesc deloc sa disting zgomotul ala; si-au ciulit urechile si aia din service si nu s-a auzit din afara deloc.

O sa mai incerc sa vad daca descopar ceva nou ascultand din diferite pozitii.

Modificat de xxnelu
QUOTE/REPLY inutil. Foloseste "AddReply".
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajuta-ma putin sa clarificam forma zgomotului: un zgomot asa, mai infundat, care se aude cam la interval de 1 secunda? (unii au asemanat acel zgomot cu un zgomot de taiat de lemne cu fierastraul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e destul de buna si asemanarea asta, mai ales ca frecventa poate fi asemanat cu un zgomot de taiat lemne cu ferestraul :)

Uneori se aude foarte clar, chiar si cu AC-ul pornit poate fi perceput usor, alteori abia daca se aude cu AC-ul off.

Tocmai am facut un drum in weekend-ul asta si s-a auzit foarte greu de data asta.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, exact ceea ce banuiam ...

Se pare ca zgomotul provine intr-adevar de la instalatia de clima. E un zgomot intalnit la masinile echipate cu compresor Delphi. Mai departe nu am stabilit o cauza anume (eu m-am tot gandit la felul cum debiteaza acest compresor presiunea de agent in instalatie, cumva cumva sa genereze o rezontanta aiurea in conducte si in vaporizator-schimbatorul de caldura din habitaclu). In afara de acest zgomot NU am reusit sa leg niciun defect de functionarea acestor compresoare dar... nu stiu ce sa zic.

editat. am gresit ce am scris. Zgomotul NU se aude cu AC-ul pornit.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, se aude si cu AC-ul off, si cu ECON.

Intr-adevar prima mea banuiala a fost tot instalatia de climatizare si de aceea am tot incercat sa vad daca se aude cand inchid/deschid AC-ul dar concluzia e ca zgomotul se produce oricum.

Singurul lucru care l-am observat, dar totusi s-a intamplat destul de rar acest tipar, ar fi ca daca inchid AC-ul nu se mai aude pentru putin timp, DAR revine dupa cateva secunde fara sa repornesc AC-ul.

In urma drumului din weekend as putea sa mai revin cu niste observatii:

Zgomotul nu are o evolutie constanta, asa cum spuneam, la ultimul drum facut se auzea foarte putin. Ma intreb daca nu cumva o fi vreo legatura cu temperatura de afara: sa se auda mai pronuntat cand e cald si mai putin la temperaturi scazute. Dar asta e doar o banuiala vaga, nu am suficiente argumente sa fac legatura asta.

Modificat de xxnelu
QUOTE/REPLY inutil. Foloseste "Add Reply" pt. a raspunde mesajului anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucian, imi pare rau. Am modificat mai sus. Zgomotul pe care il stiu eu apare DOAR cand AC-ul este oprit sau pe ECON.

Deci este foarte probabil ca zgomotul sa fie din alta parte si nu de la instalatia AC.

Crezi oare c-ai putea sa faci o inregistrare? Cer prea mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am vrut sa fac asta in weekend, dar nu se auzea suficient de tare, asa ca am renuntat pentru un moment la idee.

Poate o sa revin si cu o inregistrare zilele urmatoare, dar deocamdata am stabilit o intalnire pe sambata cu un prieten mecanic care zice ca problema pare sa fie intr-adevar de la turbina(dupa ce a ascultat si el motorul astazi).

O sa va tin la curent.

Oricum, multumesc mult pentru postari.

Modificat de xxnelu
QUOTE/REPLY inutil. Foloseste "Add Reply" pt. a raspunde mesajului anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la turbina sigur nu e. O singura incercare ar mai ramane: sa pornesti motorul fara cureaua de accesorii si sa ai norocul sa se auda in continuare zgomotul (daca se va mai auzi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da exact ce zice BLITZ ma gandeam si eu sa iti recomand. Sa te duci la un service sa iti dea cureaua jos (poti sa o dai si singur jos ca nu ea asa greu) si sa pornesti masina fara ea. Daca nu se mai aude zgomotul e clar de la ce e ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul nu prea are cum sa fie de la cureaua de accesorii, caci daca ar fi de la ea nu s-ar explica de ce se aude doar din interiorul masinii si nu se aude cand stau cu urechea langa curea.

Totusi nu cred ca am inteles prea bine care sunt argumentele care exclud posibilitatea ca zgomotul sa provina chiar de la turbina.

Dupa cum spuneam localizarea zgomotului este foarte apropiata de zona in care se afla turbina si zgomotul se aude si la relanti si se inteteste cand turez motorul... pana nu se mai aude - cred eu din cauza ca e acoperit de zgomotul motorului. Este un zgomot infundat de parca ar fi ceva care 'agata'.

Pana la urma, la modul simplist, turbina e o 'morisca' nu? Si nu cred ca ar fi chiar imposibil ca morisca sa fi venit din start cu un defect de fabricatie (dupa cum spuneam se auzea inca de la inceput din primele luni, abia daca terminasem rodajul cred, dar mult mai slab si mai rar) care sa se agraveze in timp si sa devina si perceptil.

O posibila cauza ar putea fi lubrifierea proasta pe unele parti ale turbinei care ar putea duce la functionarea defectuasa in timp? (am inteles de la persoana cu care am vorbit ultima oara, ca nu sunt chiar rare cazurile cand se intampla asa ceva la turbine)

O metoda de verificare a turbinei care mi s-a propus ar fi deconectarea furtunasului de la turbina si apoi pornirea motorului si constatarea prezentei/lipsei zgomotului.

Evident ca daca testul acesta va esua nu pot decat sa ma bucur ca m-am inselat eu si sa caut in alta parte problema :)

Astep argumente :)

Modificat de CLucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori te duci la cineva priceput ori o lasi asa(pana scoate capu) oricum nu ai ce preveni la turbo sau la accesorii... ori cum am mai zis o camera si inregistrezi.

Sa nu fie cumva zgomot de volant si noi ne batem capul cu accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am si eu o problema cu zgomotu, e exact ce explica Blitz, cand am oprit AC, nu se mai aude, am fost la mecanic si ar fi de la compresor si trebuie schimbat, nu se repara, e adevarat? si daca da, la ce pret ajunge, multumesc. poate s-a mai comentat pe forum dar n-am gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...am fost la mecanic si ar fi de la compresor si trebuie schimbat,...

Pai de ce? Compresorul functioneaza, nu? Pana una alta cand da caldura ar fi bine sa mergi sa faci o verificare/incarcare a instalatiei cu agent refrigerant.

Personal nu am reusit sa gasesc nicio legatura de cauzalitate intre acel zgomot si defectarea compresorului (vechile probleme, rasdiscutate). Acum nu stiu ce auziti voi dar eu am auzit acest zgomot la vreo cateva masini si mi s-a parut oarecum acceptabil: adica se auzea NUMAI cu masina stand pe loc, cu muzica si ventilatia si AC-ul oprit sau pe ECON si intr-o zona de liniste, fara trafic. De indata ce-am iesit in trafic mi-a fost extrem de greu sa mai localizez zgomotul.

In fine, asta este oricum parerea mea care, evident, poate fi luata in considerare sau ignorata (de ce nu!).

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul poate sa fie generat de mai multe subansambluri de pe circuitul numit generic transmisie. Acolo intra :

- rola intinzatoare ( de pe cureaua de transmisie )

- cupla compresor ( ceea ce ar putea fi in cazul tau)

- rola unisens de pe alternator.

De obicei , prima cade si apare o presiune inegala asupra curelei , care face ca in timp , toate celelalte care sunt angrenate de cureaua de transmisie sa pice pe rand.

Oricum , cupla de compresor pica singura si de bunavoie undeva intre 150.000 si 200.000 km.

Se poate repara . Daca este varianta cu rulment, se repara la un atelier de frigidere. Se schimba rulmentul pur si simplu. La reprezentante nu se face asa ceva. Rulmentul este unul de turatie , cu doua randuri de bine si se gaseste pe cota la magazinele specializate. Face cam 100 Euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate octavii 2 ai vazut cu 150 200 d emii de km de generalizezi ca ii cade atunci rola de la compresor...

Nu prea are nici o treaba ce spui.

Ai vorbit la genaral si nu ai spus nimic diferit fata de cei de mai sus.

Toti stim de la ce ar putea fi in mare, de la accesorii dar trebuia sa se auda si de la motor dar se aude numai in interior deci nu prea merge.

Masina de care se vorbea are pana in 50 de mii .

PS: am vazut o2 peste 20 si cred ca le stiu si nume si nr de inmatriculare pana in 50k de km care au picate compresoarele si tu zici de rola intinzatoare la km astia... nu cred sa pice aia asa devreme.

Daca ar pica la 150 200 de mii ar fi vina individului care o are si nu a schimbat accesoriile la 120 de mii de km odata cu distributia!

Eu sunt convins ca se poate gasi zgomotul daca ar nimeri serviceul potrivit.

Eu sunt dispus sa te ajut daca stii sigur ca face si vii cu ea la craiova.

Incearca sa faci tost de un stetoscop si sa asculti separat pe role ( alternator, compresor , intinzator) sa vezi daca auzi zgomotul de care zici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum , cupla de compresor pica singura si de bunavoie undeva intre 150.000 si 200.000 km.

Se poate repara . Daca este varianta cu rulment,

LA compresoarele de pe O2 nu prea mai e "cupla".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este Al cupla, in sensul de ambreiaj, DAR exista un fel de amortizor de vibratii. Care vibratii dupa parerea mea sunt foarte mari la motoarele PD si asta cred ca le este baiul defapt la compresoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate octavii 2 ai vazut cu 150 200 d emii de km de generalizezi ca ii cade atunci rola de la compresor...

Nu prea are nici o treaba ce spui.

Ai vorbit la genaral si nu ai spus nimic diferit fata de cei de mai sus.

Am vazut multe cu peste 200.000 km.Am vazut si o multime la care le-au picat volantele peste 30.000 km. Cand ajungi cu compresorul la un rulaj al masinii de 150-200.000 inseamna ca ai prins una buna si ai avut noroc. O II or fi modele "tinere" pentru unii , dar se fabrica de peste 5 ani . In acest timp , au avut timp multe sa ajunga la rulaje considerabile.

Am vorbit in general ...sigur. De dupa un display de Laptop si la o multime de servere distanta ce ai vrea sa zic ? Sa fac o diagnoza completa cu coduri de erori ? Cunosti pe cineva care face asta ? Daca DA , fa-mi si mie cunostinta cu el ca mi-ar face viata mult mai usoara.

Am trei Skode in curte si am mai comercializat si altele. Daca vrei poze ti le trimit in privat. Am reparat in servis sau pe canalul propriu destule ca sa stiu care sunt in mare hibele care le afecteaza pe toate. Am incercat sa il ajut pe colegul care a formulat o intrebare. Daca stii tu raspunsul la problemele lui poti sa il postezi. Daca raspunsul tau va fi cel corect , te rog insistent sa mai ramai pe forum ca si eu am unele nelamuriri si mi-ar fi de mare ajutor o persoana care stie raspunsuri la toate intrebarile. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei ei, se incing spiritele si asta nu e bine! Sunteti cativa aici pe forum care lucrati in bransa si care stiti foarte bine ca astfel de defecte pot fi extrem de greu de diagnosticat si cateodata apar din cele mai incredibile zone(!!!). In fine...

Afirmatia mea de mai sus vine si ea in sprijinul afirmatiei lui Jurasik. Si e sustinuta si de o statistica, cred eu, covarsitoare: dintre toate compresoarele defectate sub 10% sunt compresoare montate pe benzinare. Cel putin asta e procentul din cate platforme PQ35 am vazut eu (in special G5 si O2). In fine, se poate dezvolta mai departe dar nu e cazul aici.

Eu zic sa ramanem la sfatul pentru Lucian: un service cu un tehnician bun! Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am elucidat in sfarsit misterul zgomotului.

Procedura urmata a fost urmatoarea:

1. S-a decuplat mai intai turbina (scotand furtunasul care comanda deschiderea valvelor) si s-a pornit motorul.

Zgomotul era inca prezent - deci turbina e ok.

2. S-a scos apoi cureaua de accesorii si s-a pornit motorul.

Zgomotul NU s-a mai auzit!

Prima piesa suspecta e intinzatorul de curea l-a care s-a observat si un joc, dar ar mai putea fi si rola de la alternator cauza.

Urmeaza sa inlocuiesc mai intai intinzatorul si daca va fi cazul si rola de la alternator.

Da! In concluzie, multumesc mult celor care ati postat si felicitari celor care ati intuit problema inca de la inceput :)

PS: A fost un moment de cumpana in ceea ce priveste parerea fata de skoda. Evident daca aveam ghinionul sa mi se strice turbina as fi fost total dezamagit,

insa nu s-a intamplat asa si prin urmare sunt in continuare foarte multumit de achizitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare...

de ceva vreme a inceput sa se auda un tacanit cand masina e la ralanti si scoasa pe liber sau in Park. Zgomotul pare sa se auda de undeva de jos (baia de ulei-cutie de viteze). Este o bataie metalica care are frecventa "torsului" motorului. Se aude cate 1-2 secunde, apoi tace vreo 5-10. Cateodata nu se aude deloc, cateodata se aude aproape continuu cu mici pauze.

Se aude destul de tare... intr-o seara am auzit bataia de peste strada, adica 4 benzi de circulatie. M-am tot uitat dupa componente care ar putea juca. Ma gandesc sa nu fie de la volant sau si mai rau de la cutie.

Cand e trecuta in Drive cu frana apasata turatia motorului se schimba putin si nu tin minte sa se mai auda. Voi incerca in seara asta sa stau putin cu ea in D si sa ascult cu atentie.

Am facut si un filmulet in care se aude sunetul. Il vedeti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

am citit cu atentie post-urile anterioare si cred ca am o problema cu volantul .Mentionez ca pregatirea mea in domeniul mecanicii tinde catre minus infinit :) Problema se manifesta in felul urmator: la plecarea de pe loc masina trepideaza parca ar fi subturata, problema se manifesta si in mersul inapoi, in rest masina nu trepideaza la relanti, nu sunt alte zgomote la schimbarea celorlalte viteze, etc. Din ce am citit de la ceilalti colegi de forum cred ca volantul este pe duca.

Intrebarea este urmatoarea: Mecanicul (scolit pe la bosch si mercedes) mi-a comunicat ca problema este de la placa de ambreiaj si trebuie schimbat intreg chitul de ambreiaj motivat de faptul ca placa ar afecta si volantul si nu merita sa desfaca masina si sa schimbe doar placa si sa constate ca si volantul este dus. Considerati ca opinia acestuia este corecta sau problema poate fi si din alta parte. Mentionez ca am schimbat distributia (role, intinzator, curea distributie, pompa apa, curea si intinzator transmisie) si problema se manifesta si inainte si dupa. Schimbarea distributiei s-a facut la 90.000 KM.

A si cel mai important dk. este volantul pot sa mai merg cu ea (pana fac rost de bani) fara sa fie vreo pb. ?

Masina este Octavia II 2007, 1.9 tdi, cod motor BXE, 91.000 km.

multumesc in avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!